Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 ANA] Brak podwyższonych obrotów po odpaleniu zimnego silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :hi:

Mam pytanie: Czy za podwyższone obroty (tzw."elektroniczne ssanie") po odpaleniu silnika odpowiada tylko czujnik G62, czy jeszcze coś innego? Wiem, że G62 daje sygnał do ECU o temp. i ten ustala dawkę paliwa/obroty.

Sprawdziłem dziś rano Vagiem co pokaże "G62" , wskazywał +1.5oC ,a obroty zaraz po odpaleniu wynosiły tylko ~900RPM.

Sprawnie działające "ssanie" czyli obr. ok 1200RPM włącza się powiedzmy raz w tygodniu, a może i rzadziej.Silnik odpala bez problemu tylko słychać, że "męczy się" przez tak niskie obroty. Może mieć z tym coś wspólnego przepustnica, a może ten typ tak ma? Dodam, że to przepustnica DBW-całkowicie elektroniczna.

Jeszcze dla przykładu: Teść ma A3 z silnikiem 1.8, stoi w ogrzewanym garażu i za każdym odpaleniem obroty wynoszą ~1200RPM

Opublikowano

Witam

Jest to temperatura cieczy G62 ,temperatura powietrza w dolocie (w AEB czujnik przy przepływce i w kolektorze ssącym), oraz dane z sondy.U mnie silnik po odpaleniu łapie 1400 obrotów po chwili schodzi na 1000 i sukcesywnie schodzi po wzroście temperatury.Przepustnica jest elementem wykonawczym i jest całkowicie podporządkowana.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Jest to temperatura cieczy G62 ,temperatura powietrza w dolocie (w AEB czujnik przy przepływce i w kolektorze ssącym), oraz dane z sondy.U mnie silnik po odpaleniu łapie 1400 obrotów po chwili schodzi na 1000 i sukcesywnie schodzi po wzroście temperatury.Przepustnica jest elementem wykonawczym i jest całkowicie podporządkowana.

Pozdrawiam

To tak : Temp. G62 wskazuje +1.5oC (G2 wtedy wskazuje +30oC,ale on chyba nie ma nic wspólnego), czujnik temp. zasysanego powietrza który u mnie jest w przepływce wskazuje +1.5oC, sonda według mnie nie ma nic do odpalania zimnego silnika bo wtedy jest jeszcze ignorowana, a tak oscyluje po rozgrzaniu silnika

e99f225607ff0e92m.jpgsonda przed katem sonda za katem

[br]Dopisany: 19 Styczeń 2010, 00:16_________________________________________________Dodam jeszcze że po odpaleniu jest większy czas wtrysku nie pamiętam teraz ale chyba 3.09ms, a jak się zagrzeje 2.06ms. Przepływka też na zimnym silniku (ok. 4g/s) wskazuje ok. 1 g/s więcej niż na rozgrzanym (ok.3 g/s). Czyli obroty powinny być podwyższone, a nie są :mysli:

Opublikowano

Mam to samo w ANB.....

Jakis mechanik mi powiedzial ze moze trzeba wyczyscic przeplywke ale z tego co tu widze to nie oto chodzi :(:(

Opublikowano

Dziś rano sprawdziłem dokładnie (temp. zew. -18oC) :

G62 wskazywał -4.5oC. Po odpaleniu silnika czas wtrysku 4.12ms, MAF ~ 4g/s, obroty 890-930-rpm.

Po rozgrzaniu silnika (G62 90oC) czas wtrysku 2.06ms, MAF ~3g/s, obroty 830-860rpm

Na zimnym silniku czas wtrysku i MAF są wyższe niż na ciepłym, a obroty tylko minimalnie wyższe :mysli:

Teraz pytanie czy w "wolnossącej" benzynie jest możliwość zwiększenia dawki rozruchowej tak jak w Dieslu ?

Czy tak niskie obroty szkodzą silnikowi ?

Opublikowano

Witam

W przypadku zimnego silnika opory wewnętrzne silnika są większe(gęsty olej,płyn inne spalanie mieszanki itd.) i dlatego silnik potrzebuje więcej energii.Prawdopodobnie jest możliwość tylko jaki to by miało sens. Jak widzisz w miarę potrzeby ECU zwiększa Ci sam dawkę paliwa do 4,2ms. I to właśnie ECU jest odpowiedzialne za utrzymanie właściwych obrotów. Dla przykładu sprobuj na drugim biegu podjechać pod wzniesienie bez użycia gazu-nie powinno to stanowić problemu nawet pod "spore wzniesienie".

I ostatnie pytanie.W jakimś tam minimalnym stopniu brak płynności ruchu ma negatywny wpływ na trwałość silnika, ale musiały by to być obroty poniżej 800-600.

Pozdrawiam

Opublikowano

No tak tylko jak mamy przykładowo temp. zew. +15oC to obroty mam po odpaleniu ok. 1100rpm, a teraz w takie mrozy ok.900rpm. Większość po odpaleniu ma ok. 1200rpm.

