Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Kilka pytań odnośnie B6


Grafit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie wiedziałem gdzie założyć ten temat, wiec zakładam go tu. Jeśli jest w zyłm miejscu to proszę o przeniesienie, ale nie koszujcie narazie :)

Otóż mam kilka pytań (A4 B6 2003r. 1,9 TDI 130KM)

1. Czy wam też tak "chlupie" paliwo w baku jak jest go ponad połowa?

2. Ostatnio stało się tak, że wsiadłem do auta, włączyłem klime, naciskałem "+" aby podnieść temperaturę od strony kierowcy i zauważyłem, że temperatura po stronie pasażera też się podnosi równo z moją :) jak to się stało? Da się to jakoś włączyć? Zawsze się zastanawiałem czy da się tak robić no i przypadkiem mi sie udało, ale nie wiem jak :(

3. Przycisk "check" koło zegarów. Jak go nacisnę jak silnik jest włączony ale auto stoi to:pokazuje się BREMSE - na górze jest kółeczko w nawiasach -> (O), a pod spoden taki sam znaczek tylko jeszcze wykrzyknik w kółeczku, potem KUHLMITTEL i na górze symbol dystrybutora a pod spodem tak symbol jak jest koło wskaźnika temp. silnika, OLDRUCK i na górze 1km/h w kółku, a pod spodem taka "filiżanka" z kapiącym olejem. Co to wszystko oznacza?? dodam, że jak jadę i nacisnę "check" to pokazuje się to samo, a po chwili auto piszczy, ale nie pamiętam co pokazuje :(

4. Od czego jest przycisk ECON na panelu klimy?

5. Kupiłem auto, trzeszczał mi głośnik z przodu od strony pasażera, wymieniłem, i teraz po miesiącu mi zaczęło trzeszczeć po stronie pasażera ;/ strasznie to denerwujące.... typowa usterka czy coś więcej?

6. Felgi.. teraz mam opony 205/55/16 na ory alumach, chce kupić na zimę opony 195/65/15 (cena). Mogłby mi ktoś podać rozmiar, et, średnice otworu centrującego itp felg stalowych na które bym nałożył te oponki? Jest różnica miedzy 205 a 195 w WARUNKACH ZIMOWYCH? (nie na suchym asfalcie)?

Proszę o pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie chlupie, albo lepiej sprecyzuj co wg Ciebie to oznacza :naughty:

2. Nie zdarza się to normalnie, chyba, że nie masz 2-strefowej klimy

3. CHECK (kontrola) jest do sprawdzania "stanu" autka - czyli prześwietla Ci hamulce, klocki, płyn do spryskiwaczy, chłodzące ciecze, olej, itd.

4. ECON wyłącza Ci klimatyzację i zostawia sam nadmuch

5. Jeśli wsadziłeś dobry i sprawny głośnik, to nic nie powinno Ci trzeszczeć - posprawdzaj połączenia i sam głośnik

6. Różnicy nie poczujesz praktycznie żadnej między 205 a 195 - wiadomo, że za szerokie na zimę nie mogą być, bo nie spełnią swojego zadania. Otwór centrujący 57,1 mm, rozstaw śrub 5x112 mm, ET od 35 do 45 (ja mam ten sam rozmiar na ET 37)[br]Dopisany: 03 Grudzień 2009, 08:58_________________________________________________Tak apropo - wszystko jest na forum, wystarczy poszukać :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak apropo, aproposów to widzę, że przydałaby Ci się książka obsługi Audi B6.

Poszukaj jest na forum link. Ściągnij i przeczytaj :wink4:

Poza tym masz chyba nieuzupełniony profil :)

I polecam szukać zanim założysz temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie chlupie, albo lepiej sprecyzuj co wg Ciebie to oznacza :naughty:

2. Nie zdarza się to normalnie, chyba, że nie masz 2-strefowej klimy

3. CHECK (kontrola) jest do sprawdzania "stanu" autka - czyli prześwietla Ci hamulce, klocki, płyn do spryskiwaczy, chłodzące ciecze, olej, itd.

