Jump to content

[B5 AVG] Po regeneracji turbiny dalej bierze olej.


arcella
 Share

Recommended Posts

Witam mam nadzieje, że ktoś mi podpowie zanim podejmę jakiś drastyczne ruchy. Kilka miesięcy temu regenerowałem turbinę ponieważ silnik brał olej około 400ml/1000km, cała turbina była nim zachlapana oraz pełno go było w dolocie. Po naprawie przejechałem kilka tyś. km i mogę powiedzieć ze jest dokładnie to samo. Samochód jest mało dynamiczny zużycie oleju nadal jest duże, i jest obecny olej w dolocie. Nie mam pojęcia co z tym dalej zrobić i jak dokładnie zdiagnozować usterkę. Proszę o pomoc, może jakiś namiar na warsztat w Warszawie.

ps.: jeżdżę na półsyntetyku Castrola.

Link to comment
Share on other sites

moze ci uszczelka od bagnetu nie trzyma i wtedy chleje troche za duzo niz trzeba bo jak kolega Wojtekce napisal

olej w dolocie to norma
sprawdz ten bagnet wymiana go razem z nasadka to chyba z 15 zl...
Link to comment
Share on other sites

Nie widzę źadnych wycieków w okolicy bagnetu. Oczywiście wiem ze ze olej w dolocie to norma, ale żeby stała tam kałuża to już chyba nie.[br]Dopisany: 17 Listopad 2009, 13:23_________________________________________________Moje pytanie brzmi skąd tak duże ilości oleju w dolocie, jeżeli turbina jest nowa. No i gdzie mógłby jeszcze ginąc olej?

Link to comment
Share on other sites

był po montażu turbiny czyszczony dolot?

olej po prostu może spalać

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy był czyszczony dolot, ale po kilku tyś km powinien chyba sam się przedmuchać. A jeżeli silnik przepala takie ilości oleju to chyba też dosyć poważy powód do zmartwień.[br]Dopisany: 17 Listopad 2009, 13:31_________________________________________________Nie wiem czy podpinasz sie do dobrego tematu, bo ja wymieniłem turbine i szukam innej przyczyny.

Link to comment
Share on other sites

inną przyczyną to uszczelniacze zaworowe lub pierścienie tłokowe

Link to comment
Share on other sites

Ale to się wiąże z koszmarnymi kosztami ;/ Sama turbina była dosyć bolesna pod względem finansowym. Jeżeli to uszczelniacze lub pierścienie to chyba raczej sprzedam auto. Może być to coś jeszcze, sam nie wiem może odma?

Link to comment
Share on other sites

Są jeszcze uszczelniacze zaworowe i pierścienie. Ale tak jak kolega wojtekce napisal dolot mogł zostać nie wyczyszczony. Wyczyść i zobacz czy się tam pojawi ponownie. Ew sprawdź odmę.

I tak się jakoś nałożyło :)

Link to comment
Share on other sites

Niby tak. Po pierwsze wyczyść dolot i odmę. Jeśli w dolocie ponownie pojawi się olej to być może turbo jest źle zregenerowane. Jeśli odma jest zawalona to również sprawdź czy nie ma wycieków z samego silnika bo zatkana odma takowy wyciek może spowodować.

Co do remontu to pierścienie to już spory koszt, ale nie wydaje się żeby pierścienie padły chyba że silnik był przegrzany, natomiast wymiana uszczelniaczy to koszt około 300 zł, dobrzy mechanicy robią to bez ściągania głowicy więc odpada uszczelka i ewentualne planowanie.

Zaobserwuj również kiedy pojawia się dym:

przy zejściu z obrotów - uszczelniacze

przy wchodzeniu na obroty - pierścienie lub turbo

Link to comment
Share on other sites

Guest TuneFORCE

z turbina po regeneracji to loteria raz jest ok a innym razem 3 pod rząd są do d..y, na 90% turbo chleje olej a nie żadne uszczelniacze itp.

Link to comment
Share on other sites

jak znikma prawie pol litra na 1000 km to niezla masakra.

obstawiam zla regeneracje turbiny uszczelniac po stronie zimnej - bo jaby od strony cieplej to bys widzial ten olej na tylnej klapie i ufloganą rure

- ewentualnei wywala pierscieniami lub uszczelnieniem gniazda zaworowego w odme. - tu mozna by sprawdzic kompresje to sie okaze.

Link to comment
Share on other sites

W opisanym przypadku uszczelniacze zaworowe całkowicie odpadają. Jeżeli widzicie zależność między uszczelniaczami a olejem w dolocie, rozwińcie to, chętnie poczytam.

Jeżeli dużo oleju jest w przewodzie między filtrem powietrza a turbiną przyczyną najczęściej jest zawór przewietrzania (odma) na pokrywie zaworów lub seperator oleju na przewodzie między skrzynią korbową a odmą. Jeżeli przed turbiną nie ma dużo oleju a za nią jest go dużo, przepuszcza turbina.

Link to comment
Share on other sites

czy w afn i w ajm są takie same odmy ??

jak można (odme) udrożnić itd.??

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście kolegę troche poniosło z tą zależnością między uszczelniaczami a olejem w dolocie :) choć nie można wykluczyć uszczelniaczy bo nie wiadomo czy dolot był czyszczony.

Link to comment
Share on other sites

Odmy w AFN i AJM są całkowicie różne. W AJM funkcję odmy i separatora oleju pełni pokrywa zaworów.

Uszczelniacze zaworowe mogą być przyczyną zwiększonego zużycia oleju - zgoda, ale nigdy nie powodują zalewania olejem dolotu. Jednak przy takim zużyciu oleju i przy uszkodzonych uszczelniaczach silnik przy uruchamianiu i na zimnym kopcił by wściekle na niebiesko o czym kolega nie pisze.

Link to comment
Share on other sites

W opisanym przypadku uszczelniacze zaworowe całkowicie odpadają. Jeżeli widzicie zależność między uszczelniaczami a olejem w dolocie, rozwińcie to, chętnie poczytam.

Jeżeli dużo oleju jest w przewodzie między filtrem powietrza a turbiną przyczyną najczęściej jest zawór przewietrzania (odma) na pokrywie zaworów lub seperator oleju na przewodzie między skrzynią korbową a odmą. Jeżeli przed turbiną nie ma dużo oleju a za nią jest go dużo, przepuszcza turbina.

Swięta prawda , amen :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

a ja ci życzę drugich 400 tys. km :a4fan:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...