Młody_drog Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 Wymieniałem dzisiaj u siebie napinacz paska wielorowkowego i odkryłem źródło denerwującego mnie od paru dni pisku. Mianowicie jest to rolka alternatora. Co mnie zaskoczyło, rolka stoi! Kręci się tylko w 1 stronę a w drugą kręci się z takim oporem, że w rękach nie da rady jej pokręcić. Złożyłem wszystko do kupy no i gwiżdże dalej. Co może być tego przyczyną? Myślę, że mogą być to łożyska rolki? Jeśli ktoś jest czegoś pewien to proszę o podanie numerów części odrazu... Jakie łożyska są potrzebne jeśli są potrzebne?
iwadrian Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 Napisz jaśniej co i jak.Z twojego opisu wynika ,że rolka obraca się w jedną stronę czyli pewnie w tą w którą działa sprzęgiełko a w stronę w którą powinien kręcić się wirnik alternatora jest duży opór. Jeżeli tak to pewnie któreś z łożysk alternatora klękło.
akjam Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 Obstawiam też sprzęgiełko alternatora. Objawy - Przeraźliwy pisk przy skręcaniu kierą - szczególnie na postoju... Wymieniłem sprzęgiełko i po sprawie. Koszt 115PLN - zakupy U TOM77.
Grzesiekkbc Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 Koledzy a czy sprzęgiełko alternatora może ciąć pasek wielorowkowy? U mnie tak tnie, napinacz jest ok jeszcze pojeździ na aucie.
Młody_drog Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Opublikowano 27 Lutego 2010 Przy skręcie nie zauważyłem, ale ogólnie jak chodzi silnik to słychać taki gwizd, poza tym przy przyspieszaniu gwiżdże mocno, myślałem, że to turbo ale nie... Rolka po wyciągnięciu kręci się w 1 stronę OK, a w drugą w rękach jest nie do ruszenia.
Musashi Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 rolka napedowa alternatora to sprzeglo jednokierunkowe. w jedna strone ma sie obracac a w druga wcale. skoro daje sie obracac z duzym bo duzym oporem w obie strony tzn ze jest uszkodzona - do wymiany. prawidlowo w jedna obraca sie bez problemow w druga wcale
Młody_drog Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Opublikowano 27 Lutego 2010 No ale gwiżdże strasznie, tak chyba nie ma być. W ogóle alternator w prawo się nie kręci, w ręku nie ukręcisz a po złożeniu wszystkiego strasznie wyje. Nr alternatora :028 903 029 R Valeo
Musashi Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 No ale gwiżdże strasznie, tak chyba nie ma być. W ogóle alternator w prawo się nie kręci, w ręku nie ukręcisz a po złożeniu wszystkiego strasznie wyje. Nr alternatora :028 903 029 R Valeo no przeciez tlumacze tobie, iz jezeli sie zachowuje tak jak opisujesz tzn., ze jest uszkodzona
wojtekce Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 sam alternator musi się kręcić w obie strony
Młody_drog Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Opublikowano 27 Lutego 2010 Poszedłem sprawdzić jeszcze raz, rolka nagle normalnie chodzi ale ma luz poosiowy, tzn rusza się w zdłuż. Do/od alternatora.
Musashi Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 sam alternator musi się kręcić w obie strony oczywiste, przeciez watek jest nt samego sprzegla alternatora..... [br]Dopisany: 27 Luty 2010, 10:32_________________________________________________ Poszedłem sprawdzić jeszcze raz, rolka nagle normalnie chodzi ale ma luz poosiowy, tzn rusza się w zdłuż. Do/od alternatora. mozesz rozwinac, co to znaczy: "normalnie chodzi"? po garazu spaceruje czy jak?
Młody_drog Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Opublikowano 27 Lutego 2010 Tak, chodzi po garażu... Nie przesadzaj :gwizdanie:. Chodzi jako się kręci w 2 strony OK, porównywałem z passatem AVF stojącym obok i chodzi tak samo tylko u mnie jest ten luz od/do alternatora poosiowy.
Musashi Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 Tak, chodzi po garażu... Nie przesadzaj :gwizdanie:. Chodzi jako się kręci w 2 strony OK, porównywałem z passatem AVF stojącym obok i chodzi tak samo tylko u mnie jest ten luz od/do alternatora poosiowy. wiec precyzyjnie formuluj swoje wypowiedzi, to nie sa basnie andersena tylko forum techniczne. a ty opowiadasz historie niewiarygodne: Kręci się tylko w 1 stronę a w drugą kręci się z takim oporem, że w rękach nie da rady jej pokręcić. Chodzi jako się kręci w 2 strony OK uruchom silnik bez paska, przejedz sie i posluchaj czy efekty wystepuja rowniez. btw. a lozysko wiska i wisko sprawdzales czy to nie ktorys z nich jest odpowiedzialny za efekty akustyczne??? plyn hydrauliczny wspomagania masz?
Młody_drog Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Opublikowano 27 Lutego 2010 Przecież napisałem, że wcześniej się nie ruszało a teraz rozebrałem i nagle chodzi (kręci się) rolka... Poszedłem sprawdzić jeszcze raz, rolka nagle normalnie chodzi ale ma luz poosiowy, tzn rusza się w zdłuż. Do/od alternatora. Ale o co chodzi z tym luzem?? Chyba tak nie powinno być bo w Passacie go nie ma.. Co do wiska to nie sprawdzałem jeszcze... Edit: Zdecydowalem sie na wymiane alternatora. Ten co teraz mam to valeo 028 903 029 R. Na jaki moge wymienic? Najlepiej boscha, 140A. pozdro.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się