Opublikowano

Witam , mam ten sam problem co Ty! Jak rano odpalam to obroty mam 1000-950 i po nagrzaniu schodza na 820-860, czasami mam 1200 tak jak mówisz raz w tygodniu! i jest to dziwne bo jak kupiłem moja Adele w Listopadzie to rano po odpaleniu trzymała 1200 równiutko i stopniowo spadały te obroty, no a temperatura była powyzej zera, wiec niewiem co jest grane!Wydaje mi się ze powinno byc odwrotnie?

Opublikowano

A wywala Ci jakiś błąd ?

Opublikowano

Może tak ma być, ja to już pie$%^le. Posprawdzałem chyba już wszystko i dalej kupa.

Opublikowano

jestem ciekawy czy jak sie zrobi ciepło czy bedzie to "ssanie" sie właczało?Zrobi sie troche cieplej to podjade do Ciebie i cos pokombinujemy,bo sam jestem ciekaw co to moze byc??

Opublikowano

Zauważyłem to niedawno, ale dziś się upewniłem na 100%. Jeżeli zgaszę silnik i odpalę go po 2-3 godzinach "ssanie" jest obroty wynoszą 1200RPM, natomiast jak auto postoi już 8-10 godzin nie ma "ssania" obroty wynoszą ~900RPM (Wiem, że nie mam ssania tylko sterownik określa dawkę paliwa ale piszę tak żeby było wiadomo o co chodzi) Co polecacie jeszcze sprawdzić ?

Opublikowano

Witam

Nie wiem dokładnie czy u Was jest taki sam czujnik temperatury cieczy. Ten czteropinowy, on ma dwa rezystory do pomiaru

:do 50*C i od 50*C może jemu by trzeba się przyjrzeć. Jeżeli trzeba to podam zakresy rezystencji w określonych temperaturach.

Pozdrawiam

Ps.wskazania mogą być błędne,ale czujnik przez ECU będzie uznawany jako sprawny.

Opublikowano

Witam

Nie wiem dokładnie czy u Was jest taki sam czujnik temperatury cieczy. Ten czteropinowy, on ma dwa rezystory do pomiaru

:do 50*C i od 50*C może jemu by trzeba się przyjrzeć. Jeżeli trzeba to podam zakresy rezystencji w określonych temperaturach.

Pozdrawiam

Ps.wskazania mogą być błędne,ale czujnik przez ECU będzie uznawany jako sprawny.

Czujnik (059 919 501A) nówka z ASO, sprawdzony VAGiem na 100% sprawny

Podmieniłem cewkę zobaczymy co się będzie robić. Stara miała popękaną obudowę [br]Dopisany: 12 Luty 2010, 15:51_________________________________________________Witam :hi:

Dziś zrobiłem RESET w kanale 00, zaadoptowałem przepustnicę odpaliłem silnik i po chwili zaczęły pojawiać się (wreszcie)błędy. Po lekkim wciśnięciu gazu słychać jakby wężem powrotnym do baku szło powietrze.

16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1

P0171 - 35-00 - -

16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow

P0441 - 35-00 - -

Mam pytanie dotyczące błędu 16555 Chodzi mi o sondę lambda która wskazuje 0.0-0.1V na wolnych obrotach. Czy jeżeli mieszanka jest uboga to wtedy sonda i tak ma oscylować między 0.1-0.9V czy może właśnie być "zawieszona" w 0.0-0.1V

Chodzi mi o to że jeżeli mieszanka jest uboga i powoduje to. np. powietrze w paliwie to czy sonda ma oscylować czy pokazywać właśnie cały czas takie niskie napięcie

Opublikowano

Witam!

Czy udało się rozwiązać problem braku "ssania" przy niskich temperaturach? W mojej 1.8t ANB, jest podobny problem, załącza sie tylko przy temperaturze powyżej ok. +3stopnie, obroty wtedy wynoszą 1200 i po chwili spadają do 800. Przy temp. poniżej zera wynoszą ok. 900. Dodam że nie mam żadnych błędów i wymieniłem sondę lambda, przepływomierz, termostat a przepustnica była czyszczona. Będę wdzięczny za odpowiedz.

Opublikowano

Witam!

Czy udało się rozwiązać problem braku "ssania" przy niskich temperaturach? W mojej 1.8t ANB, jest podobny problem, załącza sie tylko przy temperaturze powyżej ok. +3stopnie, obroty wtedy wynoszą 1200 i po chwili spadają do 800. Przy temp. poniżej zera wynoszą ok. 900. Dodam że nie mam żadnych błędów i wymieniłem sondę lambda, przepływomierz, termostat a przepustnica była czyszczona. Będę wdzięczny za odpowiedz.

Daj sobie spokój , nic nie wykombinujesz , zresztą jak "pali na dotyk" to widocznie takie obroty mu wystarczą , ja też wymieniałem po kolei różne części i nic się nie zmieniło , samochód sprzedałem ( oczywiście nie z tego powodu )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...