Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Elektryczna nagrzewnica w TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- wysyła przez magistralę danych polecenie włączenia elektrycznego ogrzewania dodatkowego do sterownika silnika (i do sterownika ogrzewania dodatkowego -J364-), jeżeli:

* Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- jest zakodowana dla silnika wysokoprężnego (w zależności od wersji jednostki obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255-, nie jest to konieczne)

* Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- nie znajduje się w trybie pracy „Econ“ lub „Off“.

* Ustalona temperatura zewnętrzna jest lub była niższa niż 5 °C przynajmniej raz od włączenia zapłonu.

* Silnik pracuje.

* Obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- wymagana temperatura wydmuchu była wyższa niż 45 °C i nadal jest wyższa niż 40 °C.

* Przekazana przez sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów -J285- i obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (w pewnych warunkach niższa niż 80 °C).

* Elektryczne ogrzewanie dodatkowe jest włączane np. przez sterownik układu bezpośredniego wtrysku silnika wysokoprężnego -J248- tylko, gdy pewne warunki występują jednocześnie.

Sterownik silnika włącza ogrzewanie dodatkowe w sytuacji, gdy spełnione są poniższe warunki :

* Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- wysyła polecenie przez magistralę danych.

* Liczba obrotów silnika jest większa niż 600 /min.

* Temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (przy bardzo niskiej temperaturze zewnętrznej poniżej 80 °C).

* Obciążenie alternatora -C- jest niższe niż 60% (tylko w przypadku elektrycznego ogrzewania dodatkowego).

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. W temacie z podrzuconego linku wyczytałem jeszcze coś takiego:

Warunki załączenia:

- silnik pracuje od min. 10 s

- temp. płynu chłodzącego < 70°

- temp. powietrza < 5°

- obr. silnika > 800

- obciążenie Alternatora < 50%

oczywiście dla świec nie dla nagrzewnicy...

Opublikowano

A w którym miejscu są przekaźniki , bezpieczniki od sterowania tą nagrzewnicą? Posiadam tą nagrzewnicę ale nie czuję jej obecności jakby nie działała. Klimatronik nie wykazuje żadnych błędów.

Opublikowano

A w którym miejscu są przekaźniki , bezpieczniki od sterowania tą nagrzewnicą? Posiadam tą nagrzewnicę ale nie czuję jej obecności jakby nie działała. Klimatronik nie wykazuje żadnych błędów.

:wink4:

przeka_niki_ogrzewania_elektr.jpg

Opublikowano

A może uaktywnia się ją przez odpowiednią adaptację Audi A4 (8E) Instrument Cluster (8EC/8ED/8HE)

Channel 061: CAN-Databus Comfort (Installation List)

+00001 = Central Electronics (Standard)

+00002 = Comfort System (Standard)

+00064 = Trailer (Optional)

+00128 = Convertible Top (Optional)

+00256 = Instrument Cluster (Standard)

+00512 = Tire Pressure Control (Optional)

+01024 = Steering Column Electronics (Standard)

+02048 = Climate Control (Standard)

+32768 = Auxiliary Heating (Optional)

Opublikowano

A może uaktywnia się ją przez odpowiednią adaptację Audi A4 (8E) Instrument Cluster (8EC/8ED/8HE)

Channel 061: CAN-Databus Comfort (Installation List)

+00001 = Central Electronics (Standard)

+00002 = Comfort System (Standard)

+00064 = Trailer (Optional)

+00128 = Convertible Top (Optional)

+00256 = Instrument Cluster (Standard)

+00512 = Tire Pressure Control (Optional)

+01024 = Steering Column Electronics (Standard)

+02048 = Climate Control (Standard)

+32768 = Auxiliary Heating (Optional)

Tu koduje się webasto :wink4:

Opublikowano

na weekendzie sprawdzę czy dochodzi do niej napięcie. Aha i dodam że we wlepce wyposażenia nie mam w kodach że mam tą nagrzewnicę elektryczną, a wiem że na 100% jest.

