Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Pozytywne opinie o multitronic


login642

Rekomendowane odpowiedzi

Co prawda nie jestem Bartkiem, ale z instrukcji serwisowej multitronika wyczytałem, że koło zamachowe dwumasowe stosowane jest we wszystkich Audi z silnikami czterocylindrowymi. Wynikałoby z tego, że w Twoim również :>.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w benzyniaku rowniez ? no ladnie a ja sie cieszylem ze wymiana dwumasa mnie nie dotyczy bo mam multi :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak u nas też siedzi dwumas - w benzyniakach nie (tam jest koło zamachowe z wmotnowaną tarczą amortyzującą). Dlatego też zabezpeczenie się przed awarią sterownika to nie tylko modyfikacja sprzęgła - trzeba dbać o kondycję elementów, które mogą przenościć dodatkowe drgania na skrzynię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

w tym temacie moge napisać dopiero coś za rok bo mam multi dopiero od dwóch tygodni

ale wasze opinie mnie podbudowały a jazda z multi to bajka i na razie jestem zadowolony

zarejestrowałem sie tu aby uniknąć niepotrzebnej wtopy z multi sporo sie dowiedziałem i mam

nadzieje że mi posłuży

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dbaj o Multi to i Multi zadba o ciebie :naughty:

a olej do Multi jest specjalny, nie wolno dawać innego np oleju do TIPA bo można nawet tak skrzynie uszkodzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie do multi można lać tylko jeden rodzaj oleju: G 052 180 - nie radzę eksperymentować z innymi "fluidami" :wink4:

Sserwis z kolei leje E4-CTFA z baniaków 20L - za 5L wołają 250zł (+250 wymiana).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie do multi można lać tylko jeden rodzaj oleju: G 052 180 - nie radzę eksperymentować z innymi "fluidami" :wink4:

Sserwis z kolei leje E4-CTFA z baniaków 20L - za 5L wołają 250zł (+250 wymiana).

a ile w skrzynie wchodzi? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie do multi można lać tylko jeden rodzaj oleju: G 052 180 - nie radzę eksperymentować z innymi "fluidami" :wink4:

Sserwis z kolei leje E4-CTFA z baniaków 20L - za 5L wołają 250zł (+250 wymiana).

to jak rozpoznac ze dwumas jest juz zuzyty? w manualu to raczej nie problem ale w multi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie do multi można lać tylko jeden rodzaj oleju: G 052 180 - nie radzę eksperymentować z innymi "fluidami" :wink4:

Sserwis z kolei leje E4-CTFA z baniaków 20L - za 5L wołają 250zł (+250 wymiana).

a ile w skrzynie wchodzi? :)

wymienisz 5 l. metodą statyczną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nareszcie jakiś kumaty user B5 :oklaski:

Generalnie do multi można lać tylko jeden rodzaj oleju: G 052 180 - nie radzę eksperymentować z innymi "fluidami" :wink4:

Sserwis z kolei leje E4-CTFA z baniaków 20L - za 5L wołają 250zł (+250 wymiana).

to jak rozpoznac ze dwumas jest juz zuzyty? w manualu to raczej nie problem ale w multi ?

Mario - myślę, że objawy u nas są podobnie - przede wszystkim telepanie budą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

Moje auto to oczywiście audi a4 b6 1.9 tdi AVF multitronic oznaczenie skrzyni HPP z 2004 roku.

Przebieg 201 tys, sprowadzone w tym roku z Niemiec. Pierwsza rejestracja auta 24 październik 2004.

dokonana przez firmę w ramach 3,5-letniego leasingu. W maju 2008 r zostało sprzedane w ręce prywatne z przebiegiem 131 tys(pielęgniarka dojeżdżała do pracy do Stutgardu jakieś 60 km w obydwie strony). Auto jedno z trzech w rodzinie.

Auto zostało zakupione przez mojego brata z podwórka od owej pani. Szybkie telefoniczne sprawdzenie za pomocą vin histori auta (książka za mało wiarygodna nawet Niemcy się wycwanili z podrabianiem książek serwisowych) i w ten sposób stałem się jak na razie szczęśliwym posiadaczem multitronica.

