Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przejście z PB na LPG, różnica temperatur


Col

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam ustawioną temp. przejścia z PB na LPG 35st C, nie wiem co jest grane bo gdy przechodzi na gaz licznik temp cieczy chłodzącej pokazuje 65st C mam instalację KME Diego G3, reduktor KME Silver, moje pytania: czy jest możliwa taka rozbieżność czujników, czy jakoś to trzeba regulować, jaka jest zalecana temp. przejścia na gaz w zimie (trochę szarpie, jak przechodzi na gaz, a nie powinno), a jaka w lecie, z góry dzięki za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sprawdzic który czujnik ozukuje, czy ten dajacy sygnał na deske ( porównaj z temp pokazywana przez klimatronik i ECU) bo moze czujnik temp od instalacji ma złą rezystancje i dlatego jest taka różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy sprawa ma sie tak.

Czujnik temperatury silnika pokazuje temperature cieszy chłodzaczej zazwyczaj w miejscu gdzie on jest najcielejszy

Czujnik temeratury który służy do przełaczenia na LPG to:

1. Jest wkręcony w reduktor niam bezpośredniego styku z płynem chłodzacym który przepływa przez reduktor wiec mierzy temperature reduktora a on też ma swoją bezwładnośc przy nagrzewaniu

2. Dokładność pomiaru temperatury też jest inna to jest tylko termistor oblany klejem w mosiężnej obudowie

3. Po osiągnięciu 35stopni komp LPG rozpoczyna procedurę przejścia na gaz nikt nie powiedział ze tak odrazu przełaczy, ja czasem mam tak że rzeczywiste przełaczenie nastepuje przy 40-45 stopniach choć ustawione jest 35 obserwowałem z podłaczonym laptopem.

Reasumując nie szukajcie dziury w całym jak chcecie pomóc reduktorowi żeby przełaczanie na LPG odbywało sie wcześniej to sprawdźcie czy parownik niejest przypadkiem zamontowany np w zdeżaku i niejest chłodzony powietrzem wlatującym przez kratki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest temp. przełączania 30 stopni a czasami przełączy się dopiero jak podniesie się wskazówka temperatury cieczy chłodzącej. Co do samego momentu przejścia z benzyna na LPG to nie powinno szarpać. Podejrzewam, że Twoja instalacja trochę kilometrów ma już przejechane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się przejmować bo jak silnik szarpie przy przełączaniu to znaczy, że temp przełączania jest jeszcze za niska. Jak silnik zachowuje sie ok na ciepło to może być wina zbyt wczesnego przełączania się na LPG.

U mnie przełaczanie jest nastawione na 30*C i przełącza sie przy 38*C na klimatroniku na kanale 49.

Przy obecnych temp -10*C przełączenie nastepuje po ok 3 km jazdy miejskiej bez zbytnich korków i pochłania około 2l Pb na 100km (100km robie na 4 odpalenia auta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tej zimy niema się co przejmować a na drugą zimę to będzie miał większy problem, wcale nie znaczy to , że tem. przełączania jest zbyt niska bo 35 stopni to nie jest mało a na szarpanie ma wpływ zabrudzony parownik kolego

Raczej obstawiam na zbyt niską temp przełacznia i wtryski klękają w takich warunkach oczywoście stan reduktora też ma duzo do rzeczy ale on nie daje tak gwałtownych realcji typu szarpanie raczej obajwia sie spadkami mocy i falowaniem obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szarpania przy przełaczaniu może być tak ze poprawka początkowa jest źle ustawiona (niepamietam jak tam jest w KME) albo jeszcze moze być tak ze termometr od gazu jest zbyt blisko reduktora i jest spora różnica w temperaturze gazu przy termometrze a przy wtryskach i komp daje zła poprawkę. Moz być tez tak że KME ma niedopracowane poprawki bo np KME diego nieposiadał działającej korekcji po temperaturze moze G3 juz ma poprawione.

Oczywiście to oprócz zasyfionych lub rozklekotanych wtrysków albo tego że gaz jest zazimny dla poprawnej pracy wtrysków.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację co do spadku mocy kolego i szarpania kolego, masz też racje pośrednio co do niskiej temp. przełączania ale jedynie pośrednio według mnie ponieważ niedogrzany gaz z parownika trafia na wtryski i szarpie ale zwiększając temp. to tylko pół środek a wiem to z własnej praktyki. Może to Ci trochę naświetli problem kolego:

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_aeb_czyszczenie_parownika_lpg_nie_przelacza_sie_na_gaz_fotostory-t112283.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regeneracja parwnika niejest lekiem na wszystko tak jak to opisujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @Col nie sugeruj się temperaturą na cyferblacie ,ja mam ustawione na 30 stopni i przełącza mi sie po około 3km w tedy wskazówka cieczy chłodzącej wskazuje około 53 stopnie ( lekko uniesiona ponad 50 ) .Napisz jeszcze czy silnik ci sie normalnie rozgrzewa tzn czy szybko czy wolno ,miałem ostatnio tak ze auto niby sie rozgrzewalo ale dośyc wolno ,los chciał że się termostat zrypał wymieniłem na nowy i bez porównania motor rozgrzewa się o wiele szybciej .

