Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Znikające paliwo, tylko nie wiem czy rzeczywiście, czy tylko na wskaźniku...


edi_nt

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam taki problem, który wystąpił w tatowej A4 ADR już drugi raz.

Pożyczyłem ostatnio od taty auto i:

Jade sobie i nagle spoglądam na wskazanie poziomu paliwa i jest coś mniej (aha, auto jeździ na gazie) I tak powiedzmy przez 30km z 1/4 baku wskazówka spada do zera. Dolewam za 20zł i znowu to samo. Sobie myśle dziura w baku czy co. Odpiąłem bezpiecznik od pompki paliwa, zalałem za 30zł i znowu uciekło.

Wcześniej tata już tak miał, auto poszło do mechanika, ten zalał za 30zł, auto chodziło na podnośniku prawie godzine i ani kropelka. Po czym odebrałem auto, i wskazówka przez jakiś czas wskazywała pół baku, tak jakby te wcześniejsze tankowania były już ujęte w tym wskazaniu (jednak nie uciekło??)a potem znowu wskazówka spadła do 1/4 baku ale już nie "uciekało". Teraz historia się powtórzyła i nie wiem co z tym robić.

Aha, był wyjęty pływak i podobno sprawdzał jakiś magik od tych rzeczy i rzekomo jest dobry.

Może miał ktoś taki przypadek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam tak samo ! przy jezdzie na gazie widze jak wskazowka od paliwa opada na dol ( jak zabraklo mi gazu po przelaczeniu na benzyne samochod nawet zgasl z braku paliwa ) zalalem za 20zl zeby dokulac sie do stacji z LPG, odstawilem samochod z wskazkowka paliwa tuz nad rezerwa, po godzinie odpalam samochod a tam prawie pol zbiornika pokazuje.. tez tego nie kumam skad te wachania..

codziennie wieczorem odstawiam samochod, pali sie rezerwa, a rano juz mam paliwa na pierwszej kresce :) jakby ktos dolewal mi co rano :P

jak dojdziesz oco w tym chodzi to daj znac! :)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy wskazanie paliwa jest bezpośrednio ze zbiornika czy jest jeszcze jakoś przeliczane elektronicznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle że mi się wydaje że to paliwo ciągle tam jest, bo można jeździć na paliwie (nie wiem jak długo ale spoko np z 10km) i nawet nie daje oznak że już nie ma...[br]Dopisany: 01 Luty 2010, 00:50:32_________________________________________________czy jest możliwość sprawdzenia vagiem faktycznego stanu paliwa?? Tzn np jak wskaźnik na liczniku pokazuje źle to vag pokaże ile jest naprawdę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest możliwość sprawdzenia vagiem faktycznego stanu paliwa

jest ,w zegarach-na pewno w B6,ale w Esie chyba tez da rade,tylko nie pamiętam dokładnie na którym kanale... :confused4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie był ostatnio podobny przypadek, a mianowicie:

Pali się ostra rezerwa, komputer pokazuje 40 km. Tankuję za stówę, odpalam auto - rezerwa dalej i dalej 40 km do przejechania. Pomyślałem, że coś zamarzło, ale mam paliwo, silnik pracuje ok, więc w drogę. Zrobiłem 42 km, wskazówka opadła na zero, do przejechania 0 km - a może dystrybutor zrobił mnie w jajo. Zajeżdżam na stację, mówię w czym rzecz, a kobiecina że z dystrybutorami wszystko ok. No to jadę na drugą stację, tankuję za stówę, odpalam auto - wskazówka na 1/3 i do przejechania 240 km. Więc z paragonem jadę na poprzednią stację i do baby twardo, że dystrybutor nie zalał paliwa, a baba swoje, no to zadzwoniłem do właściciela i umówiłem się na wyjaśnienie sprawy. Jadę więc do domu, wjeżdżam do garażu, patrzę na wskaźnik, a tam pół zbiornika paliwa i 420 km. Poczekałem jeszcze z godzinę - prawie 3/4 zbiornika i 520km.

