udy Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 Witam, Z góry przepraszam ponieważ wiem że tematów o sondach jest sporo, ale pomimo 3 godzinnej lektury nie jestem pewny do końca, mój problem jest mianowicie taki, jakiś czas temu (2-3 miesiące) miałem błąd pierwszej sondy, wymieniłem ją na sondę boscha za 350 zł w sklepie z częściami, błąd zniknął silnik zaczął pracować lepiej więc zapomniałem o sprawie. Przed wczoraj oddałem autko na przegląd do warsztatu, wymiana oleji, świec, filtrów itd, mechanik stwierdził jakimś urządzeniem iż sonda ma złe wartości, zdziwiło mnie to ponieważ ją wymieniłem i nie było już błędu, na to mechanik iż pewnie dlatego że nie kupiłem oryginalnej w serwisie, dodatkowo mimo nowych cewek i świec wyskoczył missfire na 3 cylindrze, co mechanik też stwierdził że może mieć związek z niesprawną sondą, moje pytanie jest takie jak vagiem sprawdzić czy sonda jest sprawna, mam vag v 409, na które bloki pomiarowe patrzec, jakie powinna pokazywać wartości, przy jakich obrotach, czy podczas jazdy czy na jałowym aby mieć sto procent pewności że ta sonda również jest do d*py. Dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam
Dev Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 jakie wskazania miała lambda ???? jeżeli oscyluje od 0.1 do 0.9V to jest ok wszystko zalezy od tego z jaka częstotliwoscią to robi duzo auto pali Ci sieczki???? jak nagrzewa sie auto ????
udy Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Opublikowano 27 Lutego 2010 nagrzewa sie dosyć szybko powiedzmy po jakichś pięciu do dziesięciu minut jest 90 ale to zależy od przyspieszeń, a może wiesz w jakim bloku pomiarowym mam sprawdzić jak ona oscyluje, bo patrzyłem chyba w 7 to po lewej na jałowym pokazywał jakieś 1.6 % a po prawej 1.5 v pali tak od 12 do 14, ciężka noga i warszawa więc chyba spalanie w normie
Dev Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 czujnik od wody kiedy był wymieniany ????
udy Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Opublikowano 27 Lutego 2010 ja nie wymienialem a mam autko od roku tak wiec pewnie nie był od dawna a czemu cczy moze miec cos wspólnego
Dev Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 moze wzbogacac mieszanke i dlatego sonda ma takie wskazania
udy Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Opublikowano 27 Lutego 2010 a da sie go jakos sprawddzic czy tylkko wymiana ??? i jaki koszt ?? w kanale 033 sonda pokazuje : od -3,9% do 1.6% i od 1,52V do 1,56 w kanale 6 sonda pokazuje cały czas - 3,1% w kanale 031 lambda factor pokazuje od 0,992 do 1,000 a drugie wskazanie cały czas 1,000 gdzies jeszcze moge sprawdzic, zlogować dynamicznie któryś kanał ?
Dev Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 sonda cały czas pracuje na bogatej mieszance nie3 wiem na którym kanale mozna zrobic to w AMB
udy Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Opublikowano 27 Lutego 2010 to nie dobrze, pewnie silnik dostał trochę po d*pie nie wiem czy znowu wymienić sondę na oryginał ( serwis 743 zł ), jeśli bym wiedział że to pomoże to bym się nie wachał, z drugiej strony sonda jest nowa boscha, gościu ze sklepu powiedział że w serwisie też mają sondy boscha i to jest to samo więc nie ma co wywalać znowu pieniędzy w błoto bo problem leży pewnie gdzie indziej, tylko gdzie :wallbash: [br]Dopisany: 27 Luty 2010, 17:52_________________________________________________jeszcze jedno czy brak ssania czasami rano na zimnym postoju oznacza walnięty czujnik temp ????
dreamburn Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 Ja ma taki sam problem , sonda soi mi na 1,52V (bogato) i dopiero po chwili jak sie przełaczy w tryb awaryjny to sonda zaczyna pracowac!!!, niewiem od czego to moze byc ze sonda stoi tak bogato!!! i skad te 1,52V na sonde, a czujnik temperatury mam oki.Ciekawe co to moze byc??
Dev Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 sonde masz na bank zdrową, pozostaje kwestia diagnostyki i właściwego okreslenia awarii w silniku na szprycy nie ma pojecia pracy "na ssaniu" ECU wzbogaca miesznke, zmienia kąt zapłonu i wtrysku to nie jest stary polonez czy fiat po czym wnioskujesz że nie ma tzw przez Ciebie ssania ????
udy Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Opublikowano 27 Lutego 2010 wiem wiem chodziło mi o podwyższone obroty po odpaleniu zimnego auta
udy Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Opublikowano 27 Lutego 2010 no właśnie nie a chyba powinien, po odpaleniu po kilkugodzinnym postoju nawet jak było -20 stopni autko po odpaleniu miało obroty 800 czyli takie jak na rozgrzanym,
Dev Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 podjedz do Kolegów na warszawski spot dokładnie zVAG-ują Ci auto i na pewno cos konkretnego doradzą :>
Maniusiek28 Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 sonda cały czas pracuje na bogatej mieszance nie3 wiem na którym kanale mozna zrobic to w AMB a wiesz na jakim kanale w AVJ?
udy Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Opublikowano 27 Lutego 2010 na spot to ja sie wybieram od dawna ale niestety we wtorki zawsze siedze w robocie do późna, ale niedługo chyba bede brał urlop to może wtedy, po przestudiowaniu forum brak ssania oznaczał często walnięty czujnik temperatury, czy ktoś może mi powiedzieć jak go sprawdzić vagiem ?? i jaki jest mniej wiecej koszt wymiany czujnika, łatwo go wymienić ?? gdzie on sie znajduje pozdro
Dev Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 ori czujnik kosztuje ok. 100 z oringiem, podrób nie kupuj jest umiejscowiony pomiedzy silnikiem a scianą grodziowa wymiana na zimny silnik trwa ok 1 minuty a sprawdzic mozna go Vag-iem podczas jazdy
udy Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Opublikowano 27 Lutego 2010 porównując wartości z vagu z zegarami rozumiem, tylko wartości z jakiego kanału
ROBERT Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 Sprawdź TU Ja też mam podobny problem ze "ssaniem" (czujnik G2/G62 jest sprawny w 100%) ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się