Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AKE] Ustawienie zbieżności po wymianie łożysk


jacob12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mamapytanie czy po wymianie łożysk trzeba ustawiać zbierzność czy może geometrię mechanik wymontował do tego zabiegu obie zwrotnice mam nadzieje że dobrze myśle (zwrotnice) tzn odkręcił i wyjąl wszystkie drążki przeguby a następnie wziął część na stół żeby wymontować łożyska a wiec ustawiamy? jeśi tak to co zbierzność czy geometrię? chodzi o przód...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z zasadami jeżeli były odkręcane drążki i zwrotnica to po złożeniu powinna sprawdzić sie geometrie zawieszenia (tak mnie uczono :) ) mimo tego że żadne z końcówek nie były wykręcane.

Dokładnie :good: Chyba że komuś szkoda kilkadziesiąt zł. to za jakiś czas będzie pisał że mu opony zdarło albo jeszcze coś innego... i kilka stów wtedy leci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę żeby ustawiać zbieżność bo wymianie łożyska jeśli ktoś chce wydać kasę nie potrzebnie to może ustawić ale potrzeby takiej nie ma.

Zgodnie z zasadami jeżeli były odkręcane drążki i zwrotnica to po złożeniu powinna sprawdzić sie geometrie zawieszenia (tak mnie uczono :) ) mimo tego że żadne z końcówek nie były wykręcane.

Dokładnie :good: Chyba że komuś szkoda kilkadziesiąt zł. to za jakiś czas będzie pisał że mu opony zdarło albo jeszcze coś innego... i kilka stów wtedy leci.

A co do ustawienia zbieżności to zgodzę się ale tylko jeśli był ruszany jakiś element zawieszenia np odkręcona gałka drążka kierowniczego i wyjęta na stół a jeśli się ją wyjmie z zwrotnicy to i tak trafi na swoje miejsce bo jest tam ściśle spasowana więc po co ustawiać zbieżność.

ps za niedługo zaczniecie doradzać żeby przy wymianie oleju silnikowego jechać na zbieżność w końcu odkręca się korek spustowy oleju :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę żeby ustawiać zbieżność bo wymianie łożyska jeśli ktoś chce wydać kasę nie potrzebnie to może ustawić ale potrzeby takiej nie ma.

Zgodnie z zasadami jeżeli były odkręcane drążki i zwrotnica to po złożeniu powinna sprawdzić sie geometrie zawieszenia (tak mnie uczono :) ) mimo tego że żadne z końcówek nie były wykręcane.

Dokładnie :good: Chyba że komuś szkoda kilkadziesiąt zł. to za jakiś czas będzie pisał że mu opony zdarło albo jeszcze coś innego... i kilka stów wtedy leci.

A co do ustawienia zbieżności to zgodzę się ale tylko jeśli był ruszany jakiś element zawieszenia np odkręcona gałka drążka kierowniczego i wyjęta na stół a jeśli się ją wyjmie z zwrotnicy to i tak trafi na swoje miejsce bo jest tam ściśle spasowana więc po co ustawiać zbieżność.

ps za niedługo zaczniecie doradzać żeby przy wymianie oleju silnikowego jechać na zbieżność w końcu odkręca się korek spustowy oleju :polew:

Zwrotnica jest elementem zawieszenia :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co dla świętego spokoju sprawdzę geometrię i jakoś mi nie szkoda tych parę złotych czasem lepiej dmuchać na zimne tym bardziej że kupiłem dopiero co opony zimowe i dodam że kosztują ładnych parę złoty bo prawie 2 tyś Tak że dziękuję wszystkim za podpowiedzi przydały się :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odpowiedz:

Czy po wymianie łożysk układ kierowniczy zaczął się "dziwnie" zachowywać? Mam na myśli to:

1. trudno jest skręcać pomimo sprawnego wspomagania kierownicy (musisz wręcz siłować się z kierownicą),

2. przy wchodzeniu w zakręty przy małej prędkości zawsze piszczą Tobie opony,

Jeżeli tak to faktycznie mechanik "bawił" się końcówkami drążków i trzeba jechać na zbieżność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w naszych autach po wymianie lozyska nie trzeba ustawiac zbierznosci bo zwrotnica siedzi na sworzniach i nie ma sily zeby sie cos pozmienialo,inaczej w autach z MacPhersonami bo wtedy zwrotnice w gornym mocowaniu moga sie inaczej ulozyc i katy pochylenia kola sie zmieniaja....... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odpowiedz:

Czy po wymianie łożysk układ kierowniczy zaczął się "dziwnie" zachowywać? Mam na myśli to:

1. trudno jest skręcać pomimo sprawnego wspomagania kierownicy (musisz wręcz siłować się z kierownicą),

2. przy wchodzeniu w zakręty przy małej prędkości zawsze piszczą Tobie opony,

Jeżeli tak to faktycznie mechanik "bawił" się końcówkami drążków i trzeba jechać na zbieżność.

on czytaj dokładniej:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odpowiedz:

Czy po wymianie łożysk układ kierowniczy zaczął się "dziwnie" zachowywać? Mam na myśli to:

1. trudno jest skręcać pomimo sprawnego wspomagania kierownicy (musisz wręcz siłować się z kierownicą),

2. przy wchodzeniu w zakręty przy małej prędkości zawsze piszczą Tobie opony,

Jeżeli tak to faktycznie mechanik "bawił" się końcówkami drążków i trzeba jechać na zbieżność.

on czytaj dokładniej:p

to ty przeczytaj watek od poczatku i zobacz jakie pytanie zadal kolega jacob 12 :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak jak piszesz tylko ze u niego nie piszczaly opony przy skrecie,jestem mechanikiem wymieniam takie rzeczy na codzien i nie widze sensu zeby naciagac chlopaka na dodatkowe koszta zwiazane z ustawianiem geometri kol,bo w jego przypadku jest to nie potrzebne,nie widze sensu ciagnac tego tematu dalej...

pozdro :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...