Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Prośba o analize - logi 003 oraz 011 - możliwy spadek mocy?? 1,8T AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

720 na postoju jest git :good:

Opublikowano

co dają logi statyczne ? bo nie rozumiem ?

Można jedynie sprawdzić czy silnik ma odpowiednią dawkę paliwa i zasysa tyle powietrza ile powinien. Można też sprawdzić czy lambda poprawnie pracuje, czyli czy jest przeskok z ubogiej mieszanki do bogatej. Poza tym to niewiele powiedzą Logi statyczne o pracy silnika.

Opublikowano

co dają logi statyczne ? bo nie rozumiem ?

Można jedynie sprawdzić czy silnik ma odpowiednią dawkę paliwa i zasysa tyle powietrza ile powinien. Można też sprawdzić czy lambda poprawnie pracuje, czyli czy jest przeskok z ubogiej mieszanki do bogatej. Poza tym to niewiele powiedzą Logi statyczne o pracy silnika.

DZIĘKI GREGORY :kox: to pytanie było retoryczne ale fajny jest ten dydaktyczny ton twojej wypowiedzi :tongue4: :tongue4: :tongue4::kox:

Opublikowano

hehe Poziek te logi (statyczne) wykonałem tylko po to aby sprawdzić czy lambda sprawna (na prośbę Gregorego patrz góra strony). Z wcześniejszymi przypadłościami nie miało to nic wspólnego, no może oprócz opisywanego wcześniej błędu 16804. Tak jak już napisałem logi dynamiczne zrobię jak tylko trochę asfaltu się przebije przez lód i śnieg, takie jak radziłeś 003 020 115. Czy pasuje jeszcze jakieś?

Gregory co do Twojego pytania o silnik - kultura pracy na pewno się polepszyła, co do reszty to nie chcę nic sugerować (wiesz po wymianie gratów na nowe zawsze Ci się może wydawać, że autko lepiej jeździ, ale to tylko może być złudzenie). Warunki zgoła inne, gdyż ostatni raz siedziałem w B6 tydzień temu jak było sucho i pogodnie, a teraz ... teraz to jeżdźę starą e30, bo zabawa przednia :>

Będę bardzo wdzięczny Dominikowi jak mi sprawdzi czy u niego parametry są podobne.

Pozdrowienia

Opublikowano

co dają logi statyczne ? bo nie rozumiem ?

Można jedynie sprawdzić czy silnik ma odpowiednią dawkę paliwa i zasysa tyle powietrza ile powinien. Można też sprawdzić czy lambda poprawnie pracuje, czyli czy jest przeskok z ubogiej mieszanki do bogatej. Poza tym to niewiele powiedzą Logi statyczne o pracy silnika.

DZIĘKI GREGORY :kox: to pytanie było retoryczne ale fajny jest ten dydaktyczny ton twojej wypowiedzi :tongue4: :tongue4: :tongue4::kox:

No, ależ proszę bardzo :decayed:[br]Dopisany: 18 Grudzień 2009, 20:54_________________________________________________

kultura pracy na pewno się polepszyła, co do reszty to nie chcę nic sugerować (wiesz po wymianie gratów na nowe zawsze Ci się może wydawać, że autko lepiej jeździ, ale to tylko może być złudzenie)

To nie trzeba się nad tym zastanawiać tylko czuć :kox:

Opublikowano

Czasami mam wrazenie ze Poziek specjalnie zadaje pytanie zeby sprawdzic co gregory odpowie :gwizdanie: :tongue4:

Opublikowano

ale ciężko w kopnym śniegu, a u mnie (mieszkam 30km od Krk) jest go 3-5cm na drogach :gwizdanie: ciężko w takich warunkach mi porównać czy ciągnie lepiej czy gorzej powyżej 4tys, bo i tak na każdym biegu koła mielą :rolleyes: jutro pojadę na jakieś świąteczne zakupki to na A4 sprawdzę o ile nie będzie koreczka.

