kred 0 Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 czy ktos z forum wykonywal taki zabieg w swoim aucie?? mam taki malutki problemik bo delikatnie mi sie poci wlasnie w tym miejscu. na poczatku wstepna diagnoza mechanika wykazala ze moze byc powodem tego przecieku czujka cisnienia oleju tuz nad filtrem. zostal wymieniony, silnik wymyty i ... okazuje sie ze to to jednak obudowa filtra. czekam na sugestie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest spedyt Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Sprawdz oring (nr6) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciekg 1 Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 W ASO ten oring kosztuje okolo 10-12 zł. Mozna rowniez kupic zamiennik w focie za 3 zł, ale ten oryginalny ma taki wewnetrzny dzyndzelek. Poszukaj na forum, bo juz o tym pisalismy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kred 0 Posted June 14, 2007 Author Share Posted June 14, 2007 teraz pytanie za 100 punktow czy ktos to juz wymienial , czy z problemem jechac do mechaniora bo potrzebny podnosnik?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest spedyt Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 Dojście jest ciężkie, może lepiej jechać do mechanika Link to comment Share on other sites More sharing options...
masterp84 0 Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 czy ten oring z chlodnicy oleju wymienia sie co jakis czas podczas zmiany oleju czy dopiero jak sie zaczyna "pocic" filtr, mialem taki problem, ze ten oring zrobil sie prawie platikowy i pekl, wylecialo mi przez to duzo oleju wymienialem go 20 tys. km temu i sie zastanawiam nad kolejna wymiana zapobiegawcza ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fend18 0 Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 teraz pytanie za 100 punktow czy ktos to juz wymienial , czy z problemem jechac do mechaniora bo potrzebny podnosnik?? zwinne palce i klucz 27 o ile pamietam i samemu odkrecisz i wymienisz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arek87 0 Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 wymiana tego oringu to jakies 5 minut, sam robiłem. prosta sprawa. jednak w moim przypadku nic nie dała dalej się moczy Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrpz87 0 Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 To jest oring chłodnicy oleju. W ASO kosztuje 8zł - potrzebny nr. nadwozia. Musisz odkręcić filtr oleju i kluczem tak jak kolega pisał nr. 27 odkręcasz nakrętke- zdejmujesz chłodniczke i wymieniasz oring. Ostrożnie z odkręcaniem filtra -moze się uszkodzić i nie zapomnij dolać oleju bo troche go ubędzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fend18 0 Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 wymiana tego oringu to jakies 5 minut, sam robiłem. prosta sprawa. jednak w moim przypadku nic nie dała dalej się moczy a miales oryginal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
arek87 0 Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 nie byl oryginal i być może dlatego dalej sie moczy ale na szczeście to wyciek mikro w porównaniu z tym co mi lecialo z pod napinacza lańcucha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Labiel 10 Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 Widzę że nie ja jeden miałem ten problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafi_a4 0 Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 mi tez wymieniali i na razie jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ireneusz 0 Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Witam, A czy u was olej lał się po filtrze i kapał z niego? Bo i ja u siebie zauważyłem minimalne pocenie się w tej okolicy ale jak sięgnę ręką to filtr jest suchy, natomiast kropla oleju zbierze się co jakiś czas na jego obudowie czy też chłodnicy - tu dokładnie tego nie określę bo ciężko tam coś zobaczyć i tylko mogę namacać ręką to miejsce. Nie jest to częste ale co jakiś czas ta kropla się zbierze. Nie kapie mi po filtrze, nie ma kropli pod samochodem i oleju nie ubywa na bagnecie więc chyba narazie nie będę tego robił. Może kiedyś przy okazji jakiejś innej naprawy. Jeszcze tylko chciałem dopytać - czy takie zjawisko powiększa się z czasem? tzn czy jak narazie się poci to z czasem będzie się już więcej sączyć? Jak to było u was? I czy jest niebezpieczeństwo, że np ciśnienie oleju wypchnie czy wydmucha ten oring podczas jazdy i tym samym wypompuje cały olej? A może to wina jakoś niewłaściwie dokręconego filtra oleju? Link to comment Share on other sites More sharing options...
