Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Problemy z obrotami.....


pawelkrk23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie.....od jakiegos czasu borykam sie z duzym problemem z obrotami silnika w moim 2.0T quattro....a mianowicie na zimnym silniku wszystko jest ok i obroty utrzymuja sie w granicach 900 natomiast gdy silnik sie nagrzeje do swojej normalnej temp.....wowczas obroty szaleja za kazdym razem na biegu jalowym, gdy dojezdzam do skrzyzowania etc....skoki obrotow az do 1250 takze normalne raczej to nie jest....przeplywka sprawdzona, i jest ok, caly dolot sprawdzony, byly walniete uszczelniacze na wtryskach (zreszta plastik to chyba najglupsze rozwiazanie jezeli chodzi o takowe uszczelniacze - biorac pod uwage ze zestaw naprawczy to juz nie plastik)....no i zaswiecila mi sie dwa razy pomaranczowa kontrolka silnika, ktora w sumie na drugi dzien zgasla....co do bledow jakie sie pojawily to byly to mniej wiecej(przekroczona wartosc obrotow na biegu jalowym, i bodajze zbyt bogata mieszanka)dokladnych kodow niestety nie pamietam....i dziwnym jest ze te skoki obrotow nie sa ciagle jak jezdze - czasami przez dwa dni jest oki natomiast innego dnia totalna porazka, prawia zawsze skoki wystepuja gdy autkiem zaczne jezdzic bardziej dynamicznie tzn.....zmiana biegow pomiedzy 4-5 tys etc....ale nie jest to regula.....z gory dziekuje za jakiekolwiek informacje odnosnie tego coz to moze byc.....pozdrawiam...[br]Dopisany: 22 Grudzień 2009, 11:59_________________________________________________no i jak Panowie.....zadnych pomyslow odnosnie tych obrotow....????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik wody i sondy do sprawdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz.....w sumie teraz to tego nie sprawdze ale w sumie dzisiaj zauwazylem ze wskazowka od temp. odchylila sie tak na 80 stopni (przy jezdzie spokojnie na 6-biegu)a dopiero wrocila na 90 po dodaniu wiecej gazu....a odnosnie tych czujnikow to czy przypadkiem bledow nie powinno wywalic na kompie...????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz.....w sumie teraz to tego nie sprawdze ale w sumie dzisiaj zauwazylem ze wskazowka od temp. odchylila sie tak na 80 stopni (przy jezdzie spokojnie na 6-biegu)a dopiero wrocila na 90 po dodaniu wiecej gazu....a odnosnie tych czujnikow to czy przypadkiem bledow nie powinno wywalic na kompie...????

błedów na Vag-u nie bedzie, no chyba ze bedzie zwarcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich ponownie......mam wielka prosbe...dzisiaj u znajomego podlaczylismy autko pod kompa i ukazaly sie nastepujace bledy....

08583 System too lean at idle (004 no signal/communication)

01287 Idle control system rpm higher than expected (001 upper limit exceeded)

08825 Leak in air system (002 lower limit exceeded)

01089 EVAP emission control system. Incorect flow (001 upper limit exceeded)

01602 sensor reference, voltage A circuit low (002 lower limit exceeded)

Czy moglby ktorys z kolegow przetlumaczyc tenze jezyk mechaniczny na Polski (mniej wiecej o jakie elementy moze chodzic) z gory bardzo dziekuje za jakakolwiek pomoc.....pozdrawiam....

PS...wszystkim zycze udanej zabawy sylwestrowej....:):)[br]Dopisany: 30 Grudzień 2009, 20:08_________________________________________________a cha....jeszcze jedno....jak sprawdzic napiecie na sondzie - poniewaz powiem szczerze pierwszy raz spotkalem sie z piecioma kabelkami(zawsze byly 4) a tu : bialy, szary, czarny, czerwony i zolty....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

08583-mieszanka za uboga na wolnych obrotach

01287-wolne obroty wyzsze

08825-nieszczelnosc w ukladzie powietrza

1089-nie wiem,co to jest,ale moze byc przytkany kat

01602-nie wiem

co do pierwszego-wspomniana sonda do sprawdzenia,bloki 031,032 i 034 do zlogowania-potem pomyslimy

drugi błąd-Vag/silnik/adaptacje/01 ustawianie wolnych obrotow-wartosci w B6 sa od 123(lub 127-nie pamietam dokladnie)i jednostka wyzej-100 obrotow wyzej-w Twoim przypadku w drugą strone,pewnie bedziesz potrzebował loginu,zeby tam wejsc :wink4:

trzeci błąd mówi o nieszczelnosci-wiec dolot od filtra,do turbiny zobacz dokladnie,rurke ,ktora łaczy DV z dolotem tez,odpowietrzniki do komory olejowej,jesli sa polaczone z dolotem-gdzies jest nieszczelnosc i silnik "lapie" powietrze,ktorego przeplywka nie zmierzyla,z tąd błąd

tyle ode mnie... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie kolego......bardzo przydatne info....

co do tych bledow 01602 i 01089 to znalazlem cosik takiego :

17026/P0642/001602 - Sensor Reference Voltage A: Circuit: Low

Possible Causes

* Control Module and/or Sensor Power Supply faulty

Possible Solutions

* Check Control Module and/or Sensor Power Supply

Special Notes

* When found in Engine: 2.0l TFSI

o Check Wiring from/to the following Components and Components themselves:

+ Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)

+ Intake Manifold Tuning Valve Position Sensor (G336)

+ Low Pressure Fuel Sensor (G410)

o Check TPL 2016420 (RoW)

+ Check Engine Control Module Software Version, if necessary perform Update.

