Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Elektryczna nagrzewnica w TDI


DaRo4422

Rekomendowane odpowiedzi

sam je (WARUNKI) zresztą wkleiłem.....

ja nie pytam o pracę nagrzewnicy ....tylko TEST nagrzewnicy

Dzisiaj testowalem ta nagrzewnice i po odpaleniu w bloku 16 silnika w 3 okienku widac jak odpala nagrzewnica.

czytajcie proszę ze zrozumieniem.

kolega jako jedyny podał gdzie można znaleźć wartości pracy nagrzewnicy...ale nic nie jest podane jak wymusić pracę POWYŻEJ temperatury załączenia....WIĘC PYTAM...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymusic jako tako sie nie da

Ew. Mozeszoszukac kompute chlodzac czujnik temp. Zew.

W tym bloku co podalem pokazuje tylko kiedy sie zalacza

Po za tym w 2 okienku masz bodajze 6 cyfr pierwsza u mnie byla 1 pozostale same zera

Jak bede mial chwilke to opisze co poszczegolne cufry znacza bo w tym okienku mozna zaobserwowac ew. Problemy nagrzewnicy

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam je (WARUNKI) zresztą wkleiłem.....

ja nie pytam o pracę nagrzewnicy ....tylko TEST nagrzewnicy

Dzisiaj testowalem ta nagrzewnice i po odpaleniu w bloku 16 silnika w 3 okienku widac jak odpala nagrzewnica.

czytajcie proszę ze zrozumieniem.

kolega jako jedyny podał gdzie można znaleźć wartości pracy nagrzewnicy...ale nic nie jest podane jak wymusić pracę POWYŻEJ temperatury załączenia....WIĘC PYTAM...

W testach wyjść silnika jest opcja która włącza nagrzewnice, nie pamiętam dokładnie na której pozycji ale słychać jak się włączają przekaźniki i światło w kabinie przygasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Słychać przekaźnik po ok. 1 min. od zapalenia. Chyba gdzieś po lewej stronie kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ustawiam rano na AUTO HI ale.. brak nadmuchu nic sie nie grzeje, nie leci ciepłe powietrze.. Co źle robie? Jak rano przy minusach włączam na auto to ok, działa na HI obustronnie, ale jedna kreska nadmuchu, jak chce zwiększyć, AUTO sie wyłącza..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ustawiam rano na AUTO HI ale.. brak nadmuchu nic sie nie grzeje, nie leci ciepłe powietrze.. Co źle robie? Jak rano przy minusach włączam na auto to ok, działa na HI obustronnie, ale jedna kreska nadmuchu, jak chce zwiększyć, AUTO sie wyłącza..

Jak tryb AUTO to jedyne co podlega regulacji jest temperatura. O tym gdzie i z jaką siłą dmuchać decyduje klimatronik. A nie dmucha mocniej bo nie ma czym nagrzać powietrza więc przecież nie będzie silniej dmuchał zimnym powietrzem bo byłoby to wbrew temu co mu zadałeś. Ta dodakowa nagrzewnica nie narobi w momencie tyle ciepła żeby ci przeciąg w aucie robić w dodatku na HI.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak na AUTO mam to wgl nie mogę ustawić opcji nawiewu.. Szybko, przod, nogi, bo odrazu wyłącza AUTO.. To skoro żaden tryb nie świeci się to powietrze gdzie leci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak na AUTO mam to wgl nie mogę ustawić opcji nawiewu.. Szybko, przod, nogi, bo odrazu wyłącza AUTO.. To skoro żaden tryb nie świeci się to powietrze gdzie leci ?

Wszystko jest dokładnie opisane wyżej a ludzie wciąż zadają te same pytania ... :/ W opcji AUTO tak jak kolega marekg napisał wszystko odbywa się automatycznie, jedynie zmieniamy temperaturę. Opcje nawiewu się nie palą bo Climatronic sam sobie oblicza z której kratki w danym momencie będzie dmuchało powietrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg kodów wyposażenia moja oooo nie posiada dodatkowej nagrzewnicy, jednak po odpaleniu słychać jakiś przekaźnik po lewej stronie kierownicy i można zaobserwować spadek obrotów...

