Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Proszę o analizę błędów i logów.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jak w temacie proszę o analizę. Auto straciło na mocy szczególnie na 3, 4, 5 biegu. Jest to odczuwalne. Auto po prostu nie jedzie. Po lekturze na forum wywnioskowałem że błąd tkwi w zaworze N75 bądź G71, zabrudzonej turbinie lub zatkanym katalizatorze. Może wykonane logi pomogą w dyskwalifikacji którejś z tych opcji. Przewody podciśnieniowe zostały sprawdzone i są ok.

Po skanowaniu:

VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

Address 01   -------------------------------------------------------
 Controller: 028 906 021 CE 
 Component: 1.9l R4 EDC  00SG 0605
 Coding: 00002
 Shop #: WSC 06325
3 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
     P1570 - 35-10 - - - Intermittent
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
     28-10 - Short to B+ - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
     17-00 - Control Difference
Readiness: N/A

Address 03   -------------------------------------------------------
 Controller: 4D0 907 379 D 
 Component: ABS BOSCH 5    7402
 Coding: 0265108005 
 Shop #: BB 37402
No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 17   -------------------------------------------------------
 Controller: 8D9 919 033 A 
 Component: B5-KOMBIINSTRUMENT D07
 Coding: 00140
 Shop #: WSC 07777
No fault code found.

Address 25   -------------------------------------------------------
 Controller: 4A0 953 234 F 
 Component: IMMO AUZ9Z0SD458455 D76
 Coding: 00000
 Shop #: WSC 48437
1 Fault Found:
01176 - Key
     07-10 - Signal to Low - Intermittent

End  -------------------------------------------------------

Po usunięciu i ponownym skanowaniu drugiego dnia:

VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

Address 01   -------------------------------------------------------
 Controller: 028 906 021 CE 
 Component: 1.9l R4 EDC  00SG 0605
 Coding: 00002
 Shop #: WSC 06325
3 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
     P1570 - 35-10 - - - Intermittent
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
     28-10 - Short to B+ - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
     17-00 - Control Difference
Readiness: N/A

Address 03   -------------------------------------------------------
 Controller: 4D0 907 379 D 
 Component: ABS BOSCH 5    7402
 Coding: 0265108005 
 Shop #: BB 37402
No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 17   -------------------------------------------------------
 Controller: 8D9 919 033 A 
 Component: B5-KOMBIINSTRUMENT D07
 Coding: 00140
 Shop #: WSC 07777
No fault code found.

Address 25   -------------------------------------------------------
 Controller: 4A0 953 234 F 
 Component: IMMO AUZ9Z0SD458455 D76
 Coding: 00000
 Shop #: WSC 48437
1 Fault Found:
01176 - Key
     07-10 - Signal to Low - Intermittent

End  -------------------------------------------------------

1. Statyczne:

http://hyy.pl/images/26000.jpg

http://hyy.pl/images/59001.jpg

http://hyy.pl/images/59003.jpg

http://hyy.pl/images/82004.jpg

http://hyy.pl/images/21007.jpg

http://hyy.pl/images/32014.jpg

http://hyy.pl/images/80018.jpg

http://hyy.pl/images/77023.jpg

2. Basic Settings:

http://hyy.pl/images/72000bs.jpg

http://hyy.pl/images/23003bs.jpg

http://hyy.pl/images/14004bs.jpg

3. Dynamiczne:

http://hyy.pl/images/54000.jpg

http://hyy.pl/images/90001.jpg

http://hyy.pl/images/86003.jpg

http://hyy.pl/images/25004.jpg

http://hyy.pl/images/17008.jpg

http://hyy.pl/images/76010.jpg

http://hyy.pl/images/28011.jpg

Za pomoc z góry dzięki :)

Opublikowano

Turbina moze sie ciut przycina.Ale powiem ci ze nie jest zle,przeplywka wmiare,jak robiles te logi to tez bylo te przymulenie??Czujnik map bedzie chyba do wymiany,sprawdz przewod ktory wychodzi z ecu

Opublikowano

Podczas logowania też się przytykał gdzieś w okolicach 2600 - 2800 obr. i kolejny raz 3500-3700.

Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale nie chciałem wyciągać EKU zdjąłem przewód ( chyba właściwy) i dmuchałem w niego wygląda na cały - dało się w niego dmuchnąć ale z oporem nie słyszałem żeby powietrze gdzieś swobodnie uchodziło.

