Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Elektryczna nagrzewnica w TDI


DaRo4422

Rekomendowane odpowiedzi

w blokach silnika w 016 grupie pozycja 3 są tam wartości 00 bo silnik był rozgrzany spróbuje jeszcze jak będą wszystkie wymagane parametry spełnione do zadziałania tej nagrzewnicy.Może wtedy wartości będą zmieniać się na 11.

Bez_tytu_u.jpg

Może mi ktoś powiedzieć jakie wartości ma w drugiej pozycji? Ja mam 11000000 a widziałem gdzieś na forum że kolega miał 10000000 może to jest przyczyna .[br]Dopisany: 15 Grudzień 2011, 21:49_________________________________________________Nie działa mi ta nagrzewnica przy testach wyjść silnika działa słychać przekaźniki światło przygasa a przy normalnej eksploatacji nie załącza ich. Może trzeba zmienić coś w kodowaniu, adaptacji silnika albo klimatronika. Nie mogę sobie z tym poradzić może ktoś doradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na teście grzeje, zresztą mam drugą i oglądając ją stwierdzam że tam nie ma się co popsuć . Jak nie dojdę końca z tym ogrzewaniem jeszcze samą nagrzewnicę podmienię ale nie wierze że jest niesprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak sprawdzić czy też się ma tą nagrzewnice? było to w kodach wyposażenia? :mysli:

7E6 najczęściej po rozkodowaniu po nr VIN to wychodzi . U mnie na wlepie w bagażniku tego nie ma. Niestety nie było to montowane do każdego egzemplarza.Była to opcja w cenniku. Faktem jest że na 10 diesli 7 ma to ustrojstwo umilające życie .

:rolleyes:

Jak kupowałem obecne auto(VW Passat) to na wlepie pisało że to basis i było tylko że na rynek niemiecki i standard wyposażenie a po rozkodowaniu wyszło że ma to i owo więcej doposażone fabrycznie .W sumie to brak tylnych szyb elektrycznych i są standardowe fotele i brak alusów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta nagrzewnica jest załączana zaraz po podpaleniu autka jak jeszcze jest na wolnych obrotach czy dopiero później jak jedziemy?[br]Dopisany: 21 Grudzień 2011, 13:15_________________________________________________A wiecie ile taka nagrzewnica kosztuje w serwisie vw - dzwoniłem dzisiaj podano mi cenę nagrzewnicy o nr 4B1 819 11 wynosi ona 2814zł. Mam jedną na zbyciu jakby ktoś potrzebował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewnica działa pewnie w kilku etapach jezeli chodzi o MOC grzewcza i pobiera dość sporo prądu . Cos mi swita ze tez zalezy tez od temp. płynu chłodzącego , jezeli silnik osiagnie temp. powyzej 70 C nagrzewnica wylacza sie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze faktycznie to działa :decayed: A ja jak du... już drugą zimę jeżdżę na ECON nie będąc tego świadomym, jeszcze teraz gdy takie mrozy :gwizdanie: No cóż pewnie chociaż aku mam zdrowszy bo to pewnie sporo prądu bierze :rolleyes: Wczoraj ruszyłem, przejechałem około 1 km i już - może nie ciepłe - ale letnie powietrze leciało :blink: Na grzanie silnika ma to wpływ raczej marginalny (chociaż teoretycznie szybciej ciepło w środku => mniejsze obciążenie nagrzewnicy => szybsze grzanie silnika), ale w kabinie różnica w szybkości nagrzewania jest znaczna...

A powiedzcie mi, często parkuje w garażu gdzie temperatura jest około 6-7*C, więc wyjeżdżając ta elektryczna nagrzewnica nie załącza się. Ale po wyjeździe jeżeli temperatura spadnie poniżej 5*C to czy załączy się automatycznie? Czy liczy się temperatura w momencie rozruchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyło przeczytać cały wątek ( aż 3 strony miałeś ) :bicz:

Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- wysyła przez magistralę danych polecenie włączenia elektrycznego ogrzewania dodatkowego do sterownika silnika (i do sterownika ogrzewania dodatkowego -J364-), jeżeli:

* Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- jest zakodowana dla silnika wysokoprężnego (w zależności od wersji jednostki obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255-, nie jest to konieczne)

* Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- nie znajduje się w trybie pracy „Econ“ lub „Off“.

* Ustalona temperatura zewnętrzna jest lub była niższa niż 5 °C przynajmniej raz od włączenia zapłonu.

* Silnik pracuje.

* Obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- wymagana temperatura wydmuchu była wyższa niż 45 °C i nadal jest wyższa niż 40 °C.

* Przekazana przez sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów -J285- i obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (w pewnych warunkach niższa niż 80 °C).

* Elektryczne ogrzewanie dodatkowe jest włączane np. przez sterownik układu bezpośredniego wtrysku silnika wysokoprężnego -J248- tylko, gdy pewne warunki występują jednocześnie.

Sterownik silnika włącza ogrzewanie dodatkowe w sytuacji, gdy spełnione są poniższe warunki :

* Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- wysyła polecenie przez magistralę danych.

