Darecki20005 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Mi sie wydaje, ze jakby zlapal tryb awaryjny to by mulil az do ponownego odpalenia Ale on mi raz na jakiś czas wchodzi w tryb awaryjny. Wczoraj jak pojechaliśmy z mechanikiem to akurat to się stało
obcy Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 przy jakich obrotach wchodzi w tryb awaryjny
obcy Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 u mnie podobnie jutro poszukam tego czujnika i przeczyszcze go zobacze jakie beda efekty oby to byl ten czujnik pozdro
Darecki20005 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Własnie wykręciłem ten czujnik o ile to ten przy zbiorniczku płynu chłodniczego(taki krótki stożek)?? Wyczyściłem go pozniej w drogę i 3 tyś obrotów, trzyb awaryjny i szedł max 100km/h. To samo się wczoraj działo jak całkowcie go odłączyłem i ruszyłem w drogę. Musze pożyczyć od kogoś tą czujkę i podmienić bo jak zasłychnąłem to sporo kosztuje(nawiasem mówiąć za co tu płącic).Co o tym myslicie? Powienien mi vag pokazać błąd tego czujnika czy nie koniecznie?
slaw80gogo Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Na allegro kosztuje 100zł a czyszczenie tego czujnika masy ciśnienia G71 nic nie daje bo to jest zbyt delikatne(ten języczek). No i jak jeden z kolegów wcześniej wspominał sprawdź intercooler bo to on jest narażony na przedziurawienie. Jak ci jakiś kamyk wpadnie przez dolot lub coś innego wystarczająco ostrego. Węże są elastyczne i bardziej pochowane, a intercooler łapie ci powietrze przez wlot zderaka.
Darecki20005 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Czujnik podmieniłem od drugiego AWX-a i lipa Obejże jeszcze ten intercoler ale juz straciłem zapał do szukania przyczyny. Bendę na tym jezdził trudno aż cos wyjdzie jawnego.
MiruK Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 heh jak ty te logi robiłeś 003 dynamicznie to jakaś sieczka, pierwsze co się rzuca w oczy to turbo przeładowywuje, teraz się zastanów dlaczego ? do podmiany zaworki, jak nie pomoże to czyszczenie turba
Darecki20005 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2010 17965 Przekroczona w górę granica regulacji układu regulacji ciśnienia doładowania. To mi dziś po jezdzie wyskoczyło. Czy to chodzi o zawór EGR???? Co z tym robić? Wyczyścić go?
obcy Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 ja u siebie tez wsadzilem inny czujnik i to samo
Sztomel Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 17965 Przekroczona w górę granica regulacji układu regulacji ciśnienia doładowania. To mi dziś po jezdzie wyskoczyło. Czy to chodzi o zawór EGR???? Co z tym robić? Wyczyścić go? nie chodzi o zawór EGR - chodzi natomiast o zapieczone łopatki zmiennej geometrii turbosprężarki - czyścić owszem ale turbosprężarkę bo jej wcześniejszym zdemontowaniu z silnika i zdjęciu muszli części gorącej czyli od strony wydechu.
Darecki20005 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Dzięki Tomku za wyjaśnienie. Musze tylko poszukać fachowca co to zrobi i dam znać po czyszczeniu czy pomogło
spanky Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 17965 Przekroczona w górę granica regulacji układu regulacji ciśnienia doładowania. To mi dziś po jezdzie wyskoczyło. Czy to chodzi o zawór EGR???? Co z tym robić? Wyczyścić go? turbo momentami dmucha 2800 [bezwgledne 1800 mbar ] stad ten blad ... kierownice sie przycinaja w turbosprezarce ... zacznij jezdzic jak meżczyzna to moze nie bedzie jej trzeba wywalc na stol .... [mod] [/mod]
Darecki20005 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Dzięki Macku za opinie. Odnośnie jazdy to daje mu buta ile fabryka daje ale nic to nie pomaga. Co z tego że ja raz w tyg przegonię go jak żona do pracy dojezdza i pewnie stąd ten syf w turbo. Umówiłem się na wizyte 24 maja na czyszczenie turbo wiec jak się zrobi to napisze czy pomogło.
