Jump to content

[B5 AKN] Wyciek oleju


Guest ciasny
 Share

Recommended Posts

Witam mam taki problem z moja audi po dłuzszej jezdzie jak zrobie tak około 200-300 km to na drugi dzien mam male kropki oleju pod silnikiem i niewiem skad turbo mam juz ponad rok po regeneracji z wrocławia dobrze chodzi ale gdzies stamtad jest ten wyciek ale po krotkich jazdach to nic niema pomozcie pozd :hi:

Link to comment
Share on other sites

a może spod uszczelki miski olejowej kapie?

Link to comment
Share on other sites

witam

mialem podobna sytuacje i u mnie okazalo sie ze odma byla zapchana...

poczatkowo male plamki pod autem a z czasem lalo sie obficie z kazdej uszczelki...

olej ciekl po skrzyni w tyl auta no i mialem doslownie wszedzie tylko nie w silniku

pozdro

Link to comment
Share on other sites

witam

mialem podobna sytuacje i u mnie okazalo sie ze odma byla zapchana...

poczatkowo male plamki pod autem a z czasem lalo sie obficie z kazdej uszczelki...

olej ciekl po skrzyni w tyl auta no i mialem doslownie wszedzie tylko nie w silniku

pozdro

Po wymianie odmy samo przestało lecieć czy wymieniałeś uszczelki jakieś?
Link to comment
Share on other sites

witam

mialem podobna sytuacje i u mnie okazalo sie ze odma byla zapchana...

poczatkowo male plamki pod autem a z czasem lalo sie obficie z kazdej uszczelki...

olej ciekl po skrzyni w tyl auta no i mialem doslownie wszedzie tylko nie w silniku

pozdro

Po wymianie odmy samo przestało lecieć czy wymieniałeś uszczelki jakieś?

niestety samo sie nic nie naprawi wiec kilka uszczelek trzeba bylo zmienic

Link to comment
Share on other sites

co to jest odma

odma = odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika (filtr)

:mysli: czy jakos tak sie to nazywa

Link to comment
Share on other sites

co to jest odma

odma = odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika (filtr)

:mysli: czy jakos tak sie to nazywa

Ewentualnie - Separator mgły olejowej :)
Link to comment
Share on other sites

Panowie, z tego motoru zawsze będzie lecieć jak z durszlaka :/

Link to comment
Share on other sites

Panowie, z tego motoru zawsze będzie lecieć jak z durszlaka :/

Niekoniecznie :) Jeżeli się o to zadba to nie będzie lecieć. U mnie fakt, leci i silnik mam mokry ale czy mam się tym przejmować jeżeli spalanie ok, oleju nie chłepce? Nieee, olewam to ciepłym moczem i pod spód nie zaglądam jak nie trzeba :)

Pozdrawiam. :hi:

Link to comment
Share on other sites

O tym właśnie pisałem. Te jednostki są "dziurawe" jeśli chodzi o wycieki i czasem trzeba przywyknąć do zapaskudzonego silnika. Usunięcie niektórych wycieków w tym silniku kosztuje kupę PLNów.

Link to comment
Share on other sites

No niestety, 2.5TDI maja tendencje do "ciekniecia"... moze ktorys z dekli zaworowych Ci puszcza? Jesli nigdy nie byly sciagane (wymieniane uszczelki) to cos moze juz leciec.

Ogladales np. waz olejowy od turbiny?

Masz pewnosc, ze to olej?

Link to comment
Share on other sites

Witam a u mnie wywaliło olej z filtra oleju, czyżby to odma zapchana??

ostatnio pojawiały sie kropki pod autem , a dziś plama że hej, zdjołem pokrywe górną silnika a tam sie leje z filtra, a był dokrecony, wypchneło uszczelke ale dlaczego???wymieniłem filtr i zobacze co będzie dalej, ale może to przez ta odme cholerna??

Ma ktoś pomysł??

Link to comment
Share on other sites

No niestety, 2.5TDI maja tendencje do "ciekniecia"... moze ktorys z dekli zaworowych Ci puszcza? Jesli nigdy nie byly sciagane (wymieniane uszczelki) to cos moze juz leciec.

Ogladales np. waz olejowy od turbiny?

Masz pewnosc, ze to olej?

u mnie tez sie lało najbardziej z tyłu, powodem były dekle, wymieniłem uszczelki i cisza, teraz juz plam nie zostawiam, znajomy załatwił mi dobre zamienniki nie z serwisu po 50 zeta za sztuke, do tego podkładki pod wtryski i pod przelewy i nowe rureczki przelewów, narazie jest sucho,.

