MIIKEW Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 ja mam 1.8 w automacie od 2 lat, spalanie lpg kraków-olkusz-katowice (v=70-140) = 10.5l/100km lpg szwędanie sie po kraku od galerii do galerii (trasa 30km) - 14l/100km z dwiema osobami na pokładzie FIS pokazuje spalanie na trasie 7.6 szwędanie po kraku 9.4 biegi zmieniam przy 4000rpm na 100km ze 4 razy wcisnę kickdown jak masz stary automat (4 biegi) jest fajny trick żeby żwawo pojeździć, wystarczy na prostej pare razy energincznie dodać gazu tak przy 50km/h na jakieś 4-6sekund, skrzynia "tak jakby" przełącza sie w tryb sport i zaczyna redukować i zmieniać biegi o wiele szybciej i przy wyższych obrotach, fajnie sie jedzie gdzieś poza miastem z tak ustawioną skrzynką jakbyś miał jakieś pytania chętnie odpowiem
ankiel2 Opublikowano 3 Marca 2010 Autor Opublikowano 3 Marca 2010 Porażka.... nadal bez zmian... pomocy! 18l (ponad) to nie 14... Zaworek o którym pisałem wcześniej wymieniony, sprężanie na cylindrach super, zawory też nie puszczają...
MATIUS Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 jakie miałeś ciśnienie na cilindrach sory że piszę w twoim wątku ale chciałbym wiedzięc ile powinien mieć zdrowy ADR :hi:
ankiel2 Opublikowano 4 Marca 2010 Autor Opublikowano 4 Marca 2010 Wszystkie równo lekko ponad 11. W desperacji rzucam temat: sprawdzanie czujnika/czujników podciśnienia, jak czym w którym miejscu sie to sprawdza? [br]Dopisany: 03 Marzec 2010, 22:30_________________________________________________I jeszcze jedno, wg wpisów na forum niezwykle ważne: podczas kontroli pracy silnika na programach diagnostycznych (VAGi, OBD2) "przez ramię" zauwazyłem, że temp silnika wynosiła 78stC kiedy na zegarach było 90st. Wiem, że mam 2 czujniki temp: jeden wlaśnie do podawania danych dla sterowania silnikiem, a drugi "dla kierowcy" czyli na deskę. Generalnie oczywistym jest, że niedogrzany silnik będzie żłopał wiecej, ale.... Prosze o interpretację. PS Kupiłem OBD 2,5 z kablem, mam nadzieje, że jutro przybędzie, więc potwierdzę moje przypuszczenia. godz 00.45 sprawdzałem klimatronikiem temp. silnika i... coś nie tak z moją klimą, przynajmniej z kodami ponieważ pod pozz 51 gdzie pwinna pojawić się temp silnika była stała wartość, podobnie z innymi temp i np. czasem postoju??? Poza tym mogę wpisać do niej 76 kodów a w postach na forum pisze się o 61??? Może tu jakaś podpowiedź?[br]Dopisany: 03 Marzec 2010, 23:17_________________________________________________powalczę jeszcze jutro... dziś już jestem zmeczony, może problem siedzi pomiedzy kierownicą, a fotelem?
MoorPH Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Porażka.... nadal bez zmian... pomocy! 18l (ponad) to nie 14... Zaworek o którym pisałem wcześniej wymieniony, sprężanie na cylindrach super, zawory też nie puszczają... Dzwoń do Jarka może on coś poleci.. Bo tak to możemy gdybać.. [br]Dopisany: 04 Marzec 2010, 03:03_________________________________________________Skoro masz niedogrzany silnik to może masz walnięty termostat?
ankiel2 Opublikowano 4 Marca 2010 Autor Opublikowano 4 Marca 2010 Niestety nie... dzisiaj udało mi się sprawdzić na klimatroniku: temp na kanale 51 pięknie rośnie do 90 st i stoi. Natomiast przekłamania są na wskaźniku temp na zegarach, ale to chyba nie ma wpływu... Więc?
