Jump to content
IGNORED

[B5 ADR] 1.8 oringi w obudowie filtra oleju


kred
 Share

Recommended Posts

czy ktos z forum wykonywal taki zabieg w swoim aucie?? mam taki malutki problemik bo delikatnie mi sie poci wlasnie w tym miejscu. na poczatku wstepna diagnoza mechanika wykazala ze moze byc powodem tego przecieku czujka cisnienia oleju tuz nad filtrem. zostal wymieniony, silnik wymyty i ... okazuje sie ze to to jednak obudowa filtra.

czekam na sugestie

Link to comment
Share on other sites

W ASO ten oring kosztuje okolo 10-12 zł. Mozna rowniez kupic zamiennik w focie za 3 zł, ale ten oryginalny ma taki wewnetrzny dzyndzelek.

Poszukaj na forum, bo juz o tym pisalismy.

Link to comment
Share on other sites

czy ten oring z chlodnicy oleju wymienia sie co jakis czas podczas zmiany oleju czy dopiero jak sie zaczyna "pocic" filtr, mialem taki problem, ze ten oring zrobil sie prawie platikowy i pekl, wylecialo mi przez to duzo oleju wymienialem go 20 tys. km temu i sie zastanawiam nad kolejna wymiana zapobiegawcza :mysli: ?

Link to comment
Share on other sites

teraz pytanie za 100 punktow czy ktos to juz wymienial , czy z problemem jechac do mechaniora bo potrzebny podnosnik??

zwinne palce i klucz 27 o ile pamietam i samemu odkrecisz i wymienisz.

Link to comment
Share on other sites

To jest oring chłodnicy oleju. W ASO kosztuje 8zł - potrzebny nr. nadwozia.

Musisz odkręcić filtr oleju i kluczem tak jak kolega pisał nr. 27 odkręcasz nakrętke- zdejmujesz chłodniczke i wymieniasz oring. Ostrożnie z odkręcaniem filtra -moze się uszkodzić i nie zapomnij dolać oleju bo troche go ubędzie.

Link to comment
Share on other sites

wymiana tego oringu to jakies 5 minut, sam robiłem. prosta sprawa. jednak w moim przypadku nic nie dała :polew: dalej się moczy

a miales oryginal?

Link to comment
Share on other sites

Widzę że nie ja jeden miałem ten problem.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

A czy u was olej lał się po filtrze i kapał z niego?

Bo i ja u siebie zauważyłem minimalne pocenie się w tej okolicy ale jak sięgnę ręką to filtr jest suchy, natomiast kropla oleju zbierze się co jakiś czas na jego obudowie czy też chłodnicy - tu dokładnie tego nie określę bo ciężko tam coś zobaczyć i tylko mogę namacać ręką to miejsce. Nie jest to częste ale co jakiś czas ta kropla się zbierze. Nie kapie mi po filtrze, nie ma kropli pod samochodem i oleju nie ubywa na bagnecie więc chyba narazie nie będę tego robił. Może kiedyś przy okazji jakiejś innej naprawy.

Jeszcze tylko chciałem dopytać - czy takie zjawisko powiększa się z czasem? tzn czy jak narazie się poci to z czasem będzie się już więcej sączyć? Jak to było u was? I czy jest niebezpieczeństwo, że np ciśnienie oleju wypchnie czy wydmucha ten oring podczas jazdy i tym samym wypompuje cały olej? A może to wina jakoś niewłaściwie dokręconego filtra oleju?

:hi:

Link to comment
Share on other sites

mi kolego Ireneusz kapal lekko olej, zbieral sie na obudowie chlodniczki az pewnego razu wywalilo mi tyle oleju, ze byla ladna kaluza pod samochodem, mechanik odkrecil chlodnice oleju wyciagnal ten oring a on ze starosci zrobil sie jak plastik i pekl, na pierwszy rzut oka jak to zobaczylem to nie wiedzialem co sie stalo, ze tyle oleju wylecialo, a to takie male cos za 10 zl narobilo mi tyle strachu

Link to comment
Share on other sites

ok, dzięki za wyjaśnienie

w poniedziałek będę u speca to mi to wymieni bo mi zaczyna chyba więcej kapać niż poprzednio.