Po wydrukowaniu dokładnej historii auta z ASO(historia auta to 10 stron formatu a4) dziwi mnie tylko jedno :mysli:: brak jakichkolwiek napraw multitronica !!!(obym tylko nie wywołał wilka z lasu :wink4:) jedyne akcje serwisowe to wymiana oleju i wszystkich filtrów co 25 tys ,zmiana opon co sezon z letnich na zimowe, wymiana opon na nowe wymiana piór wycieraczek, co jakiś czas wymiana wszystkich płynów, klocki i tarcze, żąrówki przód tył, wymieniona szyba przednia, 2x holowanie kapeć i wymiana opony. rozrząd przy 123 tys, dolewki oleju, wymieniony czujnik stopu, wymienione raz piasta kół x4, wymiana prawego błotnika i malowanie oraz dla mnie najważniejsze wymiana oleju w skrzyni ATF Fluit 3 razy

Czytałem na tym forum nie raz że niektórym skrzynia klękała już po 120 tys(zazwyczaj awaria sterownika) i zadaję sobie pytanie o co tu chodzi z tymi skrzyniami jednym padają a drugim nie.

Chyba decydującym czynnikiem jest chyba przebieg a w zasadzie nieoryginalny przebieg auta nabytego od handlarzy, którzy upodobali sobie nasze ukochane a4 b6 jako dobry towar do robienia przekrętów. Z opowieści mojego brata, który zamieszkuje i pracuje niedaleko Studgartu to znalezienie audi a4 b6 nie jest problemem. Problem stanowi przebieg takiego auta 350-450 tys w multitronicu!!!!!!!( dla niewiarków zapraszam na www.mobile.de lub www.autoscaut24.de) zazwyczaj takie egzemplarze padają łupem polskich handlarzyków Cena takiego auta to jakieś 4500 tys euro a w Polsce z przekręconym licznikiem na 200 tys to cena rzędu 6000 tys euro. Jedyne koszta dla handlarza to wymiana kierownicy,foteli, regeneracja włącznika świateł itp .

Mój brat nie raz był świadkiem jak Polacy podjeżdżają lawetami pod turecki komis i biorą w pierwszej kolejności audi a potem pozostałe marki jak leci. Zwykle jakieś 5 aut bo to dobra liczba przy negocjacji ogólnej ceny a następnie dalej z wizytą do kolejnych autohausów po kolejne 5 sztuk idt,itd.....

Później takie szroty trafiają do Polski z podrobionymi już u turasa książkami serwisowymi. W naszym kraju do nabycia takich aut jest wielu chętnych bo auto ma przecież przebieg 160-180 tys i na dodatek posiada książkę serwisową.

A potem to już każdy wie co zaczyna się dziać: skrzynia padła przebieg 180 tys a rzeczywisty 350 tys więc chyba ma prawo.

Oto nasza Polska szara rzeczywistość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem ze kazde auto ktore kupie bedzie mialo Multitronic, przyjemnosc z jazdy nie mozna opisac slowami:) To juz moje drugie audi z Multi

pierwsze mialem a4 b6 ALT 2003 rok - 252tysiace - jedyna usterka to naprawa sterownika, auto rozbilem wiec teraz mam a4 b6 BFB 2004 - 152tysiace i smiga jak marzenie :) Jakos nie boje sie usterek bo mamy tu Bartasa wiec jak naprawa to tylko u niego;) zreszta diagnozowal mi obydwa auta i dzieki niemu nabralem przekonania do tej skrzyni:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, nie każdy kupuje auto tylko rozumem. Mam A4 b7 2.0 tdi multitronic, zarówno silnik jak i skrzynia nie cieszą się zbyt dobrą opinią, ale co z tego, ja i tak kocham to auto i nie zamienię go na żadne inne przez najbliższe kilka lat, choć świadomość awaryjności jest.

Wracając do tematu, Multitronic jest po prostu cudowny :) auto prowadzi się jak marzenie, można zapomnieć o całym świecie jadąc nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypada po małej przerwie napisać kilka nowych zdań... ;)

Jak w wielu przypadkach auto kupione nieco na przekór opiniom - praktycznie każdy odradzał mi Multi. Mimo wszystko skusiłem się na bardzo dobry stan auta, potwierdzony przebieg, serwis od początku do końca oraz całkiem dobre wyposażenie.

Po tych kilku latach użytkowania nie wyobrażam sobie innej skrzynki do jazdy na codzień. Jeździ się płynnie i komfortowo. Spalanie wynikające z charakterystyki konstrukcji i pracy tej skrzyni również stawia ją w lepszym świetle (pali tyle samo co manual). Następny "daily car" też będzie w Multi :good: Dlaczego - bo na codzień nie potrzebuję 300PS i quattro... (takie coś chcę na weekend ;)).

