ALBINEK Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Przypadków pod tym tytułem jest wiele lecz ten jest naprawde dziwny.Z miski olejowej wyssało cały stan oleju i wcisneło go do układu chłodzenia.Uszczelka pod głowicą stan ok. głowica też.Chłodniczka oleju,zdjąłem węże od płynu chłodzącego z czego jeden przytkałem a w drugi otwór dmuchałem .Wydaje się że jest szczelna.Wiem że lepiej dać ciśnienie z kompresora ale nie miałem.Uznałem chłodniczke za szczelną.Dlatego postawiłem na uszczelke pod głowicą ale tez błędna diagnoza.Brak mi już pomysłów co to może być.Dodam że ciśnienie jakie panowało w ukł.chł. wyrzuciło płyn chłodniczy poprzez zbiorniczek wyrównawczy na zewnątrz,w środku pozostał tylko olej.Dołączam fotki jak to rzeczywiście wygląda.Jak sądzicie czego szukać w tym przypadku. Jest to silnik o kodzie BKD po swapie z BLB.
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 No czegoś takiego to jeszcze nie widziałem. Masz chłopie cierpliwość do tych 2.0 TDI. Jak powiadzasz ze wszystko ok co rozebrałes to pozostaje tylko jakaś nieszczelność typu pękniety blog albo dłowica i tam musiał sie przedostać olej do chłodzenia. Moze jakieś uszczelniacze ale wydaje mi sie ze bez rozebrania silnika sie nie dowiesz co poleciało. Kompleksowe rozebranie. Albo swap po raz 2. Szczerze powodzenia i coraz bardziej uświadamia mnie to zeby omijać 2.0 TDI szerokom łukiem. Dobrze ze w B7 wkładali 1,9. Bo mam taki zamiar nabyć. Zresztą w 2.0 głowice sie sypały strasznie to moze gdzieś ona powiedziała papa. Pozdri i jeszcze raz powodzenia. ZC
ALBINEK Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2009 Naprawde brak mi już cierpliwości do tego auta ;( a co gorsza to pomysłów co z tym zrobić .Jak nic nie poradzicie to chyba znowu wymiana silnika
sołtys85 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Szczerze to juz wsztskie mozliwości sprawdziłeś o ile dokładnie tego dokonałeś to raczej bedzie pękniecie gdzieś w głowicy albo bloku bo innej mozliwości nie ma. Sprawdz jeszcze dokąłdniej tą chłodniczkę bo ustami to raczej nic nie sprawdzisz. A tak z ciekawości zapytam sie: silnik sie zatarł czy zdązyłes wyłaczyć go w porę?
ALBINEK Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2009 Wezmę tą chłodniczke podłącze pod kompresor ,sprawdzę ją jeszcze raz. Przy takim przepływie oleju z silnika do ukł.chł. musiała by być dość duża nieszczelność w tej chłodniczce ,chociaż ciśnienie oleju też jest duże.Silnik chodzi normalnie nic mu się nie stało.
spetsnaz Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Bardzo prawdopodobne jest mikropęknięcie głowicy pomiędzy kanałami. Sporo oleju dostało się do układu chłodzenia.. to nie chłodniczka.
sołtys85 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Jak chłodniczką bedzie ok a raczej zeby taka ilość sie dostała do ukłądu chłodzenia to musi być spora dziura (chyba w chłodniczce oleju nie ma zabytniego ciśnienia) to raczej zbliżam sie coraz bardziej do teorii pęknięcia bloku lub głowicy w okolicach głównej magistrali olejowej gdzie ciśnienie jest bardzo wysokie.
ALBINEK Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2009 Oddam głowice do sprawdzenia zobaczę co mi tam powiedzą.
gucio8808 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Witam u mnie wczoraj stało się dokładnie to samo i znajomy mechanik powiedział że juz widział taki przypadek i też na początku zaczął od uszczelki pod głowicą a skończył na chodniczce oleju. I okazało się że przyczyną była chłodniczka. nie było widać żeby gdzieś miała dziurke ale pod wpływem ciśnienia olej robił swoje. ja mam nadzieje że u mnie to też będzie to jutro sam się zabieram za swój samochód zastanawiam sie tylko jak wyczyścić układ chłodzenia z oleju. ma ktoś jakiś dobry pomysł ???
ALBINEK Opublikowano 10 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2010 Ja postawiłem na chłodniczke oleju.Głowica już wróciła na swoje miejsce.Teraz czekam na nową chłodniczke ,ale to już po świętach.Do wymycia układu chłodzenia kupiłem specjalny środek o nazwie FLUSH RADIATOR .[br]Dopisany: 20 Grudzień 2009, 11:13_________________________________________________Auto złożone,jeżdzi i jak na razie jest ok.Wymieniłem chłodniczkę oleju i oczywiście uszczelkę pod głowicą bo ją zdejmowałem.Wychodzi na to że winna była chłodniczka oleju.Płyn nie spełnił swojego zadania i nadal są ślady oleju bardzo ciężko to umyć zwłaszcza po takich ilościach oleju.
piter1600 Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 Do czyszczenia układu chłodzenia polecam zwykły płyn do mycia silników.Do układu wlać ok 2-3litrów,resztę wody i zagrzać silnik .Potem wszystko spuszczamy.Jeśli coś syfu zostało to ponawiamy operację.To działa.5l płynu do mycia silników np z K2 to koszt ok 50zł.[br]Dopisany: 30 Maj 2010, 17:42_________________________________________________Żeby sprawdzić chłodniczkę jest prosty sposób.Wystarczy odłączyć od niej przewody wodne i je połączyć.Po uruchomieniu silnika olej powinien wyciekać z rurek chłodniczki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się