Jarol Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Które hamulce będą wydajniejsze: Pierwsz opcja to tarcza 320x30mm + zacisk 4 tłoczkowy Brembo np. z Porsche Boxter S Druga opcja hamulce z S4 B6/B7 czyli tarcza 345x30mm + zacisk jednotłoczkowy ATE. I jeszcze jedno pytanie czy przy wymianie zacisków na 4 tłoczkowe seryjna pompa hamulcowa w A4 B6 da rade czy raczej trzeba ją wymienic na wydajniejszą??
spetsnaz Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Pompa spokojnie da rade. W przypadku obu konfiguracji różnice będą małe, kryterium wyboru może stać się zatem koszt ich utrzymania. (zakup/wymiana klocków i tarcz)
wrclaguna Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 pamietaj o feldze aby pomiescic te 345 mm , u mnie jest tarcza 323 mm i zacisk dwutloczkowy od S8 i wszystko hula jaj nalezy.Wydaje mi sie ze 320 sa wystarczajace , przekalkuluj koszty
Dev Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Które hamulce będą wydajniejsze: Pierwsz opcja to tarcza 320x30mm + zacisk 4 tłoczkowy Brembo np. z Porsche Boxter S Druga opcja hamulce z S4 B6/B7 czyli tarcza 345x30mm + zacisk jednotłoczkowy ATE. I jeszcze jedno pytanie czy przy wymianie zacisków na 4 tłoczkowe seryjna pompa hamulcowa w A4 B6 da rade czy raczej trzeba ją wymienic na wydajniejszą?? hamulce od purchawki będą wydajniejsze sam powierzchnia trąca klocka jest większa pomijam juz tutaj materiał z jakiego został zrobiony ten klocek
marcin(driver) Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 według mnie brembo będą wydajniejsze spoktąłme sie z takimi hamulcami tylko w autach driftowych i poporstu co jest hamulec to głowa mała:) wiec polecam brembo:)
siemian Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 mnie się wydaje że na jedno wyjdzie. Może i powierchnia trąca jest większa ale mniejsze ramie na którym działa siła.
Jarol Opublikowano 15 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2010 mnie się wydaje że na jedno wyjdzie. Może i powierchnia trąca jest większa ale mniejsze ramie na którym działa siła. Ja myśle dokładnie tak samo że wydajność będzie podobna. Jeśli klocki i tarcze będą tej samej jakości to na korzyść powinny być hamulce 345mm, wieksz tarcza = wieksz pojemność cieplna i szybasz oddawanie ciepła przez co układ będzie bardziej odporny na przegrzanie.
Dev Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 klocki to tarcz 320 i 345 mm wystepują tylko w std. odmianach do zacisków brembo mozna znalesc o wiele lepsze klocki, z lepszych mieszanek np Ferodo FDS lub FCP ewentualnie EBC RedStuff lub YellowStuff
Jarol Opublikowano 15 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2010 klocki to tarcz 320 i 345 mm wystepują tylko w std. odmianach do zacisków brembo mozna znalesc o wiele lepsze klocki, z lepszych mieszanek np Ferodo FDS lub FCP ewentualnie EBC RedStuff lub YellowStuff Tak, tylko tu razmawiamy o autach do jazdy na codzień a nie na tor, wiec nie ma sensu montowć klocków które zaczynaja działać po nagrzaniu a nawet jest to niedozwolone.
Dev Opublikowano 16 Stycznia 2010 Opublikowano 16 Stycznia 2010 FDS-ów i RedStuff-ów nie trzeba nagrzewac zeby hamowały ale fakt, jak sie nagrzeja współczynnik tarcia wzrasta dwukrotnie przy hamowaniu z duzej predkosci sa niezastapione
Jarol Opublikowano 16 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2010 A jesteś pewien że do zacisku z tarczami 320 i 345 nie ma DSów?? Bo chciałbym wypróybwać te klocki z tarcza 320mm.