Zadzwoniłem do znajomego mechanika, a on na to, że zamarzła woda w zbiorniku i kawałek lodu przymarzł do pływaka. Lód w benzynie opada na dno i zaniżał położenie pływaka względem powierzchni paliwa. Zimowe paliwo z drugiej stacji, bo takie zatankowałem, rozpuściło lód i wszystko wróciło do normy.

Dobrze że mnie nerw nie szarpnął i baby nie zmieszałem z błotem :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim AEB też tak mam wskaźnik pokazuje sobie jak chce mimo że paliwo mam na bamk, ktoś mówił że niemieckie wskaźniki są dokładne, mam golfa 3 i tam mam podobnie wiem że niemieckie wskaźnieki w starszych samochodach oszokują i to bardzo, problem ten mam i latem i zimą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest możliwość sprawdzenia vagiem faktycznego stanu paliwa

jest ,w zegarach-na pewno w B6,ale w Esie chyba tez da rade,tylko nie pamiętam dokładnie na którym kanale... :confused4:

:good:

Wystarczy przelecieć kilka kanałów - nie pamiętam, ale jest to gdzieś na początku.. W Instruments :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest możliwość sprawdzenia vagiem faktycznego stanu paliwa

jest ,w zegarach-na pewno w B6,ale w Esie chyba tez da rade,tylko nie pamiętam dokładnie na którym kanale... :confused4:

:good:

Wystarczy przelecieć kilka kanałów - nie pamiętam, ale jest to gdzieś na początku.. W Instruments :mysli:

Tak, potwierdzam na pewno jest tez nie pamiętam który kanał ale zaraz na początku, pokazuje ile paliwa jest w litrach oraz rezystancję potencjometru na pływaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpiąłem do VAG-a i w instruments w grupie nie pamiętam 002 albo 003 pokazuje 8litrów... A wskazówka leży prawie całkowiecie. Po przekręceniu wskazówki podnosi się o jakiś milimetr.[br]Dopisany: 01 Luty 2010, 16:13:02_________________________________________________a więc tak, wlałem 5 litrów i VAG odczytał 14 litrów, a więc zgadza się, wskazówka podniosła się gdzieś do ok 1/4 baku. Więc znowu pokazuje dobrze... Zegary sprawdziłem Vagiem i wskazówka paliwa stoi dokłanie na środku. Więc nie wiem o co chodzi... Najlepsze jest to że jak mi ta wskazówka opada to nie tak że nagle spadnie tylko np przez 20 min spada z 1.4 baku do zera...i Nigdy nie świrowała w ten sposób jak to niektórzy opisują, że np raz full raz zero, czy sobie tam skacze itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem kolego czy Ci to cos pomoze, ale u siebie w ADR tez moja wskazowka wariowala. Zauwazylem kiedys dziwna rzecz: mianowicie jadac po nierownej drodze brukowanej wylozonej (nie wiem czy fachowo dobra nazwa) trylinka, takie betownowe kosteki. Dodam ze straszni na tym trzesie, nie jechale rowniez jakos szybko max 40 km/h. Po okolo 5-10 min jazdy wsazowka z polowy zbiornika opadala nagle na rezerwe, przy czym slychac dzwiek zapalenia sie rezerwy. Dodam ze jezdze na LPG, wiec nie mozliwe by bylo zeby przez 10 min jazdy wypil tyle paliwa :blink:. Po dojechaniu na miejsce, gasze silnik, potem chwile czekam, znowu przekrezam kluczyk odpala i wskazowka na polowie zakresu jak na starcie przed jazda. W drodze powrotnej to samo po ok 5 min jazdy to samo :shocked:

Nastepna dziwna sprawa jaka zauwazylem z wskaznikiem paliwa objawia sie podczas jazdy na dosc ciasnym rondzie, lub po braniu dosyc ostrego skretu np 90 stopni. Czasami, nie wiem czemu ale nie zawsze po wykonaniu takiego zakretu wskazowka od paliwa opadala na 0 jakby nagle nie bylo paliwa. Domyslam sie ze podczas brania zakretu, lub na rondzie paliwo moze sie przemieszczac :) w baku, ale zeby, az tak wszysto sie przelewalo na jedna strone baku. Dodam ze ta wskazowka jakby sie na chwile zawiesza na pozycji 0 i potem po chwili, jak wyprostuje znow powraca do swojej poprzedniej pozycji.

