Daimos Opublikowano 27 Listopada 2009 Opublikowano 27 Listopada 2009 poduszki sprawdź pod kątem wycieków, jak jest nieszczelna to pojawi się pod nią ślad czerwonej cieczy/oleju, wtedy tylko wymiana na nową
VTG Opublikowano 28 Listopada 2009 Autor Opublikowano 28 Listopada 2009 koło poduszki wisi kabelek i brakuje w nim wtyczki wydaje mi się że one są od tej poduszki. Co do AWX sprawdziłem ciśnienie jakie daje pompa vacum, wyszło 0,4bara po potrzymaniu króćca dobiło do 0,8bara więć albo pompa do wymiany albo do naprawy chwilowo pokleje to poxipoliną żeby zobaczyć czy tylko to czy szukać dalej. Po poklejeniu Poxipoliną wszystko wróciło do porządku z osiągami AWXa, ale pojawił się nowy problem którego dotychczas nie było, szarpania, np jade 1 wszystko ok wrzucam 2 i szapie powiedzmy 2-3 razy później 3 i tak samo szarpie 2-3 razy i normalnie gładko przyspiesza. Ale po chwili problem już znika i jest poprawnie czy to oznaczać może koło dwumasowe?[br]Dopisany: 27 Listopad 2009, 17:52_________________________________________________Sprawdziłem też grupę 004 bo wyczytałem gdzieś że warto ustawić kąt synchronizacji. Jest idealny pomiar robiłem na ciepłym silniku. Group A: '004 Engine speed Spec start of inj. Spec inj. duration Synchro. angle TIME 790-870 4BTDC-2ATDC 3-8 °Ck. -3..+3°Ck. MARKER STAMP /min CF CF 0.00 1092 Early 7.1 0.0 0.40 1092 Early 6.6 0.0 0.80 1092 Early 7.1 -0.6 1.20 1092 Early 7.1 0.0 1.60 1092 Early 6.6 0.0 2.00 1092 Early 7.1 -0.6 2.40 1092 Early 7.1 0.0 2.80 1092 Early 6.6 0.0 3.20 1092 Early 7.1 -0.6 3.60 1092 Early 7.1 0.0 4.00 1092 Early 6.6 0.0 4.40 1092 Early 7.1 -0.6 4.80 1092 Early 7.1 0.0 5.20 1092 Early 6.6 0.0 5.58 1092 Early 7.1 -0.6 5.98 1092 Late 7.1 0.0 6.38 1092 Late 7.1 -0.6 6.77 1092 Late 7.1 0.0 7.17 1092 Late 6.6 0.0 7.55 1092 Late 7.1 -0.6 7.95 1092 Late 7.1 0.0 8.35 1092 Late 7.1 -0.6
dejf Opublikowano 28 Listopada 2009 Opublikowano 28 Listopada 2009 W jakim stanie pompki? Wydaje mi sie ze powinienes wymienic lub zlecic mechanikowi ktory sie zna - naprawienie usterki ktora sam 'pokleiles'. To szarpanie wydaje mi sie miec zrodlo w ukladzie zasilajacym tj. wtryskowym.
VTG Opublikowano 29 Listopada 2009 Autor Opublikowano 29 Listopada 2009 Właśnie też myśle że to przyczyna leży w pompie vacum, teraz auto potrzebuje więcej paliwa na dole i mocniej siorbie. Mój mechanik sam to naprawia poxipoliną lub wymienia pompę vacum. Moja pompa ma symbol: 038 145 209A Mogę mieć pompę vacum nową 038 145 209E w dobrych pieniądzach około 500zł tylko nie wiem czy będzie pasowała wg Etki powinna być 038 145 209N jest A na silniku. Czuć też troche rope pod maską i pompa vacum jest brudna. Nie wiem czy bawić sie w wymiane uszczelek pod pompą vacum czy od razu w wymiane. Poklejenie poxipoliną spowodowało wzrost podciśnienia do 0,9bara i auto zaczęło normalnie jeździć oprócz tego szarpania. Auto odpala bardzo szybko chodzi równo pompki wg logów są w dobrym stanie zero błędów wymieniłem wężyki podciśnienia i je nieco poskracałem. Auto jest też słabe na biegu jałowym przy próbie ruszenia obroty znacząco spadają musze dodawać gazu bywa że gaśnie. Może to własnie pompa vacum.
dejf Opublikowano 29 Listopada 2009 Opublikowano 29 Listopada 2009 Czytając to - na twoim miejscu wymieniłbym tą pompe. To jest pompa podcisnienia paliwa wiec najmniejsza nieszczelnosc ktorej Ty nie zauwazysz moze skutkowac w/w objawami. Sam widzisz ze po naprawie nie jest tak jak byc powinno. Moze lepsi spece od PD'ków powiedzą cos wiecej na ten temat.
