Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Regeneracja turbiny 1.8T AEB po chipie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie sprawa wygląda tak że auto mam po czipsie i dzisiaj oddałem turbo do regeneracji- część gorąca cała popękana. "Mechanior" stwierdził że coś jest nagrzebane przy sztandze westgate. I teraz pytanie : skoro pompowało mi średnio 1,2 bara to ta sztanga była ustawiona na to ciśnienie czy tym ciśnienem steruje N75?

Nie chce żeby wyszło tak że koleś ustawi mi że klapka będzie sie uchylać już przy standardowym 0,6 bara.

Jak to jest? Bo nie wiem czy się przyznawać że auto po czipsie???

Opublikowano

A co było na grzebane przy sztandze? Bo nie czaję. Jeśli Chip był robiony profesjonalnie to doładowanie było ustawione poprzez zmianę mapy i N75 steruje doładowaniem, a jeśli ktoś doładowanie podniósł po prostu podciągając sztangę WG to może być potrzeba ustawienia jej tak samo jak była, a nie seryjnie jak powinna być.

Opublikowano

Jak ci pompowała średnio 1,2 Bara, to nic dziwnego, że się rozleciała.

Opublikowano

A co było na grzebane przy sztandze? Bo nie czaję. Jeśli Chip był robiony profesjonalnie to doładowanie było ustawione poprzez zmianę mapy i N75 steruje doładowaniem, a jeśli ktoś doładowanie podniósł po prostu podciągając sztangę WG to może być potrzeba ustawienia jej tak samo jak była, a nie seryjnie jak powinna być.

No otóż to,niby podciągnięta sztanga ale jeśli doładowanie byłoby podniesione samą sztangą to napewno wywalałoby błędy a jeżdże tak od 2 lat i zero błędów a auto do teraz nie straciło wigoru.

Hamownia pokazała piękny wykres... Więc o co tu chodzi? Co powinienem zrobić?

Jak ci pompowała średnio 1,2 Bara, to nic dziwnego, że się rozleciała.

szogun0 twoja wypowiedź nic nie wnosi do tematu, a dla twojej wiadomośći sama turbina jest w naprawde dobrym stanie tylko korpus części gorącej do wymiany z resztą tak jak kolektor.

Opublikowano

regulowałem sobie sztange wg po wymianie gruszki i stwierdziłem ze jedyna regulacja słuszna to pozostawienie jej lekko naciągniętej. Skręcając na maxa wg prawie się nie otwiera a tym samym powodujemy brak regulacji. Jednoczenie zmiana naciągu wg(w rozsądnych przedziałach) nie powodowała zmiany doładowania więc nie wiem jak można podnosić boosta nie skręcając wg na maxa. (chyba ze o czymś nie wiem :mysli: ) Na uchylanie się klapki ma wpływ sprężyna(jej sztywność) siedząca w gruszce. N75 porusza się w cyklu od ok 60% do 40%(standard boost) więc jest spory zapas zmian.

1,2 bara na k03--> niech się spece wypowiedzą o zywotności turbo

Popękana część gorąca bierze się z tego że turbo zbyt gwałtownie się chłodzi po porządnym nagrzaniu(świeceniu np na żółto :kox: )

(jakbym gdzieś bzdurę napisal to proszę poprawić :> )

Opublikowano

Sztanga się otwiera jak n75 powie "sezamie otwórz się". jak ci mechanik ustawi na standardowe 0.6 to nic nie zmieni bo nie będzie wiedziała jakie jest ciśnienie w układzie.

Teoretyzujac wyjezdzasz autem z fabryki, boost 0.6 i jedziesz do tunera to nie on nie wyjmuje turbo i nie reguluje sztagi. Sztanga dalej jest ustawiona na 0.6 a po sofcie masz boost 0.9 bo n75 ja blokuje

Opublikowano

1,2 bara na k03--> niech się spece wypowiedzą o zywotności turbo

akurat jeśli chodzi o żywotność K03 to j/w pisałem. Turbo ma tylko minimalny luz wzdłużny, powiedziałbym 1mm, a raczej miało bo uszczelniacze są już nowe. A szczerze powiem że lekkiej nogi nie mam. Więc niech spece o żywotności się lepiej nie wypowiadają.