4. ECON wyłącza Ci klimatyzację i zostawia sam nadmuch

5. Jeśli wsadziłeś dobry i sprawny głośnik, to nic nie powinno Ci trzeszczeć - posprawdzaj połączenia i sam głośnik

6. Różnicy nie poczujesz praktycznie żadnej między 205 a 195 - wiadomo, że za szerokie na zimę nie mogą być, bo nie spełnią swojego zadania. Otwór centrujący 57,1 mm, rozstaw śrub 5x112 mm, ET od 35 do 45 (ja mam ten sam rozmiar na ET 37)[br]Dopisany: 03 Grudzień 2009, 08:58_________________________________________________Tak apropo - wszystko jest na forum, wystarczy poszukać :wink4:

1. Jak jest tak między 1/2a 3/4 baku to na małych nierównościach, przy hamowaniu (po zatrzymaniu już) albo przy ruszaniu paliwo się "tłucze". Tzn puka i stuka.

2. Klima jest 2 strefowa. Czyli to jakiś "błąd" że temperatura się zmianiała i u kierowcy i u pasażera na raz?

3. To się domyśliłem. Chodzi mi o to, czy to co pokazuje (co opisałem) to znaczy że z tymi rzeczami jest wszystko ok, czy wręcz przeciwnie?

4. Nie wiedziałem. Przyda sie bo byłem pewien ze nie da sie bez klimy jezdzić :P Czyli daje ECON i moge normalnie zmieniać temperaturę na wyświetlaczu a klima bedzie wyłączona?

5. Wymieniony głośnik, od strony kierowcy gra teraz dobrze, problemy sie zaczęły z drugim, od strony pasażera

6. Czyli smialo moge kupić 195/65/15? To ponad 100zł roznicy na oponie w porównaniu do 205/55/16 :(

Przeglądałem forum ale nie moglem znaleźć tych informacji :( Jedynie że są 3 wielkości tarczy hamulcowych montowane i jak mam największe to sie 15 nie zmieszą.

Serdecznie dziękuję za pomoc :)

Tak apropo, aproposów to widzę, że przydałaby Ci się książka obsługi Audi B6.

Poszukaj jest na forum link. Ściągnij i przeczytaj :wink4:

Poza tym masz chyba nieuzupełniony profil :)

I polecam szukać zanim założysz temat.

Poszukam. Uzupełnię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shocked: :shocked: :shocked: :shocked: :shocked:

Większość tych pytań jest z zakresu elementarnych zasad użytkowania samochodu mogę pozostać jedynie zszokowany tym iż nie wstyd ci ich zadawać. A merytorycznie mogę wypowiedzieć się jedynie iż klimatyzacja 2 strefowa ma również opcję pracy jednostrefowej reszte należy doczytać, douczyć sie dokształcić a poźniej zadawać tego typu pytanie.... Na niektóych forach taki post poszedłby od razu do kosza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie wiedziałem gdzie założyć ten temat, wiec zakładam go tu. Jeśli jest w zyłm miejscu to proszę o przeniesienie, ale nie koszujcie narazie :)

Otóż mam kilka pytań (A4 B6 2003r. 1,9 TDI 130KM)

1. Czy wam też tak "chlupie" paliwo w baku jak jest go ponad połowa?

2. Ostatnio stało się tak, że wsiadłem do auta, włączyłem klime, naciskałem "+" aby podnieść temperaturę od strony kierowcy i zauważyłem, że temperatura po stronie pasażera też się podnosi równo z moją :) jak to się stało? Da się to jakoś włączyć? Zawsze się zastanawiałem czy da się tak robić no i przypadkiem mi sie udało, ale nie wiem jak :(

3. Przycisk "check" koło zegarów. Jak go nacisnę jak silnik jest włączony ale auto stoi to:pokazuje się BREMSE - na górze jest kółeczko w nawiasach -> (O), a pod spoden taki sam znaczek tylko jeszcze wykrzyknik w kółeczku, potem KUHLMITTEL i na górze symbol dystrybutora a pod spodem tak symbol jak jest koło wskaźnika temp. silnika, OLDRUCK i na górze 1km/h w kółku, a pod spodem taka "filiżanka" z kapiącym olejem. Co to wszystko oznacza?? dodam, że jak jadę i nacisnę "check" to pokazuje się to samo, a po chwili auto piszczy, ale nie pamiętam co pokazuje :(

4. Od czego jest przycisk ECON na panelu klimy?

Proszę o pomoc :)

pyt 1. chlupie chlupie

pyt 2. jeżeli chcesz sterować obiema temperaturami równocześnie to musisz przytrzymać ok 5 sekund przycisk AUTO, jeżeli chcesz lewą i prawą stroną osobno wystarczy dotknąć + lub - po stronie pasażera

pyt. 3 przypadek który opisujesz pokazuje jak wyglądają komunikaty które mogą Ci się pokazać podczas awarii

pyt. 4 przycisk ECON służy do wyłączania sprężarki klimy w lecie ( nawiew jest ale bez klimy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shocked: :shocked: :shocked: :shocked: :shocked:

