Maraas Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Nie znalazłem w szukajce więc pytam, czy turbina od BLB podejdzie do AJM?
jaro4444 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Dokupujesz przejściówkę od Kowicza i wszystko jest wówczas P&P.
Maraas Opublikowano 3 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2009 Ok dzięki wielkie. A jak z wydajnością tej turbinki, czy po wirusie osiągnę podobny wynik jak przy tej od AWX'a?
Rogalotti Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Tak poniewaz to jest taka sama turbina (jej czesc zasadnicza).
Maraas Opublikowano 3 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2009 Hymm super, skoro już udało mi się Ciebie przyciągnąć Rogalotti, powiedz czy szykuje się jakieś grupowe wirusowanie w MR Motors?
jaro4444 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Przy silniku BLB turbina jest identyczna jak przy AWX i AVF i nosi oznaczenie GT1749VA. Tyle tylko, że w 1,9 były one najczęściej produkcji francuskiej lub włoskiej, w 2.0 są rumuńskie...
Sztomel Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 ale zdaje się, że flansza na wydech jest inna.
jaro4444 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 ale zdaje się, że flansza na wydech jest inna. Nie, jest dokładnie taka sama. Dopiero w tych od CR jest inna od strony kolektora wydechowego i wydechu.
Sztomel Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 jeśli wierzyć ogłoszeniom a allegro to tak, tu na przykładzie : http://motoallegro.pl/item828291597_audi_a4_06_turbosprezarka_turbo_turbina_blb_2_0.html foto nr 2 tyle, że ta turbina przypomina mi zwykłą 15-tkę z AJMa
jaro4444 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Sztomel wybacz, ale Tobie się wydaje, a w tym konkretnym przypadku jestem pewien na 200%. Więc: 1. BLB posiada turbinę GT1749VA identyczną jak te z AVF i AWX. 2. Turbina ta pasuje do AJM i AFN P&P pod warunkiem dorobienia lub dokupienia przejściówki z szybkozłączki na wąż z opaską fi 35-36 mm. 3. Turbiny z BLB są "Made in Romania". 4. Większość turbin BLB z 2005 i początku 2006 r. po przebiegu 120-150 kkm jest w stanie agonalnym - hałasują, puszczają olej, łapią over boosty. 5. Do poprzecznych AFN (Passat B4 i Golf III) aby zamontować te turbiny przekręca się ślimak zimnej części o kąt ok. 120 - 150 stopni w górę (nie mierzyłem dokładnie). Po zamontowaniu przejściówki "made by Kowicz" wszystko pasuje idealnie na oryginalnych rurach. 6. Przy sprawnym AJM z dobrze działającym mapp sensorem i N75 turbina GT1749VA idealnie trzyma ciśnienie na oryginalnym programie. Wstaje praktycznie tak samo wcześnie jak GT1749V, górą zapewnia lepszą moc pomimo teoretycznie takiego samego ciśnienia doładowania. 7. Turbiny z silników BPW są praktycznie identyczne, mają tylko gniazdo na czujnik temperatury EGT. Zaślepia się go drobnozwoją śrubą 16 z podkładką miedzianą. Są one lepsze jak te z BLB bo mają roczniki produkcji do 2008 r. włącznie. Poprawiła się wówczas jakość w Rumunii a silniki mają mniejsze przebiegi. Choć jak niedomagał DPF to trafiają się z wytopionymi łopatkami części gorącej. 8. VNT15 mają AFN nie AJM. AJM ma seryjnie GT1749V (VW 028 145 702 R). Aukcje z przejściówką: http://www.allegro.pl/item822390052_822390052.html Tak wygląda GT1749VA z silnika BPW gotowa do montażu w silniku AJM/AFN (przejściówka od Kowicza, jeszcze tylko śrubę zaślepiającą czujnik EGT trzeba wkręcić): Po zamontowaniu tej turbiny, wywaleniu kata i założeniu kolektora dolotowego od 130 KM PD moc wzrosła o ok. 8 KM, moment o 20 Nm bez żadnej korety w programie i przy ciśnieniu doładowania 1,2 bara (absolutny lajcik, zero dymu z wydechu): Ten sam Passat na oryginalnym VNT15 1,5 roku i 50 kkm wcześniej:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się