Qpeciarz Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Jest jakaś metoda diagnostyki układu EDS ? Moduł elektroniczny po vagu nie wykazuje nieprawidłowości, ale jazda po śliskim momentami przypomina quattro II generacji.
ghost1717 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Mialem wczesniej b5 2.8Q w manualu i zauwazylem wielokrotnie ,ze na sliskiej nawiezchni ( lod,snieg itd ) auto nawet po zakreceniu slicznego baczka lubi wyjezdzac do przodu.... po 2-3 bakach kto wie czy to nie wina braku mozliwosci wylaczenia tego systemu . Teraz majac B6 zauwazylem ,ze wylanczajac ESP duzo wiecej mocy idzie na TYL dzieki temu auto lepiej sie kreci i jest lepiej sterowalne!! Mozna krecic baczka jak dlugo sie chce...... Czyz by audi od B6 zmienilo rozklad mocy torsena ? Wyglada na to ,ze tak... lub jest to efekt nowszej generacji abs/esp/eds/asr/ebd i cholera wie co jeszcze w kazdym razie roznica w prowadzeniu B5 vs B6 jest wbrew pozorom bardzo duza. Sprobuj wyciagnacz bezpiecznik od ABS i sprawdz jak wtedy auto bedzie sie prowadzilo... 100% mechanicznie pozdrawiam
Dev Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 EDS mozna sprawdzić bardzo łatwo w nocy, na sniegu, trzeba znaleść małą górkę, zatrzymać sie przednią a nastepnie ruszyć a po chwili doprowadzic do uślizgu kół, w tym momencie powinno na ułamek sekundy widac jak przygasają światła, zaczyna działać blok ABS/EDS drugim sposobem jest np. wjeżdzanie na miejsce parkingowe z max skręconą kierownicą, i lekko nacisną dzwignie hamulca aż do całkowitego zatrzymania auta, na hamulcu bedzie czuć delikatne drgania, tak jak przy pracującym ABS-ie ale na Vag-u, tylko nie pamietam w którym bloku tez można zobaczyc jego reakcję
zbychzz Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 devastation - a móglbys opisać co w ogóle ten eds robi ?
sołtys85 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 EDS mozna sprawdzić bardzo łatwo w nocy, na sniegu, trzeba znaleść małą górkę, zatrzymać sie przednią a nastepnie ruszyć a po chwili doprowadzic do uślizgu kół, w tym momencie powinno na ułamek sekundy widac jak przygasają światła, zaczyna działać blok ABS/EDS drugim sposobem jest np. wjeżdzanie na miejsce parkingowe z max skręconą kierownicą, i lekko nacisną dzwignie hamulca aż do całkowitego zatrzymania auta, na hamulcu bedzie czuć delikatne drgania, tak jak przy pracującym ABS-ie ale na Vag-u, tylko nie pamietam w którym bloku tez można zobaczyc jego reakcję A w swoim masz EDS bo ja mam ten sam rocznik/silnik i raczej takiego bayeru nie posiadam. Nie wiem czy to wina słabych opon zimowych czy tak w pierwszej generacji quattro tak ma byc bo jak dodam gazu to zaraz tył mi spiepsza na bok jak w tylnionapędówce.
CoLo Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 EDS mozna sprawdzić bardzo łatwo w nocy, na sniegu, trzeba znaleść małą górkę, zatrzymać sie przednią a nastepnie ruszyć a po chwili doprowadzic do uślizgu kół, w tym momencie powinno na ułamek sekundy widac jak przygasają światła, zaczyna działać blok ABS/EDS drugim sposobem jest np. wjeżdzanie na miejsce parkingowe z max skręconą kierownicą, i lekko nacisną dzwignie hamulca aż do całkowitego zatrzymania auta, na hamulcu bedzie czuć delikatne drgania, tak jak przy pracującym ABS-ie ale na Vag-u, tylko nie pamietam w którym bloku tez można zobaczyc jego reakcję A w swoim masz EDS bo ja mam ten sam rocznik/silnik i raczej takiego bayeru nie posiadam. Nie wiem czy to wina słabych opon zimowych czy tak w pierwszej generacji quattro tak ma byc bo jak dodam gazu to zaraz tył mi spiepsza na bok jak w tylnionapędówce. Nie masz EDS ?? a podnieś tylnią kanapę i sprawdź...
