sikszak Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 około dwa tygodnie temu zmieniłem olej. Wlałem tak że na bagnecie miał maksymalny poziom. Dzisiaj sprawdzam profilaktycznie stan oleju i okazało się że opadł o około 4 mm na bagnecie czyli jest na tym prążkowanym polu między zagięciami. Dlaczego tak szybko spadł poziom. Wcześniej nie było z tym problemu z tym że od kupna auta cały czas stan oleju utrzymywał się właśnie na prążkowanym polu ale nie obniżał się przez 12.000km a tutaj zrobiłem ledwo 500 i już taki ubytek. Czy to normalne? Stanie olej w pewnym momencie i będzie się utrzymywał? czy mam się martwić. Jak jest u was?
GRazny Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 1. oba sprawdzania w tym samym miejscu... autko na podłożu o tym samym nachyleniu i najlepiej w tym samym odstępie czasu od zgaszenia silnika 2. cieknący EGR? 3. puszczająca turbina? i wiele innych... u mnie jest na razie OK mimo że EGR rzyga i turbina pewnie też puszcza... od wymiany do wymiany dolewam jakieś 200ml
rafalskin73 Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 Witam.Jak u siebie zmieniłem olej to reż na początku trochę zniknęło na bagnecie ale później było już w normie jak dolałem.Na wirniku turbiny mam dosyć spore luzy i od wymiany do wymiany 0.6 trzeba dolać.Po 25tys. zdjąłem przewód na dole intercullera to wylało się ok.0.50mg oleju.
GRazny Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 no właśnie Przemku... jeśli EGR czysty to zdejmij na moment ten wężyk do intercoolera i zobaczysz być może swój olej
Pandzior Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 Może zbyt szybko po unieruchomieniu silnika sprawdzałeś olej i nie zdążył cały spłynąć.
Pawlo 2004 Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 Najlepiej sprawdz poziom oleju po nocy, wtedy wszystko ładnie spłynie i masz pewność ze tyle jest oleju co miarka pokazuje. O tym ze samochód musi stać na równym podłożu to pisać chyba nie trzeba u mnie jest na razie OK mimo że EGR rzyga i turbina pewnie też puszcza... od wymiany do wymiany dolewam jakieś 200ml U mnie tak samo, od wymiany do wymiany muszę dolać jakieś 200ml. Dodam, że w 90% śmigam po autostradzie, dzień w dzień 120km. Tak więc wydaje mi sie, że źle nie jest
David Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 moj EGR tez zyga i tez dolewam ok 200-300ml. a co ile wymieniacie olej? ja co 15 tys km,ale okazalo sie ze mam wirusa to powinienem co 12 tys?
Pawlo 2004 Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 Ja co 15 tys maksimum ale ostatnie 2 razy były wienione co 12 tys bo tyle miałem wymienione jak przyjechałem z UK do PL od ostatniej wymiany. A wole wymieniać w PL bo angole to ciołki
David Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 ja wymieniam w pl z racji kosztow nie wiem ile w Danii ale z 250zl za wymiane oleju :gwizdanie:
titka Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 A nowy filtr oleju zalałeś , czy na sucho wkręciłes.
michcio1985 Opublikowano 7 Lipca 2010 Opublikowano 7 Lipca 2010 koledzy podepne sie pod ten wątek gdyż mam podobny problem.przy 200000km wymieniłem olej M1 5w30 (taki był wcześniej). z nudów sprawdzałem stan co dwa trzy dni.oleju nie ubywało nawet o milimetr.w tym czasie(ok miesiąca) zrobiłem 3000 km.wczoraj po kolejnej kontroli stanu ubyło nagle jakieś 4mm oleju(na bagnecie).silnik jest całkowicie suchy,nie dymi na niebiesko(przy odpaleniu puści czarną chmurke i tak przez kilka sekund później ustaje) EGR jest tylko delikatnie zapocony,silnik pracuje równo ma moc. ale zmartwiło mnie takie nagłe obniżenie stanu. będąc przy wymianie oleju,gość który to robił (wysysarką) przy wymianie filtra nie zalał go oilem,jest możliwe żeby po tak długim czasie filtr dopiero sie napełnił? z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się