Większość tych pytań jest z zakresu elementarnych zasad użytkowania samochodu mogę pozostać jedynie zszokowany tym iż nie wstyd ci ich zadawać. A merytorycznie mogę wypowiedzieć się jedynie iż klimatyzacja 2 strefowa ma również opcję pracy jednostrefowej reszte należy doczytać, douczyć sie dokształcić a poźniej zadawać tego typu pytanie.... Na niektóych forach taki post poszedłby od razu do kosza

Wiesz, jeździłem wcześniej starym autem bez kilmy itp. , więc wydaje mi się że mogę nie wiedzieć do czego jest przycisk ECON, jaki jest rozmiar otworu centrujacego w audi oraz czy we wszystkich egzemplarzach chlupie paliwo....

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Przycisk "check" koło zegarów. Jak go nacisnę jak silnik jest włączony ale auto stoi to:pokazuje się BREMSE - na górze jest kółeczko w nawiasach -> (O), a pod spoden taki sam znaczek tylko jeszcze wykrzyknik w kółeczku, potem KUHLMITTEL i na górze symbol dystrybutora a pod spodem tak symbol jak jest koło wskaźnika temp. silnika, OLDRUCK i na górze 1km/h w kółku, a pod spodem taka "filiżanka" z kapiącym olejem. Co to wszystko oznacza

Jeżeli coś Ci piszczy to coś jest nie tak-sprawdz.

Przy odpalaniu też piszczy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Przycisk "check" koło zegarów. Jak go nacisnę jak silnik jest włączony ale auto stoi to:pokazuje się BREMSE - na górze jest kółeczko w nawiasach -> (O), a pod spoden taki sam znaczek tylko jeszcze wykrzyknik w kółeczku, potem KUHLMITTEL i na górze symbol dystrybutora a pod spodem tak symbol jak jest koło wskaźnika temp. silnika, OLDRUCK i na górze 1km/h w kółku, a pod spodem taka "filiżanka" z kapiącym olejem. Co to wszystko oznacza

Jeżeli coś Ci piszczy to coś jest nie tak-sprawdz.

Przy odpalaniu też piszczy???

Przy odpalaniu nic nie piszczy. Za chwilę mam wyjazd to nacisnę check w czasie jazdy i zobaczę co pokazuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W głowach wam piszczy amatorzy. W czasie jazdy wciśnięcie Check powoduje ustawienie aktualnej prędkości jako granicznej. Każde późniejsze jej przekroczenie powoduje pisk i wyświetlenie na FIS odpowiedniego znaczka. Ot cała filozofia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W głowach wam piszczy amatorzy. W czasie jazdy wciśnięcie Check powoduje ustawienie aktualnej prędkości jako granicznej. Każde późniejsze jej przekroczenie powoduje pisk i wyświetlenie na FIS odpowiedniego znaczka. Ot cała filozofia...

dokładnie tak to wygląda :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W głowach wam piszczy amatorzy. W czasie jazdy wciśnięcie Check powoduje ustawienie aktualnej prędkości jako granicznej. Każde późniejsze jej przekroczenie powoduje pisk i wyświetlenie na FIS odpowiedniego znaczka. Ot cała filozofia...

jak najbardziej masz rację co do ustawienia prędkości podczas jazdy gdy wciśnie CHECK :oklaski:

ale pytanie kolegi było odnośnie tego co te symbole oznaczają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ta temperaturą po wciśnięciu i przytrzymaniu Auto to nie wiedziałem ze mozna obiema naraz sterować , musze sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpalaniu też piszczy???

Przy odpalaniu nic nie piszczy. Za chwilę mam wyjazd to nacisnę check w czasie jazdy i zobaczę co pokazuje

Więc przy wciśnięciu jak się jedzie, pokazuje się "1(km/h)". Na początku skojarzyłem to z olejem, bo taki znaczek się pokazuje jak się naciśnie CHECK na postoju. Ale rzeczywiście, jak przyśpieszalem to znów sie to pokazywało, wychodzi więc na to że:

W głowach wam piszczy amatorzy. W czasie jazdy wciśnięcie Check powoduje ustawienie aktualnej prędkości jako granicznej. Każde późniejsze jej przekroczenie powoduje pisk i wyświetlenie na FIS odpowiedniego znaczka. Ot cała filozofia...