Tylko czy ten oring ma jakiś numer katalogowy? mam na myśli oring oryginalny?

bo nie chciałbym kupić i żeby potem okazało się, że to nie to co ma być..

Link to comment
Share on other sites

chyba mam to samo . najgorsze jest to że w audi nie za dobrze widać filtr oleju ale wymacałem że przy chłodnicy oleju jest mokro , mam nadzieje że to tylko ten oring , Widać w audi to częsty przypadek

Link to comment
Share on other sites

chyba mam to samo . najgorsze jest to że w audi nie za dobrze widać filtr oleju ale wymacałem że przy chłodnicy oleju jest mokro , mam nadzieje że to tylko ten oring , Widać w audi to częsty przypadek

Dokładnie. Nie tylko w A4 ale ogólnie w Audi. Myślę że po części wynika to z tego że podczas wymiany filtra oleju zawsze coś tam minimalnie ruszy się tą chłodniczkę. Czas i temperatura dodatkowo robią swoje. Myślę że nie byłoby głupie wymieniać tą uszczelkę raz na 2-3 wymiany filtra oleju. Kosztuje to grosze a nie byłoby niemiłych niespodzianek.

Link to comment
Share on other sites

najgorsze jest to że w audi nie za dobrze widać filtr oleju

Widać go dużo lepiej gdy zdejmiesz zbiorniczek płynu chłodzącego.

Link to comment
Share on other sites

najgorsze jest to że w audi nie za dobrze widać filtr oleju

Widać go dużo lepiej gdy zdejmiesz zbiorniczek płynu chłodzącego.

Albo wyciągając kolektor ssący :good:

Link to comment
Share on other sites

ile mechanik bierze za wymiane tego oringu?

Nie wiem ile mechanik może wziąć ale ja zrobiłbym ci to za 30 zł plus piwko :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

ile mechanik bierze za wymiane tego oringu?

Nie wymiękaj, dasz radę :wink4: Odkręcasz 3 śrubki, zbiorniczek na bok, odkręcasz filtr, potem nasadowym nr. 27 odkręcasz chłodnicę oleju, wszystko czyścisz, zakładasz ori uszczelkę i :banan:

Choć u mnie okazało się, że kapało jeszcze z czujnika ciśnienia oleju.

Link to comment
Share on other sites

mialem ten sam problem. zakladam ze filtr oleju masz dobrze dokrecony :gwizdanie:

najpierw sprawdz czujnik oleju ktory jest od gory. zobacz czy nie cieknie.

jak nie ma sladow oliwy to wymieniaj ten oring. do AEB 3-4zl chyba placilem w ASO wiec nie warto kupowac zamiennika. Ori ma takie dodatkowe "oczka"

U mnie lalo jakbys zdjal jakis przewod z olejem. uszczelka byla peknieta w 3 miejscach i twarda jak kamien. Po przejechaniu 2km nie mialem oleju w silniku a godzine wczesniej wrocilem z wakacji :blink: Lepiej tego nie bagatelizuj.

Uszczelka to drobnostka a jak ci padnie gdzies w trasie to sie zdziwisz.

Najwygodniej od spodu wymienic. dwa podnosniki auto do gory dostaniesz sie bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Chciałem trochę odświeżyć, problem ten sam, tzn pęknięty oring lecz chciałem się dowiedzieć czy między tym oringiem, a chłodniczką jest jeszcze jakaś uszczelka czy coś ? Na poprzedniej stronie jest screen z etki poz. 7 (round seal) - właściwie co to jest?

Link to comment
Share on other sites

Nie ma nic dodatkowego. Oring jest jedyną uszczelką.

Link to comment
Share on other sites

Widzę że to jest bolączka Audi ja tez miałem podobne problemy( oring pod chłodniczką - zaczęło kapać po wymianie oleju, kapało z czujnika ciśnienia oleju pomimo że nie zapalała sie kontrolka - wymiana na drugi pomogła) ale mam tez inny problem - po wymianie oleju i filtra , który dokręcany jest ręcznie - filtr ten potrafi sie odkręcić. Zmieniałem olej i filtr w różnych miejscach czyt.warsztatach i to samo , nawet sam to robiłem , bo myślałem że partacze ci mechanicy i dalej to samo. Teraz po każdej zmianie oleju i przejechaniu 200-300 km sprawdzam dokręcenie filtra.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...