Opublikowano

ona jest seryjnie w dieslach 1,9

Opublikowano

Jeśli chodzi o pobór prądu to wydaje mi sie że bierze sporo ponieważ jak odpalam rano auto i po chwili wyłączam ECON i za kilka sekund jak załącza się nagrzewnica to zafaluja obroty i w taki sposób tez można sprawdzić czy działa, słychac tez jak pika przekaźnik.

Opublikowano

hej, a ja tę pozycje mam szarą w ETKA,pomimo podania numeru VIN....nie sprawdzę na żywo, :disgust: bo u mnie temperatura nie schodzi nocą poniżej 9 st...

czy jest możliwość sprawdzenia VAGcom-em tak jak tylną szybę??

Opublikowano

Sprawdzanie elektrycznego ogrzewania dodatkowego

W samochodach z silnikiem wysokoprężnym obecnie jest montowane elektryczne ogrzewanie dodatkowe (bezpośrednio po opuszczeniu przez powietrze wymiennika ciepła klimatyzatora do powietrza doprowadzana jest energia cieplna)

W samochodach z silnikiem wysokoprężnym i wyposażeniem dodatkowym „Ogrzewanie postojowe“ może, w zależności sterowania samochodu, nie być zamontowane elektryczne ogrzewanie dodatkowe. W tych samochodach ogrzewanie postojowe przejmuje tę funkcję i pracuje jako ogrzewanie dodatkowe wykorzystujące paliwo (ogrzewanie postojowe doprowadza do płynu chłodzącego dodatkową energię cieplną).

W samochodach z silnikiem benzynowym obecnie nie jest montowane ogrzewanie dodatkowe.

W samochodach z elektrycznym ogrzewaniem dodatkowym jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic wysterowuje sterownik silnika przez magistralę danych Komfort (sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów jest interfejsem między magistralą danych Komfort i magistralą danych napędu), decyduje on, czy włączony zostanie element grzejny dodatkowego ogrzewania powietrzem . W zależności od wersji sterownika silnika w różnych blokach wartości mierzonych sterownika silnika pokazywane jest, dlaczego element grzejny dodatkowego ogrzewania powietrzem nie jest włączony lub że jest wysterowany.

Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic wysyła przez magistralę danych polecenie włączenia elektrycznego ogrzewania dodatkowego do sterownika silnika (i do sterownika ogrzewania dodatkowego ), jeżeli:

- Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic jest zakodowana dla silnika wysokoprężnego (w zależności od wersji jednostki obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic , nie jest to konieczne)

- Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic nie znajduje się w trybie pracy „Econ“ lub „Off“.

- Ustalona temperatura zewnętrzna jest lub była niższa niż 5 °C przynajmniej raz od włączenia zapłonu.

- Silnik pracuje.

Obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic wymagana temperatura wydmuchu była wyższa niż 45 °C i nadal jest wyższa niż 40 °C.

- Przekazana przez sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów i obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (w pewnych warunkach niższa niż 80 °C).

Elektryczne ogrzewanie dodatkowe jest włączane np. przez sterownik układu bezpośredniego wtrysku silnika wysokoprężnego - tylko, gdy pewne warunki występują jednocześnie. Sterownik silnika włącza ogrzewanie dodatkowe w sytuacji, gdy spełnione są poniższe warunki

- Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic wysyła polecenie przez magistralę danych.

Liczba obrotów silnika jest większa niż 600 /min.

Temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (przy bardzo niskiej temperaturze zewnętrznej poniżej 80 °C).

Obciążenie alternatora jest niższe niż 60% (tylko w przypadku elektrycznego ogrzewania dodatkowego).

nagrzewnica1.jpg

Sprawdzanie

– W celu zmierzenia elementów grzejnych dodatkowego ogrzewania powietrzem wymontować schowek po stronie kierowcy

– Odłączyć złącza wtykowe A B C od elementów grzejnych dodatkowego ogrzewania powietrzem .

– Sprawdzić poszczególne elementy grzejne. Wartość pomiaru między poszczególnymi stykami (od styku D1 do styku F2 ) jest zależna od temperatury i wynosi między 0,2 i 5 Ω.

Element grzejny ogrzewania dodatkowego składa się z kilku warstw elementów oporowych, które razem osiągają moc grzania ok. 1000 W (przy wysterowaniu wszystkich trzech wejść). Elementy oporowe mają pozytywny współczynnik temperatury (rezystancja wzrasta wraz z temperaturą a pobór prądu maleje).