Tylko nie wspomne jak mnie plecy nawlały po 12 godzinach nachylania sie nad jedna potem druga głowicą,.

pozdro

Link to comment
Share on other sites

co ty opowiadasz za baje !!! z jakiego druszlaka ,ten motorek jest super jak się dba i użytkuje normalnie

zgadzam sie w 100 % z przedmówcą, uzytkownicy zwykłych starszych silników przyzwyczaili sie że tylko sie leje i nic nie robi, niestety takie silniki juz sie skonczyły, a z tego co mówią o padajacych napinaczach rozrzadu w 3.0 tdi i padajacych napedach pomp olejowych w 2.0 16v tdi ( ciekawe jak te nowe motory bede sie sparawowały po 300 tys km, szczególnie że kazdy serwis nagina na Longlife) w porównaniu nasze 2.5 v6 to naprade dobre motory o niecodziennej kulturze pracy,.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ja też zauważyłem wyciek oleju nad filtrem olejowym i pod nim leci aż na sam dół misy olejowej Tylko jakoś dziwnie jak by jeszcze ropa z filtra paliwowego do tego dopływała Nie wiem co się dzieje może tak jak by też była zapchana odma co piszą wcześniej i wywala olej aż na silnik Tylko gdzie to się znajduje żeby wymienić ?

Link to comment
Share on other sites

Tylko gdzie to się znajduje żeby wymienić ?

odma kolego jest na srodku silnika pomiedzy pompa paliwa a turbiną, od niej idzie wąż wychodzacy do weza przed wlotem do turbo,.

poszukaj na forum, jest fotostory wymiany

pozdro

Link to comment
Share on other sites

To jak by była ona zapchana to będzie też ciekło z wężyka co dochodzi do smarowania turbiny ? bo i tam wyciek się zrobił

no ale łatwo jest spawdzic zapchana odmę, wystarczy po dłuzszej jezdzie otworzyc maske i odkrecic korek wlewu oleju, jak tam bedzie zauwazalne ujscie cisnienia to na 100 % zapchana odma,.

Link to comment
Share on other sites

Wymiana odmy bez specjalnych umiejętności mechanika precyzyjnego :-) jest dość prosta. Tak jak w manualu na forum masz opisane, jedynie problemem jest śruba pod turbiną od plecionki pomiędzy turbo a EGR'em. Jednak kup sobie wcześniej jakiegoś dobrego malego kardana i da radę odkręcić i dokręcić. Ja z wymianą odmy walczylem z 6h i poszlo dość gładko. Wczoraj robilem podobne operacje, bo ściągalem dekle i wymieniałem silicon uszczelniający bo pocił mi się już konkretnie.

Link to comment
Share on other sites

Wymiana odmy bez specjalnych umiejętności mechanika precyzyjnego :-) jest dość prosta. Tak jak w manualu na forum masz opisane, jedynie problemem jest śruba pod turbiną od plecionki pomiędzy turbo a EGR'em. Jednak kup sobie wcześniej jakiegoś dobrego malego kardana i da radę odkręcić i dokręcić. Ja z wymianą odmy walczylem z 6h i poszlo dość gładko. Wczoraj robilem podobne operacje, bo ściągalem dekle i wymieniałem silicon uszczelniający bo pocił mi się już konkretnie.

kolego ADAMSDH zakładałes dekle na silikon??? a dlaczego nie pokusiłes sie o nowe uszczelki, przecież wiadomo że te uszczelki sa jednorazowe???

Ja ostatnio robiłem w passacie 1.8T , ktos na silikon założył miske olejową, silikon odpadł od bloku i wpadł do oleju a nastepnie zapchał smok oleju, takze ja nikomu nie polecam silikonu tylko nowe uszczelki, do swojego AKNa uszczelki pod dekle kupiłem za ok 70 zeta za sztuke, do tego podkładki pod wtryski, i pod przelewy, no i nowe rureczki do przelewów, poskładałem i nawet kropli wyckeu nie zauważułem,.

Odmę, wymieniałem dwa lata temu, leje dobry olej i dość czesto go wymieniam i problemu niema,.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Kudlaty, wiem o tym, że uszczelki są jednorazowe. Jednak problem pojawił mi się na wyjeździe (Norwegia) gdzie raz, że na uszczelki trzeba było czekać (ja nie mogłem) dwa były mega drogie. Wieć zrobilem na specialny silicon, który był dostępny.

Ciekło konkretnie więc zrobilem. Będę jeszcze pewnie sie dobierał do turbo (czyszczenie) to sobie wymienię na wcześniej zamówione uszczelki.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...