rafcik5 Opublikowano 1 Marca 2010 Opublikowano 1 Marca 2010 witam wszystkich problemem jest brzeczenie w silniku podobne do odglosow lancucha rozrzadu. jest pasek. brzeczenie jest najwyrazniejsze w przedziale 2000-4000 obrotow. po 4000 ustaje i silnik pracuje pozytywnie. ten dziewk slychac rowniez na wolnych obrotach. prosze o pomoc w zdiagnozowaniu usterki. przypominam, ze silnik to 3.0 220KM quattro. z gory dziekuje za jakiekolwiek sugestie. pozdrowiam.
ghost1717 Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 1. sprawdz oslony termiczne silnika i wydechu. 2. u mnie dzwonilo troszke przy odpuszczaniu gazu gdy mialem katalizatory na wykonczeniu... sprawdz to! 3. Olej , rozrzad, wszystkie elementy ktore moga powodowac halas ( sprezarka klimy, sprzegielko klimy, itd... ) Zauwazyles jeszcze jakies niepokojace objawy ? Jaki przebieg ma auto ?? pozdrawiam
rafcik5 Opublikowano 2 Marca 2010 Autor Opublikowano 2 Marca 2010 witam dziekuje za zainteresowanie. wydaje mi sie,z e oslony odpadaja, to nie ten dzwiek. co do katalizatorow sa wyciete. olej przed wymiana, rozrzad przelatane okolo 40000, klimy nie sprawdzalem jeszcze. auto ma przejechane 125000. sprobuje zamiescic nagranie dzwieku pracy silnika, moze to cos podpowie. pozdrawiam
ghost1717 Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 Ktore katalizatory masz wyciete ? Rozumiem ,ze drugie bo nasze V'ki maja ich 4szt! Po 2 na rure wydechowa. Zastosowales jakis lambda oszukiwacz ? Tulejke pod sonde ??? Wyswielta Ci sie check ? Sprawdz pozostale katy, mi halasowaly tylko podczas odpuszczania gazu. Podczas normalnej jazdy trudno bylo to uslyszec. pozdrawiam Lukasz ps. Ja swoja 3.0 ASN zrobilem juz 70 tys km... to twarda bestia dbaj o nia to pochodzi dluuuuugo....
majkel_majki Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 Skrzynię masz automatyczną czy manual? To brzęczenie może być od napędu.
rafcik5 Opublikowano 3 Marca 2010 Autor Opublikowano 3 Marca 2010 wlasnie swieci mi sie check od katalizatorow, jak mozna to oszukac. zaprzyjazniony mechanik powiedzial mi, ze to brzeczenie moze byc od katalizatorow. prosze o jakies porady jesli faktycznie mam wyciete wszystkie-ale sprawdze to. co do skrzyni to automat. przy wymianie oleju przeszla ogolny przeglad, nie doszukano sie jakis uchybien.
ghost1717 Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 Pewnie wypalaja Ci sie pierwsze katalizatory te ktore sa bezposrednio przy silniku... i to powoduje halas. U mnie je wydmuchło podczas popieprzania autostradka z Konina do Strykowa z jednego z nich zostala tylko metalowa pucha wymienilem cala rure od silnika do koncowego wydechu i wszystko ok. (kupiłem nowe katalizatory )Jesli swici Ci sie check engine odłącz aku na pare minut. Jesli z katami jest wszystko ok. lampka nie powinna sie już zapalic. Kontrolke check engine mozna oszukac w prosty sposob... stosujac tulejke dystansową do sondy Lambda. Powoduje ona ,ze sonda jest poza strumieniem spalin i check sie nie swieci ( symuluje to prace kata ) pozdrawiam Lukasz EDIT: tutaj możesz sobie poczytac o oszukiwaniu sondy : http://www.racingforum.pl/Oszukiwanie-lambdy-dystansem-t74806.html
rafcik5 Opublikowano 3 Marca 2010 Autor Opublikowano 3 Marca 2010 dziekuje ghost1717, a co jesli koncza sie pierwsze katalizatory? pozostaje tylko wymiana? bo odglos jest faktycznie taki metaliczny. szczerze mowiac inwestycja jest dosc kosztowna z tego co sie juz orientowalem.
ghost1717 Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Kolego jak chcesz to ja moge sie rozejrzec bo sam niedawno wymienialem. Najlepiej szukac od anglika albo z auta o malym przebiegu. Mnie kosztowalo to 1000 zl. Ale wymienialem wszystkie 4 szt. + 1 nowa sonda i wszystko ok ! Jak cos to pisz na PW to postaram sie cos znalesc , na codzien zajmuje sie czesciami mam paru znajomych moge podzwonic... Pytalem kiedys z ciekawosci w serwisie, cena 8,400 zl !! Pierwsze katy wydaje mi sie ,ze sa wskazane, sa to male "kaciki" drugie sa o wiele wieksze i to glownie one hamuja przeplyw jesli to w ogule robia, wydaje mi sie ,ze w 3.0 V6 asn najlepiej zostosowac albo ori wydech albo cos z markowych wydechow dedykowanych ( ebay itd... ) Wydech jaki nam Audi zastosowalo nalezy do calkiem niezlych konstrukcji, ja mam wszystko firmy EBERSPRACHER i jakos wykonania jest naprawde konkret! Nie tak latwo bedzie tutaj poprawic fabryke.... pozdrawiam Lukasz
majkel_majki Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Jeżeli jest automat to może brzęczeć sprzęgło hydrokinetyczne. Najlepiej niech osłucha to spec od automatycznych skrzyń.
rafcik5 Opublikowano 5 Marca 2010 Autor Opublikowano 5 Marca 2010 wiec sprawdzalem katalizatory i powiem, ze u mnie wystepuja tylko dwa pierwsze przy silniku. jest to wersja amerykanska, czy moga byc tylko te dwa?? pytam bo niezauwazylem aby dalej cos moglo ewentualnie byc. nawet gdyby ktos je wycial to fizycznie nie ma tam miejsca. jakies sugestie??
ghost1717 Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 moje wygladaja tak : http://www.allegro.pl/item942628066_audi_a4_a6_3_0_v6_220km_katalizator_i_inne_zobacz.html Jesli masz kod silnika ASN to MUSZISZ MIEC 4 katy i 4 SONDY!!! sprawdz czy sondy nie sa gdzies ukryte lub podwieszone pod autem! pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się