Jump to content
IGNORED

[A4 B6, 3,0 V6]Pytanie do użytkowników


pawel_p_19
 Share

Recommended Posts

jako ze u mnie byla hamerykanka to 92 oktanow ale ze u nas takiej nie ma to 98

Link to comment
Share on other sites

no czemu ma nie pojechac ale 92 to najwyzsza liczba oktanow w USA takze dlatego leje 98

Link to comment
Share on other sites

Ale jak chcesz kupic 3 litrowy silnik i szukasz oszczednosci to pomyliles chyba silniki on nawet na gazie nie jest oszczedny :grin: takze radze ci zmienic obiekt zainteresowan na TDI i bedzie pozamiatane

Link to comment
Share on other sites

Na razie tylko szukam odpowiedniego silnika. Jeśli pali 95 to ok. A jeżeli 98 to już się trzeba głębiej zastanowić bo jak wiadomo 95 to zawsze taniej. A do diesli jakoś nie mam przekonania przez turbinę. Może zmienie poglądy ale benzyna wydaje mi się lepszym rozwiązaniem.

Link to comment
Share on other sites

to jak tak to lepiej moze szukaj 1,8T zawsze to litr mniej spali :cheesy:

Link to comment
Share on other sites

to jak tak to lepiej moze szukaj 1,8T zawsze to litr mniej spali :cheesy:

proszę nie wprowadzać kolegi w błąd, 1.8T spali Ci średnio 11,5

Link to comment
Share on other sites

Poziek no chyba ze Prezes sie dorwie to 13 litrow :polew: i 4 razy wisle przejezdzal :grin:

Jak na mój styl jazdy to nie wiem czy turbo długo by wytrzymało.....

to ty chyba nie wiesz jak ten pan mgr. Poziek traktuje swoja furmanke a turbo dopiero 2 :cheesy:

Link to comment
Share on other sites

niby piszesz, ze nie zalezy Ci na spalaniu a chcesz oszczedzac na paliwie... chyba lepiej bedzie Ci kupic 1.8T i traktowac turbinke rozsadnie (po skonczonej jezdzie, podczas jazdy mozesz dawac w palnik ile dusza zapragnie :) ). poza tym 1.8T to rozwojowy silnik, jak bedzie Ci malo - dorzucisz kucy na jeden z wielu sposobow :)

Link to comment
Share on other sites

niby piszesz, ze nie zalezy Ci na spalaniu a chcesz oszczedzac na paliwie... chyba lepiej bedzie Ci kupic 1.8T i traktowac turbinke rozsadnie (po skonczonej jezdzie, podczas jazdy mozesz dawac w palnik ile dusza zapragnie :) ). poza tym 1.8T to rozwojowy silnik, jak bedzie Ci malo - dorzucisz kucy na jeden z wielu sposobow :)

niby tak, ale ja gangu V6 nie zamienił bym na żadną czwórkę nawet z turbiną

Link to comment
Share on other sites

niby tak, ale ja gangu V6 nie zamienił bym na żadną czwórkę nawet z turbiną
]

jesli rozpatrujemy to w takich kwestiach, to musze przyznac Ci racje. kazde V6 brzmi pieknie, wiekszosc z nich to nie szczyty osiagow i ekonomii ale sound wynagradza wszystkie niedogodnosci!

Link to comment
Share on other sites

Ja nie zawazyle zadnej roznicy pomiedzy 95 a 98. Zalecane jest 98 ale dozwolone rowniez stosowanie 95. Przy szalenczej jezdzie w miescie spalanie siega 20l :) przy 160 na trasie ok 11-12.

Link to comment
Share on other sites

bez obawy możesz lać 95 choć ponoć osiągi nie te jak na 98. U mnie na wlewie napisane jest 95/98 tak więc spoko

Z tego co mi wiadomo to pb98 wcale nie polepsza osiagow, a nawet je pogarsza. Pb98 spala sie wolniej niz pb95 przez co dostarcza mniej energii w tym samym czasie. Pb98 nalezy stosowac do wysilonych konstrukcji, duza moc, mala pojemnosc, by nie wystapilo tzw. spalanie stukowe. Jesli sie myle to niech ktos mnie poprawi :grin:.

Link to comment
Share on other sites

Guest MorgothV8

Pb98 nic nie daje silnikom nie przystosowanym do niej (potrzeba innego kątu wtrysku) jedyny efekt to cichsza i spokojniejsza praca

jezeli silnik jest przystosowany do 98 to na 98 będzie ciszej chodził i miał większą moc (wykorzysta to że mozna ustawić inny kąt wtrysku bez obawy o spalenie stukowe paliwa)

Link to comment
Share on other sites

Pb98 nic nie daje silnikom nie przystosowanym do niej (potrzeba innego kątu wtrysku) jedyny efekt to cichsza i spokojniejsza praca

jezeli silnik jest przystosowany do 98 to na 98 będzie ciszej chodził i miał większą moc (wykorzysta to że mozna ustawić inny kąt wtrysku bez obawy o spalenie stukowe paliwa)

nie bedzie mial wiekszej mocy, w silnikach o wiekszej kompresji eliminuje wystepowanie spalania stukowego, jak to napisal Silver88. w sumie jakby nie patrzec to spalanie stukowe obniza sprawnosc silnika ale stosowanie 98 nie zwiekszy bezposrednio mocy zadnego silnika.

Link to comment
Share on other sites

Spalanie stukowe obniza sprawnosc? Ja slyszalem ze jest zabojcze dla silnika. Czy moze komputer sam to wyreguluje wlasnie pogarszajac osiagi i rownoczesnie nie szkodzac silnikowi?

Link to comment
Share on other sites

Guest MorgothV8

o to właśnie mi chodziło, silnik na Pb95 będzie miał mniejszą moc niż na 95 (jak jest dostosowany do 98) ze względu na stukowe spalanie (komputer inaczej wysteruje zapłon tak w skrócie)

Link to comment
Share on other sites

Spalanie stukowe obniza sprawnosc? Ja slyszalem ze jest zabojcze dla silnika. Czy moze komputer sam to wyreguluje wlasnie pogarszajac osiagi i rownoczesnie nie szkodzac silnikowi?

przy spalaniu stukowym silnik przestaje pracowac jak nalezy, nie ma mocy i oczywiscie jest to dla niego bardzo szkodliwe.

Link to comment
Share on other sites

nie przy sprawnym silniku, moze zdarzyc sie w przypadku awarii map-sensora (czujnika podcisnienia) lub generalnie problemow z zaworami (np nie domykajace sie zawory dolotowe, spozniony czas ich reakcji)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...