Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Czujnik ABS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie odnosnie czujnika ABS w audi a4 B5 AKN 1999. Wie ktos moze jaka powinien wskazywac wartosc gdy mierze go voltomierzem. Bo u mnie jest tak ze 3 pokazuja jednakowa wartosc a jeden mniejsza i swieci mi sie przy tym kontrolka ABS i ESP. Z gory dzieki za odp

Opublikowano

do czujnika potrzebujesz omomierza, nie voltomierza

Opublikowano

Zmierzylem omomierzem i wszystkie 3 pokazywaley jednakowa wartosc a na jednym omomierz piszczal czyli tak jakby gdzies bylo zwarcie nawet po odlaczeniu czujnika ABS tez piszczy. Czy to moze byc wina sterownika?? podpinalem pod vaga i pokazalo blad tego wlasnie czujnika

Opublikowano

Napiecie powinno dochodzic do 0,5V przy obracaniu kołem.

Opublikowano

Witam! czy wiecie co może być przyczyną pulsowania pedału hamulca na suchym, objawia się to tylko przy małej prędkości, poniżej 20km/h, podłączany był komp i ABS jest w porządku, wymieniłem przednie czujniki (były przytarte) i nadal jest to samo, poradźcie czy wymieniać tył, czy to nie ma sensu i szukać przyczyny gdzie indziej??? :(

Opublikowano

Zmierzylem omomierzem i wszystkie 3 pokazywaley jednakowa wartosc a na jednym omomierz piszczal czyli tak jakby gdzies bylo zwarcie nawet po odlaczeniu czujnika ABS tez piszczy. Czy to moze byc wina sterownika?? podpinalem pod vaga i pokazalo blad tego wlasnie czujnika

Czujnik ABS działa na zasadzie indukcji magnetycznej i wg mnie nie ma sie co w nim zepsuć.

Kolego sprawdź czy tarczka od ABS nie ma za dużej przerwy do czujnika (albo jest za blisko i ciągle zwiera).

Powinien zwierać lub wystawiać napięcie na wyjściu równe napięciu zasilania jeżeli jest przysunięty do metalu.

Opublikowano
Witam! czy wiecie co może być przyczyną pulsowania pedału hamulca na suchym, objawia się to tylko przy małej prędkości, poniżej 20km/h, podłączany był komp i ABS jest w porządku, wymieniłem przednie czujniki (były przytarte) i nadal jest to samo, poradźcie czy wymieniać tył, czy to nie ma sensu i szukać przyczyny gdzie indziej??? sad

Witam, ten sam problem rozwiązałem tydzień temu w swoim quattro. Auto na podnośnik 4 koła ściagniete. Wyjełem wszystkie czujniki i ważne, żeby wyjąć też tuleje metalową do której wsuwamy czujnik. Wszystko dokładnie wyczyścić i złożyć odwrotnie.

Te czynności pozwoliły rozwiązać problem.

Pozdro

Opublikowano

generalnie te tylne czujniki mam przykręcane, to chyba raczej odległość od koronki półosi nie może być inna, czy się mylę???

odnośnie założenia odwrotnie, to co masz kolego na myśli, czyżby zamiana stronami??? :mysli:[br]Dopisany: 05 Luty 2010, 21:10_________________________________________________dodam że dzisiaj podłączyłem kompa i obracałem każdym kołem po kolei i czujniki sczytują obrót koła :mysli:

Opublikowano

W takim znaczeniu że wyjac czujnik, wyjąc tuleje gdzie jest czujnik i wszytsko dokładnie wyczyścić i złożyć jak było.

czujnikr.th.jpg

Zobacz obrazek, chodzi o element 4 i 6.

Pozdrawiam

Opublikowano

ok spróbuję twojego patentu, tym bardziej że pojawił się jakiś problem ze znalezieniem do mojego modelu tych tylnych czujników, które są przykręcane i mają podłączenie jedną kostką z dwoma pinami (oczywiście szukam zamienników, czujnik w ASO 600zł a chińszczyzna 50zł) do przodu znalazłem bez problemu, są tam wciskane, wymieniłem i nadal jest to samo a stare już były nawet przytarte :mysli:[br]Dopisany: 05 Luty 2010, 22:52_________________________________________________no i problem się rozwiązał :> okazało się że była uszkodzona koronka na półosi lewej tylnej, na początku bez demontowania półosi nie było widać pęknięcia :wallbash:

Opublikowano

Witam,

Po wizycie w ASO w celu naprawy powypadkowej okazało się że mam podobny problem...pęknięta koronka. Z tego co powiedzieli mi w ASO to kompletny przegub około 2000PLN a z robotą około 3000PLN - jakis koszmar :wallbash:

Niestety raczej mało prawdopodobne aby to miało związek ze szkoda więc pozostaje mi naprawa we własnym zakresie :thumbdown:

Udało cie się może cos znaleźć.....jesli tak to czy mógłbyś mi podac namiarki gdzie udało ci się dostać te części i ile Cię to wyszło finansowo plus ewentualnie pare słów o wymianie...

Z góry dzięki i pozdrawiam,

Łukasz

Opublikowano

Ja mam podobny problem,

Padł mi czujnik ABS z tyłu. Dzwoniłem do ASO VW i powiedzieli mi, że czujniki są różne z lewej i prawej i załezy od wersji samochodu, z ksenonem czy bez. Wydaje mi sie to dziwne ale OK.

Zadzwoniłem do Audi w Wawce i powiedzieli mi, że czujniki są takie same i maja oznaczenie 8D0 927 807C tak jak u kolegi w Etce wyżej. Jednak naczytałem się na forum, że jest z nimi jakis problem, tzn z dostaniem i, że pasuję czujniki od b4 przednie po zmianie kostki.

Jednak na allegro widzialem czujniki 8D0 927 807C, jednak sklep, który sprzedawał powiedział mi, że te czujniki nie pasują do Quattro.

A wiec pytam WTF :-) może ktoś z Was sprawdzić samemu w ETCE jakie czujniki pasują do modelu A4 2.5 TDI AFB Quattro Avant z 1999 roku o VIN WAUZZZ8DZXA27xxxx

Z góry dzięki.

Pozdrawiam[br]Dopisany: 04 Marzec 2010, 14:27_________________________________________________Halo halo, ma ktoś z Was ETKE i byłby chętny pomóc?

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...