Bo gadki typu na k03 +40KM to śmiech to mnie dobijają.

Popękana część gorąca bierze się z tego że turbo zbyt gwałtownie się chłodzi po porządnym nagrzaniu(świeceniu np na żółto :kox: )

True[br]Dopisany: 03 Marzec 2010, 11:58_________________________________________________O właśnie Buba dobrze prawi.

Tylko pytanie czemu miało służyć to mocniejsze naciągnięcie sztangi wg.?

Dzisiaj jade po odbiór tubo i z nim pogadam. Dam znać co on o tym myśli.

Opublikowano

tylko zeby teraz nie ustawil sztangi mocniej bo wtedy ECU sie pogubi i bedziesz na korekte musial jechac

Opublikowano

Tylko pytanie czemu miało służyć to mocniejsze naciągnięcie sztangi wg.?

Dzisiaj jade po odbiór tubo i z nim pogadam. Dam znać co on o tym myśli.

To prawda jakby turbo ci ładowało 1,2Bar, a nie byłoby to zmienione w programie to Engine ECU na bank by się rzucał o to. 1,2Bar to tylko z dołu masz na pewno, bo u góry K03 tyle nie utrzyma, nie utrzyma nawet 1Bar, a coś max 0,7...0,8 .

Naciąganie bardziej sztangi WG prawie aż do końca do granicy żeby turbo nie przeładowywało z dołu robi się w celu, aby turbo lepiej trzymało doładowanie u góry bo ma się pewność, że WG na wyższych obrotach pozostaje całkiem zamknięty. Może po prostu ten kto robił program chciał jak najwięcej wydusić i naciągnął dodatkowo WG, aby mieć pewność, że WG pozostanie zamknięty, a co za tym idzie uzyskać możliwe jak największe doładowanie u góry. Stąd też może te 190KM. Ale naciągnięcie WG powoduje znów, że auto reaguje bardziej nerwowo na gaz. poza tym to jak na 1,2Bar z dołu to 260Nm nieco maławo, mogło być nawet jak na to doładowanie 280Nm.

Ja bym na K03 nie dmuchał z dołu więcej jak 1Bar, bo 1,2Bar to dość hardkorowy program trzeba przyznać. Ja myślę, że jak słabiej naciągniesz sztangę WG to auto z dołu nie będzie dostawało aż tak gwałtownego zrywu, no i u góry może być/ale nie musi troszkę mniejszy boost, ale to wcale nie jest pewne.

Poza tym pisząc o regulacji doładowania na WG zapomniałem że K03 jest mniejsze i nie ma aż takich zmian, owszem będą ale może nie aż takie. U mnie np. przeregulowując WG można spokojnie podnosić doładowania jak i obniżać, a zakres regulacji jest dość duży, no ale to inny setup wogóle.

Ile tobie turbo trzyma u samej góry doładowania, powiedzmy przy 6k Rpm??

Opublikowano

Kolega wyżej ma racje z tymi Nm ponieważ ja mam 176km i 260Nm więc przy 190km powinno być więcej chyba... :mysli:

Opublikowano

Auto zrobione.... ufffff. Było strasznie dużo roboty przez same utrudnienia po drodze, pourywane szpilki w bloku silnika i takie tam....

W kazdym razie wyjechalem z garazu na momencik, Turbo ładnie świszczy i trochę lepiej idzie z dołu przede wszystkim.

Jeśli chodzi o doładowanie to cięzko mi było obserwować zegar ale w górnych partiach było coś koło 0.9bara ale jeszcze to sprawdze i dam znać.

Jeśli chodzi o KM i Nm to wszystko zależy w jaki przedziale utrzymujesz te wartości bo jeśli masz 285Nm przy 3tys i potem leci łeb na szyje to te Nm można o kant...

Na dzisiaj koniec , nie mam juz sił.

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...