ROBERT Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Witam Mam pytanie: Czy za podwyższone obroty (tzw."elektroniczne ssanie") po odpaleniu silnika odpowiada tylko czujnik G62, czy jeszcze coś innego? Wiem, że G62 daje sygnał do ECU o temp. i ten ustala dawkę paliwa/obroty. Sprawdziłem dziś rano Vagiem co pokaże "G62" , wskazywał +1.5oC ,a obroty zaraz po odpaleniu wynosiły tylko ~900RPM. Sprawnie działające "ssanie" czyli obr. ok 1200RPM włącza się powiedzmy raz w tygodniu, a może i rzadziej.Silnik odpala bez problemu tylko słychać, że "męczy się" przez tak niskie obroty. Może mieć z tym coś wspólnego przepustnica, a może ten typ tak ma? Dodam, że to przepustnica DBW-całkowicie elektroniczna. Jeszcze dla przykładu: Teść ma A3 z silnikiem 1.8, stoi w ogrzewanym garażu i za każdym odpaleniem obroty wynoszą ~1200RPM
mstan Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Witam Jest to temperatura cieczy G62 ,temperatura powietrza w dolocie (w AEB czujnik przy przepływce i w kolektorze ssącym), oraz dane z sondy.U mnie silnik po odpaleniu łapie 1400 obrotów po chwili schodzi na 1000 i sukcesywnie schodzi po wzroście temperatury.Przepustnica jest elementem wykonawczym i jest całkowicie podporządkowana. Pozdrawiam
ROBERT Opublikowano 19 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2010 Witam Jest to temperatura cieczy G62 ,temperatura powietrza w dolocie (w AEB czujnik przy przepływce i w kolektorze ssącym), oraz dane z sondy.U mnie silnik po odpaleniu łapie 1400 obrotów po chwili schodzi na 1000 i sukcesywnie schodzi po wzroście temperatury.Przepustnica jest elementem wykonawczym i jest całkowicie podporządkowana. Pozdrawiam To tak : Temp. G62 wskazuje +1.5oC (G2 wtedy wskazuje +30oC,ale on chyba nie ma nic wspólnego), czujnik temp. zasysanego powietrza który u mnie jest w przepływce wskazuje +1.5oC, sonda według mnie nie ma nic do odpalania zimnego silnika bo wtedy jest jeszcze ignorowana, a tak oscyluje po rozgrzaniu silnika sonda przed katem sonda za katem [br]Dopisany: 19 Styczeń 2010, 00:16_________________________________________________Dodam jeszcze że po odpaleniu jest większy czas wtrysku nie pamiętam teraz ale chyba 3.09ms, a jak się zagrzeje 2.06ms. Przepływka też na zimnym silniku (ok. 4g/s) wskazuje ok. 1 g/s więcej niż na rozgrzanym (ok.3 g/s). Czyli obroty powinny być podwyższone, a nie są
querro7 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Mam to samo w ANB..... Jakis mechanik mi powiedzial ze moze trzeba wyczyscic przeplywke ale z tego co tu widze to nie oto chodzi :(
ROBERT Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2010 Dziś rano sprawdziłem dokładnie (temp. zew. -18oC) : G62 wskazywał -4.5oC. Po odpaleniu silnika czas wtrysku 4.12ms, MAF ~ 4g/s, obroty 890-930-rpm. Po rozgrzaniu silnika (G62 90oC) czas wtrysku 2.06ms, MAF ~3g/s, obroty 830-860rpm Na zimnym silniku czas wtrysku i MAF są wyższe niż na ciepłym, a obroty tylko minimalnie wyższe Teraz pytanie czy w "wolnossącej" benzynie jest możliwość zwiększenia dawki rozruchowej tak jak w Dieslu ? Czy tak niskie obroty szkodzą silnikowi ?
mstan Opublikowano 28 Stycznia 2010 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Witam W przypadku zimnego silnika opory wewnętrzne silnika są większe(gęsty olej,płyn inne spalanie mieszanki itd.) i dlatego silnik potrzebuje więcej energii.Prawdopodobnie jest możliwość tylko jaki to by miało sens. Jak widzisz w miarę potrzeby ECU zwiększa Ci sam dawkę paliwa do 4,2ms. I to właśnie ECU jest odpowiedzialne za utrzymanie właściwych obrotów. Dla przykładu sprobuj na drugim biegu podjechać pod wzniesienie bez użycia gazu-nie powinno to stanowić problemu nawet pod "spore wzniesienie". I ostatnie pytanie.W jakimś tam minimalnym stopniu brak płynności ruchu ma negatywny wpływ na trwałość silnika, ale musiały by to być obroty poniżej 800-600. Pozdrawiam
ROBERT Opublikowano 28 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2010 No tak tylko jak mamy przykładowo temp. zew. +15oC to obroty mam po odpaleniu ok. 1100rpm, a teraz w takie mrozy ok.900rpm. Większość po odpaleniu ma ok. 1200rpm.
