Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AKE] Głuchy stuk - skrzynia ? sprzęgło ? wał ?


baki

Rekomendowane odpowiedzi

Sporo czytałem na forum i przyznam, że trochę się przestraszyłem dlatego piszę. Pomóżcie.

Zacznę może od opisania problemu. Jeżdzę A4 2.5 TDi quattro 180 KM AKE z 2002 roku.

Kiedy samochód jest zimny wszystko jest ok. Problem zaczyna się pojawiać jak silnik w pełni się nagrzeje i przejadę około 10-20KM zależy od temp. powietrza. Podczas ruszania - nawet delikatnego - słyszalny jest głuchy dźwięk tak jakby pod podłogą (nie mogę powiedzieć dokładnie bo czasem wydaje się, że słychać go po środku auto natomiast częściej gdzieś z przodu). Stuk ten jest powtarzalny ale nie przy każdym ruszaniu występuje (6 na 10 ruszeń objawią się stukiem). Dodatkowo stuk ten słychać też zaraz po zmianie biegów (puszczenie sprzęgła) z 1 na 2, z 2 na 3, podczas przyspieszania na 2 czy 3 biegu oraz przy odpuszczaniu gazu. Nie jest już tak głośny jak na 1 ale słychać go. Zwiększając prędkość intensywność stukania nasila się (tak jakby stukało coś cyklicznie przy każdym obrocie - tylko nie wiem czego... wału, półośki ? ). Powiem jeszcze, że po przejechaniu ponad 50KM przy ruszaniu takjakby "omykało" sprzęgło. Zaraz jak sprzęgło złapie zatrzęsie tak jakby coś przerywało (ale to już się zdarza rzadziej). Poradźcie bo nie wiem gdzie zacząć szukać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaki to rodzaj hałasu stuki więc może napiszę coś głupiego ale miałem podobne objawy... auto przy ruszaniu i przyśpieszaniu wydawało z siebie dziwne stukania a okazało się że kat się rozsypał i przy pewnych parametrzach silnika stukał a przy dodawaniu gazu na postoju nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... przegub raczej słychać przy skręconych kołach.... dzwięk jest naprawdę głuchy, gumowy...

...................podpiąłem dzisiaj pod kompa i pokazał mi błąd

1 Fault Found:

01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1

38-00 - Output won't Switch or Short to B+

Może to poduszka silnika tak uderza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie masz zbyt duże luzy na kole dwumasowym, u mnie były objawy podobne. Rozkręciłem sprzęgło i zauważalny był stuk podczas przekręcania kołem dwumasowym. Czytałem troche w necie na ten temat i podobno luz delikatny powinien być ale stukanie nie powinno występować tylko delikatne łagodzenie momentu skręcającego. Diagnoza postawiona. Mam nadzieje ze po wymianie stuki ustaną bo dwumas i kpl sprzęgła kupiłem (2560zł), zabieram się za wymianę. Dam znać czy pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam objawy dwumasu - stuk jest metaliczny i raczej nie jest to stuk a ciągłe "chrobotanie".

Wracając do mojego problemu słychać to jakby ktoś dużym gumowym młotkiem walił mi w podwozie - dzwięk przenosi się po całym aukcie - odczuwam go z przodu, a czasem wydaje się, że pod nogami, a nawet z tyłu. Pomocy - nikt naprawdę nie przerabiał tego problemu ???[br]Dopisany: 20 Luty 2010, 16:11_________________________________________________Diagnoza postawiona ! Podpora wału ! Znalazłem zestaw regenerujący (guma + łożysko) - w przyszłym tygodniu wymieniam. Dam znać o wynikach.[br]Dopisany: 21 Marzec 2010, 14:57_________________________________________________podpora wymieniona - UWAGA !!! Nie kupujcie gówna na allegro !!! Są osoby oferujące wkłady z łożyskiem które do niczego się nie nadają. Zainteresowanych zapraszam na pw. poradzę co robić z podporą. Wracając do tematu u nie wymiana podpory pomogła połowicznie. Stuk spod auta ustał, wał jest ok, podpora nie bije ale słychać głośnie uderzenia z tylnego mostu - taki sam głuchy dzwięk tyloko wyraźnie z tylnego mostu !!! Ktoś przerabiał podobne problemy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywazyles wal ? ja borykam sie teraz z tym problemem i tez zastanawiam sie nad podmiana lub wywazaniem a podpore mam przerobiona :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poducha pod silnikiem do wymiany. też mam ten błąd - moja poducha też jakiś czas temu padła, i czasem też mam ten stuk. Ale naprawdę sporadycznie.

bez paniki.

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem przednią, boczną podporę dyfra - stuk nasilił się - teraz na zakrętach mam wrazenie, że mi tył odjedzie od auta. niby tylne poduszki dyfra mają na gumach luz ale nie sądzę, że dawałyby taki głośny stuk.

Może to jednak ten przegub wewnetrzny ? Ale dlaczego tylko jak auto jest rozgrzane ? Jak najprościej sprawdzić przegub wewnętzny - ciężko jest wsadzić mechanika pod auto i pojździć z nim w zakrętach ;)... Pomóżcie bo znienawidzę quattro ;) Może macie jakieś namiary na dobrego speca od quattro w stolicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego potrzebne dokladniejsze info nt podpory : sam ja wymieniales czy firma ? Powiem szczerze ze jakos nie wiem jak sie za to zabrac a nie takie rzeczy robilem :embarrassed::) Moja jest porwana :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego chyba ci pomoge ja mialem taki sam problem zanim pojedziesz do mechanika to stan samochodem pod gorke wczysnij do oporu pedal chamulca wrzuc 1 i proboj ruszyc tylko zeby silnik nie zgasl jesli bedziesz mial bicie od spodu to 90% poduchy od silnika i skrzyni. jak to bede poduchy na 100 % do wymiany niebierz podrobek tylko nowe oryg. albo uzywane ory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...