juby_p Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 a co temperatury samego gazu to ciekawy temat, nie wiedziałem, że jest taki parametr... Jest i moim zdaniem jest bardzo istotny a wszyscy ignoruja sposób pomiaru temperatury;) albo mierzą temperature pod maska a nie gazu albo zakładaja podgzrzewacze listw w których maja wkrecony czujnik temperatury.
zbyszek512 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Gdzie jest ten czujnik od pomiaru temp. gazu? W moim parowniku jest tylko jeden czujnik przy wyściu gazu z parownika i to jest chyba od temp. parownika tak mi się wydaje Ale nie jestem pewny
Col Opublikowano 24 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2010 Ale moja instalka ma niecały rok i przejechane ok 12000km ... Dlatego ja bym zaczoł od czyszczenia wtysków anie strzelał z armaty do reduktora;) możesz wstawić jakieś foto z podmaski chciałbym sobie popatrzeć jak masz graty poukładane to moze coś jeszcze mi wpadnie do głowy, ja robiłem duzo doświadczen na swojej instalce i wnioski jakieś mam;) Oto fotki: http://chomikuj.pl/Image.aspx?id=224152825 http://chomikuj.pl/Image.aspx?id=224152827 http://chomikuj.pl/Image.aspx?id=224152830 http://chomikuj.pl/Image.aspx?id=224152828 wtryski mam Magic Jet, reduktor wpięty w węże od nagrzewnicy
sołtys85 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Trochę te wtryski porozwalane jak popdanie można je przymocowac na stałe w pozycji jak najbardziej pionowej to nie będą się tak szybko syfić. Ile juz na nich zrobiłes km? Reduktor źle zamontowany powinien być o 90* odwrócowny niby reduktory do sekwencji są bardziej odporne na przeciążenia, ponieważ membrany są mniejsze ale podczas przyspieszania ciśnienie pewnie nieźle w nim warjuje i staje się mniej stabilny.
juby_p Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Popieram kolegę sołtys85 to trzeba poprawić MagicJety sa czułe na syf i trzeba je jak najbardziej zabezpieczyć powinny byc zamontowane pionowo a łatwo by sie je dało zamontować pionowo na połowe krótszych wężykach jakby ktoś nawiercił kolektor pod lepszym kątem. Pozatym ja bym wywalił ten filterek papierowy i zamontował filtr matrixa a zanim trójnik. Reduktor jaki masz tez niepomaga wtryskom bo jest on troche słabo wydajny temperaturowo i na 150km stykowy a gaz powinien byc dobrze odparowany czyli temperatura powyżej 40 stopni a bliska 50 jest jak najlepsza wtedy cały syf zniego wychodzi i zostaje w filtrze a nie na wtryskach. Czasy na V-kach ci sie nie rozjeżdzają? Widze ze KME wprowadziło trójnik pomiarowy dość ciekawy;) tylko ze termometr gazu powinien być jak najbliżej wtrysków.[br]Dopisany: 24 Styczeń 2010, 12:39_________________________________________________ Gdzie jest ten czujnik od pomiaru temp. gazu? W moim parowniku jest tylko jeden czujnik przy wyściu gazu z parownika i to jest chyba od temp. parownika tak mi się wydaje Ale nie jestem pewny zrób fotki poszukamy;)
Col Opublikowano 24 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2010 Popieram kolegę sołtys85 to trzeba poprawić MagicJety sa czułe na syf i trzeba je jak najbardziej zabezpieczyć powinny byc zamontowane pionowo a łatwo by sie je dało zamontować pionowo na połowe krótszych wężykach jakby ktoś nawiercił kolektor pod lepszym kątem. Pozatym ja bym wywalił ten filterek papierowy i zamontował filtr matrixa a zanim trójnik. Reduktor jaki masz tez niepomaga wtryskom bo jest on troche słabo wydajny temperaturowo i na 150km stykowy a gaz powinien byc dobrze odparowany czyli temperatura powyżej 40 stopni a bliska 50 jest jak najlepsza wtedy cały syf zniego wychodzi i zostaje w filtrze a nie na wtryskach. Czasy na V-kach ci sie nie rozjeżdzają? Widze ze KME wprowadziło trójnik pomiarowy dość ciekawy;) tylko ze termometr gazu powinien być jak najbliżej wtrysków. Postaram się zamocować je w pionie, a co do ustawień to zajmuje się tym gazownik i twierdzi że mapa ładnie się pokrywa, nie mam możliwości sam tego ustawiać i kontrolować (brak laptopa)
juby_p Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Postaram się zamocować je w pionie, a co do ustawień to zajmuje się tym gazownik i twierdzi że mapa ładnie się pokrywa, nie mam możliwości sam tego ustawiać i kontrolować (brak laptopa) To przy okazji mozesz je wyczyścić, jak sie zato weźmiesz pamietaj ze wolno ci tylko odkrecać te krućce na których jest wężyk który idzie ko kolektora czyli wylot gazu nie dotykaj sruby pod plaba czyli od góry wtrysku.
