Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AGB] Nierówna praca silnika po rozgrzaniu-S4 B5


PatLove

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to S4'98 AGB, a objawy są następujące-na zimnym silniku wszystko jest ok ale gdy silnik się rozgrzeje zaczyna nierówno pracować, obroty nie skaczą ale tak jakby minimalnie przerywał. Przy przegazówce też jest nierówno do około 2500obr, a później już równiutko i podobnie jest przy przyśpieszaniu-szarpie do mnie więcej 2500obr, a później przyśpiesza płynnie.

Co może być przyczyną i gdzie szukać usterki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłeś diagnostykę????

bez tego niek Ci nie pomoze :no:

przyczyn awari moze być wiele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłeś diagnostykę????

bez tego niek Ci nie pomoze :no:

przyczyn awari moze być wiele

Diagnostyka diagnostyką ale może zacznę od tego że z samochodu wyjmowany był silnik razem ze skrzynią(turbospreżarki, kolektor, sprzęgło, przy okazji rozrząd-pasek, rolki, napinacz i kilka drobniejszych kwestii np. typu odma bo wężyki były popękane, uszczelki pod deklami, simmering pod wałkiem, czyszczenie przepustnicy itp). Przed wyciągnięciem samochód był podpinany do vag-a i wyrzuciło błędy z: czujnik egt x 2,a co za tym idzie n75(ładuje 0,3-0,4b zamiast 0,7-0,8) przepływomierz i ze sterownika ABS ale pomimo tych błędów chodził równo na ciepłym jak i zimnym silniku. W trakcie prac przy silniku przy okazji wyrzucone zostały prekaty z DP i wycięte katalizatory, które zastąpiłem rurkami o odpowiedniej średnicy. Obecnie vag pokazuje dokładnie te same błędy ale silnik pracuje tak, jak napisałem w pierwszym poście. Dodatkowo sprawdzona była kompresja(na każdym w okolicach 13)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktos juz miał taki problem jak Ty

ale zabij mnie nie pamiętam który z Kolegów miał problem

jak mnie pamięć nie myli do wymiany były zawory DV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktos juz miał taki problem jak Ty

ale zabij mnie nie pamiętam który z Kolegów miał problem

jak mnie pamięć nie myli do wymiany były zawory DV

Objaw był dokładnie taki sam jak u mnie?

Właśnie brałem pod uwagę dwie kwestie-nieszczelność gdzieś(czyli mogą być to puszczające DV-y) albo ewentualnie coś z elektryką-cewki, kable albo po prostu świece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw sprawdz wszystkie przewody a pozniej DV. chociaz dziwi mnie ze to przerywanie... :mysli: na cewki tez zerknij

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam problem, przy przyspieszaniu potrafi się na chwilę zadusić i przerywa. Na vagu błąd: "zawór przełączający długość kolektora ssącego (N156):przerwa p1516-35-10-sporadyczny. Wie ktoś jaki jest numer katalogowy tej części albo ile kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś praktycznie usunąłem usterkę :> Pomogła i to nawet bardzo wymiana świec na nowe. Na zimnym, jak i na ciepłym silniku samochód chodzi równo, jednak do idealnego i aksamitnego przyśpieszania jeszcze minimalnie brakuje ale myślę że za resztę odpowiedzialny jest już przepływomierz i teraz muszę znaleźć przyczynę jego niepoprawnego działania i tego że vag wyrzuca błąd...[br]Dopisany: 01 Marzec 2010, 20:33_________________________________________________Niestety wymiana świec jednak nie pomogła(piszą poprzedni post jechałem samochodem tylko przez chwilę i silnik nie zdążył się odpowiednio rozgrzać...) Wczoraj i dziś pojeździłem trochę dłużej i problem nadal występuję :/ Zlikwidowałem natomiast błąd z przepływomierza(urwany kabel od wtyczki) ale niestety nie przyniosło to zbytniej poprawy.

Co jeszcze może być przyczyną mojego problemu i co sprawdzić?cewki?fajki na świece?(może gdzieś jest przebicie) [br]Dopisany: 07 Marzec 2010, 15:40_________________________________________________Przyczyną nierównej pracy była padająca cewka, także problem został już usunięty, a samochód dokładnie przetestowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdziles cewkę ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam wymiane jednoczesnie wszystkich swiec oraz cewek. Po takim zabiegu moj B6 ALT stal sie rakieta... :wink4:

Sprawdz, w jakim stanie jest przeplywomierz? Wiem, ze po nieudolnym czysczeniu auto moze sie tak zachowywac

(ale bardziej doswiadczeni koledzy, z pewnoscia doradza) :)

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdziles cewkę ??

Po wypięciu wszystkich cewek i wykręceniu świec jedna ze świec była "czarniejsza"(reszta była wypalona ładnie na biało) i wymieniłem właśnie tą cewkę ale nie jest to regułą i nawet przy padającej cewce świeca może być wypalona ładnie na biało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...