Czytałem gdzieś o łączeniu przewodów przy zaworze n 75 ,żeby sprawdzić jego działanie ale nie bardzo wiem jaki ma być efekt po ich połączeniu

Opublikowano

Na logach nic nie widac.Trudno mi powiedziec

Opublikowano

Witam

Wyczyściłem EGR, sprawdziłem przewód idący do G71 jest ok. i jeszcze raz spróbowałem zrobić logi.

Podczas logowania napotkałem jeszcze na taki problem:

- otóż w 011BS wogóle nie mogę logować

- w 003BS - ECU nie steruje EGR nie przełącza miedzy trybami ON i OFF:

Zastanawiam się czy to nie broi zawór który steruje N75 i EGR zamontowany na plastikowej rurze dolotu na wysokości

pokrywy zaworów chyba N18

Może wie ktoś jak go sprawdzić?

A oto nowe logi:

Statyczne:

http://hyy.pl/images/52000.jpg

http://hyy.pl/images/19001.jpg

http://hyy.pl/images/94003.jpg

http://hyy.pl/images/78004.jpg

http://hyy.pl/images/64007.jpg

http://hyy.pl/images/33008.jpg

http://hyy.pl/images/54011.jpg

http://hyy.pl/images/56013.jpg

http://hyy.pl/images/64023.jpg

BS- te które udało się zrobić:

http://hyy.pl/images/89003BS.jpg

http://hyy.pl/images/33004BS.jpg

Dynamiczne;

http://hyy.pl/images/32000.jpg

http://hyy.pl/images/71001.jpg

http://hyy.pl/images/85003.jpg

http://hyy.pl/images/48004.jpg

http://hyy.pl/images/28008.jpg

http://hyy.pl/images/52010.jpg

http://hyy.pl/images/28011.jpg

Pomocy :wallbash:

Opublikowano

Turbo przeladowuje momentami.Najprawdopodobniej do czyszczenia,zacinaja sie lopatki.Co do grupy 003 i 011BS.to wszystko ok tak powinno byc,ja tez tak mam :)

Opublikowano

Czy na podstawie logów można ocenić stan katalizatora- zrobiłem tym autkiem jakieś 60 tyś i nigdy nie zaglądałem do wydechu, czy zatkany katalizator mógłby spowodować takie zachowanie turbiny?

Opublikowano

Co tu duzo dywagowac... turbo nie przycina sie momentami... jest totalnie zawalone sadzą.

1.Wymontuj turbine i wyczysc - odpowiedni temat w dziale warsztat.

2. Wywal przy okazji tej roboty katalizator.

Nic innego sie tutaj nie wymysli.

Pozdrawiam i powodzenia.

Opublikowano

Witam ponownie

Zrobiłem tak jak podpowiedział kolega Przemik, wymontowałem turbinę rozebrałem, wyczyściłem - była naprawdę zawalona sadzą, wywaliłem katalizator. Autko już nie zamula błędy nie pojawiają się- nareszcie jedzie :>

Turbina ma lekki luz na łożyskowaniu ( śladów obcierania śmigełka nie było), pewnie teraz jak się zawali sadzą trzeba będzie ją regenerować.

Część turbiny gdzie przechodzą spaliny była złożona bez uszczelnienia, czy tak ma być?

A to logi po przeprowadzonej operacji:

statyczne:

http://hyy.pl/images/36000.jpg

http://hyy.pl/images/33001.jpg

http://hyy.pl/images/86003.jpg

http://hyy.pl/images/31004.jpg

http://hyy.pl/images/22007.jpg

http://hyy.pl/images/78008.jpg

http://hyy.pl/images/34011.jpg

http://hyy.pl/images/89013.jpg

http://hyy.pl/images/68023.jpg

Dynamiczne:

http://hyy.pl/images/32001.jpg

http://hyy.pl/images/44003.jpg

http://hyy.pl/images/49004.jpg

http://hyy.pl/images/46008.jpg

http://hyy.pl/images/28010.jpg

http://hyy.pl/images/30011.jpg

BS:

http://hyy.pl/images/32003.jpg

http://hyy.pl/images/77004.jpg

Przepraszam za nie fachowe nazewnictwo i proszę o opinię na temat logów.

Opublikowano

No i jest git... auto smiga.

Pokaz jeszcze dla formalnosci 000 dynamiczne i 000 BS na goracym silniku.

Opublikowano
:good:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...