zllew Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Witam jak w temacie. W trakcie jazdy samochodem po dziurawej drodze (a o takie u nas nie trudno) cosik stuka sobie z prawej przedniej strony. Byłem dziś na stacji diagnostycznej z przekonaniem, że to któryś wahacz padł (z racji tego, że mam s-line na sportowym zawieszeniu) ale miły pan mi powiedział, że nie ma nawet milimetra luzu Stąd moje pytanie: co by to mogło jeszcze być... Pozdr S.K.
bish - kopt Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 obejma stabilizatora, trzeba osłone spod silnika zdejmować żeby to wybadać a założe sie że diagnosta tego nie zrobił
pete_ross Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Najlepiej stań na równej, twardej drodze i mocno naciskaj przód auta, rozbujaj go. U mnie stukała sprężyna amortyzatora o nadkole i tym sposobem to wykryłem.
zllew Opublikowano 4 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2009 Bujaliśmy autem na stacji diagnostycznej i nic nie było słychać..
Daimos Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 może pukać sworzeń wahacza, a na szarpakach i tak nic nie wyjdzie, jak nie rozbierzesz to się nie przekonasz
zllew Opublikowano 4 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2009 Tak tylko który... Trzeba by rozebrać całą kolumnę?
marecki.b Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 u mnie jest tak samo, też wachacze sprawdzane i też nie wiadomo gdzie stuka
Wojtek_A4 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 u mnie jest tak samo, też wahacze sprawdzane i też nie wiadomo gdzie stuka U mnie podobnie...
piotrcar Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 hehe ja mam to samo.Wahacze dolne te co trzymaja amortyzator wymienione,gumy na stabilizatorze wymienione.Bylem juz na szarpakach i w 5 roznych warsztatach i nikt nic nie wie,kazdy mowi ze wszystko jest dobre.....
kacpero Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 a może to nie zawieszenie , tylko skrzynia biegów stuka o rurę wydechową , sprawdzić poduszkę pod skrzynią nigdy nie zaszkodzi.
piotrcar Opublikowano 5 Grudnia 2009 Opublikowano 5 Grudnia 2009 u mnie to jest takie gluche stukanie a jak u was??
arczito Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 zerwana poduszka skrzyni biegow czesto tez stuka
zllew Opublikowano 8 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2009 U mnie się okazało, że winne są gumki na stabilizatorze. Na pierwszy rzut oka wyglądały ok... Ale teraz cisza i spokój. Pozdrawiam
kropi.k Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Koledzy maiłem problem z pukaniem od jakieś 4 miesięcy teraz gdy przyszły pierwsze Małe mrozy zauważyłem ze stuki sie nasiliły,nie wytrzymałem i zacząłem szukac przyczyny, szarpaki nic niewykazały sprawność amorków ok 75%dodam ze prędzej wymieniłem 2 wahacze i nic nie pomogło kasa wywalona w błoto , zdemontowałem amortyzator i okazalo sie ze ma luz w górnej części a gdy wciśnięty ponad połowę luzu ginie, wymiana amortyzatorów na nowe kayaba 341845 pomogła końcu mam cisze żadnych stuków :>
fly07 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Miałem to samo jak większość Panów powyżej - stukanie, pukanie na drobnych nierównościach z przodu. Na większych - cisza. Sprawdzanie kilka razy na różnych wytrząsarkach, naciskanie auta i diagnoza - do wymiany dwa dolne wahacze. Jak sie okazało - CHYBIONA. W końcy trzeci mechanik. Ten bez wytrząsarki i bez zastanowienia powiedział: "Przyczyną tego typu hałasu jest niesprawny górny wahacz". /żaden z oprzednich testów tego nie potwierdził/. Mechanik wahacz wymienił i cisza jak makiem zasiał.
Bogumił Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Miałem podobnie jak fly07 tylko u mnie było do wymiany oprócz górnego wahacza dodatkowo gałki.
kod_m Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Miałem podobnie jak fly07 tylko u mnie było do wymiany oprócz górnego wahacza dodatkowo gałki. dokładnie tak jak kolega powyżej napisał. Bardzo częstym powodem głuchego stukania są końcówki drążków które powinno się wymienić. Najlepiej od razu z dwóch stron bo zbieżność trzeba koniecznie ustawiać, a skoro z jednej padł to za niedługo pewnie i z drugiej padnie, więc po co wywalać kaskę na podwójne ustawianie zbieżności
kar_sci Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 koledzy u mnie jest to samo. denerwuje mnie juz to stukanie. wachacze sprawdzane i wszystkie ok. zastanawiam sie nad tymi koncowkami i moze gumy stabilizatora. powiedzcie mi jaki moze byc koszt gum i koncowek dobrej firmy??
Bogumił Opublikowano 31 Grudnia 2009 Opublikowano 31 Grudnia 2009 Cena gałek zaczyna się od 40zł w górę. "Gumy stabilizatora"? Masz na myśli łącznik stabilizatora z jego elementami gumowo-metalowymi? Jeżeli tak to nie baw się w wymianę elementów gumowych tylko cały łącznik zmień - będzie taniej i o 100% pewniej- łączniki zaczynają się od 50zł (tyle dałem za Lemforder"a).
Farszu Opublikowano 31 Grudnia 2009 Opublikowano 31 Grudnia 2009 ja miałem podobnie amortyzatory na gwarancji przejzałem całe zawieszenie wykluczjąc własnie amorki a to one były przyczyna miały luz na sztycy na boki a były blisteiny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się