arto19 Opublikowano 11 Marca 2010 Opublikowano 11 Marca 2010 czy mozecie rzucic okiem na logi ale niestety nie mam dynamicznych beda na czsie głównie chodzi o N75 - rozebrany i skejony działa ale cos z niego syczy moze jakis waż jadowity w nim siedzi! Kąt wtrysku pewnie do poprawy 0.6 do 0.8 ATDC. Kupiłem tez uszczelki do kolektora ssacego dokładnie do rury i EGR jak moge uszczelnic kolektor trzeba czyms smarowac uszczelki? [br]Dopisany: 22 Luty 2010, 22:09_________________________________________________witam zrobilem wszyskie logi sa w kolejnosci: dynamiczne & BS (jak są) & stayczne. Generalnie chodzi o to że silnik pracuje nierówno i stracił troche na mocy, kiedyś bez problemu rozpędzał sie do 200 teraz cieżko go rozbujac do 180 km/h grupa 000 grupa 001 grupa 003 grupa 004 grupa 007 grupa 008 grupa 010 grupa 011 grupa 013 grupa 014 [br]Dopisany: 10 Marzec 2010, 19:21_________________________________________________Nie no nie wieże ze nic nie widac z tych logów. Nie mogłem skonwertowac do innego formatu / widoku tak juz poprostu zapisuje mi vag-com 3.1.1n. Pomóżcie przeciez sam do siebie nie bede pisał!
przemik Opublikowano 11 Marca 2010 Opublikowano 11 Marca 2010 Zamiesc porzadnie logi. Co to znaczy nie moge sformatowac. Jest taki metlik ze mozna cos przeoczyc.
arto19 Opublikowano 11 Marca 2010 Autor Opublikowano 11 Marca 2010 Przepraszam za zamieszanie ale nie moglem ogranąc csv conv. Kurde troche mam na głowie ostatnio!!! Dzis sciagnolem przedni pas i okazało sie ze jedna ryra łącząca intercooler od dołu intercoolera była niedokręcona, lewy intercooler od góry delikatnie spocony. Zmieniłem tez dawke startowa z xxx68 na xxx98 troche mnie telepie budą ale to chyba przez to ze obroty wzrosły nieznacznie. Dalej na zimnym jak i cieplym pali zle. Był robiony sterownik pompy dokladnie tranzystor. Byl tez odpinany czujnik halla w pompie po to zeby wyciagnac sterownik. Od tego wlasnie czasu ato zle pali klekocze spalanie na fisie wzrosło do 10.2 a z rzeczywistosci pali ok 6.5 - 7.2 w trasie. Zamieszczam jeszcze raz logi po formacie już DYN & BS & STAT 000 001 003 004 007 008 010 011 013 014 018
przemik Opublikowano 12 Marca 2010 Opublikowano 12 Marca 2010 Wydaje mi sie - na 99% w tym aucie jest problem z pomą wtryskową. Powinna byc jak najszybciej sprawdzona w serwisie BOSCH. Polecam ten watek - chociaz nie dotyczy tego silnika. http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=94865 Ale dobrze by bylo zeby ktos kto ogrania V6 tdi potwierdzil moją diagnoze. Czy w tym aucie byl wymieniany rozrzad ?
arto19 Opublikowano 12 Marca 2010 Autor Opublikowano 12 Marca 2010 Generalnie sprawa z tym samochodem wyglada tak: kupilem go jak mial 181 000 oryginal potwierdzony w serwisie pojezdzilem z 10000 i szlak trafil pompe wiec zrobilem tranzystor ale z tego co sie orientuje to po sciagnieciu sterownika w pompie bylo dość dużo opiłków metau byl tez sciagany czujnik halla. Tak zrobilem z 10000 km w zeszlym miesiacu wymieniłem rozrzad kompletny ale bez visco i amortyzatorka paska PK bo byl dobry wszysko zamiennik SKF wymienilem tez podkladki pod dzwignie zaworowe i popychacze LUK uszczeli pod pokrywy. Walki w idelnym stanie! Umowilem sie z mechanikiem na czwartek moze on cos zdziala. Po czym wnioskujesz ze to pompa? Moze przepływka albo N75. Źle pali zaczyna jechac od 1600 do 2100 pozniej zaczyna klekotac tak do 2700 i znowu jedzie. Telepie buda na wolnych obrotach.
przemik Opublikowano 12 Marca 2010 Opublikowano 12 Marca 2010 Nie podoba mi sie to co sie dzieje w 001 stat. ale tak jak mowilem ktos kto ogrania i ma doswiadczenia w V6 powinien potwierdzic moją diagnoze lub zaprzeczyc (wtedy prosze o uzasadnienie ). Dodatkowo mechanik nie przylozyl sie do wymiany rozrządu - smiem twierdzic, ze nie uzył do tego specjalnych blokad.
arto19 Opublikowano 12 Marca 2010 Autor Opublikowano 12 Marca 2010 tzn auto jezdzilo tak samo przed wymiaa jak po wymianie takze nie wiem jakich blokad uzyli. Z tego co zauwazylem to w pompie vp44 byl założony śrobowkręt:) w czwartek jestem umowiony z mechanikiem takze dam znac co i jak. Dzieki za info i prosze innych forumowiczów i uzytkowników nie tylko V6 tdi o opinie i analize logów
meszrum Opublikowano 12 Marca 2010 Opublikowano 12 Marca 2010 przywróć adaptację dawki do serii i wstaw log 001. ...tak czy owak - pompa jest w stanie fatalnym [001.2/3sN i 004.3sN]. ten samochód ma góra 110-120 PS.
