spetsnaz Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 S3 8L mimo napisów quattro to i tak haldex S3 8P to już quattro czemu???????? Schodzimy trochę z tematu, ale chciałbym ostatecznie wyjaśnić temat 4Motion.
MARiOLiNi Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 S3 8P to już quattro czemu? Schodzimy trochę z tematu, ale chciałbym ostatecznie wyjaśnić temat 4Motion. Bo między Q a haldexem jest przepaść, więc pewnie postanowili posadzić silnik wzdłuż. Sam wiem jak działa haldex, wcześniej miałem Octavie 4x4.
1991Kamil Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 koncern namieszał z tymi nazwami,quattro,syncro,4motion i 4x4 Quattro u Audi, Syncro i 4 Motion u VW, a 4x4 to Skoda.
Flyer Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Od kiedy S3 8P ma torsena? :gwizdanie: Niektorzy zapominaja tez, ze Quattro to tylko nazwa "handlowa" napedu 4x4, wiec twierdzenie, ze S3 8P ma Quattro, a nie Haldex... W tym temacie natworzylo sie tyle teorii, ze wypada je tylko usunac, zeby ludzie nie powtarzali dalej tych glupot.
spetsnaz Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 W tym temacie natworzylo sie tyle teorii, ze wypada je tylko usunac, zeby ludzie nie powtarzali dalej tych glupot.
adamq Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Panowie: Silnik umieszczony wzdłużnie - Torsen, Silnik umieszczony poprzecznie - Haldex Przykłady: Passat B5 (3B) - Torsen, silnik umieszczony wzdłużnie - 4motion, Passat B5FL (3BG) - Torsen - silnik umieszczony wzdłużnie - 4motion, Passat B6 (3C) - Haldex (!!!) - silnik umieszczony poprzecznie - 4motion, Audi A3 (8L/8P) - Haldex - silnik umieszczony poprzecznie - quattro, Audi A4 B5/B6/B7/B8 (8D/8E/8ED/8K) - Torsen - silnik umieszczony wzdłużnie - quattro, Audi A6 C5/C6 (4B/4F) - Torsen - silnik umieszczony wzdłużnie - quattro. Torsen - stały napęd na obie osie, sterowany mechanicznie, Haldex - napęd dołączany, sterowany elektronicznie, stale rozwijany i udoskonalany (coraz to nowsze generacje).
jozek726 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 myślałem nad zmianą mojej b5 na passata ale b5 jest PIĘKNA a passat nie i b5 jest niepowtarzalna (wogóle po lifcie) o b6 nie wspominając a passatów na polskich drogach jest co niemiara
MARiOLiNi Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Od kiedy S3 8P ma torsena? :gwizdanie: Niektorzy zapominaja tez, ze Quattro to tylko nazwa "handlowa" napedu 4x4, wiec twierdzenie, ze S3 8P ma Quattro, a nie Haldex... W tym temacie natworzylo sie tyle teorii, ze wypada je tylko usunac, zeby ludzie nie powtarzali dalej tych glupot. Po przeczytaniu tego od razu zacząłem sprawdzać jak jest faktycznie. I przyznaję rację, ale mogę przysiąc, że już czytałem artykuł jak się cieszyli, że S3 8P ma silnik wzdłuż i prawdziwe Q.
rtocki Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Dokładnie tak jak moi szanowni przedmówcy: - silnik wzdłuż=zawsze torsen - silnik w poprzek=zawsze haldex a najbardziej mnie osłabiła ostatnio wypowiedź niedorobionego fachowca w salonie Skody, uparcie twierdzącego, żę Superb II, ma torsena jak poprzednik
sokolnh Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Od kiedy S3 8P ma torsena? :gwizdanie: Niektorzy zapominaja tez, ze Quattro to tylko nazwa "handlowa" napedu 4x4, wiec twierdzenie, ze S3 8P ma Quattro, a nie Haldex... W tym temacie natworzylo sie tyle teorii, ze wypada je tylko usunac, zeby ludzie nie powtarzali dalej tych glupot. dokładnie silnik wzdłużne ( czyli takie które idą prostopadle względem karoserii, od chłodnicy do kabiny ) silnik poprzeczne ( czyli takie którą w komorze silnika są do błotnika do błotnika ) silniki wzdłużne, czy to Quattro czy 4motion mają napęd poprzez mechanizm różnicowy Torsen -> stały silniki poprzeczne, czy to Quattro czy 4motion mają napęd wykorzystujący sprzęgło Haldex -> dołączany więc każda na tyle inteligentna osoba powinna wydedukować, że : - skoro każdy passat B5 i B5FL ma silnik wzdłużnie i oznaczanie 4motion to napęd ma .... ? - skoro każde A3/S3 nie ważne czy 8L czy 8P ma silnik poprzecznie i oznaczenie Quattro to napęd ma ... ? i skoro Haldex to gó. no to czemu jest w Audi R8 i Bugatti Veyronie, mądre głowy ?
