jacob12 0 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Witam mamapytanie czy po wymianie łożysk trzeba ustawiać zbierzność czy może geometrię mechanik wymontował do tego zabiegu obie zwrotnice mam nadzieje że dobrze myśle (zwrotnice) tzn odkręcił i wyjąl wszystkie drążki przeguby a następnie wziął część na stół żeby wymontować łożyska a wiec ustawiamy? jeśi tak to co zbierzność czy geometrię? chodzi o przód... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekce 1 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 popraw temat geometria kół przy wymianie łożysk się nie zmienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daimos 2 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 jeżeli końcówki drążków nie były ruszane to nie ma takiej potrzeby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAWIDBORI 0 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 jak nie jak tam jak mial wymontowane zwrotnice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalutp 0 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Ja też miałem ustawianą zbieżność a później wymieniałem łożysko i nie widzę sensu czegoś drugi raz ustawiać skoro drążki był wyjęte i wsadzone i gwinty na nich nie były ruszane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
augustA4 0 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 Zgodnie z zasadami jeżeli były odkręcane drążki i zwrotnica to po złożeniu powinna sprawdzić sie geometrie zawieszenia (tak mnie uczono ) mimo tego że żadne z końcówek nie były wykręcane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes1150 15 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 Zgodnie z zasadami jeżeli były odkręcane drążki i zwrotnica to po złożeniu powinna sprawdzić sie geometrie zawieszenia (tak mnie uczono ) mimo tego że żadne z końcówek nie były wykręcane. Dokładnie Chyba że komuś szkoda kilkadziesiąt zł. to za jakiś czas będzie pisał że mu opony zdarło albo jeszcze coś innego... i kilka stów wtedy leci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nc-nc 0 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 jacob12 jedz na ustawienie geometrii. Mechanik dlatego wyciągnął zwrotnice ponieważ ciężko w A4 B6 wymienić łożysko bez "praski", wybijaka, młota, zwał jak zwał. pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.Pablo. 16 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 Pierwsze słyszę żeby ustawiać zbieżność bo wymianie łożyska jeśli ktoś chce wydać kasę nie potrzebnie to może ustawić ale potrzeby takiej nie ma. Zgodnie z zasadami jeżeli były odkręcane drążki i zwrotnica to po złożeniu powinna sprawdzić sie geometrie zawieszenia (tak mnie uczono ) mimo tego że żadne z końcówek nie były wykręcane. Dokładnie Chyba że komuś szkoda kilkadziesiąt zł. to za jakiś czas będzie pisał że mu opony zdarło albo jeszcze coś innego... i kilka stów wtedy leci. A co do ustawienia zbieżności to zgodzę się ale tylko jeśli był ruszany jakiś element zawieszenia np odkręcona gałka drążka kierowniczego i wyjęta na stół a jeśli się ją wyjmie z zwrotnicy to i tak trafi na swoje miejsce bo jest tam ściśle spasowana więc po co ustawiać zbieżność. ps za niedługo zaczniecie doradzać żeby przy wymianie oleju silnikowego jechać na zbieżność w końcu odkręca się korek spustowy oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
augustA4 0 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 Pierwsze słyszę żeby ustawiać zbieżność bo wymianie łożyska jeśli ktoś chce wydać kasę nie potrzebnie to może ustawić ale potrzeby takiej nie ma. Zgodnie z zasadami jeżeli były odkręcane drążki i zwrotnica to po złożeniu powinna sprawdzić sie geometrie zawieszenia (tak mnie uczono ) mimo tego że żadne z końcówek nie były wykręcane. Dokładnie Chyba że komuś szkoda kilkadziesiąt zł. to za jakiś czas będzie pisał że mu opony zdarło albo jeszcze coś innego... i kilka stów wtedy leci. A co do ustawienia zbieżności to zgodzę się ale tylko jeśli był ruszany jakiś element zawieszenia np odkręcona gałka drążka kierowniczego i wyjęta na stół a jeśli się ją wyjmie z zwrotnicy to i tak trafi na swoje miejsce bo