Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbo z BLB do AJM?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dokupujesz przejściówkę od Kowicza i wszystko jest wówczas P&P.

Opublikowano

Ok dzięki wielkie.

A jak z wydajnością tej turbinki, czy po wirusie osiągnę podobny wynik jak przy tej od AWX'a?

Opublikowano

Tak poniewaz to jest taka sama turbina (jej czesc zasadnicza).

Opublikowano

Hymm super, skoro już udało mi się Ciebie przyciągnąć Rogalotti, powiedz czy szykuje się jakieś grupowe wirusowanie w MR Motors?

Opublikowano

Przy silniku BLB turbina jest identyczna jak przy AWX i AVF i nosi oznaczenie GT1749VA. Tyle tylko, że w 1,9 były one najczęściej produkcji francuskiej lub włoskiej, w 2.0 są rumuńskie...

Opublikowano

ale zdaje się, że flansza na wydech jest inna.

Opublikowano

ale zdaje się, że flansza na wydech jest inna.

Nie, jest dokładnie taka sama. :wink4: Dopiero w tych od CR jest inna od strony kolektora wydechowego i wydechu.

Opublikowano

Sztomel wybacz, ale Tobie się wydaje, a w tym konkretnym przypadku jestem pewien na 200%.

Więc:

1. BLB posiada turbinę GT1749VA identyczną jak te z AVF i AWX.

2. Turbina ta pasuje do AJM i AFN P&P pod warunkiem dorobienia lub dokupienia przejściówki z szybkozłączki na wąż z opaską fi 35-36 mm.

3. Turbiny z BLB są "Made in Romania".

4. Większość turbin BLB z 2005 i początku 2006 r. po przebiegu 120-150 kkm jest w stanie agonalnym - hałasują, puszczają olej, łapią over boosty.

5. Do poprzecznych AFN (Passat B4 i Golf III) aby zamontować te turbiny przekręca się ślimak zimnej części o kąt ok. 120 - 150 stopni w górę (nie mierzyłem dokładnie). Po zamontowaniu przejściówki "made by Kowicz" wszystko pasuje idealnie na oryginalnych rurach.

6. Przy sprawnym AJM z dobrze działającym mapp sensorem i N75 turbina GT1749VA idealnie trzyma ciśnienie na oryginalnym programie. Wstaje praktycznie tak samo wcześnie jak GT1749V, górą zapewnia lepszą moc pomimo teoretycznie takiego samego ciśnienia doładowania.

7. Turbiny z silników BPW są praktycznie identyczne, mają tylko gniazdo na czujnik temperatury EGT. Zaślepia się go drobnozwoją śrubą 16 z podkładką miedzianą. Są one lepsze jak te z BLB bo mają roczniki produkcji do 2008 r. włącznie. Poprawiła się wówczas jakość w Rumunii a silniki mają mniejsze przebiegi. Choć jak niedomagał DPF to trafiają się z wytopionymi łopatkami części gorącej.

8. VNT15 mają AFN nie AJM. AJM ma seryjnie GT1749V (VW 028 145 702 R).

Aukcje z przejściówką:

http://www.allegro.pl/item822390052_822390052.html

Tak wygląda GT1749VA z silnika BPW gotowa do montażu w silniku AJM/AFN (przejściówka od Kowicza, jeszcze tylko śrubę zaślepiającą czujnik EGT trzeba wkręcić):

7548a521e376081amed.jpg

df7ab136570d62cdmed.jpg

df89b10fb852d490med.jpg

a31155d0f12a6a5emed.jpg

Po zamontowaniu tej turbiny, wywaleniu kata i założeniu kolektora dolotowego od 130 KM PD moc wzrosła o ok. 8 KM, moment o 20 Nm bez żadnej korety w programie i przy ciśnieniu doładowania 1,2 bara (absolutny lajcik, zero dymu z wydechu):

8ad5fae58669d171m.jpg

Ten sam Passat na oryginalnym VNT15 1,5 roku i 50 kkm wcześniej:

passatb4afn216kiwb0.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...