Dev Opublikowano 16 Stycznia 2010 Opublikowano 16 Stycznia 2010 DS-y tez bym chciał wypróbowac na tarczach 320mm ale niestety do zacisków z drutem ich nie ma mozna kupic EBC RedStuff oznaczenie: DP31510C nie znam ori oznaczenia klocków do zacisków z blaszką jak ktos mi poda to zobacze co mozna podpasowac
siemian Opublikowano 16 Stycznia 2010 Opublikowano 16 Stycznia 2010 ja się radziłem paru osób między innymi Szymona z CompSportu czy zakładać EBC RedStuffy i większość mówiła że nie ma sensu bo są dużo droższe a wcałe nie hamują lepiej... Założyłem Ate i jestem bardzo ale to bardzo zadowolony.
Jarol Opublikowano 16 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2010 Zaciski z blachą czyli te z A4 B7 ma oznaczenie 4F0 615 123 i 4F0 615 124. Do tych zacisków chyba bedą klocki o oznaczeniu FDS1629 ???
Dev Opublikowano 16 Stycznia 2010 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Zaciski z blachą czyli te z A4 B7 ma oznaczenie 4F0 615 123 i 4F0 615 124 chodzi mi o ori nr klocków nie zacisków
Jarol Opublikowano 16 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2010 ori klocki maja numer: 8E0 698 151G[br]Dopisany: 16 Styczeń 2010, 19:58_________________________________________________Ciekawe czym sie rożnia klocki od S4 8E0 698 151 C od tych z A4 z oznaczeniem 8E0 698 151 G ??
Dev Opublikowano 16 Stycznia 2010 Opublikowano 16 Stycznia 2010 niestety nie ma FDS ani FCP różnią sie prawdopodobie mieszanką do ES-y będa "mocniejsze" [br]Dopisany: 16 Styczeń 2010, 20:18_________________________________________________"...szukajcie a znajdziecie..." !!!!!!!!!!! wystepuja FDS-y do zacisku z blachą, FDS1629 ale w Polsce niedostępne ;( ;( ;( ;( ;(
jaro4444 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Jarol czy aby nie przesadzasz? Masz wóz ważący ok 1600 kg i mocy 180 KM. Czy myślisz, że nie wystarczą Ci klocki zatrzymujące wozy ważące ponad 2000 kg i mające po 350 KM? Przecież ten sam klocek (zacisk z blachą) siedzi w Allroad (4FH) z silnikami 4,2 FSI 350 KM. Nr katalogowe to: - Audi 4E0698151F - 8E0698151G - 4F0698151A - 4E0698151M, - TRW GDB1617, - Ferodo FDB1629, - Ate 13.0460-7201.2, - Bosch 0 986 424 806, - Delphi LP1922. Jak znam życie w paczce Boscha będzie siedział Pagid. Ja u siebie mam zacisk "z drutem" i klocek Bosch 0 986 424 779 (wyprodukowany przez Pagid) z A6 4,2 299 KM albo Allroad C5 2,7 BiT 250 KM. Zero uwag. Nr Audi 4B0 698 151 AD
Dev Opublikowano 16 Stycznia 2010 Opublikowano 16 Stycznia 2010 sprawdzałem FDB1629, hamując gwałtownie dwa razy pod rząd z 160km/h do zera pod koniec drugiego hamowania najzwyczajniej "skończyły" się Jarol tutaj nie przesadza, poniewaz margines bezpieczeństwa tj. uniknięcia "fadingu" w std. klockach przy wytracaniu z dużych prędkosci jest bardzo mały montaz FDS-ów bardzo mocno go powiększy
jaro4444 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Devastation nie wiem co Ty wyprawiasz na tej drodze, ale ja osobiście wolno nie jeżdżę i jeszcze nie udało mi się zagotować układu 320x30mm przód i 288x12 mm tył. Przód gładkie tarcze EBC, tył gładkie ATE. Klocki przód jak wyżej wspomniałem, tył dedykowany do A4 B7 3,2 FSI. Fakt, mam mocniejszy tył jak większość piszących tu, dlatego mniej może dostaje się przodowi. Druga sprawa, że ten Pagid pakowany w paczki Boscha jest naprawdę uczciwy jakościowo i nie na darmo dedykowany między innymi do S6 4,2i Avant Quattro 340 KM 05/2002-05/2004.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się