robi8385 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Witam panów mam takie pytanie posiadam a6 c6 z silnikiem BRE czy macie świadomość czy da sie do niej wrzucić silnik BRD,I jeśli moglibyście drodzy forumowicze opowiedzieć cos o moim silniku na razie nic poważnego ale juz telepie nim jak sie rozgrzeje myślę ze to wtryski tylko gdzie za latwic te sprawę na 100% ODręki w Polsce okolice Białystok wawa rozumiecie raz na jakiś czas jestem w Polsce. na marginesie podziwiamJaro4444[/color [color=orange] i piero za opisy i chEc pokazania innym co i jak :good: :>
juchas Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 nie lepiej sprzedać i kupić z silnikiem BRD ?
robi8385 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2009 JESLI JESTES ASZ TAK BOGATY PODWOJNIE TRACIC .powodzenia[br]Dopisany: 14 Grudzień 2009, 22:53_________________________________________________mam dopiero 98 tys km wtryski mysle a nie auto i po za tym to nie te NIED...... blb
jaro4444 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Robi, a po co Ci BRD? Chyba, że coś pomieszałeś i chcesz BKD Swoją drogą nie ciesz się bo BRE też jest podobnie skopany jak BLB
Narvik Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Pytanie do Jaro. Czemu BRE jest podobnie skopany jak BLB? Jeśli możesz to poproszę Cię o wyjaśnienie. Mam BRE i myślałem, że moje 2,0 TDI jest wolne od chorób wieku dzieciećego jakie miały B7-mki z pierwszych lat produkcji. Moja jest 2007
robi8385 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2009 sorki pomylilem sie bkd :gwizdanie:
jaro4444 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Ponieważ ma tak samo jak BLB wałki wyrównoważające i zabierak pompy oleju, rumuńskie turbiny, pękające głowice, rzuca go na obrotach jałowych jak pijaka po wypłacie. Ot tyle albo aż tyle Nie ma cholernego łańuszkowego napędu wałków, ale poza tym to w zasadzie taki sam motor jak każdy 2.0 16V TDI z wałkami. Wyraźnie innym motorem jest BMN, który ma inny stopień sprężania, kuty wał korobowy z 4 przeciwciężarami, normalną pompę oleju. W zamian za to ma pompowtryski Siemensa i DPF Robi to da się wrzucić BKD bez najmniejszego problemu. Robisz wszystko to samo co przy SWAPie BLB na BKD. Oczywiście jeśli masz wersję bez DPF, bo przy DPF występują inne wałki rozrządu (inne są krzywki do napędu pompek).
marewel Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 kuty wał korobowy Ostatni nie kuty byl chyba w golfie 1.
jaro4444 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Ostatni nie kuty byl chyba w golfie 1. A z iloma przeciwciężarami są wały w innych TDI 2.0 16V? Kolega położył nacisk na słowo "kuty", a należy podkreślić 4 przeciwciężary, większą sztywność skrętną i mniejszą masę wału, oraz moment bezwładności. Jednak ostatnimi czasy widzę, źe próbuje Kolega udowadniać własną wiedzę i na każdym kroku ma odmienne zdanie...
Narvik Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Dzięki Jaro za odpowiedź, jestem już odrobinę "mądrzejszy" po niej. Jeżdżę swoją A4 od nowości , raczej spokojnie czytaj rozsądnie. Mam nalatane 75 kkm za mniej więcej rok będę wymieniał rozrząd przy 120 kkm. W ASO u Szewczyka (Wawa) gdzie serwisowałem na gwarancji powiedzieli mi , że nie musze się martwić o ten nieszczęsny Imbusik, powiedzieli mi dosłownie, że w moim modelu te problemy już zostały rozwiązane. Co radzisz? Czy mam go wymienić przy wymianie rozrządu i czy ewentualnie coś jeszcze zrobić, żeby uniknąć przykrych niespodzianek? Póki co auto sprawuję się bez zarzutów. Przed końcem gwarancji reklamowałem telepanie budą na wolnych , ale nic nie znaleźli. Po zmianie paliwa ( tankowałem przeważnie na Łukoilu) na zwykły Orlen Eko, telepanie ustało. Najgorsze miałem wyniki i w spalaniu i w telepaniu po zalaniu BP i Shella. Pozatym autko śmiga OK, wszystkie serwisy i wymiany na czas, olej Mobil 1 ESP Formula 5W30 co 15kkm, od początku zrezygnowałem z LongLife.
jaro4444 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Narvik rozwiązali problem napędu wałków (zębatkami). Choć zdarzają się awarię również tego rodzaju napędu i była akcja serwisowa na koło pośrednie i jego piastę. Nie zmienili nic w samym zabieraku. Dalej może on obrobić się bez wcześniejszych oznak ostrzegawczych. Wynika to z jego konstrukcji i wyrabiania się gniazda w wałku wyrównoważającym. To ono łapie luz, a później zabierak się obrabia w skutek tego luzu. Powodem tego jest najczęściej nieosiowość pompy oleju powodująca ruchy boczne zabieraka oraz jego za mały wymiar, wywołujący bardzo duże naciski jednostkowe w rogach sześciokąta. Tak, że wymiana samego zabieraka tylko opóźnia agonię, ale nie może jej zapobiec w pełni.
