Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Brak mocy , jakby turbina nie działała


Firer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jest to moj pierwszy post i już proszę o pomoc :rolleyes:

Problem polega na braku mocy (B5 1,9 Tdi AJM)

Dziś odpaliłem samochód , ujechałem może 500m i po wciśnieciu mocniej gazu zauważyłem, że turbina załącza się znacznie później przy ok 2500 obr , kolejne przyspieszenie - załączyła się przy ok 3000obr, poźniej już wcale. Od tego momentu samochód przyspiesza dużo wolniej , jakby turbina wogóle się nie załączała. Nie pomaga gaszenie i ponowne uruchamianie silnika , moc nie powraca.

Podpiąłem Vag'a i co zauważyłem:

- w grupie 003 próbie statycznej

wartość MAF(rzeczywista) u mnie ok 445 mg/R znacznie przewyższa wartość MAF(rządana) u mnie 250 mg/R

przy dodawaniu gazu MAF rzeczywista nie wiele się zmienia.

Przy próbie statycznej basic settings MAF rzeczywista również się nie zmienia

Czyli podsumowując zawór EGR nie działa poprawnie :(

- w grupie 011 próbie statycznej

W trybie BS wartość Actual intake press nie zmienia się ani troche przy przełączaniu N75 ON/OFF i wynosi 969

Obserwowałem sztangę turbiny tak jak na filmiku ale u mnie ona się nie rusza :(

w zwykłym trybie aktualna wartość niewiele się zmienia po dodaniu gazu (np. spec intake 1101 a actual intake 989)

Czyli tutaj też coś jest nie tak

Co może być przyczyną? uszkodzony EGR? Turbina? a może któryś z wężyków (chociaż wyglądają na całe)

i czy można tak jeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać że żadnych błędów nie widać w Vag'u

U mnie błędów też nie było, a zaworek nie działał poprawnie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz ewidentny brak podcisnienia, wymien wezyki. trudno aby jednoczesnie nie dzialala ani turbina ani EGR. tzn mozliwosci uszkodzena obydwoch zaworkow jest, ale prawdopodobienstwo jest male.

wymien wezyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się zlokalizować przyczynę problemu :D Przydał się rysunek http://www.postimage.org/image.php?v=aVdt7Hr

Wężyk między dolnym wyjściem N18 a zaworem jednokierunkowym zsunął się z łącznika.

Po założeniu wężyka, egr i turbina śmiga jak przedtem.

Wielkie dzięki za pomoc :gicior:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...