Sztomel Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 czasami mocny but na niskich biegach pomoże częściowo wypalić nagar z turbo ale jak już jest krytycznie to nic nie pomoże, łopatki trwale oprą się o bieżnię części gorącej turbo i nawet koniem ich się nie ruszy bez szlifowania bieżni a jeśli jeszcze z tego samochodu korzysta żona to już całkiem klapa, musisz się nastawić na dość częste takie zabiegi Ja będę w piątek rozbierał moją VNT bo sztanga nawet nie drgnie a stało się to po zimie gdzie wiadomo, że przygrzać nie ma na mieście jak, siłownik podciśnieniowy mam nówkę bo ma 5 miesięcy (w starym grucha wewnątrz i sztanga kompletnie zardzewiała i sztangę haltło na maxa - taki urok VNT w ALH gdzie siłownik jest zwrócony do dołu silnika).
A4/99/ONNIL05701 Opublikowano 12 Maja 2010 Opublikowano 12 Maja 2010 Witam serdecznie Jestem tu nowy ale po zakupie auta mam a w sumie miałem problem z mocą w aucie.Do 110 km.h i koniec ...Auto zatrzymuję i wył a po chwili włączam i jest ok. Serwis Auto Premium w Poznaniu oraz Vw w Koninie twierdził ,że winna całego zamieszania jest turbina (kierownca) albo ERG?albo Vacum? Po wyjechaniu z serwisu sam zabrałem się za analizę i co wyszło ???? Ktoś sztukował przewody podciśnienia 1 2 zawór podciśnienia do wymiany!!! Serwis nie ma robotów a tylko ludzi z poczuciem wiedzy w braku doświadczenia i chęci poświęcenia uwagi na problem a nie na faktuę do zapłaty za każdą H....
Sztomel Opublikowano 12 Maja 2010 Opublikowano 12 Maja 2010 jestem już po czyszczeniu swojej VNT ale zrobiłem to dopiero 4 maja bo okazało się, że mój klucz torx T20 (szajs zakupiony wcześniej w Praktikerze - nie polecam) przy próbie odkręcenia pierścienia z kierownicami spalin po wcześniejszym opukaniu tych śrub i kilkukrotnym zalaniu ich środkiem penetrującym połączenia gwintowane, najzwyczajniej zaczął się krzywić - klucz okazał się zbyt miękki a skrzywił się zaraz przy łebku śruby torx więc zrobiła się z niego w tym miejscu spirala i na tym etapie musiałem wstrzymać prace aż dopiero po tym długim weekendzie majowym kiedy to w końcu uporałem się ze śrubami używając pożyczonych przez mechanika twardych i solidnych bitów torx. Oczywiście już po zdjęciu sztangi z dźwigni zmiany położenia kierownic stwierdziłem, że dźwignią nie da się wcale poruszyć więc nie byłem nawet zdziwiony jak, po zdemontowaniu pierścienia z kierownicami, zauważyłem głębokie na 0,3 mm rysy po kierownicach w bieżni muszli części gorącej turbosprężarki i gdybym sobie użył (tak jak podają w istniejących na forach fotoporadach odnośnie czyszczenia VNT) papieru ściernego o gradacji 1500 czy jeszcze gorzej - 2000 to bym sobie to jeszcze pewnie czyścił i hehłał do dnia dzisiejszego :gwizdanie: Obecnie zmienna geometria pracuje aż miło i turbo ładnie trzyma wartość ciśnienia rzeczywistego względem zadanego.
Darecki20005 Opublikowano 28 Maja 2010 Autor Opublikowano 28 Maja 2010 Po krótkiej przerwie, turbina zrobiona. Miało być same czyszczenie a wyszło że trzeba całą robić. Jestem lżejszy o kilka groszy ale najważniejsze że auto żyje, i bierze od samego początku nawet po krótkiej przerwie w jezdzie :> Okazało się jeszcze że jest do wymiany przewód podciśnieniowy (niewiem jak go nazwać) który idzie od takiej rury przy chłodnicy na samym dole, po stronie filtra powietrza, lecz on kosztuje 850zł w ASO. Mechanik powiedział ze trzeba wymienić bo te blaszki na koncówce słabo trzymają i może wypaść. Narazie z tym się wstrzymałem gdyż i tak mi z kieszeni sporo wyrwało. Dziękuje wszystkim za pomoc i zainteresowanie w temacie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się