+ Replace Intake Manifold Runner (V157) with updated part.

16825/P0441/001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow

Possible Symptoms

* Malfunction Indicator Light (MIL) active

Possible Causes

* Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80) faulty/jammed

* Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115) faulty/jammed

* Evaporative Emission (EVAP) Canister Sealing faulty

* Pipes between Tank Breathing and Throttle Body leaky/blocked

Possible Solutions

* Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80)

o Perform Output Test

* Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115)

* Check Evaporative Emission (EVAP) Canister

o Perform Basic Setting

* Check Pipes between Tank Breathing and Throttle Body

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80)

to jest taki maly zaworek-w B6 jest kolo filtra powietrza-u ciebie tez tam moze byc-jest odpowiiedzialny za odpowietrzanie baku teraz sobie przypomnialem,nidawno poruszalismy taki temat z kims innym-tu masz dodatkowe info na temat tego zaworka,a wlasciwie,jak wyglada w B6-

http://www.a4-klub.pl/smf/odp_all_b5_nie_odpala-t108643.0.html;msg1279817#msg1279817[br]Dopisany: 30 Grudzień 2009, 22:25_________________________________________________01089 EVAP emission control system. Incorect flow (001 upper limit exceeded)

sprawdz,czy sie nie wypiął,lub nie zatkal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhhhhhh........dzieki wielkie......bo te bledy juz mi tak cisnienie podniosly ze zaczalem rozmyslac sprzedaz auta (wczesniej mialem problem z pompa oleju)....takze dzieki za info.....jutro badz pojutrze postaram sie tam zagladnac....PS.....a tu link do przydatnej stronki odnosnie bledow....

http://wiki.ross-tech.com/index.php?title=Category:Fault_Codes&until=01539

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Z gory przepraszam za odgrzanie kotleta, ale pisalem do kolegi na priv ale zero odzewu. Silnik BGB 2.0TFSI 2005.

Wiec jakis czas temu silnik przestal trzymac wolne obroty. Przy nagrzanym silniku obroty trzymaja sie w granicach 1000-1100rpm. Z kolei za zimnym silniku wolne obroty sa niestabilne 750-850rpm plus szarpie silnikiem az cala buda chodzi jakby mial missfire. Na wyzszych obrotach np w trakcie jazdy wszystko jest ok, ylko silnik jest slabszy i pali pere litrow na 100km wiecej. Myslac ze to cewki zaplonowe wymenilem wszystkie 4 ale nic to nie dalo. Kolejne spostrzeenie to ogromne pod cisnienie w komorze silnika w trakcie pracy. Tak sie zasysa ze nie moge odkrecic wlewu oleju, dopiero po wylaceniu silnika slychas syk zapowietrzanie sie komory silnika i dopiero wtedy moge wlew odkrecic. Wychodzi na to ze silnikowi okrutnie brakuje powietrza. Sprawdzilem droznosc dolotu filtr powietrze turbo i jest ok. Wiec podejrzewam awarie ktoregos z czojnikow. Po scanie wywalilo mi ponizsze bledy:

008825 - Leak in Air Intake System

P2279 - 002 - Lower Limit Exceeded

008583 - Bank 1; System too Lean at Idle

P2187 - 004 - No Signal/Communication - MIL ON

000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded

001287 - Idle Control System RPM: Higher than Expected.

P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded – Intermittent

001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow

P0441 - 001 - Upper Limit Exceeded – Intermittent

Czy ktos mial jeszcze podobny problem? Chcialbym zrobic logi, tylko powiedzcie ktorych czojnikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym podciśnieniem to bym się nie przejmowal bo tak ma raczej być no chyba że Cię chce wciągnąć przez ten korek :mysli: tu masz zasadę recyrkulacji odmy dla TFSI

Ten zawór z czasem traci swoje właściwości ale objawia się to poceniem z pod uszczelki dekla zaworów wyciskaniem oleju spod korka lub wypychaniem bagnetu z powodu z powodu złej cyrkulacji ciśnienia

bud_siln8.JPG

008825 - Leak in Air Intake System

oznacza że gdzieś jest "dziura" na dolocie na wys. ciśnieniu co może mieć wpływ na obroty jak i spalanie

008583 - Bank 1; System too Lean at Idle

zbyt uboga mieszanka co też może mieć wpływ na wolne obroty podmienić sondę lambda której czujnik bada skład spalin a co za tym idzie i mieszanki

