Jump to content
IGNORED

dzwonienie na tyle


sosna22222
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich :cheesy:

Mam taki problem mianowicie podczas jazdy po wyboistej drodze slychac dzwonienie przy tylnych kolach ale gdy tylko nacisne hamulec to dzwonienie znika. Ktos juz cos podobnego przerabial???

Pozdrawiam

usunąłem te emoty

Link to comment
Share on other sites

ok dzieki za odpowiedz :grin: sprobuje w przyszlym tygodniu i napisze jaki efekt

i jak tam, problem rozwiazany? ja mam u siebie to samo, od jakiegos czasu, ale nie mam czasu zeby sie za to wziac :| napisz prosze co tam u Ciebie bylo, to moze wkoncu to rozbiore, jak nie to trzeba bedzie gdzies zajechac, bo denerwujace jest te dzwonienie, szczegolnie na bruku, i przejazdach tramwajowych ktoreych w szczecinie nie brakuje....

pzdr!

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie miałem podobny problem tylko że z przodu. Wystarczyło przesmarować smarem miedzianym miejsca tam gdzie klocki przesuwają się po zacisku. Oraz rozgiąć mocniej blaszki na wewnętrznym klocku, tam gdzie wchodzą one do tłoczka.

Link to comment
Share on other sites

sosna22222

i jak tam? dalej dzwoni, czy moze juz cos robiles? ja tez nie mam kiedy zajzec, teraz mam problem ze skrzynia i te zaciski sie odlozyly na pozniej...

Link to comment
Share on other sites

sosna22222,

heheh ;) i jak tam status dzwoniacego problemu na tyle? ;) cos juz zrobione/zdiagnozowane? mi sie posypala skrzynia, przy okazji wymienilem sprzeglo, troche mnie to kosztowalo, wiec poki co zapominam o tym dzwonieniu ;P ale jak cos bedziesz wiedzial- napisz co bylo, prawdopodobnie u mnie bedzie to samo, to wtedy moze sie wezme za to i naprawie...

Link to comment
Share on other sites

Właśnie wróciłem z garażu. Miałem podobne objawy co Sosna 22222 i inni koledzy. Przyczyną były sprężynki klocków, pod wpływem temperatury zapiekły się i nie amortyzowały. WD40 popsikać i rozruszać te sprężynki a następnie podgiąć je w kierunku zewnętrznym klocka. Przeczyścić śruby prowadnic i nasmarować. Jeżeli nie będzie dobrego efektu należy wymienić klocki i po problemie. A mechanicy kazali wymieniać zaciski, bo wyrobiły się prowadnice :D /nie zawsze wierzcie mechanikom/ Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Witajcie koledzy u mnie tez graja dzwonki w tylnym zawieszeniu po bruku strasznie. Napiszcie dokladnie czy problem leży w tych hamulcach czy w łożyskach tylnych. Gdy zaciągam ręczny hamulec na postoju i pobujam samochodem to piszczy jak cholera poprosze o opinie i naprawe

Link to comment
Share on other sites

U mnie przyczyną dzwonienia w lewym tylnym kole była pęknięta sprężyna w klocku.Wymiana na nowy komplet pomogła. Niestety samych sprężyn nie kupisz.

Link to comment
Share on other sites

Guest spedyt

ile zaplaciles za komplet? moze ktos wytlumaczy jak to sie robi! mam identyczny problem

Chodzi tu o wymianę na nowy komplet klocków.

Wymiana klocków z tyłu:

trzeba odkręcić cylinderek z jarzma, założyć nowy komplet klocków, wkręcić tłoczek do cylinderka i złożyć wszystko razem.

Przesmaruj śruby w jarzmie.

Link to comment
Share on other sites

żadne tam klocki luzne,zdejmij tylne koło wyjmij zawleczke zapezpieczajaca z piasty wyjmyj kólko z piasty zabezpiecajaca,wbij młotkiem piaste ma duzy luz załóz obraczke ,załóz zawleczke i gotowe żadnego brzeczenia,niektórzy tez twierdza ze łożyska nieprawda jak nie buczy to tylko to. Pozdrawiam robilem to w audi i wv

Link to comment
Share on other sites

żadne tam klocki luzne,zdejmij tylne koło wyjmij zawleczke zapezpieczajaca z piasty wyjmyj kólko z piasty zabezpiecajaca,wbij młotkiem piaste ma duzy luz załóz obraczke ,załóz zawleczke i gotowe żadnego brzeczenia,niektórzy tez twierdza ze łożyska nieprawda jak nie buczy to tylko to. Pozdrawiam robilem to w audi i wv

czy ktos moze probowal? ja mam ten sam problem, ale z braku czasu do dzis jezdze, i na bruku nie jedzie jak audi, ale jak jakas taczka... trzeba wkoncu by sie za to zabrac. to co opisuje felipe jest chyba prostsze / szybsze w wykonianiu, bo nie widzi mi sie samemu rozkrecac calych zaciskow itd...

Link to comment
Share on other sites

Kolego felipe.avant- może u ciebie powodem brzęczenia był luz na piaście ale u mnie jak pisałem wcześniej była pęknięta spręzyna klocka.Tak więc przyczyn może być więcej niż jedna.

Link to comment
Share on other sites

no wlasnie tak mysle, skoro przy zaciagnietym recznym stukanie/brzeczenie ustaje- to chyba raczej nie luz na piascie...

Link to comment
Share on other sites

no właśnie.wystarczy przeprowadzić taki prosty test jak w/w.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...