dreamburn Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Witam , mam takie pytanie , po co jest podłaczony układ obiegowy chłodzenia do przepustnicy??, zauwazyłem ze jak odpale silnik i jest zimny to szybciej mi schodzi z obrotów, lepiej sie zbiera, a jak sie nagrzeje to dłuzej schodzi z obrotów i nie jest tak żwawy jak na zimnym,z tego co wiem to lepiej jest dla silnika jak dostaje zimne powietrze a jesli przepustnica ma 90C po nagrzaniu płynu to równiez powietrze jest ciepłe!!!Co sie stanie jak odłacze obieg przez przepustnice??
zbyszek512 Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Układ chłodzenia podłączony jest do kolektora ssącego w celu jego podgrzania. Ciepły kolektor powoduje lepsze odparowanie mieszanki co prowadzi do lepszego spalania.Odłączenie tego obiegu nie wchodzi w grę według mnie kolego.
dreamburn Opublikowano 21 Lutego 2010 Autor Opublikowano 21 Lutego 2010 Ale u mnie napewno nie jest podłaczone do kolektora ssania,a natomiast napewno do przepustnicy, kolektor mam plastikowy i sprawdzalem i nic zwiazane z woda ta nie dochodzi.po nagrzaniu sie wody przepustnicy nie mozna dotknac!!! i odrazu widac róznice podczas jazdy
Mariusz1991 Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Ale u mnie napewno nie jest podłaczone do kolektora ssania,a natomiast napewno do przepustnicy, kolektor mam plastikowy i sprawdzalem i nic zwiazane z woda ta nie dochodzi.po nagrzaniu sie wody przepustnicy nie mozna dotknac!!! i odrazu widac róznice podczas jazdy Tak jest ...kolega dobrze mówi
dreamburn Opublikowano 21 Lutego 2010 Autor Opublikowano 21 Lutego 2010 JAk myslicie moze sie cos spiepszyc jak to odepne??i polacze razem??
zbyszek512 Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Widocznie ten układ spełnia podobną rolę co przy podłączeniu do kolektora ssącego, ominięcie tego układu nie jest rozwiązaniem. Jeśli ktoś to tak zaprojektował to widocznie tak ma być , ja bym nie poprawiał konstruktorów i zaczął szukać przyczyny tego co się dzieję gdzie indziej. Może do VAGa trzeba się podpiąć
Narcyz 35 Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 To jest tylko podgrzewanie przepustnicy.
zbyszek512 Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Reduktor gazu jest też "tylko" podgrzewany
Narcyz 35 Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 To jest tylko podgrzewanie przepustnicy. Można odłączyć te przewody i połączyć je razem. Na innym forum ktoś pisał że przy -15 stopniach nie zdarzyło mu się aby przepustnica przymarzała. Ale z drugiej strony nie wiadomo czy jak przepustnica by przymarzła po dłuższym postoju ( podgrzewana przepustnica po zgaszeniu auta ,napewno odparuje wilgoć ) , nie wzięliby diabli nastawnika ? Niewiem być może się mylę ?Reduktora gazu nie można porównywać do przepustnicy.
fend18 Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 w aeb nie ma obiegu cieczy w chlodnicy i nic nie przymarza nawet przy -20 stopniach.
dreamburn Opublikowano 21 Lutego 2010 Autor Opublikowano 21 Lutego 2010 No własnie reduktora nie mozna porównywac do przepustnic poniewaz spełnia inna role i tam musi byc podpiety obieg wody i czym predzej go zagrzac, a dlaczego to kazdy powinnien wiedziec a jak nie wie to jest napisane na forum .mi sie wydaje ze jest to dodatkowe schłodzenie wody, a nie podgrzanie przepustnicy,po to jest dolot powietrza zasysanego wyciagniety przed chłodnice zeby zassysac zimne powietrze , bo na takim samochód najlepiej pracuje.Az strach pomyslec co to bedzie przy 30C upale, przypuszczam ze powietrze bedzie GORACE w kolektorze i samochód bedzie ciezej palil.A z drugiej strony wydaje mi sie ze odłaczenie tego nie bedzie mialo zadnego ujemnego skutku(?).A co do zamarzania , to logicznie myslac przeciez samochód rano po zapaleniu i tak ma obieg wody zimny!!!! wiec nie moze zamarznac!!!Według mnie jest to tylko dotakowe schłodzenie wody nic wiecej, no chyba ze w przepustnicy jest czujnik temperatury??[br]Dopisany: 21 Luty 2010, 19:20_________________________________________________Tak jak myslałem , poszperałem troche na Forum co prawda na forum Opla i wiekszosc odłacza obieg wody od przepustnicy!!!Łatwiejszy rozruch na ciepłym silniku,żwawszy silnik.jak bede mial cghwile czasu to zmostkuje ten obieg i dam znac czy cos sie poprawilo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się