elmartinez Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Witam Mam spory problem z temperaturą silnika. A więc tak. Jakieś dwa tygodnie temu zauważyłem że na wskaźniku na desce rozdzielczej gwałtownie spadła mi temperatura płynu chłodniczego z 90 na 50. Potem znowu wzrosła na 90 i znowu spadła do 50. Po podpięciu pod VAG-a okazało się że popsuł się czujnik płynu chłodniczego. Pojechałem do serwisu i został on wymieniony na nowy. Po 4 dniach od wymiany na wskaźniku temperatura dochodziła max do 75 st C podczas jazdy a do 90 podczas postoju w korku lub na światłach. Zaniepokojony pojechałem z powrotem do mechanika u którego wymieniałem czujnik. Pan podpina pod VAG-a i co się okazuję że czujnik temp płynu chłodniczego pokazuje 124 st C i cały czas rośnie Na desce rozdzielczej wskaźnik pokazuje temp 90 st C. Pomimo tak wysokiej temperatury wentylatory w ogóle się nie włączyły co mnie jeszcze bardziej dobiło. Padła diagnoza że walnięty jest termostat. Ja nie jestem do końca o tym przekonany. Czy ktoś spotkał się już kiedyś z takim problemem? Bardzo proszę o pomoc. Dodam tylko ,że pompa wody była wymieniana razem z rozrządem 5 miesięcy temu. A jeszcze jedno razem z czujnikiem płynu chłodniczego regenerowany i wymieniany miałem alternator.
Dev Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 wymien termostat, prawdopodobnie on ponosi tutaj winę przed wymiana alternatora nie było takich cyrków?
Mario Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Jeżeli działa ogrzewanie tzn, że termostat puszcza płyn na duży obieg i jest sprawny. Winą może być również zapowietrzony układ chłodzenia. Wymieniałem u siebie jakiś czas temu pompę wody i przy zapowietrzonym ikładzie miałem podobne objawy.
domjenick Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 cos mi tu nie gra z tym "nowym" czujnikiem-skoro wag pokazuje 124 stopie,to i na wskazniku tyle powinienes miec,bo ten czujnik ,na bloku,jest wlasnie od pokazywania temperatury na wskazniku,wiec najpierw zająłbym sie tym czujnikiem-VAG,bloki pomiarowe - kanał 007 i tam masz odczyt z czujnika na chlodnicy,potem 17 zegary-bloki pom/kanal 003 i tam masz odczyt z czujnika na bloku-powinny byc takie same,jesli na desce i na 003(instrument cluster) jest roznica,a oba czujniki pokazuja to samo(ten od zegarow i ten z chlodnicy)-tzn,ze cos ze wskaznikiem na desce jest nie tak,a woda Ci sie gotuje? jesli nie -tzn,ze czujnik ktorys padl
ROBERT Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Jak pisałeś że po wymianie czujnika temp. podczas jazdy wynosiła ~75*C, a podczas postoju 90*C to stwiałbym na termostat, powiedź mi czy Ty przypadkiem nie masz termostatu elektronicznego [br]Dopisany: 22 Listopad 2009, 22:32_________________________________________________
elmartinez Opublikowano 22 Listopada 2009 Autor Opublikowano 22 Listopada 2009 wymien termostat, prawdopodobnie on ponosi tutaj winę przed wymiana alternatora nie było takich cyrków? Przed wymianą alternatora był problem z czujnikiem płynu chłodniczego. Działał nieprawidłowo. Ale jeśli już zaskoczył pokazywał równo 90 st C ( po podpięciu pod VAG-a pokazywał się błąd 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) - teraz tego błędu już nie ma). Obecny czujnik tak jak już pisałem wcześniej podczas jazdy temp max 75 st C podczas postoju 90 st C. Ale po podpieciu pod VAG-a czujnik wskazuje bardzo wysokie temp nawet 124 st C. Jeżeli działa ogrzewanie tzn, że termostat puszcza płyn na duży obieg i jest sprawny. Winą może być również zapowietrzony układ chłodzenia. Wymieniałem u siebie jakiś czas temu pompę wody i przy zapowietrzonym układzie miałem podobne objawy. Ogrzewanie