Dev Opublikowano 16 Stycznia 2010 Opublikowano 16 Stycznia 2010 nie neguje tutaj wartosci ferodo, ate, boscha czy pagida opisuje tylko to co znam z autopsji std. klocek po dwóch ostrych hamowaniach wykazuje tendencje do fadingu przyznam sie ze jedyny zestaw jakie na prawde mnie zaskoczył i nigdy nie dymił miałem w golfie IV, był to Mov'it
jaro4444 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Devastation swoją drogą mam nadzieję, że wyczyściłeś z farby prowadnice klocków w tych zaciskach od 320 mmm? Co do Boscha to nie glotyfikuję go, ale trzeba patrzeć co siedzi w paczce. Do słabych samochodów (np. Corsa C 1.0) na blachach klocków nie ma w ogóle tłoczonego logo producenta, tylko nadruk farbą. Do średniej mocy i wagi wozów (np. A4 288 mm, Leon 288/312 mmm) klocek jest z logo Ferodo na blachach i przypuszczam, że jest to odpowiednik Ferodo Premier. Do ciężkich i mocniejszych wozów (Audi 320/345 mm, Mercedesy E 320/E420) klocek jest sygnowany przez Pagida. Osobiście z klocków przystępnych cenowo i bardzo dobrze sprawujących się polecam również Mintexy z mieszanką M1144 - nigdy mnie nie zawiodły te klocki mimo różnych szaleństw w Leonie
Jarol Opublikowano 17 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2010 Jarol czy aby nie przesadzasz? Masz wóz ważący ok 1600 kg i mocy 180 KM. Czy myślisz, że nie wystarczą Ci klocki zatrzymujące wozy ważące ponad 2000 kg i mające po 350 KM? Przecież ten sam klocek (zacisk z blachą) siedzi w Allroad (4FH) z silnikami 4,2 FSI 350 KM. Nr katalogowe to: - Audi 4E0698151F - 8E0698151G - 4F0698151A - 4E0698151M, - TRW GDB1617, - Ferodo FDB1629, - Ate 13.0460-7201.2, - Bosch 0 986 424 806, - Delphi LP1922. Jak znam życie w paczce Boscha będzie siedział Pagid. Ja u siebie mam zacisk "z drutem" i klocek Bosch 0 986 424 779 (wyprodukowany przez Pagid) z A6 4,2 299 KM albo Allroad C5 2,7 BiT 250 KM. Zero uwag. Nr Audi 4B0 698 151 AD Jaro4444 to że hamulce 320mm są montowane w autach ważących 2000Kg i mocy 300km to nie znaczy że w tych autach spełniaja swoje zadanie. Tak samo jest z hamulcami seryjnym w A4 1,9 2,0, jedno hamowanie ze 150km/h i hamulce nie istnieja. U mnie wyglada na to że zwichrowałem tarcze i jak już musze wymienić wszystko na nowe to chce włożyc coś bardziej odpornego na temp. Początkowo myślałem nad wiekszymi hamulcami lub mocniejszym zaciskiem ale tak jak napisałeś była by to juz przesada w takim aucie. Dlatego mysle nad włożeniem klockow DS i do tego jakąś dobrą tarcze np. Brembo ORO.
jaro4444 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Brembo Oro jedyne chyba tarcze wiercone ogólnie dostępne godne polecenia i jedyne Brembo jakie bym kupił. W zestawie z DS powinny dać ciekawy efekt. Ile na dziś kosztuje para ORO 320x30 mm? Jarol czy Ty miałeś klocki i tarcze ATE?
siemian Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 sprawdzałem FDB1629, hamując gwałtownie dwa razy pod rząd z 160km/h do zera pod koniec drugiego hamowania najzwyczajniej "skończyły" się Jarol tutaj nie przesadza, poniewaz margines bezpieczeństwa tj. uniknięcia "fadingu" w std. klockach przy wytracaniu z dużych prędkosci jest bardzo mały montaz FDS-ów bardzo mocno go powiększy Mnie na trasie przy takiej jezdzie nie udało się przegrzać 320tek. Klocki miałem Ate. I wydaje mi się że jeli tak się stalo to musiałeś mieć coś nei tak. Za to przy bardzo szybkiej jeździe górskiej zdarzało się dość często że tarcze świeciły.