Jednak, poza tym

ale pytanie kolegi było odnośnie tego co te symbole oznaczają

Co prawda nikt konkretnie nie odpowiedział, ale traktuje to jako znak że nic złego się nie dzieje. I to mi wystarczy

z ta temperaturą po wciśnięciu i przytrzymaniu Auto to nie wiedziałem ze mozna obiema naraz sterować , musze sprawdzić

Działa :D jak sie jezdzi samemu to jest to przydatne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa jak sie jezdzi samemu to jest to przydatne

działa , przydaje sie jak sam jade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że wcześniej mi pomogliście to mam kolejne pytanie ;) tematu nowego nie chciałem zakładać więc zapytam tu.

Wczoraj wieczorem miałem mały wyjazd autem (pisze o tym bo nie wiem czy to ma znaczenie). Silnik był całkiem zimny, przejechałem ok 4 km, i czekałem na znajomych - jako że było zimno to silnika nie gasiłem żeby się trochę rozgrzał. Wskazówka od temperatury ciągle pokazywała prawie zimniutki silnik, no i stoję tak sobie z zapalonym silnikiem i czekam czekam, aż po minucie usłyszałem dziwny szum, potem cisza więc olałem sprawe, za chwile znów to samo. Przypomniałem sobie że już kiedyś miałem tak wcześniej (ale to olałem bo myślałem ze cos mi sie zdawało). okazało się że szyberdach się otwiera i zamyka... odkąd mam auto (3-4 miesiące) to już drugi raz się tak stało (tzn na postoju, czy dzieje się tak w czasie jazdy a ja tego nie słysze to nie wiem). Poprostu stoję sobie, nic nie naciskam, niczym się nie bawię, a szyberdach sam się otwiera (do góry, nie odsuwa) i zamyka :| tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że wcześniej mi pomogliście to mam kolejne pytanie ;) tematu nowego nie chciałem zakładać więc zapytam tu.

Wczoraj wieczorem miałem mały wyjazd autem (pisze o tym bo nie wiem czy to ma znaczenie). Silnik był całkiem zimny, przejechałem ok 4 km, i czekałem na znajomych - jako że było zimno to silnika nie gasiłem żeby się trochę rozgrzał. Wskazówka od temperatury ciągle pokazywała prawie zimniutki silnik, no i stoję tak sobie z zapalonym silnikiem i czekam czekam, aż po minucie usłyszałem dziwny szum, potem cisza więc olałem sprawe, za chwile znów to samo. Przypomniałem sobie że już kiedyś miałem tak wcześniej (ale to olałem bo myślałem ze cos mi sie zdawało). okazało się że szyberdach się otwiera i zamyka... odkąd mam auto (3-4 miesiące) to już drugi raz się tak stało (tzn na postoju, czy dzieje się tak w czasie jazdy a ja tego nie słysze to nie wiem). Poprostu stoję sobie, nic nie naciskam, niczym się nie bawię, a szyberdach sam się otwiera (do góry, nie odsuwa) i zamyka :| tak ma być?

nie powinno tak byc podepnij VAG-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wieczorem miałem mały wyjazd autem (pisze o tym bo nie wiem czy to ma znaczenie). Silnik był całkiem zimny, przejechałem ok 4 km, i czekałem na znajomych - jako że było zimno to silnika nie gasiłem żeby się trochę rozgrzał.

Ciezki sposob na rozgrzewke silnika :blink:

To nie benzynka, nie rozgrzeje ci sie chodząc na jałowym (albo będzie trwało to baaardzo długo) ostatnio sprawdzilem pokonujac trase tą co zawsze zwykle rozgrzewal mi sie do 90 pod koniec trasy, ale jadąc nią w korku mimo ze czasowo dluzej ledwo doszedl do polowy :angry:

na rozgrzewke diesla lepiej sie przejechac niz stac w miejscu, i przyjemniej i mniej paliwka spalisz i autko sie szybciej rozgrzeje :przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w pytke zbysia :D ale tu sie mozna duzo dowiedziec czytajac wasze stare posty, bo wlasnie co wrocilem z dalekiej trasy i mialem tez kilka problemow ktore mnie przerazily i na szczescie polowe juz rozkminiłem, ale jednego nie wiem: MOTOR ABSTELLEN UND KOHLIHTTEL PROFEN, moglby ktos z was to krotko zwiezle i na temat ;) bo nie chce zawracac glowy :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...