Więc jak to w końcu jest bo część pisze ze w każdym było, część ze to dodatkowy wypas :confused:

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi być włączony tryb auto można przejść na sterowanie ręczne, ja sobie włączam nawiew na przednią szybę zmniejszam wentylator na dwie/trzy kreski i cały czas tak chodzi (nagrzewnica się włącza). Tak jak w opisie wyżej nagrzewnica nie działa w trybie ECON. Co do sprawdzenia czy jest czy jej nie ma to 10 minut roboty , zdjąć osłonę pod kierownicą i wszystko widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W schemacie kompa bpg wogole nie ma takiego czegos jak podgrzewanie ani swiec ani tej nagrzewnicy. Wczoraj zalozylem krociec z trzema fajami taki jak w b5 i chcialem go wysterowac z kompa. Moim zdumieniem bylo to, ze moj komp nie obsluguje takich urzadzen bo nie ma ich nawet na schemacie:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze podsumujmy warunki załączenia naszej grzałki:

- temp poniżej 5 stopni

- tryb auto

-temp. poniżej 5oC

-wyłączony tryb ECON

czy musi być wybrany nawiew na przednią szybę czy nie?

Nie musi

[br]Dopisany: 13 Listopad 2010, 23:39_________________________________________________

a jak sprawdzić czy też się ma tą nagrzewnice? było to w kodach wyposażenia? :mysli:

kazdy diesel to ma :wink4:

każdy :mysli: chyba tylko te bez webasto (fabrycznie zamontowanego oczywiście :wink4: )

Bartek sprawdzil :decayed:

A jednak nie każdy , tylko te bez fabrycznego webasto

http://img534.imageshack.us/img534/295/96737333.jpg

:wink4:

...ano fakt masz racje :good:

w A6 C5 jest i nagrzewnica i webasto razem fabrycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze po dwóch latach dopiero się teraz o tym dowiaduje:) zawsze w zimę jeździłem na ECON. Dziś po przeczytaniu tego wątku sprawdziłem i faktycznie to działa. Po ok. 1 minucie od uruchomienia silnika zaczyna lecieć cieplutkie powietrze. Tylko tryb AUTO wyłączyłem i ustawiłem na kilka kresek obrotów oraz nawiew na środek żeby lepiej czuć te cieplutkie powietrze prosto w twarz:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się o tym dowiedzialem po 4 latach także wiesz...

Wysłane z mojego Trooper_X55

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 3 i pół rocznym używaniu dowiedziałem się że jest i co ważne działa.

Jak już było pisane sprawdzić można za pomocą VAG'a, ale i bez tez można sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w blokach silnika w 016 grupie pozycja 3 są tam wartości 00 bo silnik był rozgrzany spróbuje jeszcze jak będą wszystkie wymagane parametry spełnione do zadziałania tej nagrzewnicy.Może wtedy wartości będą zmieniać się na 11.

Bez_tytu_u.jpg

Cześć!

Czy ktoś mi wyjaśni dlaczego u mnie przy temp. zew. 12st. i WYŁĄCZONYM!!! ogrzewaniu/klimatroniku załącza się ta dodatkowa nagrzewnica?

Po włączeniu się trzech przekaźników w grupie 016 poz.3 mam "11".

Temperatura powietrza zewnętrznego w VCDS jest poprawna, tj 12st.

Co mam sprawdzić dlaczego tak się dzieje, bo codziennie obciąża mi to akumulator a jeżdżę na krótkich odcinkach.

w blokach silnika w 016 grupie pozycja 3 są tam wartości 00 bo silnik był rozgrzany spróbuje jeszcze jak będą wszystkie wymagane parametry spełnione do zadziałania tej nagrzewnicy.Może wtedy wartości będą zmieniać się na 11.

Bez_tytu_u.jpg

Cześć!

Czy ktoś mi wyjaśni dlaczego u mnie przy temp. zew. 12st. i WYŁĄCZONYM!!! ogrzewaniu/klimatroniku załącza się ta dodatkowa nagrzewnica?

Po włączeniu się trzech przekaźników w grupie 016 poz.3 mam "11".

Temperatura powietrza zewnętrznego w VCDS jest poprawna, tj 12st.

Co mam sprawdzić dlaczego tak się dzieje, bo codziennie obciąża mi to akumulator a jeżdżę na krótkich odcinkach.

Oki, uzupełniłem.

A w sprawie nagrzewnicy... po osiągnięciu temp. silnika 80st. nagrzewnica NIE wyłącza się!

VCDS:

1. Na wyłączonym silniku

1_silnik_wy_czony.jpg

2. Po załączeniu pierwszego przekaźnika

2_pierwszy_przkea_nik.jpg

3. Po załączeniu obydwu przekaźników

3_trzeci_przeka_nik.jpg

4. Po rozgrzaniu silnika do 80st.C

4_po_przekroczeniu_75st.jpg

Ponawiam pytanie, dlaczego w ogóle nagrzewnica się włącza przy temp. zewnętrznej powyżej 5st. oraz nie wyłącza się po przekroczeniu temp. płynu 75st.C?

UP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...