działa, nie mam z tym żadnych problemów. Co zauważyłem, po zmianie tego czujnika miałem długą trasę ok 900 km. Po powrocie zauważyłem że poziom płynu w chłodnicy jest jakiś 1cm poniżej min. Nie wiem czy to oni podczas zmiany czujnika nie uzupełnili płynu czy "zgubilem" go gdzieś po drodze. cos mi tu nie gra z tym "nowym" czujnikiem-skoro wag pokazuje 124 stopie,to i na wskazniku tyle powinienes miec,bo ten czujnik ,na bloku,jest wlasnie od pokazywania temperatury na wskazniku,wiec najpierw zająłbym sie tym czujnikiem-VAG,bloki pomiarowe - kanał 007 i tam masz odczyt z czujnika na chlodnicy,potem 17 zegary-bloki pom/kanal 003 i tam masz odczyt z czujnika na bloku-powinny byc takie same,jesli na desce i na 003(instrument cluster) jest roznica,a oba czujniki pokazuja to samo(ten od zegarow i ten z chlodnicy)-tzn,ze cos ze wskaznikiem na desce jest nie tak,a woda Ci sie gotuje? jesli nie -tzn,ze czujnik ktorys padl No właśnie też mi się nie podoba nowy czujnik. Raczej niemożliwe jest to aby jeden czujnik na VAG-u pokazywał 124 st C a na desce rozdzielczej 75. Jak by nie patrzeć to rożnica prawie 50 st C. Mechanior twierdził, że "te typy tak mają i to normalne". Co do sprawdzenia tej temperatury to mam problem z połączeniem się z 17-Instruments. Jedyne co mi się dzisiaj udało dzisiaj to w 01-Engine i w bloku 028 odczytałem wzrost temperatury silnika do ponad 110 st C. Wydaje mi się że to właśnie było wskazanie z tego czujnika. roberth tak mam termostat elektroniczny. Dziwi jeszcze fakt, że w ogóle nie włącza się przy tej temperaturze wentylator. Dopiero w momencie włączenia nadmuchu w kabinie ( klimatyzacji ) obydwa wentylatory zaczynają pracować. Wyprzedzając pytania próbowałem wtedy zatrzymać pracujący went. i o mały włos straciłbym paluchy.
ROBERT Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Teraz Ci nie powiem jak jest w B6 , ale myślę że tak samo jak w B5 odnośnie czujnika temp. tzn czujnik jest jeden ale podwójny G2/G62 G2 temp. na blacie , 17 INSTRUMENTS G62 temp. dla ECU , 01 ENGINE Możliwe że "sekcja" czujnika G2 szaleje Co do termostatu elektr. - może on szwankuje ??? Wiesz jak to z elektroniką
domjenick Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 110 na vagu to norma,ale troche wysoko,bo na desce wtedy bedziesz miec 90,jesli woda sie nie gotuje(przy 124 juz powinna) i jesli pokazuje co jakis czas rozna temperature na wskazniku-to na bank czujnik ,ten na bloku do wymiany[br]Dopisany: 22 Listopad 2009, 22:53_________________________________________________w B6 sa dwa czujniki-jeden na bloku(z zielona wtyczka,od wskaznika) i na dole na wezu chlodnicy dla potrzeb ECU
ROBERT Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 No to według mnie czujnik od wskazań na zegarach do wymiany,ale porównaj jeszcze wskazania w 01 ENGINE i 17 INSTRUMENTS wtedy będzie wiadomo, powinny być bardzo podobne Jak nie to niestety termostat elektr. poszedł się je....
domjenick Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4/2001/249/49/3124090/ tu jest link z etki "on line"-zaloguj sie i tam masz schemat ukladu chlodzenia dla silnika AVJ,BFB,AMB i BEX-wiec Twoj -nr 32 to czujniki,jeden na dole chlodnicy drugi na bloku [br]Dopisany: 22 Listopad 2009, 23:05_________________________________________________potem,jak zona zejdzie z kompa to wrzuce fotke,bo na lapku nie mam
ROBERT Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Jak mówi kolega domjenick nr.32 to czujniki temp. ten na górze od zegarów,na dole od ECU
domjenick Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 no widzisz Robciu ,jak Ty mnie rozumiesz... :wink4: to samo chcialem wkleic...
