Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Napinacz paska alternatora...


RedWolf

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś zauważyłem że napinacz na biegu jałowym pd czasu do czasu wpada w dziwne drgania i słychać straszny stukot czy to znaczy ze juz czas go wymienic?? po cZym poznac ze ten napinacz nadaje sie do wyzucenia?? ile jaka jest najlepsza firma jagbym chciał kupic nowy oraz ewentualny koszt naprawy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym poznać co napisałeś wcześniej.Koszt samego napinacza około 450 pln (ruville,ina,febi bilstein,skf),na alledrogo oczywiści taniej ale jakość wątpliwa.A koszt wymiany to zależy od mechanika ale jak masz trochę pojęcia to wymienisz sam,nie jest to zbyt skomplikowane.

Jak być kupował to numer orginału:028 903 315 M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po cZym poznac ze ten napinacz nadaje sie do wyzucenia?

Widać też że rolka napinacza nie jest w linii prostej do paska tylko jest pochylona. Niektórzy jeżdrzą do tąd aż im pasek zrzuca :decayed:

Ja u siebie wymieniłem przy rozrządzie na ori. więc mam spokój. Stary był już pochylony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze sie cos stac wrazie czego jak by sie urwała ta rolka??

Najwyżej wciągnie pasek w koło pasowe i siłą odśrodkową paskiem rozwali obudowę rozrządu i pasek wielorowkowy zostanie złapany przez rozrząd i tłoki "dadzą buzi" zaworom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze sie cos stac wrazie czego jak by sie urwała ta rolka??

Najwyżej wciągnie pasek w koło pasowe i siłą odśrodkową paskiem rozwali obudowę rozrządu i pasek wielorowkowy zostanie złapany przez rozrząd i tłoki "dadzą buzi" zaworom.

To najgorsza możliwa opcja :naughty:

Takie "trzepanie" paska i ew piski-terkotanie przy max skręcie kół i na wolnych obrotach sygnalizują raczej że zepsuło się sprzęgiełko jednokierunkowe alternatora.

Też myślałem że to napinacz ale to sprzęgiełko. Możesz to sprawdzić patrząc na alternator kiedy ktoś inny w tym czasie wyłącza zapłon. po zatrzymaniu się silnika i paska wirnik wewnątrz alternatora powinien się jeszcze kręcić przez chwilę. Jeśli staje wraz z paskiem dęba to sprzęgiełko jest kaput :decayed:

koszt wymiany ok 300 zł.

Lepiej to zrobić jak najszybciej. Poza powyższymi może jeszcze pozrywać kable od elektryki i klimy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - przyczyną może być sprzęgiełko (jeśli napinacz jest prosty). Właśnie to zrobiłem u siebie.

Zmień sprzęgiełko i napinacz też - jedna robota - bo mógł już po d... dostać przez alternator.

W wakacje dwa razy mi zrzuciło pasek, bo patafian jeden nie przyjrzał się dobrze, co jest winą.

Na szczęście tylko kabelek mi jeden poszarpało, więc straty żadne, ale mogło być drożej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze sie cos stac wrazie czego jak by sie urwała ta rolka??

Tak jak radzi ci kolega MRoger problem może nie wynikać z napinacza lecz z innych elementów osprzętu napędzanego paskiem altermatora. Coś stawia opór i dlatego drga ci napinacz. Jak mi się tak działo to opór stawiała pompa wspomagania dlatego musisz zdjąć pasek i przeglądnąć każdą rolkę napędzaną tym paskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:szukaj: parę tematów do tyłu opisywałem sprzęgiełko alternatora bo jestem po wymianie jego :>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak patrze z gory to widze ze napinacz cały wibruje i strasznie na wolnych obrotach piszczy a od czasu do czasu wibracje sa tak silne ze az terkocze cały. To chyba ten napinacz jest gdyz jak wyłacze silnik wiatrak sie kreci przez chwile a podczas wymiany rozrzadu mecheche mowił ze napinacz jest do d*py i bedzie trzeba go wymienic :sick3: Ile kosztuje wymiane jego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymień napinacz ja miałem podobny problem w swoje b5 i na trasie zakopane -kraków cos mi piszczało pod maską, okazało sie ze alternator sie rozleciał, spadł pasek silnik złapał temp, brak wspomagania, brak ładowania musiałem stanąć i czekac na pomoc drogową 3h. naszczęscie miałem asistance więc gratis holowanie pod dom , za używany alternator z robocizną zapłaciłem 500 zł[br]Dopisany: 06 Grudzień 2009, 08:43_________________________________________________tak ze przyczyną moze być napinacz albo alternator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam .podepnę sie do tematu.musze sprawdzić jak chodzą (rolka napinająca ,sprzęgieł ko alternatora i pompa wspomagania)bez paska .teraz moje pytanie w jaki sposób zwolnić ten pasek aby go zdjąć i sprawdzić .szukam i szukam ale nic takiego nie znalazłem.rano ,szczególnie teraz jak jest juz chłodniej po odpaleniu skrzypi i teraz nie wiem czy rolka napinacza czy sprzęgiełka alter.padło ,wyczytałem że gdyby było dobre to po zgaszeniu silnika powinno sie jeszcze chwilkę kręcić a tu staje jak wryte,ale głównie chodzi mi o to jak zwolnić ten pasek i potem go znów odpowiednio naciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam .podepnę sie do tematu.musze sprawdzić jak chodzą (rolka napinająca ,sprzęgieł ko alternatora i pompa wspomagania)bez paska .teraz moje pytanie w jaki sposób zwolnić ten pasek aby go zdjąć i sprawdzić .szukam i szukam ale nic takiego nie znalazłem.rano ,szczególnie teraz jak jest juz chłodniej po odpaleniu skrzypi i teraz nie wiem czy rolka napinacza czy sprzęgiełka alter.padło ,wyczytałem że gdyby było dobre to po zgaszeniu silnika powinno sie jeszcze chwilkę kręcić a tu staje jak wryte,ale głównie chodzi mi o to jak zwolnić ten pasek i potem go znów odpowiednio naciągnąć.

Na śrubę od rolki napinacza załóż klucz w rozmiarze 15 i ciągnij za klucz w swoja lewą a samochodu prawa stronę. Zluzujesz naciąg paska do zdjęcia którego będzie ci potrzebna druga osoba i uwaga na palce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...