VTG Opublikowano 29 Listopada 2009 Autor Opublikowano 29 Listopada 2009 Jutro wymienię filtr paliwa na nowy ten ma 2tys km, kupię też Knechta (obecnie knecht) zmienie opaski na zaciskach filtra na nowe zakręcane Norma słyszałem że to może pomóc i jak będzie nadal źle to pompe wymienie.
VTG Opublikowano 1 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2009 Może jakiś wadliwy jest, wiem że koledze ASZ (130) też szarpał wymienił filtr i przestał.[br]Dopisany: 29 Listopad 2009, 19:25_________________________________________________Już znaleziono przyczyne. Auto coraz bardziej szarpało po wymianie filtra paliwa niby palił na dotyk ale jak próbowałem jechać to dymił szarpał myślałem że pompki do wymiany albo vacum nie daje paliwa, ledwo przejechałem 4km zero dynamiki po 2 tysiącach już lepiej troszke. Sprawdziłem układ paliwa zero pęcherzyków. Zawór zwrotny na filtrze wymieniłem pojechałem na uczelnie i mechanik powiedział że jak ruszam to jest chmura dymu że auto nie ma siły że za dużo ropy za mało powietrza i że to może być Egr. Pod uczelnią nie mogłem ruszyć autem później nie chciał pracować nawet na biegu jałowym zdjąłem weżyk z egru i auto zaczęło silnie ruszać i normalnie jechać, wężyk zaślepiłem i przejechałem tak 40km auto zachowuje się normalnie i wszystkie objawy minęły. To zadziwiające jak Egr może zmartwić człowieka. Albo zawór egr albo sam egr do wymiany narazie jeżdżę bez węzyka.
spanky Opublikowano 1 Grudnia 2009 Opublikowano 1 Grudnia 2009 powiedział że jak ruszam to jest chmura dymu że auto nie ma siły że za dużo ropy za mało powietrza i że to może być Egr. Pod uczelnią nie mogłem ruszyć autem później nie chciał pracować nawet na biegu jałowym zdjąłem weżyk z egru i auto zaczęło silnie ruszać i normalnie jechać, wężyk zaślepiłem i przejechałem tak 40km auto zachowuje się normalnie i wszystkie objawy minęły. To zadziwiające jak Egr może zmartwić człowieka. Albo zawór egr albo sam egr do wymiany narazie jeżdżę bez węzyka. nie ma w tym nic dziwnego .... 10 dni temu to proponowalem ... zaslep egr na probe i zobacz jaka bedzie reakcja auta ... [choc ja nie widze sensu]
VTG Opublikowano 1 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2009 "Choć ja nie widze sensu" mnie zmyliło:) tam było wiele różnych rzeczy w tym A4 najpierw późna reakcja później gdy zrobiłem prawie 1bar podciśnienie na vacum to to szarpanie. Egr wyłączony zdjętym przewodem i w przewód wkręciłem śrubkę żeby zachować podciśnienie w układzie i nie wiem co teraz, czy wina może leżeć w zaworze EGR czy w zaworku EGR tym elektryczno-ciśnieniowym. Miał jakis błąd wyskoczyć zrobiłem autem 40km i nic na liczniku nie wyskoczyło vaga nie podłaczałem jeszcze:) Auto ma wywalony katalizator i idzie wspaniale tak się wkręca na obroty że zawstydza nawet A4 turbodymomana. O takiej reakcji na gaz zawsze marzyłem w tym aucie. Dziękuję koledzy za rady.
spanky Opublikowano 1 Grudnia 2009 Opublikowano 1 Grudnia 2009 "Choć ja nie widze sensu" mnie zmyliło:) kierowalem sie logami w ktorych nic zlego nie bylo widac [stad stwierdzenie ze nie widze sensu ] ... ale nie zawsze trzeba sie kierowac logami ... to ze w nich nie widac usterki [jej poczatkow] to nie zanczy ze jej nie mam i moze zaczac probowac naprawic/znalezc przyczyne od prostych rzeczy .... [stad propozycja wylaczenia EGR-u ]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się