Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AMB] Jak sprawdzić poprawne działanie sondy lambda


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Z góry przepraszam ponieważ wiem że tematów o sondach jest sporo, ale pomimo 3 godzinnej lektury nie jestem pewny do końca,

mój problem jest mianowicie taki, jakiś czas temu (2-3 miesiące) miałem błąd pierwszej sondy, wymieniłem ją na sondę boscha za 350 zł w sklepie z częściami, błąd zniknął silnik zaczął pracować lepiej więc zapomniałem o sprawie. Przed wczoraj oddałem autko na przegląd do warsztatu, wymiana oleji, świec, filtrów itd, mechanik stwierdził jakimś urządzeniem iż sonda ma złe wartości, zdziwiło mnie to ponieważ ją wymieniłem i nie było już błędu, na to mechanik iż pewnie dlatego że nie kupiłem oryginalnej w serwisie, dodatkowo mimo nowych cewek i świec wyskoczył missfire na 3 cylindrze, co mechanik też stwierdził że może mieć związek z niesprawną sondą,

moje pytanie jest takie jak vagiem sprawdzić czy sonda jest sprawna, mam vag v 409, na które bloki pomiarowe patrzec, jakie powinna pokazywać wartości, przy jakich obrotach, czy podczas jazdy czy na jałowym aby mieć sto procent pewności że ta sonda również jest do d*py.

Dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam

Opublikowano

jakie wskazania miała lambda ????

jeżeli oscyluje od 0.1 do 0.9V to jest ok

wszystko zalezy od tego z jaka częstotliwoscią to robi

duzo auto pali Ci sieczki????

jak nagrzewa sie auto ????

Opublikowano

nagrzewa sie dosyć szybko powiedzmy po jakichś pięciu do dziesięciu minut jest 90 ale to zależy od przyspieszeń,

a może wiesz w jakim bloku pomiarowym mam sprawdzić jak ona oscyluje, bo patrzyłem chyba w 7 to po lewej na jałowym pokazywał jakieś 1.6 % a po prawej 1.5 v

pali tak od 12 do 14, ciężka noga i warszawa więc chyba spalanie w normie

Opublikowano

czujnik od wody kiedy był wymieniany ????

Opublikowano

ja nie wymienialem a mam autko od roku tak wiec pewnie nie był od dawna a czemu cczy moze miec cos wspólnego

Opublikowano

moze wzbogacac mieszanke i dlatego sonda ma takie wskazania

Opublikowano

a da sie go jakos sprawddzic czy tylkko wymiana ??? i jaki koszt ??

w kanale 033 sonda pokazuje :

od -3,9% do 1.6% i od 1,52V do 1,56

w kanale 6 sonda pokazuje cały czas - 3,1%

w kanale 031 lambda factor pokazuje od 0,992 do 1,000 a drugie wskazanie cały czas 1,000

gdzies jeszcze moge sprawdzic, zlogować dynamicznie któryś kanał ?

Opublikowano

sonda cały czas pracuje na bogatej mieszance

nie3 wiem na którym kanale mozna zrobic to w AMB :confused4:

Opublikowano

to nie dobrze, pewnie silnik dostał trochę po d*pie :wallbash:

nie wiem czy znowu wymienić sondę na oryginał ( serwis 743 zł :shocked:), jeśli bym wiedział że to pomoże to bym się nie wachał, z drugiej strony sonda jest nowa boscha, gościu ze sklepu powiedział że w serwisie też mają sondy boscha i to jest to samo więc nie ma co wywalać znowu pieniędzy w błoto bo problem leży pewnie gdzie indziej, tylko gdzie :wallbash: :wallbash: :wallbash:[br]Dopisany: 27 Luty 2010, 17:52_________________________________________________jeszcze jedno czy brak ssania czasami rano na zimnym postoju oznacza walnięty czujnik temp ????

Opublikowano

Ja ma taki sam problem , sonda soi mi na 1,52V (bogato) i dopiero po chwili jak sie przełaczy w tryb awaryjny to sonda zaczyna pracowac!!!, niewiem od czego to moze byc ze sonda stoi tak bogato!!! i skad te 1,52V na sonde, a czujnik temperatury mam oki.Ciekawe co to moze byc??

Opublikowano

sonde masz na bank zdrową, pozostaje kwestia diagnostyki i właściwego okreslenia awarii

w silniku na szprycy nie ma pojecia pracy "na ssaniu"

ECU wzbogaca miesznke, zmienia kąt zapłonu i wtrysku

to nie jest stary polonez czy fiat

po czym wnioskujesz że nie ma tzw przez Ciebie ssania ????

Opublikowano

wiem wiem chodziło mi o podwyższone obroty po odpaleniu zimnego auta :decayed:

Opublikowano

wysokie ma obroty?

Opublikowano

no właśnie nie a chyba powinien, po odpaleniu po kilkugodzinnym postoju nawet jak było -20 stopni autko po odpaleniu miało obroty 800 czyli takie jak na rozgrzanym,

Opublikowano

podjedz do Kolegów na warszawski spot

dokładnie zVAG-ują Ci auto i na pewno cos konkretnego doradzą :>

Opublikowano

sonda cały czas pracuje na bogatej mieszance

nie3 wiem na którym kanale mozna zrobic to w AMB :confused4:

a wiesz na jakim kanale w AVJ?

Opublikowano

na spot to ja sie wybieram od dawna ale niestety we wtorki zawsze siedze w robocie do późna, ale niedługo chyba bede brał urlop to może wtedy, po przestudiowaniu forum brak ssania oznaczał często walnięty czujnik temperatury, czy ktoś może mi powiedzieć jak go sprawdzić vagiem ?? i jaki jest mniej wiecej koszt wymiany czujnika, łatwo go wymienić ?? gdzie on sie znajduje

pozdro

Opublikowano

ori czujnik kosztuje ok. 100 z oringiem, podrób nie kupuj

jest umiejscowiony pomiedzy silnikiem a scianą grodziowa

wymiana na zimny silnik trwa ok 1 minuty

a sprawdzic mozna go Vag-iem podczas jazdy

Opublikowano

porównując wartości z vagu z zegarami rozumiem, tylko wartości z jakiego kanału :embarrassed:

Opublikowano

Sprawdź TU

Ja też mam podobny problem ze "ssaniem" (czujnik G2/G62 jest sprawny w 100%) ... :confused4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...