PrzemoCK Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 witam, jaka jest zależność filtra cząstek stałych DPF, który jest w układzie wydechowym a oleju silnikowego i konieczności stosowania oleju z normą 507.00 ? co ma olej do wydechu? pzdr
boseron Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 skoro taki zalecają 507.00 więc dobrze go stosować
marewel Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 507 ma to do tego ze przy jego spalaniu jest wytwarzana mniejsza ilość popiołu,a jak wiemy to jego zawartość decyduje o tym czy DPF jest do wymiany czy nie.
mm.max Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Norma olejowa VW 504.00/507.00 mówi o olejach wykonanych w technologi LOW SAPS to jest zawierających niski poziom popiołu siarczanego, fosforu i siarki. Zastosowanie olejów w tej normie wynika z spełniania norm czystości spalin Euro 4 i Euro 5 oraz zastosowaniu do oczyszczania spalin filtrów cząstek stałych. W procesach spalania ciśnienie oraz wysoka temperatura mają wpływ na film olejowy oraz zachodzące w tym czasie procesy chemiczne, w tym szczególnie wydzielanie szkodliwych popiołów siarczanych, siarki i fosforu. W przypadku zastosowania filtra cząstek stałych DPF, który jednocześnie pełni rolę katalizatora w silnikach, diesla niektóre czynniki mogą powodować niewłaściwe oczyszczanie spalin lub też w skrajnych przypadkach uszkodzenia lub skrócenie żywotności filtra cząstek stałych. Popioły siarczane wpływają na skrócenie żywotności filtra DPF poprzez zapychanie go, z kolei fosfor i siarka mogą uszkodzić katalizator w procesach chemicznych jakie zachodzą we wnętrzu katalizatora. Stosowanie oleju z normą VW 504.00/507.00 jest wymagane w przypadku wszystkich silników TDI wyposażonych w filtr cząstek stałych. W przypadku gdy nie posiadamy filtra lub też filtr został trwale fizycznie i programowo usunięty z naszego samochodu można przejść na oleje zgodne z normą VW 505.01
jaro4444 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Oleje typu Low Saps lub Mild Saps mają mniejszą ilość dodatków (głównie związków metali, fosforu, siarki). Obniża to TNB jednak powoduje (jak słusznie zauważył Marewel) zmniejszenie emisji popiołów powstałych ze spalania takiego oleju. Dlatego do silników bez DPF (np. BLB) lepszy jest olej 505.01 z TNB powyżej 10 mg KOH, wyższym współczynniku lepkości, ... Za to do silników z DPF musi być stosowany olej 507.00.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się