piotrsob1 Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 Wątek "Po wycięciu DPF-a auto mocno dymi" świadczy tylko o tym że DPF dobrze wyłapał substancje "dymotwórcze" i się zapchał lub często zapychał.Usterki silnika sam DPF nie zlikwiduje. Właśnie to chciałem użytkownikom przybliżyć, najpierw postawić diagnozę, potem decyzja co robić , a nie wycinać od razu, jako panaceum na wszystkie kłopoty z filtrem
dobry_k Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Super, dzięki. Obym podczas jazdy wyczaił kiedy ten stan następuje. Jeszcze raz dzięki
wszary Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Heh, Ja mam na razie wywalony tylko programowo, ale wskoczyła mi ikona od zapchania filtra na FISa. Dodatkowo spalanie mi skoczyło do ponad 9L/100km. i nie mogę zejść poniżej....W środę filtr idzie do fizycznego wywalenia i zobaczymy co będzie.
piotrsob1 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) Chciałem kolegom wywalającym DPF-y zwrócić uwagę jeszcze na jeden aspekt, w tych mocno wysilonych , będących po programach silnikach , elektronika i program obsługi DPF-a zabezpiecza motorówkę przed zniszczeniem Jak pisałem już wcześniej, te motory przy pełnym bucie bez problemu uzyskują temperaturę spalin 850 st. C, która jest graniczną , bezpieczną dla turbiny (fabrycznie jest to bodajże 807 st. C) Gdy temperatura osiąga wartość graniczną, to sterownik tnie dawkę paliwa, nie pozwalając tym samym na jej przekroczenie Jeżeli tuner wywali DPF-a z programu z całym dobrodziejstwem, czyli obsługą wszystkich czujników odpowiedzialnych za jego pracę, to pozbawiamy silnik najważniejszego zabezpieczenia termicznego Bezpieczna moc, która nie powinna doprowadzić do przekroczenia temp. spalin powyżej 850 st. C, to według mnie 140 KM, powyżej już żadnej gwarancji nie ma , pozostaje tylko rozsądek kierownika Edytowane 9 Listopada 2014 przez piotrsob1
wszary Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) Pawelkiwi, dnia 09 List 2014 - 00:44, napisał: Wątek "Po wycięciu DPF-a auto mocno dymi" świadczy tylko o tym że DPF dobrze wyłapał substancje "dymotwórcze" i się zapchał lub często zapychał. Usterki silnika sam DPF nie zlikwiduje. Właśnie to chciałem użytkownikom przybliżyć, najpierw postawić diagnozę, potem decyzja co robić , a nie wycinać od razu, jako panaceum na wszystkie kłopoty z filtrem Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S Ja proszę o poradę w związku z powyższym. Oddałem auto na wycięcie filtra, po programowym wycięciu auto zaczęło strasznie dymić nie spalonym paliwem. Mechanik, u którego było auto zaczął sprawdzać co było przyczyną i okazało się, że wtryski były rozregulowane, dawki paliwa nie takie jak powinny i źle ustawiony rozrząd. Dodam, że niecały rok wcześniej w ASO były wymieniane "rzekomo" wszystkie 4 pompki (akcja serwisowa dla BRD). Zacząłem jeździć na usuniętym filtrze, ale tylko programowo i cały czas mi się świeci ikona na FISie od filtra DPF, oraz skoczyło mi spalanie do góry. Dodam, że mechanik poustawiał wtryski i resztę tak jak to powinno być i auto przestało dymić. O ile wyskakująca ikona może być wynikiem działającego "jakiegoś" czujnika (tak myślę, ale mogę się mylić), to nie mam pomysłu dlaczego auto zaczęło więcej palić (i tu również odnoszę się do wskazań na FISie). Tankowałem również paliwo, żeby zresetować wskazania dla komputera po ustawieniu nowych dawek, ale to nie przyniosło rezultatu. Ma ktoś jakiś pomysł "why"? Z góry dzięki za odpowiedzi! Edytowane 9 Listopada 2014 przez wszary
piotrsob1 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) Wygląda na to że ten co usuwał program obsługi DPF-a spier&olił robotę, poza tym usunięcie w sofcie musi iść w parze z fizycznym usunięciem wkładu filtrującego. Jak tego nie zrobisz, to jeżdżąc tylko po mieście zatka się na pewno na amen. Pewnie w Twoim przypadku już mu dużo nie brakuje, dla tego i spalanie wzrosło ... Poza tym trzeba pamiętać o tym, że program obsługi filtra dba o bezpieczeństwo naszego silnika, czujnik temperatury przed turbo zabezpiecza silnik i osprzęt ( szczególnie turbinę ) przed niebezpiecznymi dla niej temperaturami Fabrycznie limiter ustawiony jest na bodajże 807 st. C, tunerzy robiąc program muszą go podnieść , zazwyczaj w okolicę 850 st.C, (która jest maksymalną bezpieczną dla turbo), bo inaczej nici z przyrostu mocy. Jeżeli usuwając DPF-a tuner wywali cały ten program, to zostajemy bez tego zabezpieczenia, wtedy wystarczy jedna trasa z fantazją, żeby turbo odfrunęło Edytowane 9 Listopada 2014 przez piotrsob1
wszary Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Wygląda na to że ten co usuwał program obsługi DPF-a spier&olił robotę, poza tym usunięcie w sofcie musi iść w parze z fizycznym usunięciem wkładu filtrującego. Jak tego nie zrobisz, to jeżdżąc tylko po mieście zatka się na pewno na amen. Pewnie w Twoim przypadku już mu dużo nie brakuje, dla tego i spalanie wzrosło ... Poza tym trzeba pamiętać o tym, że program obsługi filtra dba o bezpieczeństwo naszego silnika, czujnik temperatury przed turbo zabezpiecza silnik i osprzęt ( szczególnie turbinę ) przed niebezpiecznymi dla niej temperaturami Fabrycznie limiter ustawiony jest na bodajże 807 st. C, tunerzy robiąc program muszą go podnieść , zazwyczaj w okolicę 850 st.C, (która jest maksymalną bezpieczną dla turbo), bo inaczej nici z przyrostu mocy. Jeżeli usuwając DPF-a tuner wywali cały ten program, to zostajemy bez tego zabezpieczenia, wtedy wystarczy jedna trasa z fantazją, żeby turbo odfrunęło Dzięki za podpowiedzi! W środę oddaję do fizycznego wywalenia i pogadam z nim na ten temat.