Kiedys kupilem sobie taki specyfik firmy Prestone do czyszczenia ukladu zasilania (poma paliwa, przepustnica) oraz wtryskow i dolalem do benzyny. Wyjezdzilem chyba prawie caly bak i od tamtej pory nie zauwazylem zeby mi sie wskazowka zawieszala po zjezdzie z ronda albo po zakrecie. Przed tym bardzo czesto mi sie to robilo, moglbym powiedziec nagminnie.. Z tego wnioskuje ze cos moze byc zabrudzone. Byc moze wskaznik, plywak i sie zawiesza jak paliwo sie przelewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz kolego farta ;)

w mojej ADR miałem podobnie chociaż nie mam gazu...

jechałem przez holandie autrostradką...po przejechaniu ok 50 km średnią prędkością 120km/h usłyszałem dźwięk zapalającej się rezerwy...zjechałem dotankowałem...a jak ruszyłem zdziwienie że mam znowu tak wiele paliwa...

zdażyło mi się tak może ze 3 razy....

po kilku tygodniach palił mi się bezpiecznik od pompki paliwa...podczas jazdy...

zdażyło się to może ze 3 razy chociaż raz...wracałem do mieszkania ... i w przeciągu 100km...wymienilem 4 bezpieczniki...

wkoncu któregoś kolejnego dnia wjeżdżając na prom....silnik zgasł i nie odpalił..

kumpel zaproponował psiknąć jakimś sprayem chyba w przepustnice...

autko chwile pochodziło i zgasło....

stwierdziliśmy że to pompka...równierz nie było słychać jak pracuje...

u mechanika to samo...pompka nie pracuje...

zamówił nową...starą chciałem sobie zostawić...

od pół roku od wymiany pompki nic sie nie dzieje ze wskaźnikiem...

pozatym co dziwne...po pół roku zepsuta pompka ..po podłączeniu pod 12V działa...

to moja historia...

mam nadzieje że u ciebie kolego problem się skończy...po wyczyszczeniu pływaka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest wogóle jakieś dziwne. Wskazuwka sobie spada, ale ostatnio zauważyłem, że po odłączeniu aku pokazuje dobrze i znowu pamału spada do zera...

Ja kolego mam tak samo.

Jeźdzę na LPG jak zatankuję za 100zł to mam tego paliwa i mam ale w koncu wskazówka zaczyna powoli poadać i dochodzi do ćwiartki i po przejechaniu 100 km zapala sie rezerwa. Mimo że jadę nadal na LPG w trasie spada paliwo do zera. Moge samochód odpalić nastepnego dnia i pracuje na Pb normalnie i mogę jeszcze sporo pojeździć.

Jak poruszę pływak w zbiorniku (ręką podniosę go do góry) to pokazuje rzeczywisty poziom paliwa ale nie za długo bo sytuacja sie powtarza.

Przemieszczałem już ten drucik na scieżkach pływaka ale nic to nie dało. Poprzedni właściciel też chyba tylko jeździł na oparach bo ścieżki wytarte tylko w zakresie do 1/4 baku reszta jak nowe.

Chyba mamy taką samą przypadłość ze względu zbiornika w quattro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie :hi:

U mnie ostatnio, pierwszy raz zdarzyło się że wskazówka paliwa była na 1/4 baku, po czym nagle opadła do zera, tak szybko, oczywiście rezerwa się zaświeciła i nagle wskoczyła na połowe baku, a tyle nie miałem na pewno. Po drgała chwile w tej pozycji po czym znowu opadła na 1/4 baku. Jak narazie raz mi się tak zdarzyło. Dodam że miałem kilka dni temu wymienione zegary na pełen Fis, ale nie sądzę aby miało to coś wspólnego, a może się mylę? Autko jeździ cały czas na LPG. Pozdrawiam :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...