Dev Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Brembo Oro jedyne chyba tarcze wiercone ogólnie dostępne godne polecenia i jedyne Brembo jakie bym kupił. W zestawie z DS powinny dać ciekawy efekt. Ile na dziś kosztuje para ORO 320x30 mm? to na pewno są perforowane tarcze w poniedziałek sprawdze czy wystepują w wersji 321/30mm biorąc pod uwage koszt 288mm tarcz Brembo Serie Oro na poziomie 1200zł/kpl podejrzewam że nie jest mały do niedawna jezdziłem na 288mm Brembo S-O + DS-y i wrazenia są bardziej jak pozytywne :shocked: chciałem przejśc na 312mm BSO ale niestety nie są dostepne ;( ;( jest jeszcze Brembo Racing ale tam juz koszta idą w tysiące podejrzewam że Jarol-owi o cos takiego właśnie chodziło :> :>
Jarol Opublikowano 17 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2010 Jarol czy Ty miałeś klocki i tarcze ATE? Tarcze mam Bosch a klocki Ferodo Premier.[br]Dopisany: 17 Styczeń 2010, 17:45_________________________________________________Cene kloców juz znalałem FDS1629 - 450zł wie nie ma tragedii [br]Dopisany: 17 Styczeń 2010, 17:49_________________________________________________A czy ktoś słyszał o takich klockach: Hawk Performance Ceramic Brake Pads - HB515Z760 - 2004-2006 Audi S4 345mm Front Rotor
Dev Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 w Stanach na tym jezdza, koszt ok 120$ na audizine trzeba poszukac opinii na ich temat
jaro4444 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 to na pewno są perforowane tarcze To, że są z dziurami to wiem doskonale i podobno te dziury powstają w procesie odlewania, a nie wiercenia Tak gwoli ścisłości są też ORO z nacięciami nie dziurami Chodziło mi o to, że nie kupiłbym osobiście drugi raz innych jak ORO, wierconych i powszechnie dostępnych tarcz - np. Zimmermannów
Dev Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 muszę Cię zmartwić Serie Oro tak samo jak Otto Zimmermanny są wiercone (Brembo Racing też) widziałem to na własne ocze w fabryce Brembo w Curno (It) jedyna róznica jaką charakteryzuje te tarcze od zwykłych jest to ze sa odlewane z zeliwa wysokostopowego o strukturze austenicznej z dużą zawartością krzemu i manganu co powoduje dużą odpornośc na ścieranie, wysoka temperaturę i korozję dodatkowo sa anodyzowane cynkiem co powoduje ich 'złoty" kolor
jaro4444 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Nie martwisz mnie, bo tolerancje przy obróbce skrawaniem są o kilka rzędów wielkości mniejsze jak te przy odlewaniu. Materiał na te tarcze bardzo podobny składem i właściwościami jak ten z którego robione są ogniwa gąsiennic czołgowych Dziwi mnie tylko cynkowanie przy elementach obciażonych cieplnie. Powstaje w ten sposób elektroogniwo (dlatego nie cynkuje się rur do ciepłej wody w ogrzewaniu). Osobiście widziałbym tam bardziej pokrywanie warstwą na bazie Al albo kadmowanie (drogie i toksyczne). Jarol nigdy nie stosowałem osobiście, ale ludzie dużo dobrego mawiają o Taroxie i Black Diamond. Fajną alternatywą dla ORO mogą być tarcze o rozmiarach OM produkowane przez firmy tuningowe np. jednoczęściowy Stoptech lub ECS http://www.ecstuning.com/Audi-B7_A4-Quattro-3.2L/Braking/OEM/ES1721/ , http://www.ecstuning.com/Audi-B7_A4-Quattro-3.2L/Braking/OEM/ES991/, albo dwuczęściowa ECS ES#2690 http://www.ecstuning.com/Audi-All_Road--2.7T/Braking/ECS_OE_2_Piece/ES2690/
Wąski Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Mały OT Czytałem V12 że nowy Focus RS 2009^ma zmienione zaciski na jedno tłoczkowe ,a stary miał cztery tłoczki . Zawsze myślałem że im więcej tłoczków tym lepiej I podobno jest dużo lepszy hamulec niż w starym,
siemian Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 też mnie to zastanawia. s4 b5 miało tarcze mniejsze ale z zaciskiem wielotłoczkowym a b6 i b7 ma większe ale jednotłoczkowe
spetsnaz Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 a nie lepiej się zastanowić nad lepszą gumą niż kombinować z tarczami? (w tym przypadku)
siemian Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 a co Ci z lepszej gumy skoro drugiego hamowania już nie masz bo hamulec wpada w podłoge...
maciejski Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 no jaki klocek i tarcza pod 320mm? Myslalem o Zimmermanach normalnych i klockach ATE lub Bosch?
spetsnaz Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 a co Ci z lepszej gumy skoro drugiego hamowania już nie masz bo hamulec wpada w podłoge... Właśnie chodzi o to, żeby nie było potrzeby drugiego hamowania. Często masz na drodze taką sytuacje w której konieczne jest "podwójne" hamowanie? Rozumiem kwestię bezpieczeństwa, ale nie da się połączyć szosowego i rajdowego hamulca.
siemian Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 a co Ci z lepszej gumy skoro drugiego hamowania już nie masz bo hamulec wpada w podłoge... Właśnie chodzi o to, żeby nie było potrzeby drugiego hamowania. Często masz na drodze taką sytuacje w której konieczne jest "podwójne" hamowanie? Rozumiem kwestię bezpieczeństwa, ale nie da się połączyć szosowego i rajdowego hamulca. bardzo często. Praktycznie przy kaźdej jezdzie autostradowej
Jarol Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2010 a co Ci z lepszej gumy skoro drugiego hamowania już nie masz bo hamulec wpada w podłoge... Właśnie chodzi o to, żeby nie było potrzeby drugiego hamowania. Często masz na drodze taką sytuacje w której konieczne jest "podwójne" hamowanie? Rozumiem kwestię bezpieczeństwa, ale nie da się połączyć szosowego i rajdowego hamulca. bardzo często. Praktycznie przy kaźdej jezdzie autostradowej Dokładnie ja mam tak samo jak jade po autostradzie z prędkością 180 i więcej to bardzo często trzeba hamować przed autami które jadą dużo wolniej. Dodam że nie będe nic zmieniał z zaciskami i średnicą tarcz, bo jednak myśle że 320 przód i 288 tył mają odpowiednia siłe hamowania jedymy problem to układ musi być troszke bardziej odporny na przegrzewanie a to powinny zapewnić lepsze klocki i tarcze.
siemian Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 ja po zmianie na 345 jestem bardzo zadowolony i praktycznie nie ma sytuacji zeby zabrakło hamulca... Tyle że felgi muszą być 17 alu...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się