* Liczba obrotów silnika jest większa niż 600 /min.

* Temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (przy bardzo niskiej temperaturze zewnętrznej poniżej 80 °C).

* Obciążenie alternatora -C- jest niższe niż 60% (tylko w przypadku elektrycznego ogrzewania dodatkowego).

:wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

* Ustalona temperatura zewnętrzna jest lub była niższa niż 5 °C przynajmniej raz od włączenia zapłonu.

Czy da się tą temperature przestawić na wyższą , żeby grzała jaz np. od + 10 stopni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie podepnę się pod temat.

Otóz ja mam włączony tryb ECON (czyli klimatyzacja wyłączona) temperatura 6.5-7C na dworze,temperatura nawiewów ustawiona na 21C i bardzo szybko autko się nagrzewa praktycznie po 4 minutach już.

Jest ok wszystko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pPanowie odgrzeje trochę kotleta, a mianowicie jak to jest musi być w kodach 7E6 czy nie bo jakoś wyłączyłme ECON i nie poczułem falowania obrotów ani nic z tych rzeczy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno wszystkie diesle to mają. tylko pytanie jak sprawdzić czy klimatronik jest odpowiednio zakodowany do diesla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno wszystkie diesle to mają. tylko pytanie jak sprawdzić czy klimatronik jest odpowiednio zakodowany do diesla?

W Adaptacji 10 szukałes ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pPanowie odgrzeje trochę kotleta, a mianowicie jak to jest musi być w kodach 7E6 czy nie bo jakoś wyłączyłme ECON i nie poczułem falowania obrotów ani nic z tych rzeczy ??

nagrzewnica włącza się jak jest zimny silnik i temperatura zewnętrzna nie przekracza 5 st...

Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- wysyła przez magistralę danych polecenie włączenia elektrycznego ogrzewania dodatkowego do sterownika silnika (i do sterownika ogrzewania dodatkowego -J364-), jeżeli:

* Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- jest zakodowana dla silnika wysokoprężnego (w zależności od wersji jednostki obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255-, nie jest to konieczne)

* Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- nie znajduje się w trybie pracy „Econ“ lub „Off“.

* Ustalona temperatura zewnętrzna jest lub była niższa niż 5 °C przynajmniej raz od włączenia zapłonu.

* Silnik pracuje.

* Obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- wymagana temperatura wydmuchu była wyższa niż 45 °C i nadal jest wyższa niż 40 °C.

* Przekazana przez sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów -J285- i obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (w pewnych warunkach niższa niż 80 °C).

* Elektryczne ogrzewanie dodatkowe jest włączane np. przez sterownik układu bezpośredniego wtrysku silnika wysokoprężnego -J248- tylko, gdy pewne warunki występują jednocześnie.

Sterownik silnika włącza ogrzewanie dodatkowe w sytuacji, gdy spełnione są poniższe warunki :

* Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- wysyła polecenie przez magistralę danych.

* Liczba obrotów silnika jest większa niż 600 /min.

* Temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (przy bardzo niskiej temperaturze zewnętrznej poniżej 80 °C).

* Obciążenie alternatora -C- jest niższe niż 60% (tylko w przypadku elektrycznego ogrzewania dodatkowego).

Wszystkie diesle maja elektryczna nagrzewnice?
B6/B7 nie wyposażone fabrycznie w WEBASTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj testowalem ta nagrzewnice i po odpaleniu w bloku 16 silnika w 3 okienku widac jak odpala nagrzewnica.

Najpierw LOW - HIGH - i oba razem

Tylko zastanawia mnie jedno?

Mimo ze grzalka pracuje na maxa to klima w pozycji AUTO nie chce wlaczyc dmuchawy na wiecej niz 1 kreske ( dopiero po jakims czasie to robi)

A jak wlacze nadmuch na szybe to czuc cieple powietrze

Czy mozna jakos przekonac klime zeby chociac 2 kreski wlaczyla na AUTO odrazu a nie po 2 min???

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież w trybie auto prędkość nawiewu dmuchawy ustala sam climatronic i nie ma się na to wpływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj testowalem ta nagrzewnice i po odpaleniu w bloku 16 silnika w 3 okienku widac jak odpala nagrzewnica.

Najpierw LOW - HIGH - i oba razem

Tylko zastanawia mnie jedno?

Mimo ze grzalka pracuje na maxa to klima w pozycji AUTO nie chce wlaczyc dmuchawy na wiecej niz 1 kreske ( dopiero po jakims czasie to robi)

A jak wlacze nadmuch na szybe to czuc cieple powietrze

Czy mozna jakos przekonac klime zeby chociac 2 kreski wlaczyla na AUTO odrazu a nie po 2 min???

Sent from my iPhone using Tapatalk

mogę przetestować w temperaturze powyżej 5 st?

u siebie najniższą mam około 10 st więc nie mam innej możliwości..

proszę o radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 posty wyzej masz napisane jakie musza byc warunki aby nagrzewnica wlaczyla sie, przeczytaj i bedziesz mial odp. na swoje pytanie

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...