piotrsob1 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) Programowe usuwanie DPF-a powierzył bym tylko i wyłącznie dobremu, uznanemu tunerowi, człowiek musi wiedzieć co robi, "wiedza w jednym paluszku" Oszczędzając na tej operacji masz problemy na głowie na 90 % Jak masz problem ze znalezieniem fachowca, to lepszym rozwiązaniem jest według mnie zastosowanie emulatora, i wycięcie fizyczne filtra. Wtedy też zawsze możesz też w prosty sposób wrócić do obsługi nowego filtra, jak zajdzie taka konieczność Edytowane 9 Listopada 2014 przez piotrsob1
wszary Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 piotrsob1 możesz mi podesłać na priv telefon do siebie? Przedzwonilbym jutro do Ciebie jak to nie problem? Gość raczej zna sie na rzeczy. Mógł go wywalić, skasować kasę i nara. A tymczasem naprawił spaprane wtryski i kazał pojeździć żeby zobaczyć co sie dzieje.
MaciejK Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Jak sprawdzic czy tuner usunął DPF prawidlowo?
piotrsob1 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Według mnie powinien zostawić działający limiter EGT, ustawiny na max. 900 st.C EGT - temperatura gazów wylotowych . Jego odczyt widać w bloku silnik , kanał 075, okienko pierwsze od lewej
witus83 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Tak czytam i czytam o tym DPF i nasuwa mi się pytanie: czy jest coś takiego jak całkowity stopień zapełnienia DPF (na który nie pomoże już żadne wypalanie) i "chwilowe" które można wyzerować dając po garach?
piotrsob1 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Tak po przekroczeniu pewnej granicy zapełnienia filtr jest do wyrzucenia , wróć , można go sprzedać za parę stówek na skupie złomu Ważny jest też parametr zapopielenia, który sterownik silnika oblicza na podstawie przebiegu silnika z filtrem. W miarę wzrostu przebiegu jego użyteczna pojemność maleje, i też z tego powodu może powodować problemy. Zakładając nowy , powinno się zrobić adaptację ilości popiołu, to samo dotyczy używanych, poniekąd jest z tym problem , bo ciężko ustalić u sprzedającego przebieg filtra Całe te obliczenia mają sens, pod jednym warunkiem, że silnik pracował na oleju spełniającym normę 507,00 ( niskopopiołowy do DPF-a) i że właściciel nie dolewał do paliwa np. Mixolu
witus83 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 U mnie jest obecnie 55/65 (ch... wie jakich jednostek). Mechanior mówił że od 60 filtr kwalifikuje się do wycięcia...
piotrsob1 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 No trzeba by ustalić o co chodzi. Ważny jest stopień zapełnienia po wykonaniu jazdy regeneracyjnej ( wartość w procentach) i stopień zapopielenia ( wyrażony bodajże w gramach ). Co do dokładnych wartości granicznych dla konkretnego motoru, to by trzeba poszukać w necie lub zapytać w ASO
witus83 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 Chyba chodziło o stopień zapopielenia bo o ile dobrze pamiętam to było 55/65 gram. Tak jest w BRD. Rozumiem że zapopielenia nie da się już usunąć?
piotrsob1 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 Fabryka takiej możliwości nie przewiduje Chyba że nasi specjaliści coś wymyślili, ale według mnie to raczej ciężko będzie ten pipiół usunąć z mikroskopijnych porów struktury filtra, nie uszkadzając jej samej
MaciejK Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 Według mnie powinien zostawić działający limiter EGT, ustawiny na max. 900 st.C EGT - temperatura gazów wylotowych . Jego odczyt widać w bloku silnik , kanał 075, okienko pierwsze od lewej JEsli dobrze rozumim to w bloku 75 sprawdze jaki limit ustawil tuner, czy moze bierzace wartosci?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się