001287 - Idle Control System RPM: Higher than Expected

stwierdzono wyższe obroty niż zadane programowo czyli ablo przepustnica sama je podnosi albo któryś wtrysk świruje większą dawką paliwa

001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow

wygląda że albo przytkany katalizator albo któraś sąda uwalona

Ciężko dac jednoznaczną diagnozę bo błędy są z różnych miejsc sprawdz ten katalizator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

jestem nowy na forum,powiem szczerze ze zarejestrowalem sie bo mam taki sam problem jak kolega opisuje tylko ze u mnie pojawia sie tylko bład p2279 , obroty faluja i jeszcze nie moge otworzyc korka wlewu oleju bo jest takie podcisnienie w silniku

prosze o pomoc w diagnozie

spawdziłem wszystkie mozliwe nieszczelnosci ,nie ma ich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to podciśnienie odpowiedzialny jest zawór którego opis podawałem wcześniej , ale tak ma być że korek nie otwiera się łatwo no chyba że naprawdę trzeba do tego użyć wiekszej siły wtedy sprawdziłbym ten zawór jeśli się ma na podmniankę albo nowy ASO 06F129101F coś koło 130zł

Ciekaw jestem czy pozostałe osoby które to miały w tym wątku się uporały z problemem bo od wypowiedzi niektórych minął już rok więc chyba przez ten czas coś z tym zrobiły :mysli:. W większości tak to wygląda że każdy się rejestruje jak ma problem i wtedy jest "PLEASE HELP" ale potem nie chce mu się już dzielić informacjami w jaki sposób ogarnął problem bo forum już mu jest nie potrzebne :bicz3: oczywiście do następnej usterki , a idea forum powinna polegać na tym że to nie tylko branie ale i dawanie informacji więc kolego jeśli coś ustalisz to podziel się potem doświadczeniami w tym teamcie a nie zachowuj się jak twoi poprzednicy z tym problemem :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz lux układ. Zmień ten zawór zobacz czy to podciśnienie na korku się zmieniło , a potem spróbowałbym podmienić całą przepustnice bo docelowo to ona jest odpowiedzialna w pierwszym rzędzie za ustalanie obrotów biegu jałowego. Np. w 1,8T jest to nagminny problem i winowajcą jest w większości przypadków właśnie sterownik przepustnicy (zabrudzenia). Łatwo się ją demontuje więc nie powinno być to dla ciebie problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz nowe swiece zalozyłem, cewki zamieniłem, przepustice tez podmnieniłem i nic to nie dało,czujnik ilosci powietrza rowniez zamieniałem .

Jutro ten zawor podmienie i napisze co co dało

[br]Dopisany: 02 Styczeń 2011, 20:32_________________________________________________Witam

Juz chodzi OK

ale było ciezko

1.zamienilem zawor (06F129101C taki był orginalny w moim samochodzie) na zawor z audi a4 cabrio 2.0tfsi z 2007 roku ale numer jak sie okazało był inny 06F129101E

nie wiedziałem ze ma to jakies znaczenie, zawory z zewnatrz takie same

na odpalonym silniku moglem juz otworzyc normalnie korek wlewu oleju ale silnik nadal nie pracował poprawnie ,obroty falowały ,spalanie stukowe ,jeszcze wiecej błedów

2.demontaz przepustnicy ,kolektora dolotowego i nic, sprawdzanie cisnienia sprezania i takie tam jeszcze rzeczy i nadal nic

3.wkoncu porównałem te ktore miałem zawory regulacyjne , w srodku sa jednak inne i otworzyłem swoj i okazało sie ze gumowa membrana jest przerwana

4.pojechalem do ASO ,kupiłem orginał 139 zł pod numer VIN ,załozylem i po kłopocie :)

moj zawor 06F129101C zamienia sie na L,F,K , z moich doswiadzczen z literka E nie pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli trafiłem z tym zaworem :wink4:

Ale trochę mnie zdziwiłeś bo w/g. ETKI-i do twojego BWT pasuje i z literą E i L ciekawe :mysli:

2011_01_05_111505.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 2.0 TFSI poci się lekko olej z pod pokrywy zaworów, jestem już umówiony na wymianę uszczelki, ale pokazał się raz błąd na vagu:

1 Fault Found

008583 - Bank 1; System too Lean at Idle

P2187 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100100

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 3

Mileage: 89169 km

Time Indication: 0

Freeze Frame:

RPM: 772 /min

Load: 17.2 %

Speed: 0.0 km/h

Temperature: 93.0°C

Temperature: 38.0°C

Absolute Pres.: 1020.0 mbar

Voltage: 13.843 V

Readiness: 0000 0000

Skasowałem go i teraz go nie widać, nie pojawia się. Pocenie się spod pokrywy może mieć z tym związek ? wymienić, sprawdzić jakiś zawór ?

z góry dzięki za informację !

pozdrawiam

GM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...