marewel Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Kolega położył nacisk na słowo "kuty" Tak to zabrzmiało jakby tylko BMN miał kuty wal. należy podkreślić 4 przeciwciężary, większą sztywność skrętną i mniejszą masę wału, oraz moment bezwładności. Masters dopisał by jeszcze : Mniejsze obciazenie lozysk glownych walu a takze mniejszy poziom halasu wytwarzanego wskutek drgan wlasnych walu i wibracji silnika Byc moze silnik z takim walem ze wzgledu na jego mniejsza mase lubi lepiej wyzsze obroty. A z iloma przeciwciężarami są wały w innych TDI 2.0 16V? To zalezy,bo nowe 2.0 na CR o oznaczeniu CBBB tez ma 4 przeciwwagi. widzę, źe próbuje Kolega udowadniać własną wiedzę i na każdym kroku ma odmienne zdanie... wink4 A mi sie wydawalo ze podobne
jaro4444 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Byc moze silnik z takim walem ze wzgledu na jego mniejsza mase lubi lepiej wyzsze obroty. Położył bym raczej nacisk na łatwiejsze nabieranie obrotów dzięki mniejszemu momentowi bezwładności. Mniejsze dragania i wibracje, oraz wywoływane przez nie obciążenie łożysk głównych to nie tak do końca. Na obciążenie łożysk głównych mogą mieć wpływ poza siłami reakcji pochodzącymi od sił z tłoków i korbowodów oraz koła zamachowego i przedniego tłumika drgań siły masowe 1, 2 i 3 rzędu pochodzące z samego wału. Mniejsza liczba przeciwciężarów nie ułatwia wyważenia wału. Ma on za to mniejszą bezwładność - to coś jak stosowanie odchudzonego koła zamachowego. Przypuszczam też, że mogli zastosować grubsze ramiona w wykorbieniach wału. Dzięki temu amplituda drgań skrętnych jest mniejsza. Nie analizowałem jeszcze CR dogłębnie (ostatnio na wszystko brak czasu) ale w większości przypadków przejęły one praktycznie całe gotowe doły slników z PD (w tym np. wałki wyrównoważające z zabierakiem w A4 ) Bardzo ważne jest to, że BMN ma niższy stopień sprężania i inne krzywki na wałkach względem BKD. Ma też oczywiście pompowtryski Siemensa. Dlatego jako dawca gratów do przeszczepu nadaje się słabo.
robi8385 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2009 ok.podajcie namiary na te walki ile ich jest i jak dobrze sledze w walku jest osadzony imbusik i pompa olejowa~?macie jakies foty tych walkow i cennik zeby tylko je kupic z tym imbusikiem i ile ich jest bo jak pisales rzuca nim troche ale niemam zamiaru odrazu panikowac mam 100 tys . wystarczy przypilnowac zmienic wiadomo co jest trefne i szafa gra [br]Dopisany: 16 Grudzień 2009, 22:36_________________________________________________a poza tym nawet na blb sa rekordzisci po 230 tys i mniej i jest jeszcze spoko .a tak po za tym jaro4444 mam ten nieszczesny dpf i wymienili go niedawno na nowy w serwisie i mysle ze polata teraz kolejne 1oo tys.ale przy swapie co trzeba bylo by dokladnie zrobic pytam zeby ktos inny juz nie pytal [br]Dopisany: 16 Grudzień 2009, 22:39_________________________________________________tylko jeszcze jedna pytanie czy ktos wie jaki nr czy oznaczenie jest pompowtryskow w BRE czy takie same sa jak w blb.poniewaz na alegro widzialem nowki 2 szt.asz mnie korcilo za 900 zl.w foli jeszcze ale niby do 2.7 ale w sumie to te same chyba tak mysle, http://www.allegro.pl/item834278122_vw_audi_pompowtryski_2_0_tdi_03g130073mx_nowe.html
turdzi Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 tylko jeszcze jedna pytanie czy ktos wie jaki nr czy oznaczenie jest pompowtryskow w BRE czy takie same sa jak w blb.poniewaz na alegro widzialem nowki 2 szt.asz mnie korcilo za 900 zl.w foli jeszcze ale niby do 2.7 ale w sumie to te same chyba tak mysle, http://www.allegro.pl/item834278122_vw_audi_pompowtryski_2_0_tdi_03g130073mx_nowe.html zle myslisz i czasme mam wrazenie ze sam nie wiesz co piszesz to nie sa pompki do twojego silnika tylko do BRD czyli 2.0 170KM. Do twojego sa 03G 130 073G i sa takie same jak do BLB
jaro4444 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 czasem mam wrazenie ze sam nie wiesz co piszesz Mam takie samo i w dodatku Kolega to leń patentowany bo było już setki opisów, zrzutek z ETKI, zdjęć, ... tych wałków i zabieraka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się