Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana kierownicy czteroramiennej na poliftową


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no ja własnie juz mam taką kolumne, postaram sie zmienić i napisze co i jak. pozdr

ok.to czekam :cool1:

Opublikowano

Ok. Skompletowałem już wszystko co potrzebne więc niedługo może zacznę się bawić. Jest tylko jeden problem. Otóż kostkę od kiery mam jednak nieco inną niż jest przy taśmie. Generalnie z kiery wychodzą mi 4 kable (więc chyba bez żadnych udziwnień) Dwa od poduszki i dwa od klaksonu (jak mniemam). Sama kostka jest po prostu większa - pewnie przystosowana to większej ilości funkcji. Przerobienie kostki to może nie problem bo mam też odpowiednią. Kwestia tylko odpowiedniego podłączenia kabli. Mam tylko takie pytanie. Co stanie się jeśli błędnie podłącze kable od poduchy - odwrotnie? Czy będzie to groziło wywaleniem poduchy czy tylko błędu?

Opublikowano

mnie tez nurtuje te pytanie :decayed:

czy ta tasma: http://allegro.pl/tasma-esp-vw-passat-b5fl-i1457546859.html to jest ta sama z pierwszego postu fotostory i czy nada sie do oslony przedliftowe z wycieta dziura? :)

Co do taśmy to bierz bo jest OK i spoko podejdzie. Sam miałem brać od tego gościa, ale w ostateczności kupiłem od kogoś innego :)

Sam jeszcze nie wziąłem się za wymianę kiery, ale co do WYWALENIA poduchy... też mnie to nurtuję. Proszę o opinię :)

Opublikowano

Tak sobie teraz myślę. Gdyby błędne podłączenie kabli w poduszce miało jakieś duże konsekwencję to wejście wtyczki przy poduszce miało by jakiś specjalny profil tak aby można było ją podłączyć tylko w jeden sposób. Przy aktualnej poduszce nie ma czegoś takiego. To znaczy wtyczkę można podłączyć na dwa sposoby. Przy tej poduszce z B6 coś takiego już jest. Tam kostkę w poduszkę można wpiąć tylko w jeden sposób. [br]Dopisany: 12 Marzec 2011, 16:22_________________________________________________Ok, nowa kiera już siedzi. Trzeba jeszcze tylko podłączyć klakson. Dzisiaj nie chciało mi się już z tym bawić. Najważniejsze że z poduchą wszystko ok.

Zdjęcie marne:

46016295.th.jpg

Opublikowano

Czyli od B6 kiera z poduchą podejdzie - :kox:super to wygląda

Napisz czy po całej tej operacji jest jakaś różnica między kierą od b5 poliftową na którą trzeba zwrócić uwagę??

Opublikowano

Całość opiszę jeszcze później. Generalnie aktualnie złożyłem to tylko tak "żeby było". To co niezbędne działa, czyli poduszka (z elektryką nie było żadnych problemów). Muszę podłączyć jeszcze klakson. No i coś doreżać bo aktualnie mam starą obudowę kierownicy, ale w głowie świta mi już pomysł :> Generalnie sprawa wygląda chyba tak samo jak przy wymianie kiery z polifta.

Opublikowano

koledzy

dzi dostalem swoja nowakierownice poliftowa :decayed:

kiera wraz z tasma .....zytalem pierwszego posta i musze jeszcze dokupic...

redukcje-jak znajde obudowe,no iten element do ktorego wchodzi tasma rowniez?

Opublikowano

jak kupiles z tasma taka jak z pierwszego postu to powinna ona wejsc do ori obudowy jaka masz. tylko trzeba ja przerobic troche. zostalo mi kupic tasme, i zakladam od s4.

Opublikowano

Ja miałem jeden problem. Otóż przy przerabianiu nowej taśmy tak aby weszła w obudowę starej taśmy musiał coś uszkodzić przez co w samej taśmie było przejście między dwoma pinami odpowiedzialnymi za poduszkę powietrzną. Wyskoczył mi więc błąd 588 - zapalnik poduszki zbyt mała oporność. Zbyt mała oporność była dla tego iż prąd zamiast iść przez poduszkę omijał ją przez co poduszka nie stawiała takiego oporu jak powinna. Zamiast kupować nową taśmę postanowiłem przepiąć jeden z pinów od poduszki. Wykorzystałem pin który wcześniej użyłem dla masy klaksonu. Nie miał przebicia z pozostałymi pinami poduchy więc był ok. Samą masę klaksonu zamiast wyprowadzać niepotrzebnie po za kierownicę przy użyciu taśmy podpiąłem wewnątrz kierownicy, tak jak to było przy ori kierownicy. Wszystko działa poprawnie. Błąd poduszki wykasowałem (nie powraca), klakson również działa poprawnie.