Co do szarpania to przyczyn może być tyle że nie pytaj . Instalacja Gazowa to jedna wielka zagadka

Nie napisałeś czy to szarpanie było od zawsze czy pojawiło sie nagle .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale moja instalka ma niecały rok i przejechane ok 12000km ...

Dlatego ja bym zaczoł od czyszczenia wtysków anie strzelał z armaty do reduktora;) możesz wstawić jakieś foto z podmaski chciałbym sobie popatrzeć jak masz graty poukładane to moze coś jeszcze mi wpadnie do głowy, ja robiłem duzo doświadczen na swojej instalce i wnioski jakieś mam;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @Col nie sugeruj się temperaturą na cyferblacie ,ja mam ustawione na 30 stopni i przełącza mi sie po około 3km w tedy wskazówka cieczy chłodzącej wskazuje około 53 stopnie ( lekko uniesiona ponad 50 ) .Napisz jeszcze czy silnik ci sie normalnie rozgrzewa tzn czy szybko czy wolno ,miałem ostatnio tak ze auto niby sie rozgrzewalo ale dośyc wolno ,los chciał że się termostat zrypał wymieniłem na nowy i bez porównania motor rozgrzewa się o wiele szybciej .

Co do szarpania to przyczyn może być tyle że nie pytaj . Instalacja Gazowa to jedna wielka zagadka

Nie napisałeś czy to szarpanie było od zawsze czy pojawiło sie nagle .

Silnik rozgrzewa się szybko i cały czas trzyma 90st, a szarpanie przy przejściu jest tylko na mrozach[br]Dopisany: 23 Styczeń 2010, 11:29_________________________________________________

Ale moja instalka ma niecały rok i przejechane ok 12000km ...

Dlatego ja bym zaczoł od czyszczenia wtysków anie strzelał z armaty do reduktora;) możesz wstawić jakieś foto z podmaski chciałbym sobie popatrzeć jak masz graty poukładane to moze coś jeszcze mi wpadnie do głowy, ja robiłem duzo doświadczen na swojej instalce i wnioski jakieś mam;)

Fotki wrzucę wieczorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Col, jak na rozgrzanym silniku jeździ normalnie, to zostaw to w spokoju. Przyczyną Twoich problemów są niskie temperatury i w tych warunkach nie szukaj na siłę problemu.

Zakładając że instalacja jest dobrze zestrojona i silnik sprawny, powody mogą być takie:

1. Szarpanie przy przełączaniu - masz brudne wtryskiwacze, maź z gazu blokuje swobodny ruch tłoczka i dopóki wtryskiwacz się nie nagrzeje to może szarpać. Włącz na zimę opcję podgrzewania wtryskiwaczy lub zamontuj podgrzewacz.

2. Temperatura przełączania, to że reduktor osiągnie zadaną temperaturę przełączania, to nie znaczy, że już będziesz jechał na gazie. Zostaje jeszcze taki parametr jak temperatura gazu, na ile masz ją ustawioną, pewnie na 0 stopni i tu masz odpowiedź. Gaz przy rozprężaniu ma -70 stopni i reduktor przy temp. 40 stopni na pewno nie podgrzeje gazu do zera. Ustaw temp. gazu na -30 stopni. Powinno przełączać szybciej, ale jaki to ma sens jak zaraz zamrozi Ci reduktor. Moim zdaniem nie ma co się przejmować i trzeba czekać, aż zima popuści. Jak będą problemy przy 0 stopni na dworze, o to wtedy coś jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Col, jak na rozgrzanym silniku jeździ normalnie, to zostaw to w spokoju. Przyczyną Twoich problemów są niskie temperatury i w tych warunkach nie szukaj na siłę problemu.

Zakładając że instalacja jest dobrze zestrojona i silnik sprawny, powody mogą być takie:

1. Szarpanie przy przełączaniu - masz brudne wtryskiwacze, maź z gazu blokuje swobodny ruch tłoczka i dopóki wtryskiwacz się nie nagrzeje to może szarpać. Włącz na zimę opcję podgrzewania wtryskiwaczy lub zamontuj podgrzewacz.

2. Temperatura przełączania, to że reduktor osiągnie zadaną temperaturę przełączania, to nie znaczy, że już będziesz jechał na gazie. Zostaje jeszcze taki parametr jak temperatura gazu, na ile masz ją ustawioną, pewnie na 0 stopni i tu masz odpowiedź. Gaz przy rozprężaniu ma -70 stopni i reduktor przy temp. 40 stopni na pewno nie podgrzeje gazu do zera. Ustaw temp. gazu na -30 stopni. Powinno przełączać szybciej, ale jaki to ma sens jak zaraz zamrozi Ci reduktor. Moim zdaniem nie ma co się przejmować i trzeba czekać, aż zima popuści. Jak będą problemy przy 0 stopni na dworze, o to wtedy coś jest nie tak

Ok. chyba już wszystko wiem, chciałem jeszcze wrzucić fotki z pod maski żeby juby_p ocenił montaż, ale nie bardzo wiem jak je tu wkleić...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Col, powiedz gdzie masz zamontowany reduktor i skąd doprowadzona jest woda. Jakie masz wtryskiwacze i gdzie zamontowane.

Pytam tak z ciekawości. Czy sprawdzałeś korekcje długoterminowe ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...