zbyszek512 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Kolego juby_p na fotce widać ten czujnik po lewej przewody: pomarańczowy i czarny
marek34 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 To jest czujnik temperatury reduktora. Czujnik temperatury gazu powinien być zamontowany na wężu pomiędzy filtrem fazy lotnej a wtryskiwaczami. Może występować jako osobny czujnik (np. STAG, LR) lub razem z mapsensorem (np. SEC). Poszukaj, powinien być, no chyba że nie zamontowali Ci go. Col, tak jak mówi Sołtys, wtryski ustaw pionowo na maksymalnie krótkich wężykach pomiędzy wkrętkami a wtryskiem. Wszystko dobrze poskręcaj na opaskach ślimakowych. Do Magików lepszy jest filtr z odolejaczem np. Czaja FL-02 lub Matrix z odolejaczem. Ten filtr co masz powinien być ustawiony pod kątem, a nie poziomo. Maź powinna spływać w kierunku reduktora i zostawać w filtrze. W takim ustawieniu syf może być pchany na wtryskiwacze. Magiki to dobre wtryski, ale są podatne na zanieczyszczenia i wtedy mogą źle pracować. Dlatego trzeba stosować do nich lepsze filtry. Jeszcze jedno zauważyłem, nie masz kompensacji ciśnienia. Dobrze by było założyć, w V-kach zapobiega to zmianie czasów wtrysków pomiędzy stronami silnika.
zbyszek512 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 W takim razie nie zamontowali Jest szansa , że ten czujnik znajduje się w listwie wtrysku gazu?
marek34 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Jest, są takie listwy np. Magik Jet. Zobacz czy z listwy wychodzą jakieś kable.
juby_p Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Jeszcze jedno zauważyłem, nie masz kompensacji ciśnienia. Dobrze by było założyć, w V-kach zapobiega to zmianie czasów wtrysków pomiędzy stronami silnika. podwarunkiem ze masz listwy a nie pojedyncze bo wtedy to już jest inna historia:) zbyszek512 - miałem na mysli foto z pod maski a nie reduktora Twój reduktor już poznałem zbiornik do jazdy na wstecznym również czujnik może być wkecony w listwę w przypadki np listwy MagicJet jest on wtopiony w nią albo moze byc zamontowany trójnik pomiarowy.
marek34 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 podwarunkiem ze masz listwy a nie pojedyncze bo wtedy to już jest inna historia:) Wtryski ma pojedyncze, ale są grzebienie i je można skompensować.
zbyszek512 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Zrobię fotki listwy to wrzucę a o co Ci biega z tym zbiornikiem bo widocznie mało kumaty jestem kolego juby_p
juby_p Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Wtryski ma pojedyncze, ale są grzebienie i je można skompensować. Wiem że tak można zrobić trzeba w korkach nawiercić nagwintować i wkręcić krućce na węzyk 6mm tylko to przyniesie mniejszy efekt jak w przypadku listw a może nawet wogle nie przyniesie efektu jak za "grzebieniami" sa węze róznej długości dlatego pytałem czy sie rozjeżdżaja V-ki bo jak nie to niema sąsu kombinować. [br]Dopisany: 24 Styczeń 2010, 18:53_________________________________________________ Zrobię fotki listwy to wrzucę a o co Ci biega z tym zbiornikiem bo widocznie mało kumaty jestem kolego juby_p Widziałem fotke twojego zbiornika i było naniej widać bardzo dokładnie wielozawór zakładam ze fotkę robiłeś stojąc za samochodem dobrze myślę?????
zbyszek512 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 No tak, otworzyłem bagażnik, podniosłem tapicerkę , odkręciłem osłonę i zrobiłem zdjęcie zaworu i butli przy okazji, zrobiłem coś nie tak?Może nie ten zawór zaznaczyłem?
juby_p Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 No tak, otworzyłem bagażnik, podniosłem tapicerkę , odkręciłem osłonę i zrobiłem zdjęcie zaworu i butli przy okazji, zrobiłem coś nie tak?Może nie ten zawór zaznaczyłem? To teraz wyobraź sobie, masz butle torus jest niezadużo gazu wniej a rurka która pobiera gaz z butli jest pod wielozaworem dajesz pedał gazu w podłogę i co gaz przepływa na tył butli i rurka zaciąga powietrze a nie LPG;) a na wstecznym jest oki dlatego butla do jazdy na wstecznym. Reasumując prawidłowa pozycja butli jest o 180stopni odwrócona w stosunko do twojej - stojąc za samochodem niepowinieneś widziec wielozaworu - montują tak bo łatwiej.
zbyszek512 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Na fotce widać listwę i filtr, za filtrem jest już podłączony reduktor i niema nic więcej. Mam pytanie odnośnie podgrzewania listwy, jeśli wkręcę w listwę dwa króćce i puszczę przez nią ciepły płyn z krótkiego obiegu biorąc pod uwagę, że w listwie mam czujnik temperatury gazu to będzie mi się szybciej przełączał na gaz
juby_p Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Na fotce widać listwę i filtr, za filtrem jest już podłączony reduktor i niema nic więcej. Mam pytanie odnośnie podgrzewania listwy, jeśli wkręcę w listwę dwa króćce i puszczę przez nią ciepły płyn z krótkiego obiegu biorąc pod uwagę, że w listwie mam czujnik temperatury gazu to będzie mi się szybciej przełączał na gaz Jaki masz sterownik LPG? przełanczanie na gaz zależy od temperatury reduktora a nie gazu czy listwy. Wiec nie przełaczy sie szybciej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się