Opublikowano

Czasami mam wrazenie ze Poziek specjalnie zadaje pytanie zeby sprawdzic co gregory odpowie :gwizdanie: :tongue4:

Chcesz powiedzieć, że Poziek mnie sprawdza? Taki NIK A4-klubu :decayed:

Opublikowano

Czasami mam wrazenie ze Poziek specjalnie zadaje pytanie zeby sprawdzic co gregory odpowie :gwizdanie: :tongue4:

Chcesz powiedzieć, że Poziek mnie sprawdza? Taki NIK A4-klubu :decayed:

exactly :tongue4:

Opublikowano

Dominik może sprawdzić np. ile on ma u siebie też ma AVJ, lubi się przecież bawić Vag-iem

pewnie,ze moge-tylko nie wiem,czy po moich "zmianach",sonada bedzie pokazywac to,co powinna seria :wink4: i nie dzis,bo juz jestem po kilku piwach :decayed:[br]Dopisany: 18 Grudzień 2009, 23:21_________________________________________________

Co do logow kanalu 34 to na zimnym lub rozgrzanym silniku bedzie jakas roznica?

Chyba tak, bo sonda potrzebuje też odpowiedniej temp. do pracy.

wlasnie wrocilem z "testow" :wink4: sonda na zimnym silniku u mnie pokazuje 1,710.a na rozgrzanym 1,616 :mysli: jesli mialoby byc ponizej 1ms,to u mnie sonda ledwo zipie... :gwizdanie:- ale w tej sytuacji chyba mozna Lemmiwinksa odpalic i sprobowac na plus i na minus-potem zlogowac i zobaczyc czy bedzie efekt...nota bene-sniegu u mnie i lekki mrozik-szkoda,ze nie mam Q :decayed: ale i tak zabawa byla...
Opublikowano

Wielkie dzięki! Pewnie te typy tak mają. Co do Q tesh trochę żałuję, że nie mam, ale cóż trafiło mi się A4 z pewnym przebiebiem, książką i dobrą ceną, więc nie żaluję zakupu. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki[br]Dopisany: 20 Grudzień 2009, 17:14_________________________________________________Witam ponownie!! Niestety nie miałem zbyt dużo wolnego czasu przed ostatni m-c i zaniedbałem trochę temat.

Dziś wrzucam kolejne logi. Od ostatniego czasu (pomiaru) zostały wymienione świeczki, nowy filtr powietrza (Knecht), wywalenie kata i wstawienie rurki 2,5' i "oszukiwacza" el-tec'u na sonde. Auto szczególnie po wywaleniu kata niesamowicie odżyło, jakby miało z 30KM więcej pod maską. Niestety jak widać na logach dalej jest problem z małą ilością zasysanego powietrza i co też mnie niepokoi auto nie potrafi utrzymać pełnego obciążenia silnika w zakresie 5-6tys obr/min. Przedtem myślałem, że to ja popełniłem błąd, ale tym razem jestem pewny, że pedał już mocniej się wcisnąć nie dało :thumbdown: Poniżej logi, proszę o sugestie.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a2189c2efb663678.html 004 020 115 (niestety dopiero w domu zobaczyłem, że moja Luba zamiast 003 dała 004 :kwasny:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9c45ea3b16ecb95.html 003

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a42bb3cdb78363ed.html 003 011 113 (nie pamiętałem, jakie jeszcze miałem zrobić oprócz 003 020 i 115, więc strzelałem z tymi :gwizdanie: heheh ale pewnie do niczego się nie przydadzą)

pozdr[br]Dopisany: 01 Luty 2010, 20:27_________________________________________________ups pomyliła mi się kolejność linków, ale wiadomo o co chodzi :rolleyes:

Opublikowano

jak na moje oko-przepływka -ciut za mało,powinno być okolo 120 w serii-jest 110-ale katastrofy nie ma,bo miesci sie w granicach normy,niepokoi mnie 020-za duze korekty sa,powinno byc wszędzie 0,0 no max 3,0 , a tam nawet 5,3 ,przy ponad 2tys ob/min,jak dla mnie to auta po remapach maja tak wyśrubowany zapłon... :mysli:

