Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Pytanie w sprawie rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no nie wiem jak to sprawdzic , auto nie ma nawet ryski na lakierze a w srodku pachnie nowoscia i wszytsko wyglada jak nowe , kierownica ,galka nawet ryski nie maja , moze ze starosci ten pasek popekal , zawieszenie nie ma zadnych stukow i od nowosci nawet srubka w zadnym wahaczu nie byla ruszana , sparawdzalem w vw przebieg po numerze vin i sie zgadza , a sa inne mozliwosci sprawdzenia tego przebiegu?

Opublikowano

a można wiedzieć czy ten przebieg miał wpływ na cenę auta? bo chyba nie kosztowało tyle co pozostałe z przebiegami po 200 kkm

Opublikowano

Wymieniaj rozrząd i się ciesz autem, takie jest moje zdanie co do wymiany.

A co do przebiegu to na fakturze:

Pod trójką w 2007-12-05 przebieg 25838

Pod dwójka w 2007-12-05 przebieg 25721 (ten sam dzień a przebieg mniejszy :mysli:)

Pod jedynką w 2009-04-16 przebieg 25838 (wychodzi ze przez te 16 miesięcy samochód był nie użytkowany :mysli:)

No i kupiłeś go niedawno czyli przez kolejne 2 lata od 2007-12-05 zrobił 13 tys km (to by sie zgadzało) po podzieleniu 38 tys km czyli przebieg z jakim go kupiłeś przez 6 lat bo przez prawie półtora roku był nie uzytkowany według faktury wychodzi ze koleś robił rocznie jakiś 6,5 tys km dokładnie tyle samo ile zrobił przez te 2 lata od 2007 roku :)

Ale namotałem :decayed: ale moze akurat miał go jakiś dziadzia i to jest mozliwe. Na dowód dodam ze mój teść robi rocznie 10 tys km więc dlaczego jakiś dziadek w niemczech ma nie robić 6 tys rocznie. Wszystko jest mozliwe.

Zastanawiające jest tylko dlaczego autko stało przez 16 miesięcy a reszta jest mało ważna.

Zadowolenia z autka :good:

PS. zapodaj fotki jak wygląda ta furmanka :)

Opublikowano

Dokładnie zapodaj fotki jak wyglada auto.

Opublikowano

KAMI, jak tak bardzo Ci szkoda kasy to wymień sam pasek - na tym to bałbym się nawet do mechanika pojechać.

Resztę, zrobisz jak chcesz, ale powiem Ci tak - silnik nieużywany dostaje bardziej po d*pie niż mocno używany.

Skoro ostatnie dwa lata "stał", ale jeździł bardzo sporadycznie to: wszelkie łożyska itd. zaszły pewnie rdzą. Smary itp. się zestarzały. Smarowania nie było, bo silnik nie chodził. Jak nie było smarowania, to może być kupa!

Jak żałujesz wydać 1500 złotych to nie wydawaj. Jak Ci pierdyknie pasek lub puści rolak czy napinacz - będzie musiał wydać 5000. Twoja kasa, Twój wybór.

Co do przebiegu - możesz mieć pewność jak kupisz nowy samochód (100% też nie, bo różne numery robią). Inaczej nigdy nie będziesz miał pewności. Ludzie nie taki wałki robią, więc co dopiero przebieg cofnąć, zrobić wydruk itd.

Co do idealności Twojego samochodu - podejrzewam, że mój nie wygląda dużo gorzej, a ma parę lat więcej a przebiegu duuuuuużo więcej. Jak ktoś o samochód, to po 10 latach w Audi może nie bć najmniejszych śladów zużycia.

Opublikowano

zdjec jeszcze nie robilem , jest zimno i autko brudne , ale pojade na myjnie ,zrobie fotki i wrzuce , a wymieniac rowniez sprzeglo alternatora i amortyzator/czujnik drgan skretu paska rozrzadu?

Opublikowano

Sprzęgło altka to jak daje jakieś objawy zużycia. Jak dobre ja bym nie wymieniał

Opublikowano

Nie wiem czy to będzie pomocne bo to do AVF-a i ja właśnie cos takiego kupuje za jakieś 3 tyg jak będę w PL

AUDI A4 1.9 TDI 130PS AVF

-Pasek rozrządu "ContiTECH" -134,32 zł

-Rolka nap. pasek rozrządu "RUVILLE" -146,83 zł

-Rolka prowadząca rozrząd "RUVILLE" -65,05 zł

-Pompa wody "RUVILLE" -130,91 zł

-Pasek wielorowkowy "ContiTECH" -34,76 zł

-Napinacz paska wielorowkowego "RUVILLE" -362,35 zł

-Pasek wieloklinowy "ContiTECH" -22,22 zł

-Napinacz paska wieloklinowego "RUVILLE" -81,07 zł

-Czujnik temp. cieczy chłodz. Nie pamiętam marki -39,03 zł

-Termostat "ASO" -127,32 zł

-Kruciec "ASO" -36,38 zł

-Pierścień uszczelniający "ASO" -6,15 zł

-Płyn do ukł. chłodz. "HEPU" -65,40 zł

-Olej 4l "Mobil 1 5W-40" -118,03 zł

-Filtr oleju "Knecht" - 19,31 zł

-Filtr paliwa "Bosch" - 58,68 zł

-Filtr powietrza "Bosch" - 39,71 zł

-Filtr kabinowy "Filtron" - 32,12 zł

______________________________________________________________

Części: 1519,64 zł

PS. lista części dzięki któremuś z kolegów z forum.

