Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Problem z dwoma popychaczami nawet po wymianie


wodi87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z dwoma popychaczami na 4 cylindrze od strony szyby na wydechu czyli te większe wymieniłem je poprawa jest na chwile ale zaraz wraca i znowu stukaja inne sa cichutkie trzymaja ciśnienie z rana klekocza delikatnie przez chwile ale to mi nie przeszkadza to jak na ciepłym np silnik pracuje na biegu jalowym przez 5 minut gaszę silnik na 10 minut odpala i klekocze glosniej niż z rana!! dopiero po przejechaniu 100 metrów z obrotami z 3 tys obr cichnie wszystko

juz sam nie wiem co to moze byc wkurza mnie to :kwasny: i tylko te 2 popychacze :hi:

a i czyściłem kanaly olejowe sprężonym powietrzem niby sa drożne

Jakie moga byc przyczyny sito w smoku-pompa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest urok tego silnika miałem tak w a6, zalej go olejem 10w60 syntetic , agip lub castrol , bedzie ciszej , niejednemu aeb juz to pomoglo pozdrawiam

ps. a czy w czsie jazdy nie zaswiecala ci sie kontrolka oleju ?? , :chytry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie przypadkiem Napinacz łańcuszka słyszysz? :mysli:

pracy napinacza nie słychac

szybciej bedzie słychac łańcuszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie przypadkiem Napinacz łańcuszka słyszysz? :mysli:

pracy napinacza nie słychac

szybciej bedzie słychac łańcuszek

A czy nie przypadkiem Napinacz łańcuszka słyszysz? :mysli:

pracy napinacza nie słychac

szybciej bedzie słychac łańcuszek

Ale przez wadliwy( nietrzymający olej) napinacz.Zgadza się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest wadliwy czy nie mozesz stwierdzic tylko po demontażu

zwykle wytarte sa bieznie, łańczuszek niedostatecznie jest napięty i tym samym zmienia kąty na rozrządzie

ale on nie daje oznak poprzez stukanie, pukanie, dzwonienie itd itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej to cstrol egde 10w60 napinacz jest nowy orginalny lancuch tez wymieniony ze 2 tys km temu przelozylem ze starego silnika na tym troszke lancuch szumial sobie czasem :rolleyes:gdy odkrecam korek od oleju to widze ze olej az chlapie po sciankach mozna powiedziec ze wylatuje czasem przez otwor w pokrywie jak odkrece korek glowica jest idealnie czysta 0 syfu nie wiem jak jest w srodku silnik ma przebieg 150tys jest to 2 silnik w tym samochodzie dodam ze jak nie stukaja te 2 popychacze to silnika prakrycznie nie slychac jak sie wyjdzie z samochodu tylko delikatnie cykajce wtryskiwacze :confused4:

a i zadne komunikaty nie wyskakuja na fisie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest wadliwy czy nie mozesz stwierdzic tylko po demontażu

zwykle wytarte sa bieznie, łańczuszek niedostatecznie jest napięty i tym samym zmienia kąty na rozrządzie

ale on nie daje oznak poprzez stukanie, pukanie, dzwonienie itd itp

o czym ty piszesz?-jak mialem zatkany smok pompy olejowej to walil napinacz,ze mechanik sie wystraszyl i kazal wylaczyc silnik,bo myslal,ze wyskoczy,zadnych sladow na pokrywie zaworow nie bylo-osobiscie ja zdejmowalem,jesli napinacz jest wadliwy i/lub nie dostaje dostatecznie duzo oleju,bo sie przytkalo gdzies,od szajcowatego oleju-bedzie tluklo

sprawdz sito smoka,bo moze byc to przyczyna,jak u mnie sie zatkal-cisnienia nie bylo,a wlasnie tlukl napinacz i zawory od strony napinacza-po prostu tam nie bylo oleju ,jak mozesz to przetkaj je jakims cienitkim drutem,a nie powietrzem-pewniejsze... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest wadliwy czy nie mozesz stwierdzic tylko po demontażu

zwykle wytarte sa bieznie, łańczuszek niedostatecznie jest napięty i tym samym zmienia kąty na rozrządzie

ale on nie daje oznak poprzez stukanie, pukanie, dzwonienie itd itp

o czym ty piszesz?-jak mialem zatkany smok pompy olejowej to walil napinacz,ze mechanik sie wystraszyl i kazal wylaczyc silnik,bo myslal,ze wyskoczy,zadnych sladow na pokrywie zaworow nie bylo-osobiscie ja zdejmowalem,jesli napinacz jest wadliwy i/lub nie dostaje dostatecznie duzo oleju,bo sie przytkalo gdzies,od szajcowatego oleju-bedzie tluklo