masterp84 0 Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 mi kolego Ireneusz kapal lekko olej, zbieral sie na obudowie chlodniczki az pewnego razu wywalilo mi tyle oleju, ze byla ladna kaluza pod samochodem, mechanik odkrecil chlodnice oleju wyciagnal ten oring a on ze starosci zrobil sie jak plastik i pekl, na pierwszy rzut oka jak to zobaczylem to nie wiedzialem co sie stalo, ze tyle oleju wylecialo, a to takie male cos za 10 zl narobilo mi tyle strachu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ireneusz 0 Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 ok, dzięki za wyjaśnienie w poniedziałek będę u speca to mi to wymieni bo mi zaczyna chyba więcej kapać niż poprzednio. Tylko czy ten oring ma jakiś numer katalogowy? mam na myśli oring oryginalny? bo nie chciałbym kupić i żeby potem okazało się, że to nie to co ma być.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
staniek 61 Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 038 117 070A Pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniombw5 0 Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 chyba mam to samo . najgorsze jest to że w audi nie za dobrze widać filtr oleju ale wymacałem że przy chłodnicy oleju jest mokro , mam nadzieje że to tylko ten oring , Widać w audi to częsty przypadek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Labiel 10 Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 chyba mam to samo . najgorsze jest to że w audi nie za dobrze widać filtr oleju ale wymacałem że przy chłodnicy oleju jest mokro , mam nadzieje że to tylko ten oring , Widać w audi to częsty przypadek Dokładnie. Nie tylko w A4 ale ogólnie w Audi. Myślę że po części wynika to z tego że podczas wymiany filtra oleju zawsze coś tam minimalnie ruszy się tą chłodniczkę. Czas i temperatura dodatkowo robią swoje. Myślę że nie byłoby głupie wymieniać tą uszczelkę raz na 2-3 wymiany filtra oleju. Kosztuje to grosze a nie byłoby niemiłych niespodzianek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirek s 0 Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 najgorsze jest to że w audi nie za dobrze widać filtr oleju Widać go dużo lepiej gdy zdejmiesz zbiorniczek płynu chłodzącego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Labiel 10 Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 najgorsze jest to że w audi nie za dobrze widać filtr oleju Widać go dużo lepiej gdy zdejmiesz zbiorniczek płynu chłodzącego. Albo wyciągając kolektor ssący Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniombw5 0 Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 ile mechanik bierze za wymiane tego oringu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Labiel 10 Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 ile mechanik bierze za wymiane tego oringu? Nie wiem ile mechanik może wziąć ale ja zrobiłbym ci to za 30 zł plus piwko :gwizdanie: Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirek s 0 Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 ile mechanik bierze za wymiane tego oringu? Nie wymiękaj, dasz radę Odkręcasz 3 śrubki, zbiorniczek na bok, odkręcasz filtr, potem nasadowym nr. 27 odkręcasz chłodnicę oleju, wszystko czyścisz, zakładasz ori uszczelkę i Choć u mnie okazało się, że kapało jeszcze z czujnika ciśnienia oleju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buba 7 Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 mialem ten sam problem. zakladam ze filtr oleju masz dobrze dokrecony :gwizdanie: najpierw sprawdz czujnik oleju ktory jest od gory. zobacz czy nie cieknie. jak nie ma sladow oliwy to wymieniaj ten oring. do AEB 3-4zl chyba placilem w ASO wiec nie warto kupowac zamiennika. Ori ma takie dodatkowe "oczka" U mnie lalo jakbys zdjal jakis przewod z olejem. uszczelka byla peknieta w 3 miejscach i twarda jak kamien. Po przejechaniu 2km nie mialem oleju w silniku a godzine wczesniej wrocilem z wakacji Lepiej tego nie bagatelizuj. Uszczelka to drobnostka a jak ci padnie gdzies w trasie to sie zdziwisz. Najwygodniej od spodu wymienic. dwa podnosniki auto do gory dostaniesz sie bez problemu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
manioaudi82 0 Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 czy ten oring jest gumowy ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirek s 0 Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 czy ten oring jest gumowy ?? Tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
btrt 0 Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Witam, Chciałem trochę odświeżyć, problem ten sam, tzn pęknięty oring lecz chciałem się dowiedzieć czy między tym oringiem, a chłodniczką jest jeszcze jakaś uszczelka czy coś ? Na poprzedniej stronie jest screen z etki poz. 7 (round seal) - właściwie co to jest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Labiel 10 Posted March 25, 2010 Share Posted March 25, 2010 Nie ma nic dodatkowego. Oring jest jedyną uszczelką. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nianiul102 0 Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Widzę że to jest bolączka Audi ja tez miałem podobne problemy( oring pod chłodniczką - zaczęło kapać po wymianie oleju, kapało z czujnika ciśnienia oleju pomimo że nie zapalała sie kontrolka - wymiana na drugi pomogła) ale mam tez inny problem - po wymianie oleju i filtra , który dokręcany jest ręcznie - filtr ten potrafi sie odkręcić. Zmieniałem olej i filtr w różnych miejscach czyt.warsztatach i to samo , nawet sam to robiłem , bo myślałem że partacze ci mechanicy i dalej to samo. Teraz po każdej zmianie oleju i przejechaniu 200-300 km sprawdzam dokręcenie filtra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now