Jeśli chodzi o koszty eksploatacyjne - trzeba tutaj oddać, że rzeczywiście skrzynka jest droga w utrzymaniu. Ale ma to miejsce przede wszystkim wtedy gdy się ją zaniedba (brak wymiany ATF, nieprawidłowa eksploatacja). Przy prawidłowej eksploatacji koszty zaczynają się tak naprawdę dopiero w okolicach 300 000km (gdzieś tam po drodze może paść sterownik, taka konstrukcja, zdarza się - koszty naprawy nie są duże). Dwumas - kończy się jak w każdym aucie, a dzięki temu że to Multi, średnio wytrzymuje o 50 000km więcej niż manualu...

Tak po prawdzie to już bardziej mój motor mnie wkurza niż przekładnia - nie chodzi mi o awaryjność czy obsługę, ponieważ AVF to za***ista jednostka (odkąd posiadam auto, poza olejem i filtrami nie miałem przy niej żadnych dodatkowych "inwestycji" - no może termostat ;)). Na myśli mam bardziej kulturę pracy - wystarczyło tydzień czasu pojeździć V6 i już nie mogę przyzwyczaić się ponownie do 4 cylindrów :polew:

Jeśli chodzi o użytkowanie - przez 3,5 roku nic się nie działo. Jeśli chodzi o skrzynię - profilaktycznie wzmocniłem sprzęgło. ATF wymieniam regularnie. Jedyne co mi się przytrafiło to puścił uszczelniacz wału lewej półośki (pierdoła w naprawie, nic poważnego). Biorąc pod uwagę LEGENDY na temat Multi powielane przez "speców" - moja jazda tym autem już dawno powinna się skończyć. I, żeby nie było - nie obchodzę się z nią jak z jajkiem... Potrzeba mocy, leci S czy KickDown (oczywiście trzeba wiedzieć, w jakiej sytuacji można sobie na to pozwolić).

Patrząc na ofertę Audi widać ewidentnie, że koncern wiąże przyszłość z tą skrzynką (połowa ofery aut ze skrzynią automatyczną to CVT a drugie 50% dzielą ze sobą Tip i S tronic). Gdyby rzeczywiście był to taki gniot, AG już dawno ukręciłoby na siebie bata.

Wszystkim Wam, starym lub świeżym użytkownikom tej skrzyni - życzę aby Wasze jednostki były tak samo bezawaryjne jak egzemplarz, który trafił w moje ręce (dbajcie o nie a na pewno im w tym pomożecie :)). Samych przyjemności z jazdy :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zbliza sie druga wymiana oleju w skrzyni odkad auto jest w moich rekach.Nie wierzylem ze do tego dojdzie bo myslalem ze do tego czasu juz skrzynia padnie a tu nic takiego sie nie stalo :)

Co do wymiany oleju.Mozna wymieniac metoda dynamiczna? Jesli tak to ile oleju potrzebuje ?

Moj vag laczy sie z wiekszoscia "kanałow" ale ze skrzynia juz nie.Jaki kabel polaczy sie ze skrzynia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dynamicznie oleju u nas nie wymienisz (w Encyklopedii jest błąd). Wymieniasz statycznie albo płuczesz układ (= dwukrotna wymiana statyczna przy czym po pierwszej robisz kilkadziesiąt km zanim spuścisz olej po raz drugi).

Kabelek 704.1 (i wyższe) HEX + CAN zapewni stabilne połączenie ze skrzynią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja takze bardzo sobie chwale kulture jazdy z tą skrzynką, i nawet moja żona <laik> zawsze jak dam jej auto to podnica sie ze tak fajnie sie jezdzi, zmiany biegow nie czuc, znajomi takze siedzac obok dziwią sie praca całego systemu napedowego w tym aucie, dopiero jak zobacze ze ze zdiwieniem patrza na obroty i na lewar zmiany biegow, zaczynam temat i są w szoku ze w tym roczniku była juz taka zaawansowana skrzynia.

Mimo iż kosztowała mnie na początku dużo nerwow i pieniążków ( Bart-s coś o tym wie) to jestem pełen uznania i podziwu, i nie zamieniłbym jej na zadną inną. Jedyną rzeczą jaka mnie razi to brak mozliwości dolożenia Quatrro, ale trzeba się z tym pogodzić w myśl reguły - > COŚ za COŚ :wink4: pozdrawiam i życze bezawaryjnej jazdy :hi:

Niedługo wymiana oleju, i troche mam kilometrow do Ciebie Bartek ale chyba przemysle to i poukładam z jakimś wyjazdem w polske :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...