45873026.th.jpg 86976517.th.jpg 67481165.th.jpg 23715837.th.jpg 63360824.th.jpg 71938780.th.jpg 51091398.th.jpg 58467869.th.jpg 76234895.th.jpg 10460577.th.jpg 76741960.th.jpg

Opublikowano

no ja mam taka okragla tasme wiec tera z nieweim ja sie wklada w ta wtyczke ,tak :gwizdanie:

a gzdiedostane taka redukcje na wieloklin

Opublikowano

Panowie proszą Was o pomoc. Zamotałem się, a nie chcę nic spieprzyć. Chodzi o podłączenie poduszki i klaksonu.

1) Kable 1,2 pewnie są do poduszki, a 3 to klakson ? gdzie w taśmę je wpiąć do Gniazda A czy Gniazda B i pewnie muszę skombinować wtyczkę?

DSCN0647.jpg

2) co zrobić z wtyczką z fotki poniżej (żółtą)?

DSCN0648.jpg

DSCN0649.jpg

DSCN0650.jpg

Proszę o pomoc w podłączeniu.

Opublikowano

kable 1,2 to poducha a 3 to klakson i wpinasz je w "gniazdo B" tylko musisz najpierw zdobyć nową wtyczkę. Jak założysz wszystko to nie będzie innej możliwości i będziesz musiał żółtą wtyczkę która jest w kierownicy wpiąć w "gniazdo A" :hi: Przecież w pierwszym poście jest zdjęcie gdzie jest wpięta ta wtyczka więc po co pytanie :gwizdanie:

Opublikowano

jak ktos jest ogarniety z lutownica to mozna obejsc sie bez wtyczki, no ale tu juz zaczyna sie druciarstwo. trzeba wtedy dobrze zaizolowac.

Opublikowano

dzięki Panowie. Zamiast wtyczki można użyć pojedynczych wtyczek od obudowy komputera, pasują git (tak samo jak do wyświetlacza temperatury).

Opublikowano

jakich wtyczek? :mysli: poka foto.

Opublikowano

Oto wtyczki. Nawet ta podwójna gicio siedzi.

DSCN0652.jpg

[br]Dopisany: 19 Marzec 2011, 18:57_________________________________________________

Oto wtyczki. Nawet ta podwójna gicio siedzi.

DSCN0652.jpg

Jestem po montażu. Wtyczki od obudowy komputera pasują git.

Opublikowano

miałem sie odezwać jak zamontuje i udało sie.

z tej brzydkiej kiery a'la audi 80 na tą z rocznika 98.

do wymiany musiałem mieć:

kierownice z airbag

kolumne kierowniczą (może być od angola)

obudowe kolumny (niekoniecznie, ale dzięki koledze z forum zamontowalem tą nowszą)

taśme airbag i tzw zwijak

manetka wycieraczek

problemami przy przeróbce, oprócz słynnych kabelków są manetki,

w nowszej wersji kostka od kierunkowskazów jest inna, wiec musi zostać stary przełącznik, natomiast nowsza od wycieraczek potrzebna jest, gdyż nowszy zwijak ma 3 nóżki (jedną trzeba uciąć) i nowsza manetka ma mocowania na niego.

Opublikowano

Po skasowaniu Vagiem nonstop wywala mi błąd 588 mam kiere 3 ramienna poliftowa w przedlifcie kostki sam przerabiałem gdzie sie za to zabrać?

Opublikowano

Po skasowaniu Vagiem nonstop wywala mi błąd 588 mam kiere 3 ramienna poliftowa w przedlifcie kostki sam przerabiałem gdzie sie za to zabrać?

A jakie szczegóły tego błędu? O za małym czy za dużym oporze? Bo jeden wskazuje na brak przejścia, a drugi na zwarcie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...