Nie wiem czym dokładnie różni się AWX ale pewnie cenowo bedzie podobnie

Opublikowano

W AWX wszystkie części sa dokladnie takie same. Różnice sa tylko w starej i nowej wersji rozrządu. Do 2003 napinacz paska rozrzadu był hydrauiczny potem go zmienili na zwykły.

Wykaz twoich części sie zgadza tylko po co wymieniać czujnik temp i termostat?? Przecież łatwo mozna sprawdzic VAgiem czy są sprawne.

Tak samo płyn chłodzący lepiej uzyć G12++ taki jak jest lany przez fabryke.

Opublikowano

Bo jak padna musisz pewnie cały rozrząd ściągać ... Co do tego twojego autka to wymieniaj ... rozrząd powinien być wymieniany co 3-4 lub po określonym przebiegu tak mówi ASO...

Opublikowano

Bo jak padna musisz pewnie cały rozrząd ściągać ...

Nie trzeba, termasta i czujni bez problemu można wymienić max 30 min roboty.

Opublikowano

Wykaz twoich części sie zgadza tylko po co wymieniać czujnik temp i termostat?? Przecież łatwo mozna sprawdzic VAgiem czy są sprawne.

Tak samo płyn chłodzący lepiej uzyć G12++ taki jak jest lany przez fabryke.

Jak napisałem podałem liste którą zapodał na forum jeden z klubowiczów i nią będę się kierował.

Nie wszystko będę wymieniał bo np. pasek i napinacz wielorowkowy wymieniłem 7 tys km temu bo piszczał tak więc to sobie odpuszcze.

Co do płynu zaleje taki jaki podejdzie.

Termostat i czujnik wymienie ponieważ śmigam tym autem w UK i gdyby padł mi tutaj to za wymiane tych części w UK zapłace pewnie tyle co w PL za cały rozrząd tak w przyblizeniu :) tak więc chyba rozumiesz?

Opublikowano

Co do płynu zaleje taki jaki podejdzie.

Termostat i czujnik wymienie ponieważ śmigam tym autem w UK i gdyby padł mi tutaj to za wymiane tych części w UK zapłace pewnie tyle co w PL za cały rozrząd tak w przyblizeniu :) tak więc chyba rozumiesz?

No w taki razie to warto wymienic dla swietego spokoju. Co do płynu to zalej lepij G12++ bo inne płyny najczęściej trzeba wymieniać co 2 lata a tego nie.

Opublikowano

---

Opublikowano

no to fart niesamowity, że ten pasek to wytrzymał

Opublikowano

Palenie gumy :gwizdanie: ESP idzie wył. chyba ze w 2001 nie było takiej mozliwości.

Sam dałeś sobie odpowiedz pisząc ze rolki były zastane i dlatego pasek tak wygląda. Wymieniaj kompletny rozrząd jak chcesz tym autkiem jeszcze pojeżdzić :wink4:

Opublikowano

Kopes od ktorego kupilem to auto powiedzial ze rozrząd sprawdzał i wyglądał jak nowy wiec sie nie przejmowałem ale cos mnie podkusilo zeby go sprawdzić ,mam juz ostatnie pytanie gdzie najlepiej wymienia ten roz. Czy u mechanika zwykłego za 150zl czy w stacji kontroli poj. Za 280zl albo w aso ale nie wiem ile tam to kosztuje i pewnie drogo a wy sie orientujecie ile w aso moze kosztować taka wymiana[br]Dopisany: 02 Styczeń 2010, 23:37_________________________________________________Koles od ktorego kupilem to auto powiedzial ze rozrząd sprawdzał i wyglądał jak nowy wiec sie nie przejmowałem ale cos mnie podkusilo zeby go sprawdzić ,mam juz ostatnie pytanie gdzie najlepiej wymienia ten roz. Czy u mechanika zwykłego za 150zl czy w stacji kontroli poj. Za 280zl albo w aso ale nie wiem ile tam to kosztuje i pewnie drogo a wy sie orientujecie ile w aso moze kosztować taka wymiana

Opublikowano

Do rozrządu lepiej nie brać pierwszego zwykłego mechanika -zbyt delikatna sprawa.

Poszukaj w "polecane warsztaty" lub w spocikach ze swojego regionu zapytaj.

Opublikowano

? Aha a jak wyłączyć to esp?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...