Jump to content
IGNORED

[B5 AJM] temperatura silnika


serfer
 Share

Recommended Posts

Hej

ostatnio jechałem autostradą do poznania i tak jadąc 180km/h mniej więcej przez ok 15-20 min z włączoną klimatyzacją zauważyłem że temperatura silnika wzrosła mi do prawie 100 stopni

kiedy zwolniłem do 140km/h temperatura wróciła na 90 stopni

dodam że jestem po wymianie termostatu i płynu chłodzącego u Rogalotti

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli przed wymianą tych rzeczy nie grzał się tak bardzo przy takiej prędkości to ja bym stawiał na termostat. Czasem trafiają się uszkodzone.

Link to comment
Share on other sites

przed wymiana był niedogrzany a i nie miałem okazji jechać przez 20 minut 180km/h

teraz jak jezdze po miescie to cały czas trzyma 90 stopni może faktycznie za długo na taką prędkość

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli teraz podczas jazdy w mieście temperatura silnika jest właściwa to może oznaczać że w tedy dałeś mu za bardzo w kość. Być może że temperatura zewnętrzna była też wysoka. Ale na wszelki wypadek sprawdź poziom płynu chłodniczego.

Link to comment
Share on other sites

To raczej normalny objaw jak jak mojego troszkę pogonię na autostradzie to temperatura przekracza 90 stopni i też dochodzi prawie do 100 , a jak jeżdżę po mieście to zawsze 90

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem, nie ma opcji, żeby temp przekraczała 90st. Ktoś już fajnie powiedział na forum: "czy jedziesz 20 czy 200, ma być 90 stopni". I wszystko w temacie. :audi:

W B4 miałem podobnie po wymianie termostatu. Odpowietrzyłem układ i było OK. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Generalnie przy takiej prędkości jest duży napływ świeżego chłodnego powietrza i auto powinno się grzać mniej niż w mieście w korku. Inna sprawa to czy to 200km/h to był non stop pedał w podłodze czy używałeś gazu tylko do utrzymywania stałej prędkości. Kolejna rzecz to stan wewnętrzny chłodnic oraz ich czystość na zewnątrz. Często myjemy chłodnice bo między chłodnicą klimy a chłodnicą wody potrafią się zbierać ciekawe rzeczy. Myśle, że możesz w wolnej chwili podjechać do nas na ew. sprawdzenie Twojego bolidu. Bez paniki jeżeli termostat daje ciała można go wymienić. A może poprzedni właściciel samochodu miał problemy z przegrzewaniem ?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

nie no to było raczej do utrzymania predkości a nie pedał w podłodze

co do poprzedniego właściciela to nic nie wiem jakiś nieznany mi niemiec ale jak jeździłem na starym termostacie to zawsze silnik był niedogrzany no chyba ze było na zewnątrz ok 30 stopni to wtedy trzymał 90 stopni a jak wiesz po warszawie w korkach to i ze 3h potrafi się jeździć i mi się nigdy nie zagrzał dopiero teraz po wymianie termostatu i na autostradzie z klima

a co myslisz jeszcze o tym trzesącym sie lewarku przy rozgrzanym silniku http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=8864.0

droga ta plecionka ?

Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam!

Między dwoma chłodnicami klimy i silnika zbiera się dużo badziewia. Aczkolwiek nie powinno to mieć wpływu na temperaturę przy takiej prędkości.

Jeżeli w czasie jazdy po mieście temperatura będzie ok.- to sie nie przejmuj, ale cały czas kontroluj.

Link to comment
Share on other sites

Koledzy ja w swojej mam cały czas 70 stopni !!! ale jak jade w korku to dochodzi do 90 stopni i tak zostaje ! myślicie ze walniety jest termostat

na 100%

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...