Nowotczyński Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Witam.Wreszcie zalogowałem się.Pierwsza sprawa,(może nie doczytałem się)zużycie to jest tylko na gazie czy i na benzynie?Błędy tylko były odczytywane i kasowane,czy ktoś podglądał parametry bieżące w czasie jazdy?CO jest podwyższone,w praktyce gdy jest wszystko ok wynosi ok 0,00-0,10 ,ale dopuszczalna wartość na biegu jałowym wynosi dla tego typu samochodu 0,5(wartość ustawowa),poza bieg jał 0,3.Węglowodory też są podwyższone(HC). Wibracje podczas jazdy generuje silnik,skrzynia ,czy zawieszenie?Temperatura 78st z vaga to norma,tylko pytanie czy w czasie jazdy nie zmienia radykalnie wartości.Samochód odpala bezproblemowo(na ciepłym,zimnym)?
ankiel2 Opublikowano 4 Marca 2010 Autor Opublikowano 4 Marca 2010 Odpala bez najmniejszego problemu. Niestety pierwszy paparuch do którego pojechałem nie zinterpretował błędów (a miałem 3) tylko je skasował. Od tego czasu nie pojawiły się. Odnośnie parametrów bieżących podczas jazdy... Cóż, nikt nie chciał wsiąść ze mną do auta i przejechać się z komputerem. Dwie opinie jakie słyszałem to takie, że wystarczy zwiększyć obroty na "postoju". Dlaczego nie chcieli?-nie wiem - trochę brak wiedzy, trochę bezradość.\ Spalanie na benzynie- nie badałem dokładnie (do pełna, 100 km i do pełna), lecz ze wskazań lampki rezerwy (w podobny sposó - żre jak smok!. Moim zdaniem ważne jest to, że auto jeździ/albo "nie jeździ" w taki sam sposób na lpg i Pb. Drgania: nie wiem -przy przyspieszaniu (ale pedał do podłogi) czasami potrafi autem rzucać podobnie jak przy niewyważonych kołach, lecz to nie są koła bo przy różnych prędkościach i co ważne nie ma drgań na kierownicy. Temperatura - szybko do 90 st i constans. Co jeszcze... wczoraj przeczytałem o takim patencie na sprawdzanie mozliwości występowanie lewego powietrza.... plack (do kokpitu) w dłoń i popsikać kolektor ssącegy... Poszła końcówka placka i jakiś stary dezodorant (strumień areozolu kierowałem chyba we wszystkie mozliwe miejsca), a silnik nawet nie drgnął, czyli z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że raczej lewego powietrza nie łyka. [br]Dopisany: 04 Marzec 2010, 08:43_________________________________________________Tak jak pisałem, dziś dotarł do mnie polski vag (oryg) i... proszę bardzo: 16885 Nie znany kod błędu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 16486 Nie znany kod błędu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 1247 Zawór węgla aktywneg-N80 przerwa na wyjściu - BŁĄD SPORADYCZNY 17924 Nie znany kod błędu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Nie wiem jak te paparuchy mogą na masło do chleba zarabiać skoro nie potrafią tak elementarnej rzeczy jak ustalenie błedów silnika... ale to wątek na inny post! Prosze o interpretację i błędów i ewenntualne powiazanie ich z moimi problemami. Pozdrawiam Piotr
Dev Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1764 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2407 tutaj coś bedzie na temat Twojego problemu
Nowotczyński Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Nie czytałem tematów ,które powyżej zapodał kolega,ale jedno wiem,jeśli nikt nie podglądał parametrów podczas jazdy ,to żle trafiłeś.Jeśli chodzi o interpretację błędów to jedną rzecz widzę,o ile kojarzę wysokie napięcie z przepływomierza.Tylko ten błąd może powodować tak duże zużycie.Sonda lambda sieje czasami spustoszenie,ale przepływomierz jest fundamentalnym sygnałem dla ECU benzyny.Co do wibracji ,może to być zupełnie inna sprawa,ale nie koniecznie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się