zbychzz Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 ja tam tego eds-a niegdy nie odczułem (będę musiał sprawdzić jak się jeździ bez bezpiecznika)[br]Dopisany: 11 Styczeń 2010, 21:16_________________________________________________ EDS mozna sprawdzić bardzo łatwo w nocy, na sniegu, trzeba znaleść małą górkę, zatrzymać sie przednią a nastepnie ruszyć a po chwili doprowadzic do uślizgu kół, w tym momencie powinno na ułamek sekundy widac jak przygasają światła, zaczyna działać blok ABS/EDS drugim sposobem jest np. wjeżdzanie na miejsce parkingowe z max skręconą kierownicą, i lekko nacisną dzwignie hamulca aż do całkowitego zatrzymania auta, na hamulcu bedzie czuć delikatne drgania, tak jak przy pracującym ABS-ie ale na Vag-u, tylko nie pamietam w którym bloku tez można zobaczyc jego reakcję A w swoim masz EDS bo ja mam ten sam rocznik/silnik i raczej takiego bayeru nie posiadam. Nie wiem czy to wina słabych opon zimowych czy tak w pierwszej generacji quattro tak ma byc bo jak dodam gazu to zaraz tył mi spiepsza na bok jak w tylnionapędówce. Nie masz EDS ?? a podnieś tylnią kanapę i sprawdź... chodzi oczywiście o oznaczenie 1AH, które znajdziesz we wnęce przy kole zapasowym w bagażniku
sołtys85 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 ja tam tego eds-a niegdy nie odczułem (będę musiał sprawdzić jak się jeździ bez bezpiecznika)[br]Dopisany: 11 Styczeń 2010, 21:16_________________________________________________ EDS mozna sprawdzić bardzo łatwo w nocy, na sniegu, trzeba znaleść małą górkę, zatrzymać sie przednią a nastepnie ruszyć a po chwili doprowadzic do uślizgu kół, w tym momencie powinno na ułamek sekundy widac jak przygasają światła, zaczyna działać blok ABS/EDS drugim sposobem jest np. wjeżdzanie na miejsce parkingowe z max skręconą kierownicą, i lekko nacisną dzwignie hamulca aż do całkowitego zatrzymania auta, na hamulcu bedzie czuć delikatne drgania, tak jak przy pracującym ABS-ie ale na Vag-u, tylko nie pamietam w którym bloku tez można zobaczyc jego reakcję A w swoim masz EDS bo ja mam ten sam rocznik/silnik i raczej takiego bayeru nie posiadam. Nie wiem czy to wina słabych opon zimowych czy tak w pierwszej generacji quattro tak ma byc bo jak dodam gazu to zaraz tył mi spiepsza na bok jak w tylnionapędówce. Nie masz EDS ?? a podnieś tylnią kanapę i sprawdź... chodzi oczywiście o oznaczenie 1AH, które znajdziesz we wnęce przy kole zapasowym w bagażniku No jak w mordę strzelił mam 1AH. To moze niedziała jak potrzeba i dlatego tak mi d*pą zarzuca szczególnie na zakrętach, a jak dodam gazu na prostej za mocno to d*pa próbuje wyprzedzić przód. Czy tak ma byc?
CoLo Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 ja tam tego eds-a niegdy nie odczułem (będę musiał sprawdzić jak się jeździ bez bezpiecznika)[br]Dopisany: 11 Styczeń 2010, 21:16_________________________________________________ EDS mozna sprawdzić bardzo łatwo w nocy, na sniegu, trzeba znaleść małą górkę, zatrzymać sie przednią a nastepnie ruszyć a po chwili doprowadzic do uślizgu kół, w tym momencie powinno na ułamek sekundy widac jak przygasają światła, zaczyna działać blok ABS/EDS drugim sposobem jest np. wjeżdzanie na miejsce parkingowe z max skręconą kierownicą, i lekko nacisną dzwignie hamulca aż do całkowitego zatrzymania auta, na hamulcu bedzie czuć delikatne drgania, tak jak przy pracującym ABS-ie ale na Vag-u, tylko nie pamietam w którym bloku tez można zobaczyc jego reakcję A w swoim masz EDS bo ja mam ten sam rocznik/silnik i raczej takiego bayeru nie posiadam. Nie wiem czy to wina słabych opon zimowych czy tak w pierwszej generacji quattro tak ma byc bo jak dodam gazu to zaraz tył mi spiepsza na bok jak w tylnionapędówce. Nie masz EDS ?? a podnieś tylnią kanapę i sprawdź... chodzi oczywiście o oznaczenie 1AH, które znajdziesz we wnęce przy kole zapasowym w bagażniku No jak w mordę strzelił mam 1AH. To moze niedziała jak potrzeba i dlatego tak mi d*pą zarzuca szczególnie na zakrętach, a jak dodam gazu na prostej za mocno to pupa próbuje wyprzedzić przód. Czy tak ma byc? Stary to proste że masz EDS bo w każdym Q tak montowali bo tak jest w b5. Jak sprawdzić to pisał już DEVA...Czy tak się to powinno robić i sprawdzać to nie wiem
Qpeciarz Opublikowano 12 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2010 Ojej chłopaki nie o to chodziło. Ja nie mam problemów z techniką jazdy. Tylko mam wrażenie, że EDS nie dość mocno dohamowuje uślizgujące się koło, żeby można było powiedzieć, że nastąpiła poprawa trakcji. Lewą nogą działam jak chcę, auto słucha mnie grzeczniutko, ale nijak ABS'owych drgań na pedale nie czuję, co rzeczywiście dawało by do myślenia, że ElektroniszeDifferencialSzperre ni huhu nie kumka. Chyba będę musiał zrobić próbę drogową z wyjętym bezpiecznikiem ABS/EDS
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się