Opublikowano

i tak po zmianie świeczek (NGK) odrobinę się poprawiło, poprzednio było 8 :disgust: Korekty wprowadza ECU, ale czy macie pomysły co jeszcze można zrobić aby to wyregulować? [br]Dopisany: 02 Luty 2010, 09:14_________________________________________________Dodam, że teraz autko chodzi super i przyczyną utraty mocy na bank był zapchany kat. Bardzo możliwe, że może chodzić jeszcze lepiej. W piątek podjadę do tjunera na rolki, sprawdzę ile ma mocy. a jak się uda z tym zapłonem to może wgra mi jakiś program :slina: [br]Dopisany: 02 Luty 2010, 09:18_________________________________________________A jeszcze małe pytanie: czy za te korekty zapłonu może odpowiadać niska jakość paliwa? W mojej miejscowości jest tylko jedna stacja BLISKA w promieniu 15km i najczęściej na niej tankuję. Może tam coś mieszają? :mysli: Dodam jeszcze, że zwykle tankuję 95, bo taką producent zaleca do tej jednostki. Gdyby nie ten śnieg dziś, zalałbym 98 i zlogował - sprawa by się wyjaśniła czy to wina złej PB :disgust:

Opublikowano

raczej nie powinno być takich rozbieżności,ale zalej lepszej i wtedy zobaczysz :wink4:

Opublikowano

Zalej dobre 95 z jakiejś normalnej innej stacji, może to być wina paliwa jak będzie na serio kiepskiej jakości, nie wykluczone.

Opublikowano

OK, więc dziś wpadłem na hamownie w Gliwicach i pod nadzorem chirurgów z CS zabraliśmy się za pacjenta. Po zalaniu dobrej benzynki 98 i przeczyszczeniu przepływki furacz odżył, na rolkach wypluł z siebie 155,6 BHP i 222,2Nm. Decyzja zapadła - rzazanko :)

Po wystrojeniu wyskoczyło 200,4BHP i 272,5Nm :kox: Małe zdziwko, bo liczyłem na okolice 180KM i 250Nm :shocked:

Kolega z CS stwierdził, że silnik super i na tym bezpiecznie można śmigać. Dla mnie rewelacja! Na drodze zupełnie inne auto. Szczególnie powyżej 100-180km/h odczuć można potężną różnicę. Oczywiście testowałem na niemieckich autostradach :tongue4:

Oto wykresiki:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...8b2068e62.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...6f95fe2ec.html

Pozdro

Opublikowano

200 kuni-tylko pogratulować :good: a linki-nie banglają,z resztą mnie osobiście nie kręcą wykresy,tylko to,co tam pod maską siedzi i zrobiło te dwieście koni :wink4:

Opublikowano

coś się źle wkleiło :kwasny:

seria

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/43f883a8b2068e62.html

chip

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6cfe16c6f95fe2ec.html

Dziękuję za gratki i za pomoc przy "tłumaczeniu" logów. Bez Waszej pomocy pewnie byłoby 120 zmulonych kucy ;(

Wygląda na to, że na razie silniczek zestrojony gites, jak coś zauważę niepokojącego znów do Was podbiję (oby się to szybko nie zdarzyło :tongue4:). Pozdrowienia

Opublikowano

Jak widać kiepskie paliwo tankowałeś, no i taka pierdółka, a błędów nałapało jakby pół silnika nie domagało, ale tak to już jest w silnikach bardziej zaawansowanych elektronicznie. Nowsze 1.8T takie jak AVJ są o wiele czulsze na zmianę warunków pracy i od razu protestują. Pamiętaj teraz tylko, że jeśli auto strojone było na paliwie 98 to na takim jeździć, bo po zalaniu 95 mogą się znów problemy pojawić jeszcze większe niż były bo jakość paliwa w PL na pewno nie jest najwyższych lotów. Rozumiem, że wgrali ci gotowca i go później dostrajali :wink4: Gratki 200-kucy!! To bariera która nie często jest przekraczana na K03, widać że turbo fajnie pompuje wciąż :)

Opublikowano

Dokładnie! Starałem się dbać o auto jak najlepiej potrafiłem, ale co z tego jak do baku szła bryndza :embarrassed: normalnie mam wyrzuty sumienia teraz, tylko że do najbliższej innej stacji mam 15km. Ale cóż - od dziś lepsza stacja i oczywiście 98. Jeszcze raz dziękuje Wam za pomoc!

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...