sprawdz sito smoka,bo moze byc to przyczyna,jak u mnie sie zatkal-cisnienia nie bylo,a wlasnie tlukl napinacz i zawory od strony napinacza-po prostu tam nie bylo oleju ,jak mozesz to przetkaj je jakims cienitkim drutem,a nie powietrzem-pewniejsze... :wink4:

no ale jak by nie bylo cisnienia to chyba i by napinacz klekotal i popychacze po stronie kolektora ssacego :mysli: a o to chodzi ze tam jest cicho jak makiem zasial ;(

jak sprawdzalem powietrzem to wylatywal olej ze wszystkich kanalow olejowych :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popychacze po stronie kolektora ssacego

racja-wiec przyczyn trzeba szukac po drugiej stronie od zasilania w olej,moze kanaly sa drozne,ale o mniejszej srednicy,bo cos tam zostalo-olej wyleci,ale cisnienia juz nie bedzie takiego i bedzie klekotac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sie zastanawiam czy jest sito w smoku drozne pamietam jak spuszczalem olej i jak caly juz zlecial wlozylem paluch i poczulem tam jakies drobinki tak jak by piach czy cos podobnego a nawet byl jakies obce cialo wielkosci ze 2 na 2 mm nie wiem co to bylo ale w silnik chyba by nic nie poszlo bo wieksze zatrzyma sito smoka a mniejsza filtr :gwizdanie: :kwasny: silnik pochodzi z passata z anglika rocznik 98

chyba bede musial zamontowac sobie wskaznik cisnienia oleju bo mechanicy w kolobrzegu sa tacy ze nawet tego na warsztatach nie maja dlatego jezdze w ostatecznosci do nich silnik sam wymienilem w garazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Z pierwszego Twojego postu wynika że faktycznie możesz mieć kłopot z ciśnieniem oleju.Jak sam piszesz wszystko cichnie po chwili jak silnik pracuje na wyższych obrotach.Jak najbardziej by był wskazany pomiar ciśnienia,gdyż hałasujące zaworki to pryszcz,ale zbyt niskie ciśnienie nie służy turbince.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedz pogadaj w kolobrzegu z Guciem on kumaty jest w tych sprawach,napewno ci cos podpowie,nie wiem czy go znasz ma warsztat na wylotowej,wjezdzasz od str.rolnej tak jak ten maly cpn jest.....tylko gadaj z nim nie z tymi co pracuja u niego........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Wodi87 po pierwsze gratuluje słuchu jeśli jesteś w stanie usłyszeć, że to właśnie stukają dwa popychacze 4 cylindra na wydechu, fortepiany mógłbyś stroić bez problemu :blink::polew:

A tak poważnie tego nie można słyszeć który stuka tak na prawdę, poza tym to popychacze zużywają się raczej równomiernie. Jeśli się już wymienia popychacze zaworowe to komplet, bo stukania może nie być koniec dopóki się nie wymieni wszystkich. Jeśli już zalewasz olejem 10W60 to żaden inny olej ci nie pomoże. Przyczyną twojego problemu może być za niskie ciśnienie oleju. Sprawdź koniecznie ciśnienie oleju. Jak będzie za niskie to pierwsze co to jak już Dominik wspomniał czyszczenie smoka pompy oleju, niedawno przeprowadzałem taką operację w 1.8T jednego klubowicza :wink4: i jak na razie pomogło, ciśnienie na wolnych po rozgrzaniu wyższe o 0,4Bar :) Dolna granica ciśnienia to co ostatecznie 1Bar na wolnych, ale to i tak za mało moim zdaniem, fajnie jest jak jest koło 2Bar. Ja mam 1,8-1,9 i silnik pracuje bardzo cicho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Z pierwszego Twojego postu wynika że faktycznie możesz mieć kłopot z ciśnieniem oleju.Jak sam piszesz wszystko cichnie po chwili jak silnik pracuje na wyższych obrotach.Jak najbardziej by był wskazany pomiar ciśnienia,gdyż hałasujące zaworki to pryszcz,ale zbyt niskie ciśnienie nie służy turbince.

Pozdrawiam

ja wlasnie w takiej sytuacji zalatwilem turbine :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm poprostu jak jak zaczęło mi stukać ściągnęłem pokrywe i tylko na 4 byly dupiaste ;) czy na 4 cylinder olej dochodzi na samym końcu czy na kazdy jest oddzielny kanał olejówy? Wlasnie dzisiaj mi sie zapaliła kontrolka smarowania czyli cos z ciśnieniem musze zwalić te miche bo mnie do szału doprowadza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...