Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Drgania silnika i buczenia a wilgotność powietrza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich serdecznia.Od wielu miesięcy walczę z drganiami i buczeniem w moim TDI 110 km, ostatnio zauważyłem pewną regułę mianowicie kiedy zaczyna padać deszcz auto cichnie, buczenie i dudnienie ustaje, podczas przyspieszania mniej szarpie. Podobne objawy nastepuję podczas włączenia klimy. Co powoduje zwiększona wilgotnośc powietrza, czy ktoś się z tym spotkał.Wymieniłem już dużo części i dalej nie wiem co się dzieje- pomóżcie bo opadam z sił. :wallbash:

Opublikowano

a co juz wymieniles i o jakie drgania ci chodzi na postoju czy w czsie jazdy ?

Opublikowano

może przyczyną jest filtr powietrza :mysli:

Opublikowano

koło dwumasowe i sprzęgło czyszczenie turbo, n 75, rozrząd- po wymianie którego drgania ustały ale wróciły, drgania w zakresie 1800-2000 obr i buczenie, szarpanie przy ruszaniu!

Opublikowano

drgania ustały ale wróciły, drgania w zakresie 1800-2000 obr i buczenie

drgania przy 1800-2000 tys. klasyka skad ja to znam ....... :mysli: a nie probowales zamienic tego francowatego dwumasa na kolo jednomasowe z 1Z :Jak ja wymienialem w poprzednim aucie to nawet to nowe kolo mialo takie luzy owiowe , ze dla mnie to nie ma prawa niepowodowac zadnych wibracji :rolleyes:a owe wibracje sa wlasnei takie jak by cos bylo niewywazone.

Opublikowano

ale u mnie spada moc, i twardo pracuje jakby kąt wtrysku się przestawiał. Na zimnym silniku makabryczny spadek mocy.Jak podmieniłem wtrysk sterujący to było lepiej na zimnym.

Opublikowano

Przeważnie drgania spowodowane są dwumasem lub ustawieniem nastawnika w pompie wtryskowej

Opublikowano
ustawieniem nastawnika w pompie wtryskowej

O co kolego chodzi z tym nastawnikiem możesz rozwinąć temat? :mysli:

Opublikowano

Witam Wszystkich serdecznia.Od wielu miesięcy walczę z drganiami i buczeniem w moim TDI 110 km, ostatnio zauważyłem pewną regułę mianowicie kiedy zaczyna padać deszcz auto cichnie, buczenie i dudnienie ustaje, podczas przyspieszania mniej szarpie. Podobne objawy nastepuję podczas włączenia klimy. Co powoduje zwiększona wilgotnośc powietrza, czy ktoś się z tym spotkał.Wymieniłem już dużo części i dalej nie wiem co się dzieje- pomóżcie bo opadam z sił. :wallbash:

Ja też to u siebie zauważyłem-identyczne objawy jak pada deszcz i włączona klima.Chciałbym żeby auto cały czas tak jeżdżiło.Lubie jak pada deszcz.
Opublikowano

Byłem ostatnio u mechanika - znawca diesla, ale naprawia tylko ciężarowe. Stierdził, że początek kąta wtrysku zalezy od wielu parametrów między innymi wilgotności powietrza, temperatury, obciążenia silnika itp, zrobił mi cały wykład na temat jak jeden parametr wpływa na inny. Stwierdził, że w takich jak mój przypadkach niezbędna jest wizyta u dobrego elektromechanika albo elektronika z dobrym sprzętem. Podobno nasze komputery VAG nie pokazują wszystkich nieprawidłowości. Mam namiar na dobrego specjaliste w Raciborzu, który potrawi sprawdzić prawidłowość działania każdego obwodu elektrycznego.Co chwilę mam o czym myśleć- taki egzemplarz audi A4. Pozdrawiam :confused4:

Opublikowano

na pewno.Jeżeli na coś wpadnienie to piszcie.

Opublikowano

Miałem to samo ,dwa dni temu wymieniłem złącze i banan na twarzy :>

Opublikowano

Jakie złącze wymieniłeś mar_92, miałeś też drgania i spadki mocy, a jak z buczeniem- jestem bardzo ciekawy. Ja ostatnio zamieniłem n75 z n18 i tak jakby silnik przestał drgać, ale już miałem tak w przeszłości, że dzisiaj spokój a jutro tragedia. Rozruszałem także kierownice turbo, ale miałem czyszczone około 2 miesiące temu więc chyba to nie turbo.Za każde sugestie dzięki.

Opublikowano

Jakie złącze wymieniłeś mar_92, miałeś też drgania i spadki mocy, a jak z buczeniem- jestem bardzo ciekawy. Ja ostatnio zamieniłem n75 z n18 i tak jakby silnik przestał drgać, ale już miałem tak w przeszłości, że dzisiaj spokój a jutro tragedia. Rozruszałem także kierownice turbo, ale miałem czyszczone około 2 miesiące temu więc chyba to nie turbo.Za każde sugestie dzięki.

rozruszałeś kierownice? w jaki sposób ?

Opublikowano

jak ściągałem n75 i wężyki to miałem swobodny dostęp do sztangi. Podważyłem ją śrubokrętem zapierając o obudowę turbo i ruszałem dźwignią. U mnie jak silnik jest zgaszony to nie mam szans ruszyć jej rękami, jak jest u was?

Opublikowano

no to sztanga to sztanga a nie łopatki.

tak poruszac to sobie można...

zrób tak :

1.uruchom silnik

2.przy przegrodzie pod maską masz wyjście z podciśnieniem odłącz wężyk.

3. odłącz wężyk z gruszki i połącz gruszkę z tym wyjściem wężykiem - skombinuj sobie odpowiednią długość.

4. obserwuj działania sztangi - jej płynność ruchu i szybkość wstawania. jeśli wszystko jest ok tzn że gruszka powinna być ok.

Samo ruszanie sztangą nie jest precyzyjne, ponieważ może się blokować minimalnie w jakichś pozycjach a nie wyczujesz tego dłońmi.

Opublikowano

Spadku mocy nie miałem ,ale buczenie i drgania były .Kiedy wymieniłem złącze elastyczne ,drgań brak a i buczenia nie ma

Opublikowano

jnx o którym wyjściu z podciśnieniem rozmawiamy, wiem gdzie jest przegroda, ale to wyjście?Sprecyzujesz?Jeżeli chodzi o obserwację to robić to w momencie dodawania gazu czy jak?

Opublikowano

Obserwuj nakładając wężyk i go zdejmując z gruszki.

Jakby Ci to powiedzieć... tam gdzie jest ten zielony kapturek odpowietrznik i chyba przejście do kompa o ile dobrze pamiętam jakbyś podesłał zdjęcie spod maski to bym ci wskazał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...