jest tam ściśle spasowana więc po co ustawiać zbieżność. ps za niedługo zaczniecie doradzać żeby przy wymianie oleju silnikowego jechać na zbieżność w końcu odkręca się korek spustowy oleju Zwrotnica jest elementem zawieszenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacob12 0 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 Wiecie co dla świętego spokoju sprawdzę geometrię i jakoś mi nie szkoda tych parę złotych czasem lepiej dmuchać na zimne tym bardziej że kupiłem dopiero co opony zimowe i dodam że kosztują ładnych parę złoty bo prawie 2 tyś Tak że dziękuję wszystkim za podpowiedzi przydały się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bogumił 0 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 A odpowiedz: Czy po wymianie łożysk układ kierowniczy zaczął się "dziwnie" zachowywać? Mam na myśli to: 1. trudno jest skręcać pomimo sprawnego wspomagania kierownicy (musisz wręcz siłować się z kierownicą), 2. przy wchodzeniu w zakręty przy małej prędkości zawsze piszczą Tobie opony, Jeżeli tak to faktycznie mechanik "bawił" się końcówkami drążków i trzeba jechać na zbieżność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAWIDBORI 0 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 no jak piszcza na zakretach to napewno zminila sie zbieznosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkopek 0 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 w naszych autach po wymianie lozyska nie trzeba ustawiac zbierznosci bo zwrotnica siedzi na sworzniach i nie ma sily zeby sie cos pozmienialo,inaczej w autach z MacPhersonami bo wtedy zwrotnice w gornym mocowaniu moga sie inaczej ulozyc i katy pochylenia kola sie zmieniaja....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAWIDBORI 0 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 to jak wytłumaczysz piszczenie opon [br]Dopisany: 13 Grudzień 2009, 11:09_________________________________________________ja po malym wypadku np tak mialem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkopek 0 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 a kto pisal ze mu opony piszcza....? wypadek to juz inna bajka w tym watku chodzi tylko o wymiane łozyska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAWIDBORI 0 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 A odpowiedz: Czy po wymianie łożysk układ kierowniczy zaczął się "dziwnie" zachowywać? Mam na myśli to: 1. trudno jest skręcać pomimo sprawnego wspomagania kierownicy (musisz wręcz siłować się z kierownicą), 2. przy wchodzeniu w zakręty przy małej prędkości zawsze piszczą Tobie opony, Jeżeli tak to faktycznie mechanik "bawił" się końcówkami drążków i trzeba jechać na zbieżność. on czytaj dokładniej:p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkopek 0 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 A odpowiedz: Czy po wymianie łożysk układ kierowniczy zaczął się "dziwnie" zachowywać? Mam na myśli to: 1. trudno jest skręcać pomimo sprawnego wspomagania kierownicy (musisz wręcz siłować się z kierownicą), 2. przy wchodzeniu w zakręty przy małej prędkości zawsze piszczą Tobie opony, Jeżeli tak to faktycznie mechanik "bawił" się końcówkami drążków i trzeba jechać na zbieżność. on czytaj dokładniej:p to ty przeczytaj watek od poczatku i zobacz jakie pytanie zadal kolega jacob 12 :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bogumił 0 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Problemy ze zrozumieniem tekstu pisanego??? To ma swoją nazwę hmmmm.....? Dla ułatwienia kolego - te pytania miały pomóc jacob12 w zrozumieniu faktu powstania rozbieżności kół i tego co będzie temu towarzyszyło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkopek 0 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 dokladnie tak jak piszesz tylko ze u niego nie piszczaly opony przy skrecie,jestem mechanikiem wymieniam takie rzeczy na codzien i nie widze sensu zeby naciagac chlopaka na dodatkowe koszta zwiazane z ustawianiem geometri kol,bo w jego przypadku jest to nie potrzebne,nie widze sensu ciagnac tego tematu dalej... pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się