dreamburn Opublikowano 28 Stycznia 2010 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Witam , mam ten sam problem co Ty! Jak rano odpalam to obroty mam 1000-950 i po nagrzaniu schodza na 820-860, czasami mam 1200 tak jak mówisz raz w tygodniu! i jest to dziwne bo jak kupiłem moja Adele w Listopadzie to rano po odpaleniu trzymała 1200 równiutko i stopniowo spadały te obroty, no a temperatura była powyzej zera, wiec niewiem co jest grane!Wydaje mi się ze powinno byc odwrotnie?
dreamburn Opublikowano 28 Stycznia 2010 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Własnie ze nie wywala!Czasami bład sondy ale to z innej przyczyny
ROBERT Opublikowano 28 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2010 Może tak ma być, ja to już pie$%^le. Posprawdzałem chyba już wszystko i dalej kupa.
dreamburn Opublikowano 28 Stycznia 2010 Opublikowano 28 Stycznia 2010 jestem ciekawy czy jak sie zrobi ciepło czy bedzie to "ssanie" sie właczało?Zrobi sie troche cieplej to podjade do Ciebie i cos pokombinujemy,bo sam jestem ciekaw co to moze byc??
ROBERT Opublikowano 12 Lutego 2010 Autor Opublikowano 12 Lutego 2010 Zauważyłem to niedawno, ale dziś się upewniłem na 100%. Jeżeli zgaszę silnik i odpalę go po 2-3 godzinach "ssanie" jest obroty wynoszą 1200RPM, natomiast jak auto postoi już 8-10 godzin nie ma "ssania" obroty wynoszą ~900RPM (Wiem, że nie mam ssania tylko sterownik określa dawkę paliwa ale piszę tak żeby było wiadomo o co chodzi) Co polecacie jeszcze sprawdzić ?
mstan Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Witam Nie wiem dokładnie czy u Was jest taki sam czujnik temperatury cieczy. Ten czteropinowy, on ma dwa rezystory do pomiaru :do 50*C i od 50*C może jemu by trzeba się przyjrzeć. Jeżeli trzeba to podam zakresy rezystencji w określonych temperaturach. Pozdrawiam Ps.wskazania mogą być błędne,ale czujnik przez ECU będzie uznawany jako sprawny.
ROBERT Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Opublikowano 14 Lutego 2010 Witam Nie wiem dokładnie czy u Was jest taki sam czujnik temperatury cieczy. Ten czteropinowy, on ma dwa rezystory do pomiaru :do 50*C i od 50*C może jemu by trzeba się przyjrzeć. Jeżeli trzeba to podam zakresy rezystencji w określonych temperaturach. Pozdrawiam Ps.wskazania mogą być błędne,ale czujnik przez ECU będzie uznawany jako sprawny. Czujnik (059 919 501A) nówka z ASO, sprawdzony VAGiem na 100% sprawny Podmieniłem cewkę zobaczymy co się będzie robić. Stara miała popękaną obudowę [br]Dopisany: 12 Luty 2010, 15:51_________________________________________________Witam Dziś zrobiłem RESET w kanale 00, zaadoptowałem przepustnicę odpaliłem silnik i po chwili zaczęły pojawiać się (wreszcie)błędy. Po lekkim wciśnięciu gazu słychać jakby wężem powrotnym do baku szło powietrze. 16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1 P0171 - 35-00 - - 16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow P0441 - 35-00 - - Mam pytanie dotyczące błędu 16555 Chodzi mi o sondę lambda która wskazuje 0.0-0.1V na wolnych obrotach. Czy jeżeli mieszanka jest uboga to wtedy sonda i tak ma oscylować między 0.1-0.9V czy może właśnie być "zawieszona" w 0.0-0.1V Chodzi mi o to że jeżeli mieszanka jest uboga i powoduje to. np. powietrze w paliwie to czy sonda ma oscylować czy pokazywać właśnie cały czas takie niskie napięcie
daciek1 Opublikowano 12 Lutego 2011 Opublikowano 12 Lutego 2011 Witam! Czy udało się rozwiązać problem braku "ssania" przy niskich temperaturach? W mojej 1.8t ANB, jest podobny problem, załącza sie tylko przy temperaturze powyżej ok. +3stopnie, obroty wtedy wynoszą 1200 i po chwili spadają do 800. Przy temp. poniżej zera wynoszą ok. 900. Dodam że nie mam żadnych błędów i wymieniłem sondę lambda, przepływomierz, termostat a przepustnica była czyszczona. Będę wdzięczny za odpowiedz.
ROBERT Opublikowano 12 Lutego 2011 Autor Opublikowano 12 Lutego 2011 Witam! Czy udało się rozwiązać problem braku "ssania" przy niskich temperaturach? W mojej 1.8t ANB, jest podobny problem, załącza sie tylko przy temperaturze powyżej ok. +3stopnie, obroty wtedy wynoszą 1200 i po chwili spadają do 800. Przy temp. poniżej zera wynoszą ok. 900. Dodam że nie mam żadnych błędów i wymieniłem sondę lambda, przepływomierz, termostat a przepustnica była czyszczona. Będę wdzięczny za odpowiedz. Daj sobie spokój , nic nie wykombinujesz , zresztą jak "pali na dotyk" to widocznie takie obroty mu wystarczą , ja też wymieniałem po kolei różne części i nic się nie zmieniło , samochód sprzedałem ( oczywiście nie z tego powodu )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się