elmartinez Opublikowano 22 Listopada 2009 Autor Opublikowano 22 Listopada 2009 110 na vagu to norma,ale troche wysoko,bo na desce wtedy bedziesz miec 90,jesli woda sie nie gotuje(przy 124 juz powinna) i jesli pokazuje co jakis czas rozna temperature na wskazniku-to na bank czujnik ,ten na bloku do wymiany[br]Dopisany: 22 Listopad 2009, 22:53_________________________________________________w B6 sa dwa czujniki-jeden na bloku(z zielona wtyczka,od wskaznika) i na dole na wezu chlodnicy dla potrzeb ECU 110 to było podczas postoju na parkingu po 15 min rozgrzewania samochodu. Dodam że temp cały czas rosła Ten czujnik na wężu chłodnicy myślę że jeśli byłby walnięty to sygnalizowałby błąd. A takiego nie znalazłem. Tak po cichu podejrzewam ten czujnik co mi go ostatnio wymienili. Czujnik ( na fakturze jego nr to 06A919501 ) kosztował mnie 40 zł brutto + wymiana 50 zł brutto - czy to nie przypadkiem jakieś badziewie?? http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4/2001/249/49/3124090/ tu jest link z etki "on line"-zaloguj sie i tam masz schemat ukladu chlodzenia dla silnika AVJ,BFB,AMB i BEX-wiec Twoj -nr 32 to czujniki,jeden na dole chlodnicy drugi na bloku [br]Dopisany: 22 Listopad 2009, 23:05_________________________________________________potem,jak zona zejdzie z kompa to wrzuce fotke,bo na lapku nie mam Ok dzięki za linka i fotkę. Ale tak jak napisałem wyżej czujnik powinien chyba pokazywać jakieś błędy. No i co z tak duża różnicą temperatur. Cały czas dla mnie jest to niezrozumiałe ;(
ROBERT Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Czujnik pokaże błąd jeżeli ma przerwę lub zwarcie. Jeżeli przekłamuje to nie pokaże błedu[br]Dopisany: 22 Listopad 2009, 23:15_________________________________________________Jeżeli na VAGu są różnice we wskazaniach obu czujników to ten na króćcu jest walnięty(od wskazań na zegary) Za 40 PLN to jakąś podróbę Ci założył,jedź do ASO Koszt (w moim przypadku 120PLN,ale ja mam jak wspomniałem podwójny)
domjenick Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Czujnik pokaże błąd jeżeli ma przerwę lub zwarcie. Jeżeli przekłamuje to nie pokaże błedu dokladnie-jesli jest kompletnie popsuty i nie "przepuszcza" napiecia-pokaze na Vagu,jesli "przepuszcza" troche pradu-nic nie zobaczysz-zadnego bledu-musi byc kompletny brak przebiegu pradu...a swoja droga-czujnik nie jest drogi,ale wymiana trwa ,dla wprawionego mechanika,jakies 30 sekund,wiec 50 zł za 30 sekund roboty? porownaj odczyt dwoch czujnikow,moze ktos w okolicy bedzie mial innego Vaga i sie polaczysz,ja czasem uzywam 303 i jak cos nie idzie "przesiadam" sie na 312 i hula wszystko-jak nie jeden-to drugi mi pokaze ,co chce...
elmartinez Opublikowano 22 Listopada 2009 Autor Opublikowano 22 Listopada 2009 Czujnik pokaże błąd jeżeli ma przerwę lub zwarcie. Jeżeli przekłamuje to nie pokaże błedu[br]Dopisany: 22 Listopad 2009, 23:15_________________________________________________Jeżeli na VAGu są różnice we wskazaniach obu czujników to ten na króćcu jest walnięty(od wskazań na zegary) Za 40 PLN to jakąś podróbę Ci założył,jedź do ASO Koszt (w moim przypadku 120PLN,ale ja mam jak wspomniałem podwójny) Ten na króćcu to ten znajdujący się w tylnej części silnika? Dobrze rozumiem?? No nic innego mi nie pozostaje jak samemu zmienić ten czujnik. Mam nadzieję że to przez niego mam takie problemy. Postaram się zrobić to jutro zaraz po pracy.
domjenick Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 nie pomylisz sie ,bo ma zielona wtyczke
elmartinez Opublikowano 22 Listopada 2009 Autor Opublikowano 22 Listopada 2009 nie pomylisz sie ,bo ma zielona wtyczke Chyba oryginalny ma zieloną wtyczkę. Ten u mnie jest czarny. To jakieś gówno na pewno mi założyli.
michal_g84 Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 wydaje mi się że przy 124 stopniach to powinien się silnik sam wyłączyć, ja bym nie celował w termostat a raczej w czujnik, czujnik nowy nie zawsze musi być dobry, ja już się na tym przejechałem i niepotrzebnie dwa razy termostat wymieniłem
domjenick Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 nie pomylisz sie ,bo ma zielona wtyczke Chyba oryginalny ma zieloną wtyczkę. Ten u mnie jest czarny. To jakieś gówno na pewno mi założyli. powinien miec zielona,ale wiesz ,jak jest zamiennikow jest troche,jest gdzies na Forum moje zdjecie,robilem go komus,kto tez mial problem z tym czujnikiem-ale teraz sa nikle szanse,ze znajde ten wątek...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się