rtocki Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Kamil, ja nie uważam, że haldex to g..., teraz już jest chyba IV generacja i b. wiele zależy od też od elektroniki, która nim steruje
sokolnh Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 napisałem tak ogólnie bo wszyscy tylko Audi i tylko z Quattro a pewnie i tak połowa z nich nie wiem jak w ogóle działa mechanizm różnicowy zapraszam do ogladania: http://www.wykop.pl/ramka/197551/dzialanie-mechanizmu-roznicowego
MARiOLiNi Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 NAJCZĘŚCIEJ KRADZIONE MARKI SAMOCHODÓW: 1. VOLKSWAGEN PASSAT http://www.policja.pl/portal.php?serwis=pol&dzial=4&id=187&poz=2 i skoro Haldex to gó. no to czemu jest w Audi R8 i Bugatti Veyronie, mądre głowy ? Haldex na pewno jest w R8?
nike21 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Tutaj przedstawiono ogolne zasady dzialania i roznice konstrukcyjne http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen http://pl.wikipedia.org/wiki/Haldex
MARiOLiNi Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 wykorzystuje technologie haldex Kiedyś na tym forum czytałem, że w R8 jest to co innego niż haldex i że jest to sprzęgło wiskotyczne. I o ile się nie mylę, w R8 nie rozdzieli tak napędu przód/tył jak haldex. Różnice, które odczułem na drodze: -octavia łatwiej traciła przyczepność w zakrętach i przy ruszaniu (ruszanie z włączonym ESP to już wolę nie mówić) -a4 nigdy nie miałem problemu po zatrzymaniu się ruszyć dalej pod górę na śniegu, chyba, że śniegu było za dużo pod czy też przed samochodem; octavią w ogóle raz nie ruszyłem na ubitym śniegu (goniła tylko prawo-lewo) -a4 łatwiej przewidzieć i kontrolować w poślizgu Następny AWD będzie STI 04 albo EVO IX.
sokolnh Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 wykorzystuje technologie haldex Kiedyś na tym forum czytałem, że w R8 jest to co innego niż haldex i że jest to sprzęgło wiskotyczne. I o ile się nie mylę, w R8 nie rozdzieli tak napędu przód/tył jak haldex. Różnice, które odczułem na drodze: -octavia łatwiej traciła przyczepność w zakrętach i przy ruszaniu (ruszanie z włączonym ESP to już wolę nie mówić) -a4 nigdy nie miałem problemu po zatrzymaniu się ruszyć dalej pod górę na śniegu, chyba, że śniegu było za dużo pod czy też przed samochodem; octavią w ogóle raz nie ruszyłem na ubitym śniegu (goniła tylko prawo-lewo) -a4 łatwiej przewidzieć i kontrolować w poślizgu Następny AWD będzie STI 04 albo EVO IX. haldex IV gen ma juz stały napęd na 4 koła [br]Dopisany: 20 Grudzień 2009, 08:02_________________________________________________OT odnośnie tematu 4x4 http://www.joemonster.org/filmy/21265/Tfu_pieprzone_Subaru_ EOT
1991Kamil Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Do plusów A4 można też dodać, że Audi wyprzedzało Passata o 2 lata. Tak się dzało od '86 r. kiedy zaprezentowano 80 B3.
soolek Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Do plusów A4 można też dodać, że Audi wyprzedzało Passata o 2 lata. Tak się dzało od '86 r. kiedy zaprezentowano 80 B3. To raczej minus bym powiedział. Bo to Passat bazował na sprawdzonych,poprawionych komponentach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się