Elementy oporowe są sterowane pojedynczo, ale ponieważ połączone są ze sobą w elemencie grzejnym ogrzewania dodatkowego , prąd płynie przez przyłącze masy, które stawia najmniejszy opór.

Element grzejny ogrzewania dodatkowego jest tak skonstruowany, że podczas włączania przez żaden styk nie płynie prąd o natężeniu większym niż 35 A (bezpośrednio po włączeniu wzrasta rezystancja, a prąd maleje).

Aby osiągnąć maksymalną moc grzania o wartości ok. 1000 W (3 x 333 W), temperatura elementów oporowych musi być bardzo niska, a alternator musi dostarczać wystarczającej ilości prądu.

Ponieważ za pomocą środków dostępnych w warsztacie nie można zmierzyć rezystancji mniejszej niż 10 Ω z wystarczającą dokładnością, nie można stwierdzić zwarcia w elemencie grzejnym ogrzewania dodatkowego .

Wysterować przekaźnik małej mocy grzania i przekaźnik dużej mocy grzania -przez funkcję „Sprawdzanie działania elementów wykonawczych“ danego sterownika silnika i zmierzyć przy tym napięcie między obydwoma stykami wtyczek A B C

Sterownik silnika wysterowuje element grzejny ogrzewania dodatkowego trzystopniowo. W tym celu do styków wtyczek A B Czostaje doprowadzone napięcie .

W stopniu 1 napięcie zostaje przez przekaźnik małej mocy grzania przyłożone do jednej wtyczki

W stopniu 2 stopień 1 zostaje wyłączony i napięcie zostaje przez przekaźnik dużej mocy grzania przyłożone do obu pozostałych wtyczek.

W stopniu 3 dodatkowo do stopnia 2 włączony zostaje stopień 1.

Sterownik silnika stale nadzoruje obciążenie alternatora , jeżeli pozostaje ono poniżej pewnej granicy, włączony zostaje następny stopień, jeżeli przekracza pewną granicę, włączony zostaje poprzedni stopień.

Opublikowano

Ładnie to opisałeś ale dalej nie wiem jak ją sprawdzić bez rozbierania auta np vagiem gdzieś w blokach pomiarowych. Tą nagrzewnicą steruje klimatronik czy sterownik silnika?.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Musisz poszukac w Blokach Pomiarowych w klimatroniku :) Nie wiem ktory to kanal moze w podpowiedziach bedziasz miał .

Opublikowano

Dzisiaj zrobiłem vag-iem TEST WYJŚĆ silnika i co mnie zastanowiło:

Relay for low output coolant preheat J359

Relay for hight output coolant preheat J360

Teraz nie wiem co myśleć, podczas testu było słychać przekaźniki i światło przygasało więc był duży pobór mocy.

Opublikowano

Przy pelnym poborze to jest nawet 1000 W to sie nie dziw ze lampy przygasaja :)

Ktory to byl kanal ?

Opublikowano

Tylko że to robiłem nie na kanałach tylko Testem wyjść silnika a nie klimatronika i dziwi mnie to bo znaczy że mam elektryczny podgrzewacz płynu albo vag to źle nazwał. Myślałem że w B5 było takie coś a w B6 nie.

Opublikowano

Az musze u siebie sprawdzić w B6 z ciekawosci .

Opublikowano

Znalazłem w Zeszycie do samodzielnego kształcenia nr 325 AUDI A6 ‘05 Podzespoły, że -J359-, -J360-to przekaźniki ogrzewania dodatkowego ogrzewanie dodatkowe -Z35-. Nie jestem pewny czy tak samo jest w B6. Podczas testowania

silnika wyglądało na to że owe podgrzewanie jest załączane ale podczas normalnej eksploatacji jakoś nie odczuwam żeby się włączało. Co nim steruje klimatronik czy sterownik silnika?

Opublikowano

-Z35- to na pewno nagrzewnica a jezeli chodzi o sterowanie to pewnie info tez idzie jak z silnika ECU tak tez z klimatronika .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...