arto19 Opublikowano 12 Marca 2010 Autor Opublikowano 12 Marca 2010 chodzi jak AFN albo gorzej jutr zrobiel logi 001 dokladnie chodzi Ci o statyczne i BS a co dokladnie oznacza 001.2/3sN i 004.3sN i z czego wywnioskowales ze pompa jest w fatalnym stanie. Rozumiem ze mam przywrócic dawke startowa?[br]Dopisany: 12 Marzec 2010, 22:07_________________________________________________logi sa zrobione przed zmiana dawki nic wczesnieej nie bylo dłubane!
meszrum Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 skoro logi są zrobione na wartościach fabrycznych, to nic nie musisz już logować. pompa nadaje się do regeneracji [a najlepiej wymiany]. napisałem powyżej, z których grup wynika jej zły stan - wszystkie parametry dotyczące jej pracy są nieprawidłowe.
arto19 Opublikowano 13 Marca 2010 Autor Opublikowano 13 Marca 2010 rozumiem tago wlasnie sie spodziewałem. Bylem u kilku mechaników i jest propozycja zrobienia samej mechaniki pompy bez sterownika który jest dobry. Co ty o tym sadzisz. Czym sie różni wymiana od regeneracji, przeciez pompy niby nnowe np z allegro to koszt ok 2200 i wiadomo ze sa regenerowane.
przemik Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 Czyli moja diagnoza sie potwierdzila. Dzieki Mesz IMO - najlepiej zeby pompą zajął sie jakis serwis BOSCH.
meszrum Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 rozumiem tago wlasnie sie spodziewałem. Bylem u kilku mechaników i jest propozycja zrobienia samej mechaniki pompy bez sterownika który jest dobry. Co ty o tym sadzisz. Czym sie różni wymiana od regeneracji, przeciez pompy niby nnowe np z allegro to koszt ok 2200 i wiadomo ze sa regenerowane. tak jak napisał przemik - powinieneś poszukać serwisu Bosch'a ze stołem probierczym, na którym sprawdzona zostanie pompa. dopiero wówczas dowiesz się co dokładnie jest do wymiany/naprawy i czy w ogóle naprawa ma sens. nowa pompa kosztuje w ASO: 059130106J POMPA WTRYSKOWA 13445.58 16403.61 [brutto] 059130106JX POMPA WTRYSKOWA 6961.70 8493.27 [brutto] JX to regenerowana. zatem widzisz, że ceny z allegro świadczą o produkcie [najczęściej w tej cenie dostajesz sprawny sterownik, a reszta to loteria]. najpierw jednak musisz dokładnie zdiagnozować w serwisie Bosch'a co jest do naprawy. Czyli moja diagnoza sie potwierdzila. Dzieki Mesz IMO - najlepiej zeby pompą zajął sie jakis serwis BOSCH. ano.
arto19 Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Opublikowano 16 Marca 2010 dzieki Panowie za diagnoze ale chyba nie skusze sie na naprawe w serwisie. Ceny w ASO sa chore!!! A co do mojego przypadku to zrobilem rozeznanie w mojej okolicy i jest mechanik ktory podejmie sie regeneracji mojej pompy czyli wymiany zaworków uszczelniaczy tłoka przestawiacza i tu właśnie czopowanie i szlifowanie korpusu, nie wiem na czym polega ten zabieg, ale podobno skuteczny! Za taki zabieg chcą ok 1500 zł lub opcja z nowa obudowa sama obudowwa/korpus to cena ok 1400 + reszta gratów ale bez sterownika![br]Dopisany: 14 Marzec 2010, 11:19_________________________________________________Witam mam jeszcze kilka pytań. Byłem dzis u mechanika i oddaje pompe do sprawdzenia do serwisu bosch, koszt nieduzy zobaczymy co bedzie. Generalnie chodzi o to ze poza pompa jest problem z doladowaniem a konkretnie z przeladowaniem. Wydaje mnie sie ze przepływka nie domaga zresza była czyszczona i na krótka mete dało to jakis rezultat czy ja odepne czy nie auto przyspiesza tak samo. w grupie 000 dyn poz "3" 255 jest wieksza od pozycji X czyli przepływka nie mierzy poprawnie! PRZEPŁYWKA W grupie 003 dyn wartosci 2,3 tez nie sa do konca poprawne w grupie 008 wartosc 2 powinna byc najwyższa jest najniższa wartosc w pozycji 3 powinna być najniższa jest po środku wartości, wartosc 4 powinna być wyzsza od 3 a nie jest Turbo w BS jest ok rożnica ok 100 mbar tak ma być! ale w 011 dyn odcina na początku 1230 rpm/min ciśnienie rządane 836,4 a tu jest 1081,2 przy jeszcze nizszych obrotach jest jeszcze wieksze i tu odcina turbo az do 2000 rpm/min kiedy to ciśnienia sie rownoważa. EGR jest ok całą analize przeprowadziłem w oparci opis robienia logoó w 2.5 tdi z działu diagnostyka TDI Samchód ma fest muła i zaczyna znowu kekotac na wyższych obrotach, tak jak napisałem troche sie spokoiło po czyszczeniu przepływki. Dzis wymieniłem węzyki podciśnieniowe wszystkie sztanga działa ok 1,5 cm szybka reakcja. Nie wiem moze jest problem z N75 nagrzewa sie bardzo i cos z niego słychac jak jade tak jakby powietrze uciekało ale to chyba normalne. Rzucice jeszcze raz fachowym okiem na logi od przepływki i turbo:)
przemik Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Jak juz sie ogarniesz z pompą - zrob ponownie logi dynamiczne zgodnie z opisem na forum.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się