Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 AVF] Tryb awaryjny help plz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

z góry przepraszam jeżeli temat już był poruszany ale nie znalazłem.

Pacjent to Audi A4 b5 1.9 TDI swap z ajm na avf i soft na 165 km ( wywalony egr )

ostatnio wymieniałem pompę paliwa poczym odpowietrzyłem układ -iii chyba udało mi się przycisnąć obudową silnika wiązkę kabli idącej do zaworu egr i n 75 - izapewne do czegoś jeszcze

jezdziłem dwa DNI - autko sprawowało się super aż do wczoraj

odpaliłem - wsiadam - jade

po przejechaniu 2 km czuje brak mocy pod stopą - myślę tryb awaryjny - staje na pobocze gasze silnik i próbuje odpalić - udało się ale musiałem troche pokręcić co nigdy mi się dotąd nie zdarzyło - auto od razu wpadło w tryb awaryjny - zaczęła mrugać żółta spirala od świec żarowych.

wróciłem do domu - rozbieram autko - okazało się że przetopił się kabelek we wczesniej wspomnianej wiązce -zaizolowałem a autko dalej ma jakieś si - interfejs mi się spalił tydzień temu więc zdesperowany pojechałem do mechanika

wywaliło następujące błędy

19561

19466

17849

18080

16955

których niedało się skasować - z tego co czytałem powoduje je zwarcie - tylko że już wszystkie kable przejrzałem i są ok

nawet kompa odłączłałem i sprawdzałem wszystkie bezpieczniki bo mechanik stwierdził oczywiście że komputer się posypał i trzeba nowy - nie chciałem się z nim kłócić ale wtedy bym chyba nie dał rady odpalić auta - używał jakiegoś dziwnego programu - nie vaga więc nie wiem czy dlatego nie mógł skasować będów ?

co się dzieje :

ciężko odpala - nieraz nawet po 6 razy muszę kręcić ,

wpada w tryb awaryjny - po 20 sekundach zaczyna mrygać żółta spirala ( na postoju bez odpalania silnika też )

nie wiem jak to ugryźć i bardzo proszę o jakąś radę .

pozdrawiam wszystkich

Opublikowano

19561 P3105 4C69 Elektrozawór powietrza dolotowego - zwarcie do masy, otwarty obwód > przewody, zawór.

19466 P3010 4C0A Przekaźnik chłodzenia pompy paliwa - otwarty obwód, zwarcie do masy > otwarty obwód, obieg.

17849 P1441 45B9 Zawór (cewka) recyrkulacji spalin EGR, bank 1 > otwarty obwód, zwarcie do masy

18080 P1672 46A0 Wentylator chłodzenia silnika, szybkość I - otwarty obwód, zwarcie do masy, przewody

16955 - - - - - 423B Pedał / włącznik lampy STOP - złe działanie

Albo dalej masz tą wiązkę "przygniecioną", albo są to stare błędy, spróbuj jeszcze innym programem je wykasować, jeżeli się nie da musisz przyjrzeć dokładniej się tej wiązce, która powoduje jak widać zwarcie z masą

Opublikowano

Błąd :

16955 - usterka czujnika F/F47 pedału hamulca (powoduje miganie kontrolki świec żarowych),

17849 - usterka elektryczna obwodu sterowania elektrozaworem N18 od EGR,

18080 - usterka elektryczna obwodu zasilania wentylatora chłodnicy,

19466 - przekaźniki do pompy, chłodzenie paliwa (J445), zwarcie po plusa

19561 - usterka sterowania klapą gaszącą na wlocie obudowy EGR przed kolektorem ssącym, trzeba przyjrzeć się elektrozaworowi N239 i jego okablowaniu oraz samej klapie gdyż to może być powodem trudnego rozruchu silnika.

Zatem wszystkie usterki to albo przerwany obwód albo zwarcie ale najistotniejsze błędy to te dotyczące czujnika pedału hamulca oraz N239 sterującego klapą gaszącą.

Opublikowano

u mnie podobnie dzisiaj w czasie jazdy wszedł mi w awaryjny mruga kontrolka świec żarowych, szarpie przy gaszeniu, muszę długo kręcić żeby zapalił, błędy:

19463 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal

P3007 - 35-00 - -

17849 - Zawór recyrkulacji spalin (N18) przerwa/zwarcie z mas1

P1441 - 35-10 - - - Sporadyczny

18080 - (sterownik, przekaźnik, układ załączający) załaczania wentylatora chłodnicy,

- przerwa w obwodzie (barak połączenia, skorodowane styki)

- zwarcie do masy (przetarta izolacja na przewodach, uszkodzony przekaźnik, sterownik)

- nie załącza obwodu wentylatora

16955 Tempomat/przełącznik stopu A - uszkodzenie

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

19561 - zawór N239 przelączania klapy kolektora ssącego

- przerwa lub zwarcie z masą (lub z "plusem")

- przerwa w ciagłości przewodów.

nie da się ich skasować, wszystkie pojawiły się na raz

o co tu chodzi? :/ jakaś wiązka poszła? [br]Dopisany: 16 Marzec 2010, 20:27_________________________________________________Problemem okazał się przepalony bezpiecznik 15A znajdujący się przy sterowniku sinila zwara poszła od przepalającej się wiązki która jakimś cudem znalazła się na turbinie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...